Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Tälläinen 2003 tehtaalta ulos rullannut R1 löysi tiensä meikäläisen ensimmäiseksi "kiloseksi" ja tyytyväinen olen ollut. Keväällä 2013 hain mopedin bikepoint nimisestä liikkeestä Tallinnasta, ja sinne se oli löytänyt tiensä Italiasta. 34000km seisoi mittarissa ja pyörä oli kunnoltaan kuin uusi, joten mukaanhan se tarttui sieltä. Kauppakirjoihin nimi alle ja mopo laivaan. Tullista kun oltiin päästy ja matkalle kohti Hämeenlinnaa, kyllä se oli kuski yhtä hymyä, kun väänsi ekan kerran torven auki motarilla Aiempi ajokokemus katupyörällä oli kuitenkin kusiaisista. Parin ensimmäisen ajoviikon jälkeen(ja muutamien sydämentykytysten) lähti eBay.de auki ja tilaukseen Öhlins ohjausiskari. DHL toi iskarin nopeasti kotiin ja ei muutakun asentamaan. Kyllä oli sitten täysin ehdoton päivitys, ei sillä keulan woblaamisella olisi hengissä pysynyt kauaa . 6000km ajoin rytkösellä viime kesänä, eikä tarvinnut muuta huoltoa tehdä, kuin lisätä bensaa tankkiin, vaihtaa akku ja vaihtaa renkaat. Aivan loppukaudesta alkoi tosin kytkin antautumaan isommilla vaihteilla ja toinen etupumppu vuotamaan, mutta ne sai jäädä talven murheiksi. Renkaiksi laitoin Michelin pilot power 3:t eteen ja taakse, taakse hieman korkeammalla 190/55 profiililla. Pyörä muuttui kyllä todella paljon ketterämmäksi ja paremmaksi ajaa ko. profiililla vrt. 55. Renkaita on käyty radallakin sulattelemassa ja pitoa riittää. Takarengas menee kyllä uusiksi ennen kesän reissua, joka on suunnitteilla alppien suuntaan, mutta alkukesän pääsee vielä nätisti.

    Tilailin juuri Saksasta hieman osia, josko pääsisi vihdoin alottamaan huollon, kun tallikin saatiin täysin valmiiksi ja mopon voi leväyttää auki.

    Saksanmaalta pitäisi tulla uudet etuiskareiden stefat(jotkut ihme pinnoitetut porvaristefat, made in japan), EBC täydellinen kytkinsarja, 4x NGK tulpat, ilmansuodatin, öljynsuodatin, venttiilikopantiiviste, TRW-Lucas sintteripalat eteen, 4litraa Motul 7100 15w50 öljyä, 1l Motul RBF600 jarrunestettä, 1L Valvoline 10w keulaöljyä ja 3 litraa jäähdytinnestettä. Eli osat vaihtoon ja venttiilien säätö + muu tarkastelu(mahdollisesti takaiskarin huolto, vaikkei varsinaista vikaa olekaan), niin aletaan olla valmiina huhtikuuhun.

    Sitten vähän vielä speksejä + kuvat mopedista.

    Muutoksina on:
    - Mivv GP Titanium slipari
    - Teräspunosletkut
    - Öhlins ohjausiskari
    - Kaatumatapit
    - Minivilkut + kilpiteline
    - Ducktail
    - 15euron kiinalainen tuplakupla

    Tässä vähän kuvia, osasta puuttuu tuo uusi tuplakupla ja ducktail(yhdessä näkyy myös tuo FC 550 harrastepeli).






    Ducati 1098 "Racing Evo"
  2. #2
    Nonni, mun mykiöön just tän vuosimallin R1 on linjoiltaan ehdottomasti hienoin!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  3. #3
    Päivitelläänpäs hieman. Eli tänään tiensä löysi paikalleen uusi takarengas, devil titaaniset alkukäyrät, yoshimura ems ja exup eliminator. Airboxin modasin hengittävämmäksi ja laitoin uuden suodattimen. Huomenna menee paikalleen vielä piikin pienempi eturatas, speedohealer ja öljyt ja suodatin vaihtuu. Eturengas pitäisi vielä vaihdella ennen kauden alkua, alkaa oleen reunoilta melko finito.

    Toivotaan nyt, että tulisi kivasti lisää tehoja modeilla. Penkkilapun laitan myöhemmin.

    Kiva ero alkup. putkella ja devilillä


    Modattu airbox

    Ducati 1098 "Racing Evo"
  4. #4
    Onko toi ilmaboksimodi joku ns. tiedetty juttu eli oikeasti mitoitettu? Noi ilmaboksien tilavuudet ja röörien pituudet ja aukkojen koot kun kaiketi suunnitellaan niin että sillä kokonaisuudella on tietty resonanssitaajuus (sama periaate kuin kaiuttimien refleksiputkilla saadaan bassotoistoa buustattua) ja sillä taajuudella saadaan hengittävyyttä parannettua koneessa.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  5. #5
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Onko toi ilmaboksimodi joku ns. tiedetty juttu eli oikeasti mitoitettu? Noi ilmaboksien tilavuudet ja röörien pituudet ja aukkojen koot kun kaiketi suunnitellaan niin että sillä kokonaisuudella on tietty resonanssitaajuus (sama periaate kuin kaiuttimien refleksiputkilla saadaan bassotoistoa buustattua) ja sillä taajuudella saadaan hengittävyyttä parannettua koneessa.

    Ohjeet on eräällä Australialaisella virityspajan sivuilla. Myös henkilö(erittäin asiantunteva)keneltä ostin tuon putkiston ja ems:n, neuvoi tekemään tuon ja oli tehnyt sen omaansa. Hän oli myös mitannut sen penkissä ja noin 6hp tuli lisää, kun heitti sen imuäänenvaimennin kärsän helvettiin ja avarsi aukkoa. Mitat ei ole mitään tarkkoja, valokuvan mukaan leikkasin
    Ducati 1098 "Racing Evo"
  6.  
  7. #6
    Hyvä homma!
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)