Nyt voisin minä avautua vähäsen! Eilen tämä jahtaaja "HondaCebari" kehtasi narista kuinka joku pihtaa kuvaa (2h13min kaikkiaan) ja että se on "törkeetä käytöstä" hänen omia sanojaan lainatakseni!
Ja kuinka ollakaan kaveri syyllistyy itse samaan heti seuraavana päivänä!
Voin sanoa etten arvosta pätkääkään tämän kaverin aivotoimintaa!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Itse meinasin juuri rustata samanlaisen postauksen kuin Go-Za! Edellisellä sivulla kyseinen henkilö kyllä mainitsee "tekevänsä samalla tavalla itse seuraavalla kerralla". Komppaan edellistä!
Eli onko nyt kyseessä tilanne, että tahallaan "pantataan" kuvaa, ei hyvä.
Harley Davidson Sportster 883/1200 - 2006 - Nykyinen
Kawasaki Z750 - 2004 - EX
Yamaha XJ Diversion S 600 - 1992 - EX
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tulee varmaan hyvä kuva jahtaajille kyseisestä herrasta, kuitenkin aika "pieni" piiri tämä aktiivisten jahtaajien kerho.
Harley Davidson Sportster 883/1200 - 2006 - Nykyinen
Kawasaki Z750 - 2004 - EX
Yamaha XJ Diversion S 600 - 1992 - EX
Mun puolesta ton vois nyt hakea uudestaan ja jättää arvoonsa,
kun tuo 3h on kulunut eikä selitystä tai syytä ole annettu.![]()
...
Oottaakee nyt, antaa pojan selittöö ennen koo tuomitaan...
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Joo voihan sitä sitten tulla tänne foorumille selittelemään... "Mummo hukkui, marsu kuoli, silmäripset nyrjähti..." Odotamme mielenkiinnolla seliteyksiä!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
uusi kuva tulee kyllä.unohdin vain tankkaus rahat himaan ja pakkohan sitä oli välissä syödä ja suihkuttaa.
nyt starttailen jahtiin,menee alle tunti saletisti uuteen kuvaan.
Horo Elää !
Kuka mistäkin kiksinsä sitten ottaa, jos ei muualta saa?
Oishan sen kuvan voinut ottaa siitä himan läheltäkin, tietty.
Jaa sanottakoon nyt vielä sekin, että eihän tässä kellekään muulle jahtaajalle mitään harmia tullut. Kunhan voi ihmetellä.
...
Vähän ehkä menettää mielenkiintoa kuvajahtiin tällainen touhu että tahallaan pantataan kuvaa. Vähän tulee ala-aste mieleen. Tai ehkä päiväkoti. Ihme touhua, ei voi muuta sanoa...
-Suzuki Bandit 1250s-
(ex Kawasaki ZR7)
Kuvajahtien säännöt:
1§ Käydään kuvaamassa oma moottoripyörä samalla kuvajahti-alueella ja tunnistettavasti samalla paikalla kuin
ketjuun jättänyt on omansa kuvannut ja tällä lunastetaan oikeus laittaa seuraava kuvauskohde
2§ Vasta tehtävänannon jälkeen otetut uudet kuvat kelpuutetaan (poikkeukset mahdollisia erikoistilanteissa)
3§ Uusi kohde pitäisi saada näkyviin mahdollisimman pian eli mieluiten muutaman tunnin sisällä siitä kun edellisen
kohteen kuva on julkaistu (huomioitava esim. vkl ja hyvä sää niin muutkin haluavat jahdata!), jos uusi kuvakohde on jo aikasemmin ollut samalla kaudella saavat muut jahtaajat päättä hyväskytäänkö kohde vai ei
4§ Pääsääntöisesti uusi kohde pitäisi olla julkaistuna saman päivän aikana, mutta myös arkistokuva kelpuutetaan uudeksi kohteeksi poikkeuksellisesti, jos uuden kuvan julkaiseminen ei jostain syystä ole mahdollista
5§ Uusi arkistokuvana julkaistu kohde on mahdollista kuitata omalla arkistokuvalla, mutta vasta 24 tunnin kuluttua tehtävänannosta. Tällä annetaan muille mahdollisuus käydä hakemassa kuva ajamalla. Edelleen arkistokuvan käyttöaikeesta olisi kohteliasta ilmoittaa tuon 24 tunnin sisällä
6§ Uusi kohde ei voi olla arkistokuva kahta kertaa peräkkäin
7§ Kuvattavien paikkojen tulisi olla kohtuudella mahdollisimman monen tunnistettavissa ja tunnistamista voi tarvittaessa helpottaa vihjeillä
8§ Kuvattavien paikkojen tulisi olla laillisten ja virallisten ajoväylien varrella. Ei suljetulla alueilla eikä ajoväylien ulkopuolella.
