Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Laitoin viime kesänä pyörääni ns. ledpäivävalon eteen ja se palaa nyt yhtäaikaa varsinaisten ajovalojen kanssa mutta nyt olisi tarkoitus muuttaa se niin, että päivävalot syttyy moottorin käynnistyttyä ja vasta katkasijalla kytketään ajovalot jolloin tuo ledvalo sammuu.

Eihän noi Trafin määräysten mukaiset ole silloinkaan, kun viimeisin valomääräys on vuodelta 2008 ja siinä ei vielä tunneta ollenkaan noita ledejä moottoripyöriin.

Liikenteessä näkyminenhän minulla on tuossa ajatuksena, kun tuolla ledillä saavutetaan huomattavasti kirkkaampi valo eteenpäin ja näin ollen siten myös ehkä parantaa havaittavuutta?

Onko kellää tietoa fjr:n johdotuksista, että miten toi kannattais toteuttaa mahdollisimman yksinkertaisesti ja helposti.
    Johtojen värit valoille olen löytänyt mutta miten ton systeemin voisi toteuttaa helposti ja yksinkertaisesti ja ehkä vaihtoreleen kanssa on vielä mietintämyssyn alla ja jos jollain on noista sähköistä tietoa niin vinkit otetaan avosylin vastaan.
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Archimedes kirjoitti Katso viesti
    Liikenteessä näkyminenhän minulla on tuossa ajatuksena, kun tuolla ledillä saavutetaan huomattavasti kirkkaampi valo eteenpäin ja näin ollen siten myös ehkä parantaa havaittavuutta?
    Tää voi olla nyt vaan mun henkilökohtainen ongelma, mutta musta noi päiväledivalot ei näy yleensä oikein kunnolla. En tiedä mikä siinä on. Muutamia kertoja olen meinannu vilauttaa valojakin kun sitten tajusinkin että jotain siellä puskurissa loistaa. Jotenkin niillä on vaan aavistuksen parempi näkyvyys kuin vaikka valkoiseksi maalatuilla lätkillä. Se valo on jotenkin sellaista paskaa. Voihan niitä olla selalsia parempiakin tai sitten en vaan ole tottunut näkemään.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Tää voi olla nyt vaan mun henkilökohtainen ongelma, mutta musta noi päiväledivalot ei näy yleensä oikein kunnolla. En tiedä mikä siinä on. Muutamia kertoja olen meinannu vilauttaa valojakin kun sitten tajusinkin että jotain siellä puskurissa loistaa. Jotenkin niillä on vaan aavistuksen parempi näkyvyys kuin vaikka valkoiseksi maalatuilla lätkillä. Se valo on jotenkin sellaista paskaa. Voihan niitä olla selalsia parempiakin tai sitten en vaan ole tottunut näkemään.
    Ei ole sun henkilökohtainen ongelma. Olen tehnyt saman havainnon ja olen ihan samaa mieltä sun kanssa tosta ledivalojen näkymisestä.
    Siksi laitoinkin omaani mahdollisimman ison ja kirkaan ledin: leveys 28cm ja korkeus n. 3cm ja teholedit kahdessa rivissä, joten pitäisi olla aika kirkas ja näkyvä edestä päin katsottaessa mutta mene ja tiedä.

Viime kesänä tuli motopoliisi vastaa ja hijensi jonkin verran mutta jatkoi sitten matkaa ja mm. siksi ajattelin laittaa ton ledilistan toimimaan niin kuin se autoissakin on kytketty, ettei tulis turhia maksuja tonne valtion pohjattomaan kirstuun
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Led valot näkyy suoraan led suuntaa hyvin, mutta ei usein sivulle varsinkaan nuo itse asennetut (autoissa). Normi FJR valojen kupuhan taittaa valoa paljon myös sivusuuntaa, vaikka polttimo on syvällä umpiossa.
    eli.. asennustapa vaikuttaa paljon.
    FJR service manuaalin löytää netistä, jossa kytkennätkin, jos et löydä niin laita privaa niin laitan s-postissa tai puotan jonnekin Ftp palveluun. Laittasin ehkä jonkun etureleen, joka pakottuu päälle kun käänntä virrat ja sitten erillisen kytkimen jolla vaihdat päivä/normi.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    Led valot näkyy suoraan led suuntaa hyvin, mutta ei usein sivulle varsinkaan nuo itse asennetut (autoissa). Normi FJR valojen kupuhan taittaa valoa paljon myös sivusuuntaa, vaikka polttimo on syvällä umpiossa.
    eli.. asennustapa vaikuttaa paljon.
    FJR service manuaalin löytää netistä, jossa kytkennätkin, jos et löydä niin laita privaa niin laitan s-postissa tai puotan jonnekin Ftp palveluun. Laittasin ehkä jonkun etureleen, joka pakottuu päälle kun käänntä virrat ja sitten erillisen kytkimen jolla vaihdat päivä/normi.
    Toteutin tuon kytkennän siten, että nyt minulla on laitettu vaihtoreleen kautta suora syöttö ledille ja katkaisimesta kytken normivalot tuon vaihtoreleen kautta.
    Jouduin ottamaan syötön tuolle ledille lyhyiden valojen johdosta, jonka jouduin tietysti katkaisemaan ja ottamaan siitä syötön vaihtoreleen kautta tuonne ledille.
    Viimeksi muokannut: Archimedes; 21.02.2014 klo 12:20.
  6.  
    Varmaan kivan näköiset himmelit,mutta omaani en moisia laita. Nimittäin kirkkaalla päivänpaisteella paras tapa tulla nähdyksi on kunnon ajovalot ja mielellään vielä ne kirkkaimmat H7.t tai vastaavat.