Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Moi olen hankkimassa ekan pyörän ja VFR-750 kiinnostaa.Onko paljon eroo uosimalli 1987-92 tai sit 1996-ylöspäin Kumpi tälläselle ekakertalaiselle sopivampi.Jakoavain pysyy kädessä kyllä :-)
  2. #2
    En nyt suoraan vastaa kysymykseen tuosta 750 VFR:stä, mutta itselläni oli 2,5 kautta ensipyöränä -04-mallinen VTEC-VFR ja olin todella tyytyväinen pyörään; helppo käsitellä, jossain määrin yllätyksetön, hyvä ajaa maantiellä yksin tai kaksin, eikä kyseisellä pyörällä niillä parilla vierailemallani ratapäivälläkään jalkoihin jäänyt. Kertaakaan ei pyörä jättänyt tielle ja ainoa varsinainen tekninen vika n. 35 tkm:n aikana oli viime syksynä hajonnut laturi.

    Epäilenpä, että VFR on vuosimallista riippumatta hyvä valinta ensipyöräksi - etenkin, jos meisseli pysyy kourassa
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  3. #3
    Moi

    Nuo mallit menevät 86-89 (RC24), 90-93 (RC36) ja 94-97 (RC36"b")

    Tuosta vanhimmasta ei itselläni ole kokemusta, mutta keskimmäisestä ja jälkimmäisestä kyllä.
    Tuo viimeinen on noista kaikkein sporttisin vaikka aivan mullistava ero tuohon keskimmäiseen ei ole.

    Osien saanti (esim. muovit yms.) hankalampaa aina vanhempaan, mutta kulutusosaa tuntuisi ainakin löytyvän "mistä tahansa".

    Tuo keskimmäinen oli ensimmäinen "iso" katupyöräni ja edelleen pidän sitä mahtavana kulkineena näin kolmen yhteisen kesän jälkeen. Sopii kyllä mielestäni ensipyöräksikin, jos malttaa opetella rauhassa. Eikä välttämättä tarvitse olla heti isompaan vaihtamassa.
    Neljällä renkallaa voi kuljettaa vain kehoa, sielun liikuttamiseen tarvitaan kaksi.
  4. #4
    Minulla oli -92mallinen VFR oli tuotu Saksasta ja kilsat oli n60tkm ajelin sillä 3kesää lopussa oli 78tkm ei ollut muuta vikaa koko aikana kun jännitteensäädin joka meni rikki ja se särki myös staattorin syynä tähän oli alkujaan huono akku toinen vika oli viimeisenä keväänä ei meinannut lähteä millään käyntiin polttoainepumpun releen kärjet oli hapettunut kiinni.Suosittelen eka pyöräksi.
    TuplaX
  5. #5
    Tuo vfr on oikeastaan ainoa pyörä minkä hankkimatta jättäminen on jäänyt harmittamaan, ajanut olen kyllä sekä -92:klla että sitten -98:lla vfr800:lla n. 2500 kilometriä yhteensä.

    Kaveri on ajanut just tuolla -92:lla n. 165000km mitään isompaa korjaamatta/vaihtamatta ja tuo 800:n oli vuokrapyöränä joskus Italiassa.

    Hyviä valintoja, kuten joku sanoikin tuoreimpiin saa kateosia ym. ehkä helpommin jos tarve tulee
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  6. #6
    Voin vain suositella. Itelläni vm -93 107000 ajettu.
  7. #7
    Hyvä pyörä, itsellä ollut aikoinaan -89 malli muutaman vuoden. 90tkm+ kun myin pois. Kannattaa vain tarkistaa että jännitteensäädin on vaihdettu jos kilsoja 60tkm+. Rikkontuesaan voi särkeä paikkoja, minimissään matkanteko loppuu virran vähyyteen. Osassa tapauksia varoittaa ennakkoon osassa ei. Muistaakseni maksaa n. 70eur.
  8. #8
    Kaksi kesää takana -93:lla VFR:llä ja voin minäkin suositella. Sekä RC24, että RC36 on uudistettu kesken mallisarjan mm. jousituksen osalta, eli 86-87, 88-89, 90-91 ja 92-93 on teknisesti samanlaisia keskenään. Lisäksi tässä vaikuttaa ylivuotisuus, esim oma pyörä on mallivuodelta -92 ja rekisteröity -93.

