Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Heips

R1200GS ajettu nyt n 80tkm, ja olen vähän katellut iskareita siihen.
    Saksasta näyttäisi saavan WP EDS 2 iskarit tonnilla, samalla rahalla saisi myös Wilbersin 630 / 640 iskarit
    Oliskohan kellään kokemuksia ko. laitteista.Erityisesti kiinnostais tuo WP:n eds systeemi, kannattaako puuttua
    moiseen. Mites Wilbers ?
    Ktlesk
    Moro

Ittelleni syksyllä laitoin tollasen WP:n tzydeemin ja poies en antas

-welpe
    Sähkö on sinistä ja satuttaa...
    Samat kilsat ja samoja ajatuksia. Wilbersin WESA rakennetaan alkuperäisiin pamppuihin. Oitracon noita täällä pohjolassa tekee. Hinnasto:

http://www.oitracon.fi/jousitus/wesa.html

Kokemuksia ei taida loppujen lopuksi kovin paljoa olla, mielenkiinnolla kuuntelisin tarinoita minäkin.
    Mulla ei ainakaan ducatissa kestänyt wilbers 641, öljyt tulivat ulos muutaman tonnin jälkeen. Takuukorjaus vei kuukausia. Seuraavallakin omistajalla oli jotain ongelmia tuon pampun kanssa. Seuraavaan pyörään hankin öhlinsin ja ongelmia ei ole ollut. Tässä osasyynä saattoi olla se että monsterissa, jossa wilbers oli, oli takaiskari alttiina takapyörän heittämälle lialle.

Wilbersin vaimennus tuntui kyllä jopa öhlinsiä paremmalta.
    Itse olin samassa tilanteessa viime kesänä. Tilasin sitten Öhlinsingin iskarit. Parin päivän kuluttua selvisi, että just gessun iskarit oli loppu ja uusi erä valmistuisi n. kuukauden kuluttua. Niinpä tilasin Wilperssit, jotka tuli nopeammin. Kestävyydestä en osaa toistaiseksi sanoa mitään. Öhlinseihin verrattuna olivat halvemmat, mutta huoltopaikkoja ei ole Suomessa kuin yksi. Toinen etu Wilperssille oli räätälöinti, kaikki tehdään tilauksesta, joten tilausvaiheessa kyseltiin tarkkaan painot (kuski + tarakkaharakka), ajotapa, maasto yms. Öhlinsin kohdalla ostetaan vakiotuote, jota sitten modataan itse.
  6.  
    Pyöränä minulla on GS 2010, mutta siinä oli täydellä matkavarustuksella ikävä ominaisuus, että se hiukan keinui ajossa vaikka jousitus oli säädetty Sport asennolle ja kahdelle kypärälle tuo jousen esijännitys.

Viime talvena pyörään laitettiin pyörääni Wilbers WESA iskarit. Oitracon hoiti tilauksen, annettiin pyörän tiedot sekä kuskin ja matkustajan painot sekä mahdollinen matkavarustuksen paino.

Esa säädetään ennen irti ottamista yhdelle kypärälle ja Comfort asennolle!
    Wilbers käyttää BMW:n alkuperäiset ESA säätöpalikat, mutta iskari ja jousi (oranssi) ovat uusia. Vanhat osat saa takaisin jos haluaa.
    Keväällä kun pääsi ajamaan niin ajo oli vakaampaa ja jousitus pelasi nätisti. Sitten kun lähdettiin ajamaan kaksi päällä niin nyt voi käyttää myös Normal asetuksia.
    Todella tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin. Voin suositella. Jousitus maksoi 1050,- pari. Ja vaihto työ päälle, jonka teki Suupohjan varaosa ja huolto Oy ja Loukon Erkki.

Öhlins oli vaihtoehto, mutta sen verran hinnakkaampi, koska siinä tulee säätöosatkin mukana.

Tuossa linkki RT tehtyyn WESA iskarien vaihtoon.
    http://www.bmwlt.com/forums/showthread.php?t=72602

Lisää WESA juttua R1200GS
    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=761777