Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 47:sta
  1. #1
    Otsikko sanookin olennaisen

    Käyttö:
    - mutkapätkää huvinvuoksi
    - työmatka-ajoa
    - hyvin satunnaisia muita reissuja
    - tarakka-harakkaa ei juuri nyt ole mutta...

    Speksit:
    - halpa, pari - kolme tonnia. Lainaa ei oteta pyörää varten kun autokin on vielä maksamatta
    - halpa vakuuttaa
    - helppo huoltaa itse, tyyppiviat vähäisiä ja/tai helppo fiksata
    - paremmat jarrut kuin ER-5:ssä
    - Ei kyykky tai muoviluoti.
    - Ei myöskään "ampiaislammpuinen", kuten vaikka uudet Hornetit.
    - Ei customi. Muotokieli miellyttäisi mutta taitaa rajoittaa liikaa mutkapätkällä singahtelua.

    Joten ehdotuksia ?

    Seuraavia on tullut vähän katteltuakin jo:
    - CB SevenFifty. Ajettukin. Ihan OK, parempi kuin ER-5, joskin ehkä tarpeettoman raskas. Tehoakin voisi ehkä olla enemmän. Ehkä siis kuitenkin jotain muuta ?
    - Kawa ZR-7. Lienee kokolailla samanmoinen kuin SevenFifty ?
    - Suzuki Bandit, iso tai pieni.
    - Kawasaki ZRX
    - Yamaha XJR
    - 600 Hornet.

    Mikäs jäi uupumaan ?

    Paperilla tuo Hornetti kyllä vaikuttaisi hyvältä. Kevyt ja tehokas Mitenkähän lienee vakuutukset ? Nykyään liikenne ja osakasko on vuoden ajelun jälkeen alle 400,- vuodessa.
  2. #2
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Otsikko sanookin olennaisen

    Käyttö:
    - mutkapätkää huvinvuoksi
    - työmatka-ajoa
    - hyvin satunnaisia muita reissuja
    - tarakka-harakkaa ei juuri nyt ole mutta...

    Speksit:
    - halpa, pari - kolme tonnia. Lainaa ei oteta pyörää varten kun autokin on vielä maksamatta
    - halpa vakuuttaa
    - helppo huoltaa itse, tyyppiviat vähäisiä ja/tai helppo fiksata
    - paremmat jarrut kuin ER-5:ssä
    - Ei kyykky tai muoviluoti.
    - Ei myöskään "ampiaislammpuinen", kuten vaikka uudet Hornetit.
    - Ei customi. Muotokieli miellyttäisi mutta taitaa rajoittaa liikaa mutkapätkällä singahtelua.

    Joten ehdotuksia ?

    Seuraavia on tullut vähän katteltuakin jo:
    - CB SevenFifty. Ajettukin. Ihan OK, parempi kuin ER-5, joskin ehkä tarpeettoman raskas. Tehoakin voisi ehkä olla enemmän. Ehkä siis kuitenkin jotain muuta ?
    - Kawa ZR-7. Lienee kokolailla samanmoinen kuin SevenFifty ?
    - Suzuki Bandit, iso tai pieni.
    - Kawasaki ZRX
    - Yamaha XJR
    - 600 Hornet.

    Mikäs jäi uupumaan ?

    Paperilla tuo Hornetti kyllä vaikuttaisi hyvältä. Kevyt ja tehokas Mitenkähän lienee vakuutukset ? Nykyään liikenne ja osakasko on vuoden ajelun jälkeen alle 400,- vuodessa.
    No tuo zr-7 on kyllä ainakin sellainen "kusiluumu" , että en suosittelisi sitä kenellekkään. Toisaalta, hyvä ja toimiva pyörä (helppo huoltaa) mutta kankeus ja tehonpuute on aika järisyttävää.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  3. #3
    Suzuki SV650 tai 1000 nakumalli sopii myös hyvin tarpeillesi. Väännön puolesta ainakin menee edelle noista mainitsemistasi. Vm.2002 --> ruiskukoneella. Pienemmän 650:n vakuutuskin saattaisi olla "kohtuullinen".

    Tulipa eka viestikin lähetettyä
  4. #4
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Honda VTR Firestorm. Tiedä tosin halvasta vakuutuksesta, mutta lisää listalle, ja perehdy aiheeseen (pyörään).

