Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Terve pitkästä aikaa.
    Onko kenelläkään kokemusta "kestovahasta" eli maalipinnan käsittelystä moottoripyörässä?

    Itselläni on autossa uutena laitettu "finikor brilliant" käsittely, ja vielä kahdeksantoista vuoden jälkeen auton maalipinta on erinomaisessa kunnossa, eikä ole tarvinnut vahailla kertaakaan. Toki uusintakäsittely on tehty n. 3 vuoden välein. Huomautan etten ole missään tapauksessa finikorin agentti, siitä vaan on kokemusta.

    Hyvät Joulut ja Uudet Vuodet kaikille
    Kotka
  2. #2
    Morjens.

    Ei ole tietoa, mutta minulla heräsi myös mielenkiinto. Mistä olet hoitanut vahan autoosi, paljonko maksoi ja oletko kysynyt liikkeen mielipidettä?

    Hyvät joulut myös sinne.
  3. #3
    Lainaa kotka kirjoitti Katso viesti
    Terve pitkästä aikaa.
    Onko kenelläkään kokemusta "kestovahasta" eli maalipinnan käsittelystä moottoripyörässä?

    Itselläni on autossa uutena laitettu "finikor brilliant" käsittely, ja vielä kahdeksantoista vuoden jälkeen auton maalipinta on erinomaisessa kunnossa, eikä ole tarvinnut vahailla kertaakaan. Toki uusintakäsittely on tehty n. 3 vuoden välein. Huomautan etten ole missään tapauksessa finikorin agentti, siitä vaan on kokemusta.

    Hyvät Joulut ja Uudet Vuodet kaikille
    Kotka
    Paljon on tullut vahaus maksamaan 18 vuoden aikana (aloitusvahaus ja kuusi uusintakäsittelyä)?
    Normaalisti aloitusvahaus maksaa 600€> ja uusintakäsittelyt 300€>
  4. #4
    En minä sitä niin kalliina pidä. Vahaus on aika paskamainen homma, ainakin ennenvanhaan kun sitä joskus tein.
    Nyt mentiin vähän asian sivuun. Kysyin, onko kokemusta?
    Kotka
  5. #5
    Toimii ihan kuten autossa.
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    Lainaa kotka kirjoitti Katso viesti
    Terve pitkästä aikaa.
    Onko kenelläkään kokemusta "kestovahasta" eli maalipinnan käsittelystä moottoripyörässä?

    Itselläni on autossa uutena laitettu "finikor brilliant" käsittely, ja vielä kahdeksantoista vuoden jälkeen auton maalipinta on erinomaisessa kunnossa, eikä ole tarvinnut vahailla kertaakaan. Toki uusintakäsittely on tehty n. 3 vuoden välein. Huomautan etten ole missään tapauksessa finikorin agentti, siitä vaan on kokemusta.

    Hyvät Joulut ja Uudet Vuodet kaikille
    Kotka
    Pyörään en ole vielä laittanut pinnoitetta, mutta pariin autoon kyllä. Hommana täysin samanlainen, mutta kiillotuksessa täytyy kiinnittää huomiota erityisen tarkasti ohueen lakkapintaan.

    Vaihtoehtoja on nykyään kohtalaisen paljon, mutta seuraavat merkit nyt ainakin ovat varsin päteviä:

    - G techniq C1 http://gtechniqna.com/exterior-coati...ystal-lacquer/
    - CarPro C.Quartz http://www.projectech.fi/vahat_seala...nnoitteet.html
    - Optimum Opti-Coat 2.0 http://www.projectech.fi/vahat_seala...nnoitteet.html

    Projectechin Jannelta kannattaa kysellä lisää noista. Myös pesukinnas sivustolta lyötyy tietoa.
    http://www.pesukinnas.com/
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  7. #7
    mun ja kaverin pyörät kiillotettiin ja vedettiin pinnotteet tossa loppu kesästä... oikeestaan tankin takaosa on semmonen mikä ottaa ehkä eniten hiertymää takista ja housuista mut muutenhan tuo on hemmetin hyvä systeemi.. pysyy nimittäin puhtaana melkeenpä pelkän painepesurin avustuksella... kannattaa kysellä alan liikkeistä kiillotusta ja pinnotusta, ei mahda hirvittävän kalliita olla prätkiin kun käsiteltävää pintaa on senverran vähän
    honda cb 1300 ´05
  8. #8
    Toimiiko pyörä jotenkin paremmin kun sitä kiillottaa? ajokauden lopussa kun painepesurilla huuhtelee riittää, turha sitä on hankailla enempää ajamista varten ne on tehty.
  9. #9
    Riippuu ihan siitä, minkä näköistä haluaa katella ja ajaa. Saattaa tulla halvemmaksikin kun on paikat kunnosssa.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  10. #10
    no ylipäätään jos alkaa olla 10 vuotta vanha pinta, niin on siihen käytönjälkiä ja pikku naarmuja tullu, mullaki on melkee 60tkm mittarissa ja ku kunnollinen kiillotus ja pinnotus oli tehty niin tuli kysymyksiä että ootko ostanu uuden pyörän... vaatiihan se aikaa ja nypräystä mut ainaki ite oon iha pirun tyytyväinen

    toisaalta ei se kulkupuolta paranna mut on se vaan kiva ku laitteet on kunnossa


    Lainaa malliti kirjoitti Katso viesti
    Toimiiko pyörä jotenkin paremmin kun sitä kiillottaa? ajokauden lopussa kun painepesurilla huuhtelee riittää, turha sitä on hankailla enempää ajamista varten ne on tehty.
    honda cb 1300 ´05
  11. #11
    Lainaa malliti kirjoitti Katso viesti
    Toimiiko pyörä jotenkin paremmin kun sitä kiillottaa? ajokauden lopussa kun painepesurilla huuhtelee riittää, turha sitä on hankailla enempää ajamista varten ne on tehty.
    Toimii! Niin kylän pinnassa tyttöjen kanssa kuin radalla ja joka paikassa. Kokeileppa joskus vehkeitten pesua niin johan saletisti natsaa..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  12.  
  13. #12
    Kyllä toimii. 2011 -98 VFR puleerattiin ja kestovahattiin ammattilaisen toimesta, ja pyörästä tuli kuin uusi. Puleerauksella saatiin naarmut pois myös visiiristä sekä valojen muovista.
    Tämän jälkeen pyörän puhdistukseen riitti kun jätti päiväksi vesisateeseen jonka jälkeen kuivasi sen mikrokuituliinalla.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76