9§ Kuvat olisi suotavaa rajata 800 x 600 kokoon, mikä helpottaa ketjun selaamista. Suuremmat kuvat foorumi automaattisesti pienentää, mutta ne hidastavat sivujen latautumista
Suzuki M1500 Intruder
Vuodesta 1998 Jyväskylä
Sateenkaari, Espoo
![]()
Viimeksi muokannut: WKurki; 06.08.2014 klo 21:45. Syy: Lisätty sama kuva näkyviin kuin liitteessä jo
2018 Kawasaki Z 900
ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
Ehdotan 2tunnin aikarajaa
Life is a trip
Do it on two wheels!
--F850GS--
Seuraavaa kuvaa jahdataan tällaisen ympyrän mallisen talon kulmalta
![]()
Viimeksi muokannut: WKurki; 06.08.2014 klo 21:45. Syy: Lisätty sama kuva näkyviin kuin liitteessä jo
2018 Kawasaki Z 900
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ehdotan, että jos hyvin ja joustavasti yleensä sujuneen kuvajahdin kulkua toisenkin kerran viivytetään tarkoituksellisesti (vrt. edellä viisi tuntia) harkitaan sääntöjen tarkistamista siten, että kahden tunnin jälkeen kuvan voi hakea uudestaan ja viivyttävän jahtaajan kuva(t) jätetään huomioitta. Selittelyistä huolimatta.
Tarkoitushan on että jahti etenee - ei se, että joku saa haluamaansa huomiota tai nauttii siitä vallan tunteesta, kun kuvittelee, että joukko jahtaajia odottaa.
Sääntöjen pilkuttamistahan ei tarvita ollenkaan, silloin kun homma toimii joustavien, toiset huomioon ottavien ja muutenkin positiivisten jahtaajien kesken.![]()
...
Ja mitä enemmän jahtiin osallistuu, sitä varmemmin tulee välillä niitä hetkiä, kun "myöhästyy" edelliseltä rastilta. Eipä tuo nyt suuria tunnekuohuja ole aiheuttanut ainakaan itsellä, täytyy vaan olla hereillä seuraavan kohteen kanssa ja mennä haukkana kuvaamaan...![]()
2018 Kawasaki Z 900
:Tuo 2 tuntia on ainakin minulle riittänyt vallan mainiosti kuvan siirtämiseen, siinä ajassa kun ehtii tarvittaessa ajamaan koko jahtialueen halki ja käymään vielä kaffellakin...
Joskus olen jopa syyllistynyt pieneen mutkapätkäilyyn kuvaa siirtäessäni, lähinnä juuri siksi, että olen saanut vähän pidemmän aikavälin kuville.![]()
-Suzuki Bandit 1250s-
(ex Kawasaki ZR7)
Pitäisihän sitä ehtiä laittamaan uusi kuva kahdessa tunnissa, jos vehkeet toimii eikä tapahdu onnettomuutta matkalla.