    Muoks:

    Lisätään serkku, eli Suzuki 1000 TLS, SV:n edeltäjä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #5
    paat paritonnia lisää rahaa hankintaan ni saat hondan cb 1300, siin on halvat vakuutukset ( mulla n.600€ koko vuoden täyskaskolla) aivan loistopeli mutkilla ja muutenki + ei tehonpuutekkaan pitäis heti vaivata ja aivan älyttömän laaja tehoalue. susittelen kokeilemaan ainakin.
    honda cb 1300 ´05
  6. #6
    Lainaa V.P kirjoitti Katso viesti
    paat paritonnia lisää rahaa hankintaan ni saat hondan cb 1300


    Eli toisinsanoen tuplaa budjettisi
    1199S Panigale
  7. #7
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Eli toisinsanoen tuplaa budjettisi
    halvin ei ookkaan aina paras ei mutta oikeesti suosittelen että säästät senverran että saat joku 4-6t€ mopon ni ei tartte heti olla uutta taas ostamassa
    honda cb 1300 ´05
  8. #8
    Ääni Banditille. Halvat vakuutukset, helppo tekniikka, osia/palikkaa löytyy paljon, ja netistä löytyy paljon infoa esim. huolloista. Miinuksena lievä ns. "corolla"-leima; pyörä ei kaikilla herätä kovin suureita tunteita.
    If I had all the money I've spent on bikes and gear... I'd probably spend it all on bikes and gear.
  9. #9
    Lainaa Jätti-Potti kirjoitti Katso viesti
    Ääni Banditille. Halvat vakuutukset, helppo tekniikka, osia/palikkaa löytyy paljon, ja netistä löytyy paljon infoa esim. huolloista. Miinuksena lievä ns. "corolla"-leima; pyörä ei kaikilla herätä kovin suureita tunteita.
    Komppaan tätä. Mut osta samantien 1200:n. Kusiaisella ei pääse mihinkään.
    Omilla Banduilla ajanu n. 50tkm, eihän ne nyt mitään Dukeja ajoltaan ole, mutta pomminvarmoja.
    Eli vähän niinku perus-corolla. ;)
    Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
    Kawasaki Kx 125 -85
    http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
  10. #10
    Viimeksi muokannut: AppleDrill; 09.01.2014 klo 22:01. Syy: + yamaha
  11. #11
    Jaahas, laitetaas sulle vähän lisää vaihtoehtoja jottei valinnasta tule liian heleppoo! Vähä nuo hinnat on ylikanttiin, mutta kyllähän tinkausvaraa pittääkin olla...

    Yammun FZS1000:
    http://www.nettimoto.com/yamaha/fzs/1582736

    http://www.nettimoto.com/yamaha/fzs/1588870

    Yammun TRX:
    http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/1608060

    Trumpan Speed Triple:
    http://www.nettimoto.com/triumph/speed-triple/1604063

    Muuta neuvoa ei oikeestaan ole antaa ku, että mene nyt vähä edes tunteella. Sillä tapaa sulla on AINA jännä fiilis ku istut sen mopon päälle. Pelkällä järjellä ostaa heleposti niin hajutonta ja mautonta, et samoihin fiiliksiin pääsee sitte kotilollakin.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  12. #12
    Noniin, ehdotuksia siis pukkaa Kaikkiin tullaan tutustumaan ja muutakin saa ehdottaa.

    Budjetista sen verran, että jos taaloja pitää latoa enemmän tiskiin niin sitten pitää. Kyllä tulevan kesän voi tarvittaessa vielä nykyiselläkin mopolla ajaa jos uudempi ei ole riittävästi parempi. Toisaalta kaadan parkkiksella paikallaan mieluummin sen parintonnin kuin viidentonnin laitteen Ja toistaiseksi kuume ei ole vielä liian kova

    Numeroitten valossa tuo Hornetti on kyllä kuussatasten sarjassa outolintu. Tehoa reilusti enemmän kuin muissa. Vai katsonko mä väärään suuntaan ? Tai näköjään katson, tuo FZ6N vaikuttaisi myös pirteältä kokoisekseen.

    No, tässä ehtii vielä mieli muuttua moneen kertaan
  13. #13
    Justiinsa tuo Speed Triple on sellainen että speksien perusteella se on hieno laite. Mutta muotoilussa turhan muoviluoti Tai oikeastaan niillä rajoilla. Voihan ne turhat muoviläipäreet tosin kantaa vinttiin

    Eli tuollaistakin tarttisi käydä oikeasti kokeilemassa ja paikan päällä ihailemassa ennenkuin siitä osaa sanoa tuntuuko se hyvältä. Ja siitähän tässä kyse on, en todellakaan tartte toista Farkkumondeota, niin käyttökelpoinen kuljetuslaite kuin se onkin.
  14. #14
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Jos parkkiskaato ahdistaa, niin hommaat hyvät tatit mopoon. No problem. Sitten pyörästä voikin poistaa vaikka sivutuen.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #15
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Numeroitten valossa tuo Hornetti on kyllä kuussatasten sarjassa outolintu. Tehoa reilusti enemmän kuin muissa. Vai katsonko mä väärään suuntaan ? Tai näköjään katson, tuo FZ6N vaikuttaisi myös pirteältä kokoisekseen.
    Ei se hornetti ole sen kummempi tehoiltaan kuin muutkaan kuussataset (kyykkypyöristä moottorinsa vieneet) nakut, pikkupandiitti on vain laiska
    Todella kestävä ja huoleton peli tuo ekan mallin hornetti ainakin minulla oli, kulki sen verran että tuntu pää irtoavan, ja mukava ajella mutkapätkilla ja kaupungissa. Alusta ja jarrut oli sitä hinnan alkaen mallia. IFillä oli edullinen vakuuttaa. Alavääntöä kuussatasissa ei juuri ole, Kawan Z750:ssa ehkä vähän enemmän.
    KTM 690SM
  16. #16
    SV1000 tai Tl1000S
    www.trackpunkracing.com
  17. #17
    Lainaa Mc Nikke T kirjoitti Katso viesti
    Komppaan tätä. Mut osta samantien 1200:n. Kusiaisella ei pääse mihinkään.
    1200 on 13hp enemmän. On kyllä ehkä laiskin tonninen ikinä.
  18. #18
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    1200 on 13hp enemmän. On kyllä ehkä laiskin tonninen ikinä.
    Vaan mites mahtaakaan olla sen väännön laita? Tässäkään tapauksessa, ei kannata jäädä tuijottelemaan pelkkiä hevosia... Ne kun ei kerro käytännön suorituskyvystä välttämättä paljoakaan. Teho & vääntö & välitykset... Ne muodostaa sellasen "totuuden kolmion" josta ei kärsi yhtäkään kulmaa pois ottaa mikäli meinaa pysyä oikeesti asiassa. Essonbaarijupinat sit erikseen
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  19. #19
    Hyviä ehdotuksia on tullut paljon, jos tosiaan hornetti kuulostaa hyvältä niin kyllähän toi jammun fzs 600 on konetehoilta kutakuinkin samaa luokkaa.
    Toki tonnisissa on vääntö ja teho hiukan eri luokkaa mutta kyllähän noillakin pärjää ja menee kyllä alkuperäisen budjetin sisään.
    Itse olen omaan kusiaiseen ollut ihan tyytyväinen on ollut kaverina noin 40 tkm ilman suurempia murheita.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  20. #20
    Kun tuo budjettikin kasvoi niin tuoreempaa erkkiä kehiin..
    Laukkujakin on vaikka muuttokeikkoja alkaisit ajamaan

    http://www.nettimoto.com/kawasaki/er-6n/1147505

    A.D
  21. #21
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    1200 on 13hp enemmän. On kyllä ehkä laiskin tonninen ikinä.
    Laiska.. 990 duke kuiten kesällä tuli perse edellä vastaan..
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  22. #22
    Lainaa Teemu 79 kirjoitti Katso viesti
    Laiska.. 990 duke kuiten kesällä tuli perse edellä vastaan..
    Joo sait kiinni, kun takarengas meni aika finaaliin. Loppukesästä sua ei oikein näkynytkään enää missään.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  23. #23
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Hyviä ehdotuksia on tullut paljon, jos tosiaan hornetti kuulostaa hyvältä niin kyllähän toi jammun fzs 600 on konetehoilta kutakuinkin samaa luokkaa.
    Toki tonnisissa on vääntö ja teho hiukan eri luokkaa mutta kyllähän noillakin pärjää ja menee kyllä alkuperäisen budjetin sisään.
    Itse olen omaan kusiaiseen ollut ihan tyytyväinen on ollut kaverina noin 40 tkm ilman suurempia murheita.
    Käytiin penkittää prätkäpajan penkissä peräkkäin oma putkiviritteinen -99 hornetti ja kaverin -00 FZS600 ja Hornetti oli selkeesti, eli 1kw tehokkaampi ;) Vaikka vääntöä ei ole, mutta ei niillä kyllä ison pandiitin jalkoihin jää kunhan muistaa vaihtaa vaihdetta.
    KTM 690SM
  24. #24
    Lainaa Calypso kirjoitti Katso viesti
    Käytiin penkittää prätkäpajan penkissä peräkkäin oma putkiviritteinen -99 hornetti ja kaverin -00 FZS600 ja Hornetti oli selkeesti, eli 1kw tehokkaampi ;) Vaikka vääntöä ei ole, mutta ei niillä kyllä ison pandiitin jalkoihin jää kunhan muistaa vaihtaa vaihdetta.
    Juu kyllä noilla pärjää ihan hyvin, taitavat kuitenkin olla paremmin välitettyjä ilman rattaiden vaihtoa noihin 0-120 nopeuksiin, tonnisissa tahtoo olla melkoisen pitkä ykkönen yleensä..
    Aika harvoin letkoissa on tarvinnut ihan huipputehoja hakea että pysyy mukana.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  25. #25
    Uusi erppa ei oikein puhuttele. Mene tiedä miksi. Ehkä se on liian samanlainen ja liian pieni päivitys höystettynä liian modernilla ulkoasulla.

