Minkälaisia kokemuksia teillä on tästä pyörästä? Lueskelin vanhempia ketjuja läpi ja valtaosin ilmeisesti porukka on tykännyt. Kyseessä on sen verran "vanha" malli, että porukalla on jo kymmenientuhansien kilometrien kokemus kyseisestä pyörästä. Voitteko suositella?
Haussa on sporttinen yleispyörä. ABS-jarrut on omalla vaatimuslistallani, joten sen takia tämä pyörä on noussut yhdeksi vaihtoehdoksi.
Mitä mieltä olette moottorista? Onko riittävästi ruutia? Koeajettuani R-version samasta pyörästä totesin, ettei kyseessä ole mikään raketti (joskaan ei tässä superpyörää olla hakemassakaan).
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Verrokkina lähinnä nykyinen CBF600. Oletin, että ero suorituskyvyssä olisi selkeämpi. (koneiden luonne toki todella erilainen) En tosin uskalla ottaa nykyisestäkään pyörästä läheskään kaikkea irti joten kyse on enemmän fiiliksestä "tehokkaasta pyörästä"
Toinen vaihtoehto jota olen miettinyt on FZ8 joka on varmasti suorituskykyisempi, mutta myös tällä hetkellä arvokkaampi hankkia ja vakuuttaa. Bemarin varustelu ja pienet erikoisuudet nostavat sen osakkeita.
Olen katsellut lähinnä kotimaisia vaihtoehtoja.
Varsinkin jos vertaa CBF600S ja F800S mallia, niin molemmat osuu samaan kategoriaan (pienikuutioinen varttikatettu sport touring), eli tehoissa ei kauheasti eroa. Bemarissa tiukempi ajoasento. 2-sylinterinen moottori sopii sellaiselle joka hakee ajamiselta enemmän fiilistä. Pienillä kierroksilla twini tuntuu tangossa ja korkeilla kierroksilla loppuu meno. Eli siinä välissä kun pitää kierrokset niin tasaisesti menee.
Mitenkäs CBF 1000S ABS. 102hp/97nm, eli kulkee kepeästi isoillakin vaihteilla tai matkustajan kanssa. Aktiassa saman hintainen vakuutus kuin F800S. Onko liian tylsä ja etsit jotain erilaista?
BMW F800S on varmasti hyvä peruspyörä jos tykkää 2-sylinterisen luonteesta ja sen voimavarat riittävät omiin tarpeisiin. Ulkonäkö on persoonallinen.
Mitä tarkoittaa twini tuntuu tangossa?
Tuon ässän tankotunutma alakierroksilla on aivan eri kuin esim. F800R, ei myöskään mitään samaa kuin Harrikoissa, Buellissa, Kotarissa tai Ducatissa jotka minä miellän enemmän twineiksi.
Ässällä on käsittämätön sitkeys koko kierrosalueella. Jos en ihan väärin muista, niin se pesi pari vuotta sitten testissä useimmat huomattavasti tehokkaammat rivinelkut, kun lähdetään viidenkympin vauhdista kiihdyttämään ylämäkeen nelosella ja vitosella.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Yleensä kierrän kaukaa kehu omaani/mikään teho ei ole tarpeeksi viestiketjut, mutta koska ko. pyörästä on kokemusta hyvinkin, niin voi jotain vielä kommentoida. Jos pelkkä teho tekisi pyörästä hyvän, niin kyllä silloin kaikissa olisi se lähes pari sataa heppaa. Kyseisen kamppeen luonteeseen nähden tehoa on tarpeeksi ja vääntöä tosiaan hyvin käytössä, noin 45% enemmän kuin esim mainittu cbf600. Itsellä oli viime kesänä vielä 4 pyörää, mutkapätkälle ja reissuun ehdottomasti sopivin vaihtoehto juuri ko. bemari. Kauppareissulle (n.10km)paras tai kätevin vaihtoehto oli 22hv katuenduro. Radalle 600cc honda ja itselle tarpeettomana ei mihinkään käyvä vaihtoehto n.178hv uudehko cbr1000rr honda. Joten jonkinlainen perspektiivi eri kamppeista löytyy. Pyörämalli on nimenomaan sporttinen yleispyörä..ei kyykky...ei ns. homosohva. Huonona puolena lienee ettei lippispäisiltä tuningteroilta saa yhtä suurta ihailua kuin saman merkin sumuvalot loimottaen keekkiä huudattavalla viime vuosituhannen 316:lla.