Itselläni on ollut viime aikoina ongelmia luurin - tai pikemminkin liittymän (4G) kanssa - joten varsin harvassa paikassa pystyy siirtämään kuvia. Kun Hangon rasti oli haettavana, kävin siellä ja kuvasin paikan, mutta kun yritin uploadata kuvaa se ei onnistunut kohteessa eikä liioin Hangon keskustassa, vaikka luuri näytti vahvaa 4G-kenttää. Kun olin yrittänyt useamman kerran ja aikaakin oli palanut jo lähes tunnin, lopetin yrittämisen. Jos olisin ajanut kotiin uploadaamaan kuvan, olisi seuraavakin kuva varmaan pitänyt upata kotoa. Siinä tulee turhaa viivettä eikä se muutoinkaan tunnu järkevältä, sillä pitäisihän (uusien) vehkeiden toimia, jos niistä maksetaan. Pitää siis odotella, että saadaan vehkeet toimimaan ennen kuin voi taas osallistua jahteihin.![]()
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Minne Uppailet? Minulla oli toissapäivänä imgurin kanssa isoja ongelmia. Vanha tapa laittaa kuva sähköpostin liittenä sinne ei toiminut. Yleisempi vika? Netistä ladatun appsin kanssa sitten onnistui vaikka hankalaa sekin. Ihan vain liittyen tuohon, että kenttää oli, muttei onnistunut.
Kuvat.fi
Ei onnistunut myöskään liitteen laittaminen suoraan ketjuun.
Vika on kyllä liittymässä, sillä ongelmat alkoivat tasan sillä sekunnilla kun firman liittymiin laitettiin 4G.
En ole ainoa, jolla on ollut ongelmia 4G-liittymän kanssa. Pahimmillaan puhelutkaan eivät tule läpi, vaan "puhelimeen ei tällä hetkellä saa yhteyttä" - edes Hgin keskustassa.
Luuri on kolme kuukautta vanha ja yksi markkinoiden yleisimmistä malleista.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
Mun S:llä alkava älykänny, jonka S:llä alkavassa mallissa on S:llä alkavan palveluntarjoajan 4G-liittymä toimii kyllä ihan enimmäkseen älyttömän hyvin. Sehän vaihtaa itekseen 3G:hen tai vieläkin vanhempaan, jos parempi ei futaa.
Uppaa on toiminut nytkin kun sen käyttöliittymä muuttui ihan oudoksi (piti opetella uudestaan),
ja kuvat latautuu ihan tsuip-vaan.
Toki joskus jossain metsän ja yleensä myös kallioiden keskellä on paikkoja jossa on totaali katve, silloin ei auta kuin ajella siihen seuraavaan isompaan risteykseen.
PS. toivottavasti näitä(kin) viestejä ei modet siivoa, minusta ne (edellisetkin poistetut) kyllä koskee vahvastikin tätä topiccia ja ovat informaatiota tulevillekin jahtaajille.
...
2018 Kawasaki Z 900
Mulla myös s-puhelimen s-malli s-operaattorilla ja käytän uppaa.fi sivua, mutta huonosti on toiminut vähänkään syrjemmässä. Oon sellaisessa tapauksessa lisännyt kuvan keskusteluun suoraan "tietokoneelta". (oliks tää se ominaisuus joka tuli jäsenmaksun mukana? Ja kotona sit muokannut paremmin näkyväksi uppaa.fi:n kautta.
-Suzuki Bandit 1250s-
(ex Kawasaki ZR7)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Firmalla on se S-palveluntarjoaja, jonka nimessä on enemmän merkkejä.
Luuri on S-merkkinen (ja S-mallinen) ja se toimii muutoin aivan mainiosti. Kun liittymä vaihtui 3G -> 4G oli vaikea uskoa, että nykyään olisi noin suuria teknisiä ongelmia.
Olen pxu:n kanssa samaa mieltä, että vaikka nyt keskustellaan kuvajahteihin liittyvistä ongelmista, on hyvä, että kaikki ovat tietoisia ongelmista, jotta voi varautua niihin. Muutoin kuvajahteihin ei edes pysty osallistumaan järkevästi.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS