Terve pitkästä aikaa.
Onko kenelläkään kokemusta "kestovahasta" eli maalipinnan käsittelystä moottoripyörässä?
Itselläni on autossa uutena laitettu "finikor brilliant" käsittely, ja vielä kahdeksantoista vuoden jälkeen auton maalipinta on erinomaisessa kunnossa, eikä ole tarvinnut vahailla kertaakaan. Toki uusintakäsittely on tehty n. 3 vuoden välein. Huomautan etten ole missään tapauksessa finikorin agentti, siitä vaan on kokemusta.
Hyvät Joulut ja Uudet Vuodet kaikille
Kotka![]()
Morjens.
Ei ole tietoa, mutta minulla heräsi myös mielenkiinto. Mistä olet hoitanut vahan autoosi, paljonko maksoi ja oletko kysynyt liikkeen mielipidettä?
Hyvät joulut myös sinne.
En minä sitä niin kalliina pidä. Vahaus on aika paskamainen homma, ainakin ennenvanhaan kun sitä joskus tein.
Nyt mentiin vähän asian sivuun. Kysyin, onko kokemusta?
Kotka
Toimii ihan kuten autossa.![]()
<p>2002-2014</p>
Pyörään en ole vielä laittanut pinnoitetta, mutta pariin autoon kyllä. Hommana täysin samanlainen, mutta kiillotuksessa täytyy kiinnittää huomiota erityisen tarkasti ohueen lakkapintaan.
Vaihtoehtoja on nykyään kohtalaisen paljon, mutta seuraavat merkit nyt ainakin ovat varsin päteviä:
- G techniq C1 http://gtechniqna.com/exterior-coati...ystal-lacquer/
- CarPro C.Quartz http://www.projectech.fi/vahat_seala...nnoitteet.html
- Optimum Opti-Coat 2.0 http://www.projectech.fi/vahat_seala...nnoitteet.html
Projectechin Jannelta kannattaa kysellä lisää noista. Myös pesukinnas sivustolta lyötyy tietoa.
http://www.pesukinnas.com/
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
mun ja kaverin pyörät kiillotettiin ja vedettiin pinnotteet tossa loppu kesästä... oikeestaan tankin takaosa on semmonen mikä ottaa ehkä eniten hiertymää takista ja housuista mut muutenhan tuo on hemmetin hyvä systeemi.. pysyy nimittäin puhtaana melkeenpä pelkän painepesurin avustuksella... kannattaa kysellä alan liikkeistä kiillotusta ja pinnotusta, ei mahda hirvittävän kalliita olla prätkiin kun käsiteltävää pintaa on senverran vähän
honda cb 1300 ´05
Toimiiko pyörä jotenkin paremmin kun sitä kiillottaa? ajokauden lopussa kun painepesurilla huuhtelee riittää, turha sitä on hankailla enempää ajamista varten ne on tehty.![]()
Riippuu ihan siitä, minkä näköistä haluaa katella ja ajaa. Saattaa tulla halvemmaksikin kun on paikat kunnosssa.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
no ylipäätään jos alkaa olla 10 vuotta vanha pinta, niin on siihen käytönjälkiä ja pikku naarmuja tullu, mullaki on melkee 60tkm mittarissa ja ku kunnollinen kiillotus ja pinnotus oli tehty niin tuli kysymyksiä että ootko ostanu uuden pyörän... vaatiihan se aikaa ja nypräystä mut ainaki ite oon iha pirun tyytyväinen
toisaalta ei se kulkupuolta paranna mut on se vaan kiva ku laitteet on kunnossa
honda cb 1300 ´05
Kyllä toimii. 2011 -98 VFR puleerattiin ja kestovahattiin ammattilaisen toimesta, ja pyörästä tuli kuin uusi. Puleerauksella saatiin naarmut pois myös visiiristä sekä valojen muovista.
Tämän jälkeen pyörän puhdistukseen riitti kun jätti päiväksi vesisateeseen jonka jälkeen kuivasi sen mikrokuituliinalla.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76