Kyllä kunnollisen sivuseisontatuen tulee kestää muutakin, kuin paikallaan seisottaminen sen varassa, sanokoon Trafi mitä hyvänsä - ja nyt tuli kyllä pahemman laadun moka siihen suuntaan.
Nimittäin, jos keskiseisontatukea ei ole niin kuin on monen monessa pyörässä, ketjujen rasvaus käy näppärästi kaverin avustuksella, kun kaveri nostaa takapyörän irti sivuseisontatuen varassa ja toinen sitten pyörittää rinkulaa ja rasvaa ketjun.
Lisäksi viime kesänä eräässä käymässäni laatukoulutuksessa varmasti laatuopastaja näytti miten pyörä pyöräytetään ympäri paikallaan vain sivuseisontatuen varassa. Kuulema tarpeen jos on oikein ahdas paikka. Ei ole kyllä tullut vielä eteen ja hirvittäisi alkaa tekemään yli 250 kiloisilla malmikasoilla, tosin kouluttajan pyörä painoi sekin arviolta vajaat parisataa - ja niin meni että heilahti.
<p>.</p>
Harrastaako täällä moniki mopon päällä hengailua sivuseisontatuella? Kuullostaa aika vitun typerältä.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
Pelaatteko jalkapalloa kypärällä? Se on lähes pyöreä ja luultavasti kestää käsitellä siten.
Www.northernfighters.com
En mä kyllä ainakaan, jotenkin tuntuu vaan että tulee niin isot väännöt sinne kiinnikkeisiin. Vaikka "tiedän" että se kestää. Toinen sitten on se että mopon päällä on pirun ikävä istua ison miehen kun se on siinä kallellaan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Samoin.
Tosin tähän vaikuttaa itellänikin se, millaseen asentoon pyörä sivujalalla jää... Esim. MV Agustan kanssa ei tulisi mieleenkään istuskella päällä sivujalan varassa, koska pyörä makaa sen kanssa niin kallellaan. Satulassa ei pysy, asento ei ole luonteva ja sivujalkaan kohdistuva rasitus on varmaan melekonen jos siellä väkisin notkuu tuolleen. Sit taas toi vanha lehmä GSXR 1100 seisoo sivujalkansa varassa melkein pystyssä, joten sen satulassa vois hyvinkin istuskella jalan varassa.
Kyllähän se niin on, että sivujalalla pitää olla joku toleranssi tuon kestämisen kanssa. Olkoot kyse sit Ducatista, Agustasta, Kawasta taikka minkä tyylisuunnan pyörästä hyvänsä... Tämä on siis vain oma odotukseni, ja mikäli valmistajalla ei ole moisia kriteerejä niin se olen minä joka on tuulesta temmattuine odotuksineen väärässä. Tämän jälkeen se olen myöskin minä joka päätän näiden tuulesta temmattujen odotuksieni kanssa vittuutua... Simppeliä.
Tästä puheenollen, täytyykin tänään painella autotalliin modaamaan lelujen sivujalkoja. Eli tarkotuksena olis tehdä kaikkiin 3 mopoon pysyvät sivujalan "laajennukset" sinne alas. Tuokin meinaa olla semmonen asia, mitä yksikään valmistaja ei huomioi riittävästi omaan makuun.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Jotenkin noin. Mikä Harrikkakuva se olisi, jossa babe makaa haarat levällällään pyörän päällä jonkun pitäessä pystyssä, siis pyörää.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Duc foot?
Omaankin vois yrittää kehittää jotain, osaksi sen vuoksi kun siit on pala lohjennut vuosien varrella jonnekin![]()
ex-Monster M750, nyt pyörätön
image.jpg
Jos tuossa tuki pettää, niin maksaako vahingon mopotin takuu vai kyyditettävän vakuutus?
Voiko myös jossain erityistapauksessa olla vetomiehen vika?
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Vaikka Hondassa...
sivutuki.jpg
Tai sitten ei ;)
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Mulla on viisi Ducatia ja yksi jossa on Ducatin kone. Vanhin vuodelta -70, uusin muutaman vuoden ikäinen. Eikä yhtään hajonnutta sivujalkaa eikä sivujalan kiinnitystä. Varmaan joku sattuma.
Älä ole Rellonen yhtään huolissaan, nää takaisinkutsut vaan lisää merkin myyntiä kun brändi pysyy ihmisten huulilla. Bemullakin on Suomessa ainakin parikymmentä hoitamatonta takaisinkutsua ja ehkä juuri siksi se oli ainoa merkki joka kasvatti viime vuonna myyntiään.
Mä voin luvata sulle, että seuraavat viis vuotta Ducatien kappalemääräinen rekisteröinti nousee joka vuosi.
Suomalainen motoristi rakastaa riskiä.
Tiesitkö muuten, että "orggimoro" on alunperin Keski-Euroopan Ducatistien kehittämä viittomakieli.
Aluksi siinä näytettiin sormilla montako päivää on mopotti ollut edellisellä viikolla pajalla, mutta jossain vaiheessa alkoi muilla merkeillä ajavia v*ttuttamaan kun sai koko ajan pelätä kurvissa vastaan tulevaa Ducatistia jolla oli molemmat kädet irti stongasta.
Näin päädyttiin tähän uutteen systeemiin jossa Ducatisti näyttää montako päivää on pyörä ollut ajossa. Nyt on muilla merkeillä ajavilla huojentuneepi olo kun pariin vuoteen ei ole tullut vastaan ilman käsiä ajavaa Ducatistia.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>