Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Näyttäisi olevan säätämisen tarvetta imupuolella useammassa venttiilissä. Mistäköhän niitä säätöpaloja saa ja minkä hintaisia ne ovat?
    Honda CB 350F, Suzuki GS 500 E, BMW K100RS, Suzuki DR 800S, BMW R1100RT, BMW K1200LT, BMW R1200GS, BMW R1200RT
  2. #2
    Lainaa Lemmy kirjoitti Katso viesti
    Näyttäisi olevan säätämisen tarvetta imupuolella useammassa venttiilissä. Mistäköhän niitä säätöpaloja saa ja minkä hintaisia ne ovat?
    Ei ole palasäätöinen, vaan perinteiseen tapaan.

    Kuka muistaa Mossen venttiililinsäätövermeet? Sirppi väliin ja vasaralla kopautus.
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  3. #3
    http://www.maxbmwmotorcycles.com/fic...5&rnd=04302013
    Ota ylläolevalta sivulta kaavio 11_1841 niin sieltä näkyy venttiilit.
    Näyttää olevan noita kuppeja eri vahvuuksia.Hinta reilut 21 dollaria kipale.
    BMW R1100RS
  4. #4
    Oho, annoin väärää konfifmaatiota
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  5. #5
    Lainaa Lemmy kirjoitti Katso viesti
    Näyttäisi olevan säätämisen tarvetta imupuolella useammassa venttiilissä. Mistäköhän niitä säätöpaloja saa ja minkä hintaisia ne ovat?
    Hyällä tuurilla et tarvii kun vaihtaa niitä kuppeja keskenään. Ota ensin ne joita tarvitsee säätää, ja lue niiden koot pohjasta. Mutta jos koot ei passaa, eli tarvitset vaihtokuppeja, BMW-huoltoliikkeet vaihtavat niitä ~ 5€:n hintaan.
  6. #6
    Kiitokset vastauksista! Ilmeisesti tuosta voi ottaa pelkästään imupuolen nokka-akselin irti ja jättää pakopuolen paikoilleen?
    Honda CB 350F, Suzuki GS 500 E, BMW K100RS, Suzuki DR 800S, BMW R1100RT, BMW K1200LT, BMW R1200GS, BMW R1200RT
  7. #7
    Lainaa Lemmy kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset vastauksista! Ilmeisesti tuosta voi ottaa pelkästään imupuolen nokka-akselin irti ja jättää pakopuolen paikoilleen?
    Voi, mut ei tarvitse sitäkään tehdä:

    -nippuside tai pari nokkaketjuun niin ette se pääse nokkien rattaalla liikkumaan
    -imunokan pukkeja löysätään niin, että säätökupit sopii lupsahtamaan välistä. (jopa 1-syl.kuppi sopii välistä kun riittävästi löysäät, nokka-akselin ollessa edelleen paikoillaan)
  8. #8
    Nyt en ymmärrä miten saat kupin pois ottamatta sen päältä nokka-akselia pois

    Itse olen ottanut koko akselin irti ja minusta vaikein kohta ollut sen kiristäjän saaminen lukituksi ennen akselin irrotusta. Ja kuppeja voi tosiaan vaihdella keskenään jos tuuri käy ja ostaa vain sen minkä tarvitsee. Kuppeja myy BMW MP-huollot mutta myös BMW autohuollotkin niitä toimittavat. Ja tulppia ei pidä irrottaa ennen kuin on välykset mitattu koska karstaa voi mennä venttiilien lautasten väliin (näin ainakin korjaamokäsikirjassa mainitaan).
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  9. #9
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Nyt en ymmärrä miten saat kupin pois ottamatta sen päältä nokka-akselia pois
    No kun tekee rakoa, sieltä se lupsahtaa...
  10. #10
    Jep,

    Nyt on venttiilit säädöissä. Eipä tuo sitten lopulta mikään mahdoton homma ollut kotikonstein.
    Honda CB 350F, Suzuki GS 500 E, BMW K100RS, Suzuki DR 800S, BMW R1100RT, BMW K1200LT, BMW R1200GS, BMW R1200RT
  11. #11
    Lainaa Lemmy kirjoitti Katso viesti
    Jep,

    Nyt on venttiilit säädöissä. Eipä tuo sitten lopulta mikään mahdoton homma ollut kotikonstein.
    No, lupsahtiko kuppi vai pitikö nokka-akseli irroittaa?
  12.  
  13. #12
    Lainaa BeeMWee kirjoitti Katso viesti
    No, lupsahtiko kuppi vai pitikö nokka-akseli irroittaa?
    Ei lupsahtanut ei. Nokka-akselin laakeripukkien kierretangot loppuvat noin puolimetriä ennemmin, kuin on mahdollista lupsauttaa kupit pois
    Honda CB 350F, Suzuki GS 500 E, BMW K100RS, Suzuki DR 800S, BMW R1100RT, BMW K1200LT, BMW R1200GS, BMW R1200RT