Tarkoitus olis saada tuosta Akran kannusta hivenen hiljaisempaa, joten villojen vaihdolla vois olla jotain vaikutusta asiaan.
Akran villaa löytyy, mutta mitenkähän tuota sitten kannattais kietoa reikäputken ympärille?
Nimittäin jos villat kietoo oikein tiukasti reikäputken ympärille, niin äkkiseltään vois kuvitella että silloin ei saisi
niin tehokasta äänenvaimennusta kuin hieman löysemmästä tavasta..
Pitäiskö siitä villasta yrittää saada tehtyä sellasta paksuhkoa tiukkaan käärittyä narua, jota sitten kieputellaan reikäputken ympärille - vai miten tuota kannattais alkaa tekemään![]()
ZH2 2020
Edellisessä postauksessa on olennaisin siihen reikäputken päälle.
1. tiuhahko verkko
2. kerros teräsvillaa
3. varsinainen "vaimenninvilla"
Akran kama toimii hyvin, mutta moni varmaan heittää
useammankin kustannustehokkaamman vaihtoehdon.....
jos sitä "hyllyhinnoin" mitataan.
Miten tiukaan se villa sitten pakataan.... siitä riittää
mielipiteitä ja perusteluja.
Kultainen keskitie ja se, että huolehditaan molempien päätyjen
huolellisesta täytöstä on kait sitten.... jos ei muuta, niin
rauhaisat yöunet takaava versio.
"Villojen surma" on se, että annettaessa kunnolla kyytiä
ilman asiallista "teräsverkkoa ja teräsvillakerrosta", tahtoo
varsinainen vaimennusvilla saada kipeetä.
Normiajoissa kaikkein suurin vaikutus villan vaimennuskykyyn on sillä,
että ne kastuvat läpeensä ihan normaalista kondenssivedestä
(kuinka helposti, riippuu paljon materiaalista) ja äänitaso nousee
tätä kautta aivan merkittävästi verrattuna"kuiviin villoihin".
Ne villat kun ei tahdo kovin helposti ja nopeasti normiajoilla
kuivahtaa......
ja kondenssi iskee joka jeesuksen ajon jälkeen.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Vanha ketju, mutta onko kellään kokemusta tuotteesta nimeltä Acousta-Fil?
Tilasin tuota kokeeksi omaan Akraan, parin viikon päästä pitäisi päästä testaamaan.
Kyseessä siis mattomainen materiaali, joka pakataan väljästi vaimentimen sisään ja kuumetessaan laajenee täyttäen tyhjän tilan. Hinnaltaan tämä ei häviä Bilteman vaimennushötölle; alle 30€ maksaa toimituskuluineen yhden pöntön tarpeet.
Honda CBR 954 RR '02
Edelliseen pyörään testasin ja toimi mittarillakin todettuna ainakin yhtä hyvin kuin perinteinen tavara. Maton asennushan on melkein pelkkää juhlaa.![]()
Ducati 899 Panigale
"If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
-Muhammad Ali
En valitettavasti. Vaihdoin villat alku kesästä ja pyörä vaihtui seuraavana keväänä. Yhden kauden kestää ainakin...
Ducati 899 Panigale
"If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
-Muhammad Ali
Itse olen käyttänyt varmaan 20v tavallista lasikuitumattoa. Repii sopiviksi palasiksi ja vaikka vasaran varrella tunkee huilun ja ulkokuoren välin täyteen sopivasti tiivistäen. Halpaa kuin saippua jossakin venepajalla ja kestää isältä pojalle. Nuo eristevillat lentävät pölynä putkesta ajan mittaan.
Rowinki toimisi varmasti hyvin myös, jos sellaista jostain pilkkahinnalla sattuisi saamaan. Siis sitä narumaista lasikuitua, mistä venetehtaalla silppuavat ruiskutukseen kuitua sekaan.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Vuosi sitten keväällä tuumasin vaihtaa villat Akran kokoputken vaimentimeen, kun olin kuullut että näin pitää tehdä. Käyttöä oli vuoden 2007 keväästä noin 80tkm, vähän rataakin. Ajeltu killerin kanssa ja ilman. En lähtenyt säästölinjalle, vaan tilasin aidon korjaussetin. Mutta kun avasin vaimentimen, niin eihän ne villat miksikään olleet menneet. Kun sain uudet villat tungettua tilalle, niin luultavasti tulivat huonommin, koskapa mitoitus ei aivan vastannut alkuperäistä ja se tunkeminen ei ollut ihan simppeliä. Turha ja hintavakin harjoitus.