    Tuo FZ6 SV650 ja Speed Triple olisivat kyllä jääneet huomaamatta. Selkeästi koeajon väärtejä kaikki. Jos vain jostain sattuu kohdalle osumaan siinä hintaluokassa mihin on varaa. Nettimotoa kun selailee niin kuussatasia Hornetteja on niin että pääsee valkkaamaan, noita muita ei niinkään. Kun olisikin varaa uuteen
  26. #26
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Uusi erppa ei oikein puhuttele. Mene tiedä miksi. Ehkä se on liian samanlainen ja liian pieni päivitys höystettynä liian modernilla ulkoasulla.

    Tuo FZ6 SV650 ja Speed Triple olisivat kyllä jääneet huomaamatta. Selkeästi koeajon väärtejä kaikki. Jos vain jostain sattuu kohdalle osumaan siinä hintaluokassa mihin on varaa. Nettimotoa kun selailee niin kuussatasia Hornetteja on niin että pääsee valkkaamaan, noita muita ei niinkään. Kun olisikin varaa uuteen
    Tosiaan kannattaa tehdä päätös vasta kunnon koeajon jälkeen, älä ole murheellinen ei täällä kaikki ole ns. rahamiehiehiä että ostetaan mitä sattuu tulemaan vastaan..
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  27. #27
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Otsikko sanookin olennaisen


    Speksit:
    - halpa, pari - kolme tonnia. Lainaa ei oteta pyörää varten kun autokin on vielä maksamatta
    - halpa vakuuttaa
    - helppo huoltaa itse, tyyppiviat vähäisiä ja/tai helppo fiksata
    Joku ikätasoon sopiva urheiluharrastus? Lenkkeily, lentopallo tms?

    edit: edellinen lisäykseni kuullosti varmaan arrogantilta, mutta jos on kovat laatuvaatimukset, tämä harrastus ei ole halpa. Markalla ei saa hummeria.
    Viimeksi muokannut: hra1150; 10.01.2014 klo 22:59.
  28. #28
    Vilpittömän lämpimästi suosittelen Yammun FZS 600:sta ja seuraajaansa FZ-6:nkin käyttäjiltä olen kuullut positiivisia kommentteja -tai sitten Hondan Hornet 600.
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  29. #29
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Uusi erppa ei oikein puhuttele. Mene tiedä miksi. Ehkä se on liian samanlainen ja liian pieni päivitys höystettynä liian modernilla ulkoasulla.

    Tuo FZ6 SV650 ja Speed Triple olisivat kyllä jääneet huomaamatta. Selkeästi koeajon väärtejä kaikki. Jos vain jostain sattuu kohdalle osumaan siinä hintaluokassa mihin on varaa. Nettimotoa kun selailee niin kuussatasia Hornetteja on niin että pääsee valkkaamaan, noita muita ei niinkään. Kun olisikin varaa uuteen
    Ihan oikeesti, käy koeajamassa Trumppa... Uskomaton kone toi triple. Vaimolla oli joskus 675 daytona, ja vaikka oli "kusiainen" niin vaikutti totaalisesti. Soundi, luonne, ihan jotain muuta...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  30.  
  31. #30
    Ääni täältäkin FZS600:lle. Hyvät jarrut, kevyt ja kivan ylävireinen kone. Ei ollut pienintäkään vikaa 4 vuoden ja 15000 km aikana itselläni.
    FZ1S + TT600
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen