Olen vaihtamassa Dogiini tankoa ja edellinen omistaja on laittanut nykyiseen tankoon lämmitettävät kahvat, joihin olen ihastunut. Onko kokemuksia kahvojen poistamisesta ehjänä?
YouTubesta löytyy muutama esimerkki operaatiosta mm. ruuvimeisseli - CRC -yhdistelmällä, mutta pelottaa josko kahvojen lämmityselementti tykkää kyttyrää tuosta operaatiosta.
Yamaha Bulldog BT1100
Tarjoile ennemmin paineilmaa sinne väliin.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Itse käytin ruuvaria ja fairyä. Toimi hyvin. Tuo paineilma voi olla hyvä!
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Paineilmalla
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Paineilmalla.
Plussana vielä se, ettei tarvii pestä niitä saippuoita/rasvoja pois tai kärsiä pyörivistä tupista jälkeenpäin..
- Hullu saa olla muttei tyhmä
Omat lähti irti kun tarjosi ketjuöljyä tuppien alle. Pitää olla se pilli mukana siinä öljypurkissa niin sen saa ujutettua kumin alle ja ruikittua öljyä joka puolelle. Sitten ruuvarilla tms kampesi hieman kahvatupin juuresta niin sen jälkeen lähti helposti nitkuttelemalla irti.
Lopuksi sitte bräkliinillä tuppien ja tangon putsaus.
Tämä sillä oletuksella ettei niitä kumeja oo liimattu millään järeällä aineella tankoon kiinni.
Joskus yritin FZR:stä liuotella tangonpääpainoja irti wd40:llä ja väkisin sitä sinne tuppien väliinkin meni. Tupit tietysti pyöri hetken tyhjää siinä kahvojen päällä mutta olisko 1-2 ajokerran jälkeen palannu normaaliks. Ei pitäis minun käsityksen mukaan pistää niitä kahavalämppäreitäkään pilalle?
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Omasta bladesta irrotin paineilmalla kaasutuppelon ja uuteen pikakaasukahvaan saman tupen "liimasin" mattamustalla spraymaalilla. Maali toimi asentaessa liukasteena ja kuivuttuaan liimana...
Honda Fireblade HRC 2012