Aloitanpa tällaisen Hondan ropausta mallista riippumatta -ketjun.
Viimeisin ropaus Protech Profi Line kilpiteline. Esim. Louis Moton tuote 10018176.
Ihan p*ska rimpula asentaa.
Suomalainen kilpi ei sovi telineeseen ilman pieniä modifikaatioita ja vilkun & kilpivalon johdotukset joutuu väkertämään kokolailla uusiksi. Sarjasta löytyy kaikki mutterikoot ja kuusiokolot väliltä 6-10 mm, mukaanlukien parittomat koot.
Mutta lopputulos on kyllä siisti, ainakin vakioon Firebladen telinehirviöön nähden.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Säädettävät takatapit Honda CBF 1000.een ebaysta ja eihän ne sopineet paikalleen ilman ankaraa viilausta![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Shadow sai toisella yrittämällä kahvat joilla loppui kaasukäden puutuminen kokonaan. Highway Hawkin foamit olivat jo iso parannus, mutta ISO Gripit ja Throttle Boss näyttäisivät koeajon perusteella olleen lopullinen lääke vaivaan.
Jokin mokahan tuossa on tosin tehtaalle käynyt koska asennus oli helppoa ja nopeaa![]()
Varre sai uudet gummit allensa + pesun ja vahauksen.
Seuraavaksi: päiväajovalon asennut + pesu..
[
Kaasukäden lepuuttajaa ja alustan säädön systeemejä olen ropaillut. Ai niin, se vaimentajan läppätsydeemin ropaus vielä, tänään pesu ja vienti 48 tkm huoltoon tarkoilla ohjeilla, että mitä tehdään. Hyvä ketjun avaus, eläköön se pitkään ja tuottakoon osallistujilleen tyydytystä. Honda on aina Honda.
<p>.</p>
Deauvilleen asentelin uudet renkaat, tosin ulkopuolista palvelua jouduin käyttämään renkaiden vanteelle asentamisessa ja tasapainottamisessa. Ensimmäisellä kerralla menee aikaa ja nyt ainakin voi hahmottaa, mitä kannattaa maksaa, jos homman muualla teettää![]()
Rizoman kilpiteline pikku modeilla, uudet takavilkut ja V-treckin kahvat. Vielä kaipais kunnon pesun, vahauksen ja ketjuhuollon.
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
2004 bleidi sai teräspunos jarruletkut eteen ja taakse, traktechin kahvat, uuden eturenkaan PP2ct. Sitten ilta ajelulla sammui (ei ladannut), niin tuli vaihdettua staattori ja tasasuuntaaja/jännitteensäädin...
Nyt toivottavsti ei muuta kun...![]()
2011 öljynvaihto
2012 etu ja takarengas
2013 ei vielä mitään.......
ja ei muuta kuin tankkausta ja ketjurasvaa, honda kestää elämää.
-J-
Kesä on jo pitkällä, ni jonkin verran tässä on jo kerenny "ropaamaan" omaa 600rr:ää. Alla listaa mitä huonon muistin varassa sain luotua:
- Puigin tuplakupla
- GIPro vaihdenäyttö
- R&G kaatumatapit ja koneensuojat
- "Kiinan Pazzot"
- Mittariston cover
- Akku
- Jarrujen pesu
Ei siis mitään suuren suurta, mutta ihan hauskaa puuhastelua kyllä.![]()
Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
XL-Motosta tuli kilpiteline ja ruuvailin sen paikoilleen http://www.xlmoto.fi/kilpiteline-lig...r-1000-rr-2013
Siihen rekisterikilven valon ja sopivat minivilkut halogen-polttimoilla. Nyt sen perä on hieno![]()
Viimeksi muokannut: Henry67; 17.08.2013 klo 21:23.
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Paremman puoliskon CBF1000F:ään keskiseisontatuen laitoin... ja hyvä tuli. Ompa helppo ketjutkin putsata ja rasvata![]()
![]()
Nii ja vaihdoimpa omaan varjoonkin öljyt,kun ne kuulemma tarttee jo 133500 kohilla vaihtaa... kumma juttu![]()
Hiljasta on. Älkää nyt noin masentuko. Kohta se kesä on jo täällä!
Omaan CBKR:ään tuli seuraavanlainen lista ruuvattua ennen vuodenvaihdetta.
-RIZOMA Low sport bent tanko
-RIZOMA matalat raiserit
-RIZOMA "LUX" -gripit
-CRG ARROW tangonpääpeilit ja adapterit painoiksi
-COBRA Bi-Xenon muutossarja maskiin
-RIZOMA (MV Rivale-tyylinen) swingiin pultattava kilpiteline kiinalaisvalmisteisine " black arrow"pintavilkkuineen
-takapenkin alla 5V usb-ulos otto ohjattuna ON/OFF/ON-kytkimellä jossa vielä toinen kanava vapaa.
Niin ja tuli sen alkuperäisen kilpitelineen paikalle jääneen ruman ulokkeen päälle lämpömuovailtua ja maalattua "muovilasista" peitekansi, jonka tiivistämällä sai samalla kaikki mahdolliset vesireijät takapenkin alle tukittua niin ei tarviste puhelimen siellä ollessakaan päätään ajatuksella vaivata.
Kaikki "sähkö"asennukset toteutettu kuin niiden tulisi kestää ikuisuus. Ei yhtäkään abikoa, vaan kaikki juotettu ja tämän jälkeen puhallettu sukka päälle vesieristeeksi.
Kiitos ja kumarrus.
Kohti kesää!
Krauserin sportrackiä on tullu asenneltua, ja siihen vähä levitystä 3mm alu levystä, kun käytän sw-motech blaze laukkuja ja ne meinaa vähä hieroa takakatetta. Ei jaksa teipata enää... Pikku modausta ni homma helpottuu reissuilla huomattavasti.
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Jarrunesteet vaihdoin ja öljyt+suodatin, näillä mennään taas 5tkm![]()
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.
taven aikana tullu vaihettua öljyt + suodatin, ledi ajovalo ( on muuten kirkas), parkit + kilven valo vaihtuu myös ledi mallisiin kunhan posti poika tuo ne, ohjaus iskarikin tuli askarretua paikalleen
sit viel ku kumit jaksais vaihtaa (vanhat pitää toki sulattaa ensiks pois) ni kesä sais tulla![]()
honda cb 1300 ´05
Purkanut Krauserin kaatumaraudat pois, katteet pois.. Pitäs koota ja vähän ledi päivitystä + uutta zumon telinettä väsäillä sisuksiin..
[
Öljyt ja takapalat vaihdettu, etusatulat tsekattu ja pesty. Seuraavaksi vanteiden haku maalarilta ja niille uudet kumit, jarru- ja kytkinnesteiden vaihto, keulaöljyjen vaihto, 12V ulosoton askartelu paikoilleen, kahvalämppäreiden asennus.... Hommaa riittää vielä.
KTM 690 Enduro
Takalaukkuihin asennettu valoja, vielä pitäisi vaihtaa ketjut ja rattaat, sekä öljyt ja suodatin.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76