Mikä tahansa A- ajo-oikeuden vaativa moottoripyörä on tehoiltaan varmasti riittävä tavalliseen arkiliikenteeseen. Teho pitää suhteuttaa jokaisen omiin mieltymyksiin sekä tarpeisiin. Se mikä riittää jollekkin, ei varmasti riitä millään toiselle. Se, että on enemmän tehoa ei tarkoita että pyörä olisi absoluuttisesti parempi vaan tarjoaa pelivaraa silloin kun on esim. kyytiläinen sekä tavaraa mukana pidempää reissua varten. Liikenteestä löytyy tehokkaita sekä vähemmän tehokkaita kulkuneuvoja joista jokainen täyttää aivan samalla tavalla "paikasta A paikkaan B" kriteerin -teholukemasta huolimatta.
85hv/200kg on riittävä määrä - mutta riittääkö se, on loppujen lopuksi mielipide.
Viimeksi muokannut: Tuuchen; 01.02.2014 klo 23:51.
En tiedä miten yleistä, mutta osu tommonen tubesta silmään.
http://www.youtube.com/watch?v=ctplgxEMEBI
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18
Oma f800S-koeajo jo vuosia sitten, tässä muistikuvia.
Hyvää
-hyvä alusta
-ei raketti, mutta riittävän ruudikas
-sielukkaampi moottori kuin esim. Hondan rivinelikoissa
-hyvä tuulilasi, antoi suojaa mutta meno silti hiljaista
-hyvä mittaristo
-hyvä ajoasento ainakin lyhyemmälle matkalle
-kevyt käsitellä
-mittaristo
-remmiveto plussaa vs ketjut
Huonoa
-kankea ja äänekäs vaihdelaatikko
-ykkösvaihteen välitys kaupunkiajossa
-vilkkusysteemit
-oli vähän pienen oloinen rungoltaan kaksi päällä ajoon
-matkustajan satula aika kapoinen
Kovasti tuosta aikanaan tykkäsin ja olin viittä vaille ostamassa. Valinta suuntautui kuitenkin toisaalle lähinnä matkustajan tyytymättömyyden vuoksi.![]()
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
ST:ssä on kaikki muu samaa paitsi ajo-asento
Minulla vaihteisto toimiin hyvin ja täsmällisesti
Tilaa kahdelle on oikein hyvin, jopa vähän liikaa
Tehoa on rittävästi ja vaihteita käyttäen kiihtyvyyskin on kohdillaan
Takapyörän laakerista on USA:ssa ja Kanadassa takaisinkutsut, saattaapi tulla jopa Eurooppan kevään aikana
Vilkkukytkimet on tottumis/maku asia
Takapenkin epämukavuuden korjaa helpoiten AirHawk'illa
Ykkösvaihde on pitkähkö kaupunkiajoon, ryömimisnopeus noin 13km/h
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
On tästä ollut jo pitkään Euroopassa takaisinkutsu. Pelkästään Saksassa se koski yli viittä tuhatta yksilöä.
Kävin messuilla ottamassa herra jälkimarkkinointi päällikön kivekset hellään puristukseen ja kysyin miksi homma ei etene meillä? Hän oli kanssani samaa mieltä, että kyllä suomalaistenkin pitää saada uudet takalaakerit.
Jos ette saa pariin kuukauteen kirjettä Trafilta, niin laittakaa minulle tietoa privana. Lupaan käydä paikanpäällä uudestaan muistuttamassa mitä messuilla sovittiin.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Joo, menihän se bemu lunariin, mutta kertakorvauksen ja täyslunastuksen erotus oli niin pieni, että raato jäi minun talliin.
Ja kaikkihan täällä tietää että Ducatit on ajokauden aikana vähintään kerran viikossa pajalla. Nyt kun on vielä tuo uusi maahantuoja, ni saattaapi varaosien saatavuus vähän tökkiä.
On siis hyvä olla joku varapeli jolla voi kuskata lasta tarhaan ja lainailla kavereille jotka ei kehtaa lähteä omalla homosohvalla radalle.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>