Onkos se niinkuin 1 m kieppi putkeen, ja putken pituuden mukaan maton leveys?
Mietin vain halvinta komboa.
Täällä olikin laskin
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Akraan tilasin tämän (eBay) valmiin palasen. Tänään oli tullut postiin, täytynee huomenna käydä hakemassa ja yrittää ehtiä vielä testailemaankin![]()
Honda CBR 954 RR '02
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mitäpä sillä villan kestävyydellä on väliä ku lähti kolmas äänenvaimentimen kuori tälle kautta kiinni jo juhannuksen jälkeen. Siellä ne on radan varressa varmaan ihan ehjiä vieläki, noi villat siis.
Eilen ehdin tämän laittamaan ja ajelin reilu 100km testilenkin perään. Niin kuin JiiBee kommentoikin, asennus oli naurettavan helppoa pölisevään perushöttöön verrattuna.
Acousta-Fil:n laskuri antoi Akran mitoilla (ovaali, kork. 13cm, lev. 10cm; reikäputken halk. 6cm, pituus 49cm) sopivaksi palan kooksi 49cm x 87cm, eli tuo tilaamani 50cm x 80cm oli täysin riittävä.
Heti käynnistyksessä huomasi parannuksen huonosti pakattuihin Bilteman villoihin ja ajolenkin jälkeen äänet oli sopivan pehmeät, tosin hiljaiseksi niitä ei taida ilman killeriä edes saada...Voin näin ensituntumalta suositella, kestävyydestä saa käsityksen sitten joskus.
Honda CBR 954 RR '02
Tästä tuli hyvä mieli. Kiitokset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pihinä poikana mulle sopii 800mm x 1m pätkä tupla-Akroihin, jotka on typistetty 400 mm mittaisiksi. Kysely posteihin menossa, koska verkkokauppa on niin kätevä, ettei voi saarien ulkopuolelle tilata ilman kyselyä.
Ja kyllä, tarkempi taskulamppututkiskelu paljasti, että ilman villaa noi on
Toisaalta hyvä, koska äänenpainen laskua on siis odotettavissa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mitä niitä villoja uusimaan jos on E-hyväksytty putki?
Silloinhan se on aina laillinen! Vaikka huudattais rajottimelle neljältä yöllä.
Vitun poliisit ja kyylähintit!
1300cc Suzuki
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tosta Acousta Fillistähän on sitten se uusi "Boa" versiokin. Jos on vaikka ovaali änkkäri niin pitäis olla eri kätevää..
http://www.demon-tweeks.co.uk/motors...lencer-packing
"If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
"Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."
Ducati 996 Evoluzione
Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
Täysin samoilla linjoilla. Eihän Maksinainenkaan silloin kuuluisassa kympin uutisten lähetyksessä suotta ollut repimässä kilpeä 1k ajetusta vihreästä kawasta, ihan suotta se mp-poliisi esti. Kyllä ne yhden tuhannen ajetun kilometrin jälkeen pitää vaihtaa. Vaikka miten on e-leimat putkissa.
Viimeksi muokannut: Järkäle; 07.08.2016 klo 21:57.
104 dB mitattu noin 5000 rundilla, ja villat teki äänestä hyvinkin paljon pehmeämmän, ja tolla kehtaa ajaa. Jossain vaiheessa vielä testailua Stormin huiluilla.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
E hyväksytyssä vaimentimessa on sertifikaatteihin merkitty maksimi desibelit, jos nämä ylittyy niin silloin vaimennin ei ole E hyväksytyssä kunnossa. Tarkoittaa villojen uusimista aika ajoin ja killerin käyttöä. Tyyppihyväksynnän desibelit kun ylittyy niin vaimennin ei ole laillinen.
Sama tilanne vaikka auton renkaissa, et voi ajaa renkaita slikseiksi vaikka niissä on E hyväksyntä vaan laki määrittää hylkyrajan.
Sarkasmia tai idiotismia, huu keörs? Ei näiden asioiden pitäisi olla kovin vaikeita ymmärtää vaikka jokainen kanootissa istuva inkkari meloisi eri suuntiin...
Kylätason kurapyöräilijä.