Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 71:een 71:sta
    Mikä organisaatio kuittaa satojentuhansien eurojen pääsylippu tulot.
    Mopoilua vuodesta 1971.
    jos ajattelee esim omasta näkökantista, en käynyt messuilla. Tämä tilanne varmaan on monelle sama.

Nyt messujen aikoihin tuli postista yamahan esite. Ei tullut muiden merkkien esitettä. Eli mun näkökantista Yamahan markkinointi on paras, koska se on ainoa minkä näin.

toisaalta jos markkinointivihkonen lähetettiin vain ihmisille joilla on autorekisterikeskuksen mukaan moottoripyörä, niin ei ne tavoita kuin vanhat motoristit. Kukaan ekasta pyörästä haaveileva ei sitä vihkoa saa.

JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    toisaalta jos markkinointivihkonen lähetettiin vain ihmisille joilla on autorekisterikeskuksen mukaan moottoripyörä, niin ei ne tavoita kuin vanhat motoristit. Kukaan ekasta pyörästä haaveileva ei sitä vihkoa saa.
    Jotain muutakin karsintaa osoitteille tehty. Itsellä ollut pyörä vuodesta -74, ja syksystä Jammu, mutta mitään vihkosta saanut!
    Tai sitten olen jo liian vanha motoristi uuteen pyörään
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

How far can you travel when you're six feet underground?
    Eri merkkisiä moottoripyöriä itselläkin ollut kymmenisen vuotta, Yammukin oli kuusi vuotta, mutta eipä ole meikäläistä koskaan lähestytty suoramarkkinoinnilla.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Ei pyöräkaupalla alle neljäntuhanne kappalemäärillä tehdä muuta kuin tappioita. Moni merkki joiden myyntimäärät on olleet 100-250kpl/vuosi on ollut maahantuojalle rasite vaikka organisaatio on ollut kevyt
    esim. Aprilia, Ducati ja Moto-Guzzi. Tuskin olemme vielä nähneet kaikkia muutoksia joita MP-alalla näillä myyntimäärillä tapahtuu.
    Lainaa Sami@Vespa kirjoitti Katso viesti
    mutta eipä ole meikäläistä koskaan lähestytty suoramarkkinoinnilla.
    Eipä ole ei, mun tapauksessa syynä ilmeisesti on Trafille laitettu osoitteenluovutus kielto
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Yamaha ei väilitä tuon taivaallista yksistä messuista, minusta se on silloin piittamattomuutta asiakkaista.
    Vaikka Kawan maahantuoja on ihan pas... niin oli sentään messuilla, tiedämmehän, tilaa maahantuojalta jotakin, odota koko kesä ja saat sitten sen osan lokakuussa, onneksi on ulkomaalaisia toimittajia joilta tulee kevyesti viikossa osat. maahantuoja ei vaan viitsi panostaa mihinkään.
    Minä taas sain BMW: mainoslehtisen kotiin hieman ennen messuja.
    Olen samaa mieltä Keskon toiminnan alaspäin menosta. Viime vuonna tein mp-messuilla kaupat uudesta FJR:stä, maahantuoja sai minut vakutuuneeksi pyörän uusista ominaisuuksista verrattuna edelliseen vuosimalliin.
    Kaupat piti lyödä lukkoon messuilla, jotta pyörän saa toukokuun alkuun (pronssin värisenä). No eihän se niin mennyt. Aloin kyselemään pyörän perään huhtikuun viimeisellä viikolla, silloin ei myyjä (Vantaa) osannut sanoa milloin pyörä saatavilla. Sanoi että on saanut Keskolta sellaista teitoa, että toimitus menee toukokuun puolelle, mutta lupasi palata heti asiaan kun tietää lisää. Yhden puhelun sain toukokuun alussa, jossa ehdottivat että ottaisin mustan tai harmaan pronssisen sijaan. Kuka siinä nyt pyörän väriä vaihtaa kun uuden ostaa ja on itse sanut värin valita...No taas odottelin uutta yhteydenottoa, mutta turhaan. Toukokuun lopussa laitoin taas myyjälle kyselyä, miltä näyttää (oli jo mielessä kaupan peruminenkin, koska eurooppaan reissu oli jo suunniteltu ja laivamatkat maksettu. Pyörä 50 v. lahja eli sellainen reissu oli tiedossa uudella pyörällä). Nyt Myyjä oli sanut Keskolta viestiä, että pyrää ei saisi ko. kesänä lainkaan pronssisena. Ja sitten parin päivän jälkeen seuraava tieto oli että juhannuksen jälkeen. Onneksi myyjä (Vantaa)teki kaikkensa ja sai hommattua minulle pyörän toiselta maahantuojalta.

Takalaukun kanssa kävi vielä huonommin. Niitähän mahantuoja ei tähän päivään mennessä ole saanut toimitettua, ja sekin tieto tuli vasta vuosi kauppojen jälkeen, 2 viikkoa ennen tämän vuoden mp-messuja.
    Meidän Jammun perässä nyt GIVI:n tarvikelaukku, muutosrautoineen - heh

Tämän asian hoidossa Keskon toiminta on mielestäni ollut todella välinpitämätöntä maksavaa asiakasta ja jälleenmyyjää kohtaan. Näin asioita hoitamalla Yamaha moottoripyörien menekki ei ainakaan parane.

P.S. laitoin viestiä myös suoraan Keskolle, mutta eipähän sieltä ole kukaan viitsinyt vastata minulle.
    rengas
    Tein myös kaupat uudesta FJR:stä vuosi sitten helmikuussa. En messuilla koska vaihtopyörää on siellä hankala tarjota. Pyörä luvattiin huhtikuun lopulla, luovutus siirtyi toukokuun 2. viikolle. Pyörän väri oli se mistä kaupat tehtiin, ei ruskea.
    Tilasin myös 49l takalaukun sekä touring-pleksin. Pleksi tuli mutta laukkua ei. Tilalle tarjosivat, lainaan, 39l:n laukun. Vaihto sitten kun isompaa tulee. Ei tullut. Syksyllä tuli ilmoitus myyjäliikkeeltä, että isompaa laukkua ei voida toimittaa mutta saat pitää tuon pienemmän ja rahat palautetaan maksetusta laukusta. Sopii mulle.
    Tämä laukku-ongelma ei ole myyjäliikkeen eikä Keskon vika. Yamaha ei toimita tuota 49l:n laukkua ilmeisesti turvallisuussyistä. Näyttää poistuneen nyt myös 2014 -mallin tarvikkeista.
    Olen ollut tyytyväinen pyörään sekä myyjäliikkeen kuin Keskonkin toimintaan.
    -MK-
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    jos ajattelee esim omasta näkökantista, en käynyt messuilla. Tämä tilanne varmaan on monelle sama.

Nyt messujen aikoihin tuli postista yamahan esite. Ei tullut muiden merkkien esitettä. Eli mun näkökantista Yamahan markkinointi on paras, koska se on ainoa minkä näin.

JT
    Trafin rekisterien ja jälleenmyyjien asiakasrekisterien perusteella noita mainoksia lähetellään. Allekirjoittanut sai messujen alla mainoksen ainoastaan Kawasakista. Yamaha on tosin näillä näkymin se mikä seuraavakin pyörä tulee olemaan. Kawasakin ja R.M. Heinon mainosmateriaali meni siis tässä tapauksessa hukkaan
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  11.  
    joo, monen merkin kohdalla olis parempi ettei jälleenmyyjää/maahantuojaa
    olisi olenkaan ja ostettaisiin naapurimaasta tai tehtaalta suoraan ilmanvälikäsiä.
    Pienillä määrillä vaikka pyörällä on tolkuton hinta ei edes takuuta,varaosia/palvelua pystytä
    tarjoamaan asiallisesti - asiakkaat joutuu ostaa ne ulkomailta jos haluaa järkevään hintaan ja kohtuulliseen toimitusaikaan. Kaupassa kun ei ole kyse pelkästään tavaran vaihdosta vaan 3-15 pitkästä projektista.
    ---
    joni
    http://boy007.dy.fi
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123