    RC36:ssa tuli yksipuolinen takahaarukka, leveämmät renkaat yms suurempia muutoksia ja sen mukana reilusti lisää painoa. RC36-2/B:n myötä tuli vastaavasti pieni painon pudotus.

    Nettimotossa on tällä hetkellä myynnissä melko vähän tämän ikäluokan VFR:iä ja hintakin on ehkä vähän yläkanttiin. Viime kesänä kuvien perusteella siistin näköisen VFR:n sai ihan valita alle kahdella tonnilla.
    Honda VFR750F -93
  9. #9
    Mulla on ollut kaksi kesää -87 VFR. Kilometrit oli alussa 61000 ja lopussa 77000. Mitään varsinaista ongelmaa ei ollut, ei edes sitä paljon puhuttua jännitteensäätäjää pitänyt vaihtaa. Takaiskari ei jaksanut kantaa kaksipäällä ja niin tuli vaihdettua sen takia pyörä pois.
    Suositeltava ensimmäiseksi pyöräksi.

    jussi
  10. #10
    Mun eka pyörä oli -96 mallinen 750 Vfr Loistopeli kertakaikkiaan,neljä kesää sillä ylpeänä ajelin.Jännitteensäädin taitaa olla ainoa "tyyppivika" mikä noissa on,munkin työmatka tyssäsi kerran kyseisen kikkareen mossahtamiseen...Sopii mun mielestä hyvin ensipyöräksi,eikä tarvi heti seuraavana kesänä olla vaihtamassa isompaan
    VFR750F
    CBR1000RR
  11. #11
    Suosittelen ensipyöräksi. Itsellä oli ensimmäinen mopo -93 mallinen ja en olisi vaihtanut kolmen vuoden ajeluiden jälkeen, mutta joku muu halusi ottaa pärrän yleisavaimella viikonlopun hauskanpitoon
    Vakuutusrahoilla ostin -95 vuotisen ja silläkin meni yhtä hienosti! V4:n äänet ja vääntö Kaikinpuolin hieno ja luotettava peli (poislukien vakio jännitteensäädin, joka lienee jo kaikissa vaihdettu jäähdytettyyn malliin).

    Edit: RC36-mallia siis suosittelen ja kumpi vaan miellyttää omaa silmää enemmän niin se.
  12. #12
    Suositella voi kyllä VFR:ää. Itse hankin 2 vuotta sitten ekaksi pyöräksi -91 mallisen VFR:n. Alkuun oli ehkä aavistuksen raskas autokoulun ER-6:sen kawan jälkeen. Mutta nykyään Street Triplellä suoralla maantiellä ajellessa tulee ikävä VFR:n vakautta kovassa vauhdissa. VFR toimi ja toimii edelleen hyvin, mutta viime kesänä Trumpan koeajo vei mennessään. Tuo kyseinen VFR olisi muuten tulossa myyntiin tässä kevään mittaan, eikä hintakaan pitäisi päätä huimata...
    Honda VFR750F -91
    ex. Triumph Street Triple -10
  13. #13
    Hieman ohi aiheen, mutta onko kellään tietoa mistä saisi uuden putkiston -88. malliseen VFR:ään. Vanha putkisto lahoaa käsiin
  14. #14
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JanR kirjoitti Katso viesti
    Hieman ohi aiheen, mutta onko kellään tietoa mistä saisi uuden putkiston -88. malliseen VFR:ään. Vanha putkisto lahoaa käsiin
    Tuskin haluat uutta. Tommosten hinnat on usein tonnin tms. Käytettyjä sitten ehkä vaikka www.ebay.com:sta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  15. #15
    Lainaa JanR kirjoitti Katso viesti
    Hieman ohi aiheen, mutta onko kellään tietoa mistä saisi uuden putkiston -88. malliseen VFR:ään. Vanha putkisto lahoaa käsiin
    Tori.fi:ssä on ollut koko talven yksi putkisto myytävänä. eBay on myös hyvä vaihtoehto. Rahtikulut Euroopasta ei ole juurikaan sen kalliimmat kuin Suomen sisällä.
    Honda VFR750F -93
  16.  
  17. #16
    Pari kesää tuli ajeltua vuosimallin 1990 RC36:lla. Hankintahetkellä pyörän mittarissa oli noin 65000 km ja kun hukkasin mopon, kilsoja oli melko tarkasti 100000 km.
    Ongelmia ei ollut missään vaiheessa. Kiva peli pitkillekin reissuille.
    Honda CBR 1000 RR -08