Pyörä on K3 eli 2003 mallinen ja laakeriliuskoissa oli merkintä NDC 312 L sikäli jos oikein luettiin mutta pitäiskö tuosta pystyä jotenkin päättelemään laakerin koko eli onko vakio vai ylikoko?
Tuo NDC on ilmeisesti pienen nettisurffailun tuloksena ilmeisesti laakerivalmistaja mutta mitä nuo loput merkinnät tarkoittaa?
Olisin kiitollinen pikaisista vastauksista![]()
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
veikkaan, että vakiokoko, koska pyöriin ei yleensä saa ylikokoja. liuskoissa voi olla reunassa värikoodi, mutta ainakin hondassa paskuimman ja ohuimman liuskan ero on niin pieni, että kampuras ei voi koneistaa puhtaaksi. värierot ontehdasta varten, kun kampura koneistetaan, niin voi olla, ei päästä hyvään pinnan laatuun, tällöin voi vielä vähän hioa. kuitenkin erot on niin pieniä, että voisi laittaa minkä värisen liuskan tahansa ja olisi vielä speksien sisällä.
kuitenkin pyöriin voi löytyä oikeita ylipaksuja liuskoja, esim autoista. ne on heti 0,25-0,5mm paksumpia. eli kampuran voi työstää puhtaaksi.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Juu mp-osat.fi esittää laakerivaihtoehdot ainoastaan tuotenumeroilla mutta taas
esim. PARTZILLA antaa myös värikoodit laakereille (suluissa) mutta missä kohtaa
laakeriliuskaa tuo väritunniste pitäisi olla?
12164-40F00-0A0 (GREEN)
12164-40F00-0B0 (BLACK)
12164-40F00-0C0 (BROWN)
12164-40F00-0D0 (YELLOW)
Yksi pari liuskoja oli irrallaan käsissäni mutta ei nyt ainakaan ensikatsomalla osunut
mitään värikoodausta silmiini tai jos nyt jotain väriä voisin epäillä niin sitten vaikka tuo
musta siitä syystä että se ei välttämättä erottuisi kovin hyvin siitä kiinni palaneesta öljystä.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
No nyt tuli jo ihan kouriintuntuvaa faktaa ja neuvoa ja oikein kuvien kera. Kiitos!
Eiköhän näillä eväillä jo pitäis selvitä että mitkä liuskat siellä tällä hetkellä on.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Joo ja manuaali näytti juuri noiden kuvien tapaan miten pääsee toteamaan alkuperäisten laakeriliuskojen koon.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Alimman kuvan kohdalla huomaa sitten sen että kaksi ensimmäistä kirjainta liittyy tapapainoakselin laakereihin ja vasta siitä eteenpäin runkolaakereihin.