Kävin eilen ulkoiluttamassa GS:sää kaupungilla kunnes yht äkkiä käynti muuttui alakierroksilla täristäväksi. Ensimmäinen epäilys oli että tulppa tai puola pimeenä. No tänään aamulla nilkutettiin pajalle ja sain mopon työn alle samantein. Myöhemmin tuli viestiä että mopo valmiina, no soittelin ja kysyi että missä oli vika. Oli läppien synkat aivan viturallaan ja samoin TPS??!!!! Suuresti ihmettelin asiaa koska mopo on ollut viimeksi huollossa n 2kk / reilut 6tkm sitten. Jotenkin heräsi välittömästi epäillys että onkohan edellisessä huollossa hieman "oikaistu". Muistini mukaan 1200 ruiskuun kuuluu tuo läppien synkronointi joka 10tkm huoltoon...
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Pääseekö tuossa vaijeri(n kuori) nousemaan alapäästään pois paikoiltaan?
Pääsee, mutta oli paikoillaan kun vilkasin. Ei ollut vaijeri tällä erää syypäänä
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Olisko ollut aikaisemmin ja nyt tipahti kesken ajon paikoilleen?
Täytyny olla edellisestä huollosta asti pois paikaltaan. Voi toki olla mutta aika epätodennäköistä.
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Eikai siinä oikein muutakaan mahdollisuutta ole jos kesken ajon käynti muuttuu ja synkat on sen jälkeen reilusti poskellaan?
Entäs se vaijerien yläpää, onko siinä mahdollisuutta samanlaiseen "vikaan"?
Yläpäässä ei tuota mahdollisuutta juurikaan ole. No täytyy kuulla " virallinen" versio vi...eikun ominaisuudesta kun käyn hakemassa mopon pajalta
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Kiitos. Pitää muistaa tuo.
Hyvä tietää, että noinkin päin voi käydä, siis huollon jälkeen.
Jos huollossa on vaijeri nipan päällä ja säätävät pyörän synkat kohdalleen, niin sitten se menee vituralleen, kun kuori putoaa takaisin sinne nippaan.
Yleensähän se menee toisinpäin.
Jos tässä yleensäkään kävi niin, mutta mahdollista tuo on.
Pekka
Meni mielenkiintoiseksi.
Tänään hain pyörän pois pajalta, ongelma ei poistunut korkeintaan lieveni. Syyksi epäillään että saa liikaa ilmaa jostain jota ecu yrittää epätoivoisesti saada kohdalleen. Onnistuu siihen saakka kunnes säätömoottoreista loppuu veto ja ongelma tulee takaisin. Nyt sitten koeajetaan ja katsotaan milloin vika tulee uudelleen päälle...
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
tommosen vian jälkeen ruiskun adaptiiviset kartat on monesti sekaisin, joten korjausta ei huomaa ennenkuin vähän ajaa.
?
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Itsestään selvänä kysymyksenä: Testerissä ei sitten näkynyt muuta kuin tuo tyhjäkäynnin säätömoottorin rajojen ylitys(kö)? Ei esim jommankumman Lambdan häiriö, jonka voisi kuvitella poikivan moista käytöstä?
Ilmavuodonhan ei osaisi kuvitella tulevan ja menevän? Sehän on kuitenkin aika helppo testata starttikaasulla - tuota eivät sitten tehneet vai?
<p>2002-2014</p>
Näin juuri, tai siis perustuu korjaamopomon lausuntoon. Itse ei päässyt katsomaan toimenpidettä. Lambdoja tuskin mittasivat kummemmin kun mitä testeri näytti.
Villinä veikkauksena tuosta eetterin käytöstä luulen että, tuossa testereihin luottavassa dynaamisessa merkkipajassa on luultavasti tasan yksi henkilö joka tietää tuon kikan. Ikävä kyllä tuo henkilö ei ollut tutkimassa pyörääni. Muille en uskaltaisi edes ehdottaa eetterin käyttöä ilmavuotojen tutkimiseen. Itse ajattelin kyllä huomenna kokeilla.
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
No niin eetteritesti tuli aamutuimaan suoritettua. Tulos oli mitä odotinkin, kun olin puoli tölkillistä sumutellut molemmin puolin imutorviin, imukauloihin ja läppärunkojen ympäristöön. Ei minkään asteista kierrosten nousua missään empiirisen tutkimuksen vaiheessa, eli ei ainakaan havaittavia ilmavuotoja...
Toki tuon testin olisi ehkä voinut tehdä autokatoksen ulkopuolella...![]()
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Jeps, tulpat vaihdettu, seuraavaksi kokeilen puolien vaihtamista ristiin ja samalla mittaan vastukset.
Ruiskun näkyvät sähkö ja pa liittimet on käyty läpi. Oma epäilys on nuo puolat koska oire oli juuri samanlainen kun mitä pimeä puola / tulppa tekee. Eli prötäämistä tietyllä kierrosalueella ja normaalitoimintaa muuten
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR