Jos "hipaisu" = pelkkä sormien siirto kahvalle, niin tällöinhän valot eivät vielä syty = nuo majakatkaan ei jarruvaloon kytkettyinä vilku. Jos taas "hipaiset" kahvaa s.e. valot syttyy, niin se on mahd. takana tulijallekin jarruvalon väläytys = aika merkillistä ja stressaavaa ajamista
Mutta siis omalla kohtaa en laita edes sormia kahvalle risteykseen tullessani, jos ei "se joku" takaraivossa sano että just tällä kertaa niin pitäisi tehdä. Meinaan noita risteyskohtaamisia nyt kuitenkin tulee "jokunen" täällä PK-seudullakin pörrätessä ja jos jokaiseen tulee enempi-vähempi kusi sukassa, niin eihän tuosta ajamisesta tulisi yhtään mitään. Sitähän olisi hermot totaalisen riekaleina jo ekan ajopäivän jälkeen => monelle kehittyy ikäänkuin 6. aisti, milloin kaikki ei jostain syytä ole kohillaan ja just silloin pitäisi olla erityisen varuillaan. Onko tuo sitä ns. liikennesilmää vai mitä, en tiedä. Mutta sen tiedän että se tulee vain kokemuksesta - eikä välttämättä vielä silloinkaan jokaiselle. Ja ei, tuo "aistikaan" ei ole mikään 100% turva, ei sinne päinkään = tätä ei pidä myöskään tulkita kuin piru raamattua![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Juuri noin - pahimat onkin just ne jotka käyttäytyy kuin olis nähny ja lähtee silti - omalla kohdin pahin on ollu kun yks auto odotti, oikealta kolmion takaa, mun edellä ajaneen mp´n ja mun eteen lähti- meillä oli ajoväli n 40 m. 80 km/h alue, usean sadan metrin suora. Näkyvyys kesäisen hyvä- aurinko korkealla/oikealla, ko auton takana.
Tuossa autokuskin huomio tais karata hänen tulosuuntaansa kääntymistä odottaviin autoihin, jotka tuli meitä vastaan. Ilmeisesti luuli niiden antavan tietä hänelle vaikka odottivat minun tulevan vastaan ensin.
Mut.. se kuudes aisti... olin jo löysänny kaasun ja vauhtia oli ehkä 60 kun sujahdin sen keulan edestä ja ehdin vain vähän vempauttaa pyörää sivulle et jäi parikyt senttiä väliä.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät