Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 72:sta
  1. #31
    Moro,ketjun aloittajan kanssa osittain samankaltaista ajoa ja suosittelen VFR:ää.Kevyt käsitellä ja varsinkin sporttisemmilla renkailla.Toi repimisen tunne puuttuu kyllä mutta vääntö-ja teho tulee niin tasaisesti jonka johdosta suorituskykyä on monessa tilanteessa helpompi käyttää=nopeampi monessa tilanteessa kontroloidusti.Ajoasento on oikeasti aika pysty ja sitä pitää aktiivisesti muuttaa ajotavan mukaan.Jarrut ovat aivan loistavat.Taipuu monenlaiseen ajoon eikä 1000km päivävedot tunnu missään.Jakkara on kyllä liukas -11 mallissa jos huosuissa pelkkää tekstiiliä,omissaa Rukan tekstiili housuissa joku tekonahan tapainen persiissä niin ei luista. .Nahkapuvulla aivan sika magee.Kyllä mutkateilläkin on moni yllättäny et mikä siält takaa lähestyy ja ohi mennes et mikä se oli?Asenne kysymys.
    <p>VFR 1200F-11/12</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>
  2. #32
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Mutta välillä asiaan:

    oletko harkinnut/tutkinut jammun FZ1-s? Siinä olis ehkä jotain, mitä kuvittelisin sun hakevan. Saa myös sivukatteilla.

    Liite 3717

    ps. tuota voisin kuvitella itselle seuraavaksi pyöräksi...
    Kelpaa sivuunliputtajillekin, joten varmaan ihan hyvä sport-touringkapistus.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #33
    Triumphin 1050 Tikru tehtaan laukuilla voisi myös olla katsomisen arvoinen asia.
  4. #34
    Täältä ääni K1300S:lle. En ole noilla muilla ajanut mutta kovasti K13S on omaan mieleen, edellinen oli K1200S eikä tuo mennyt huonompaan suuntaan muuten kuin japseilta kopsatulla vilkkukytkimellä. Jos kallistuu Bemariin niin kandee ettiä ESA:lla varustettu yksilö. Alkuperäiset sivulaukut on haitarimallia ja lisätilaa taakse tai tankin päälle löytyy useita vaihtoehtoja.
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  5. #35
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Mutta välillä asiaan:

    oletko harkinnut/tutkinut jammun FZ1-s? Siinä olis ehkä jotain, mitä kuvittelisin sun hakevan. Saa myös sivukatteilla.

    Liite 3717

    ps. tuota voisin kuvitella itselle seuraavaksi pyöräksi...
    Tämä on eniten lähinnä tota Kawan SX:ää. Ei ole tullut ajettua mutta jostain mielikuva jäänyt , että aika kierroksia vaativa kone eikä ala sekä keskialueella niin vahva. Ulkonäkö ei sytytä kauheesti, sivulaukut ei kovin siististi integroitu. Varmaan hyvä pyörä mutta ei oikeen herätä mitään fiiliksiä, mikä lienee erikoinen kommenttti Hondan omistajalta tämä malli olisi kaivannut päivitystä vuosien saatossa.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  6. #36
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Tämä on eniten lähinnä tota Kawan SX:ää. Ei ole tullut ajettua mutta jostain mielikuva jäänyt , että aika kierroksia vaativa kone eikä ala sekä keskialueella niin vahva. Ulkonäkö ei sytytä kauheesti, sivulaukut ei kovin siististi integroitu. Varmaan hyvä pyörä mutta ei oikeen herätä mitään fiiliksiä, mikä lienee erikoinen kommenttti Hondan omistajalta tämä malli olisi kaivannut päivitystä vuosien saatossa.
    Jaa-a. Tämä on puhdasta mutua, mutta jää kuva, että jos ei toi jammukaan nappaa, niin ei tosiaan pöllömpi ajatus yrittää päivittää nykyisen kaluston tourinkiominaisuuksia ja samalla katsella eroavatko ne isolti esim. seuraavista mopoista (siis nekin tourinkipäivitettynä):

    Speed Triple
    Z1000
    Monster
    Dorsoduro
    Uus Yamahan MT?
    Tuono V4?
    MV Augusta?
    S1000R?
    jne.

    Jokerina, kun Honda sulla on, niin mites toi CB1000F? Liian tourinki vissiin.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #37
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Jaa-a. Tämä on puhdasta mutua, mutta jää kuva, että jos ei toi jammukaan nappaa, niin ei tosiaan pöllömpi ajatus yrittää päivittää nykyisen kaluston tourinkiominaisuuksia ja samalla katsella eroavatko ne isolti esim. seuraavista mopoista (siis nekin tourinkipäivitettynä):

    Speed Triple
    Z1000
    Monster
    Dorsoduro
    Uus Yamahan MT?
    Tuono V4?
    MV Augusta?
    S1000R?
    jne.

    Jokerina, kun Honda sulla on, niin mites toi CB1000F? Liian tourinki vissiin.
    Hyvää pohdintaa, tosin nykysessä tai noissa listatuissa on sitä samaa ongelmaa kun nykysessä eli vaikka laukkua tai muuta saakin kiinni niin matkustajan olot ei parane ja ne tuulet pukkaa yhtälailla kroppaan. Siksi siis vfr->bmw->SX-rintama kiinnostaa.

    CB1000F on auttamatta liian mopo

    Eli onkohan tässä haussa kuitenkin pyörä joka on vähän kyykyn näkönen mutta paremmat arkiominaisuudet omaava.
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  8. #38
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    Sähän olet pahempi ku mun muija
    Haha aika paha
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  9. #39
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Hyvää pohdintaa, tosin nykysessä tai noissa listatuissa on sitä samaa ongelmaa kun nykysessä eli vaikka laukkua tai muuta saakin kiinni niin matkustajan olot ei parane ja ne tuulet pukkaa yhtälailla kroppaan. Siksi siis vfr->bmw->SX-rintama kiinnostaa.

    CB1000F on auttamatta liian mopo

    Eli onkohan tässä haussa kuitenkin pyörä joka on vähän kyykyn näkönen mutta paremmat arkiominaisuudet omaava.
    Ookko kattonu Triumphin 1050 Sprint ST tai GT?
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  10. #40
    Tupla-X? Vähän vanhahtava alusta mutta just tohon sun hapuilevaan genreen sopiva. Näitähän saa vähän ajettuina ja viimeisiä kaks-sävyisiä rekattu suomeen v. 2007/2008...
    MAD (mean absolute deviation)
  11. #41
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Tupla-X? Vähän vanhahtava alusta mutta just tohon sun hapuilevaan genreen sopiva. Näitähän saa vähän ajettuina ja viimeisiä kaks-sävyisiä rekattu suomeen v. 2007/2008...
    Tätä kompaten, noissa on muuten lujat ja varmat koneet. Varmaan muissakin mutta tästä on kokemusta.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  12. #42
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti

    Vaihtoehtojen ulkopuolelta ZZR1400. Mainio pyörä ajaa, eikä jää kauppaan ehtiminen tehoista kiinni.
    Itse vaihdoin BMW K1300 S:n tuollaiseen ZZR:ään syksyllä,kilsoja ei vielä tullut Kawaan,kuin vajaat 3000,mutta on todella miellyttävä pyörä ajella.Ajoasentokin tällaiselle hukkapätkälle (174cm) ihan ok.
    Omaan tulee SW-Motecin Aero-laukut alkuvuodesta,saa helposti kiinni ja pois,ei tarvii siinä koko ajan niitä kuskata.
    Ajelut enämpi sinne touringin suuntaan,kaupungilla pyörimiseen varmaan parempiakin pyöriä löytyy.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  13. #43
    Turhanaikaista nipotusta.

    Tässä on asboluttinen totuus.
    Ovat ne, kele, kaikki hyviä, notta !
    Kyllä mä sanon, jotta Notta !
    ZZR-1400
  14. #44
    Vifferin orggislaukkuihin mahtuu hyvin rompetta pitkiinkin Euroopan tureneisiin. Ne ovat vesi- ja pölytiiviit, joten sisäkasseja ei tarvita, laukut asentaa ja nyppäisee hetkessä pois ja avain on se sama virta-avain.
    Takaboxiin mahtuu meikäläisen iso Schubert S2 kypärä ja toiseen sivulaukkuun mahtuu rouvan umpikypärä. Jotain kriteeriä käyttääkseni

    Pyöriin joissa on tällaiset loistavat laukut orggiksena saatavissa ei saa asentaa tarvikekasseja, muutoin tuloksena voi olla vaarallinen yhdistelmä isoissa nopeuksissa isoila teillä.

    Sellaista kardaania ei olekaan, joka ei kolisisi väärin ajettuna. Vifferin hitaassa ajossa nopeasti oppii oikean vaihde- ja kaasusysteemin.

    1. kirjoituksen vaihtoehdoista ja ajatuksista (putken vaihto yms.) sekä mm. Pete 2 ja Sillälailla asiaa tuntevia kirjoituksia mukaillen suorastaan loistava valinta on VFR1200F.
    <p>.</p>
  15. #45
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Ookko kattonu Triumphin 1050 Sprint ST tai GT?
    Sivusilmällä mutten vielä oo kunnolla tutustunut. Näitä ei ihan hirveesti näytä liikkuvan. Miten tuo GT:n kone on verrattuna Speediin? Ei varmaan yhtä räyhäkkä?
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  16. #46
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Tupla-X? Vähän vanhahtava alusta mutta just tohon sun hapuilevaan genreen sopiva. Näitähän saa vähän ajettuina ja viimeisiä kaks-sävyisiä rekattu suomeen v. 2007/2008...
    Joo vähän vanhahtava omaan makuun. Tuo hapuileva genre kyllä osuu varsin hyvin kohdalleen, sitähän tämä on
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  17. #47
    Laukkuasiasta sen verran että itse en säilytä kypärää laukussa vaan lukitsen sen vaijerilukolla pyörään. Pidemmillä reissuilla laukkuihin löytyy muutakin kamaa kuin kuskata tyhjää laukkua kypärän säilytykseen.
    BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
  18. #48
    Ajatellen moottoripyörän monikäyttöisyyttä kaikkeen hauskan pitoon, on mainittava näistä sivu- ja takabokseista.

    Oltiin hyvin valikoituneella kaveriporukalla menossa viime syyskuussa Moto-Sygikseen ja tietoisena, että perille tultua perinteeseen kuuluu AINA nauttia kypäräkaljat.

    Varmuudella, että ne ovat nautittavissa kylminä tyhjensin koko lähestymiskaupan kylmäkaapin hyllyn loistavista á le Cock oluista ja täytin takaboksin.

    Olikin sitten arvossaan ne oluet, kun perille päästiin ja tölkit sihautettiin. Oli taas takaboksi arvossaan ja hetkessä sen nyppäisi irti ja kämppään.
    <p>.</p>
  19. #49
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän noi VFR & SX:nkin sivulaukut on se välttämätön paha, mukavampi olisi aina ilman mutta _jos_ tavaratilaa tarvii. Omaan makuun ihan hyvän näköiset kuitenkin noissa. Yksin ajossa on riittänyt toistaiseksi Kriegan reppu + US-20 säkki pelkääjän penkin päällä, kaksipäällä nuo ei enään toimikkaan.

    Kyllä tämäkin mopon miettiminen menee siihen samaan. Hakeeko sitä loppupeleissä mielikuvaa vai käyttötarkoitusta. Meneekö liikaa kaksipäällä + matkatavarat ajatuksen saattelemana, mikä on kuitenkin pienin osa ajoista. Vai antaako mennä vaan fiiliksellä.

    Ps. katselin äskön Ducatin Diavelia sillä silmällä eli ehkä tässä pitää vetäytyä uusiksi miettimään mitä hittoa tässä meinaa.
    Saman tyyppistä skitsofreenistä ajatuksen juoksua itsellänikin jokainen talvi ajokausien välissä. Päivästä toiseen fiilis vaihtelee ja järki/tunne fiilikset risteilee. Lähtökohtaisesti olen vuosien talvi kokemusten jälkeen kallistunut lopulta viime aikoina filis puolelle. Arjen perheen kulkuneuvo hankitaan järki pohjalla ja mp hankinta menee fiilis edellä. Olen sitä mieltä että mp selkään noustessa pitää joka kerta tuntua jotain väristyksiä korvien välissä ja haaruksissa. En ole katunut niitä päätöksiä, vaan mp historian parhaat pyörät on olleet fiilis pohjalla hankittuja. Niitä muistellaan sitten keinutuolissa.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  20. #50
    Eihän noihin tarpeisiin ole kuin yksi ja oikea 'genre'; isot Allroad pyörät
    Pörrr
  21. #51
    Lainaa Zidi kirjoitti Katso viesti
    Eihän noihin tarpeisiin ole kuin yksi ja oikea 'genre'; isot Allroad pyörät
    Ah tuo ikuinen Evan McGregorin etsiminen En vielä niin vanha (35) ole, että sortuisin sen suuren markkinakoneiston uhriksi joka suoltaa unohtumatonta seikkailua erämaassa
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  22. #52
    Lainaa Semyorka kirjoitti Katso viesti
    Ah tuo ikuinen Evan McGregorin etsiminen En vielä niin vanha (35) ole, että sortuisin sen suuren markkinakoneiston uhriksi joka suoltaa unohtumatonta seikkailua erämaassa
    Onneksi tuli hankittua tuo oma matkailu-enduro ennen Evanin ja kumppanien matkoja, voi ihan rauhassa hortoilla ympäri vuoden ympäriinsä ilman stressiä tai pelkoa suurista seikkailuista tai käymättömistä korpimaista...
  23. #53
    ...samma här! Minäkin olen sellaisilla paukutellut jo parikin vuosikymmentä...

    Toisaalta hyvä että mcgregor-pyöriä kehitetään, ja toisaalta huono kun huomaa vahingossa olevansa muodin mukainen Vielä toistaiseksi oman pyörän löytää parkista, samanlaisia ei ole liiaksi asti.

    Vaikka haukuttaisiin kuinka, niin minun mielestä mokomat sopii monipuoliseen ajoon; niillä ajaa reissut, isot ja pienemmät tiet. Jos tieuralla pysyy, niin eteenpäin pääsee. Ja pääsehän niillä radallakin, kyyti riittää minullakin keskiryhmään.

    Esim. kotarin uusi adve ei minun mielestäni ole mikään pappapyörä..
    Husqvarna 701LR
  24. #54
    Sallittakoon ko. pyörilla ajaminen varttuneemmille herrasmiehille joilla varmasti kokemusta piisaa Uskon silti, etä pari mp-ensikertalaista varmasti meni lankaan sarjaa katsoessaan ja sitten sitä malmikasaa yritetään metsässä puskea 50-villityksen lomassa

    Nythän Evan taitaa olla Moto Guzzin mainosveturi. Varmasti kalliita mainosmarkkoja mutta voi kyllä tuottaa tulostakin

    Hieman meinaa lipsua aiheesta eli isot allroadit eivät vaan kuulu tällä hetkellä omaan segmenttiin
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  25. #55
    Lainaa Bem-Ari kirjoitti Katso viesti
    Itse vaihdoin BMW K1300 S:n tuollaiseen ZZR:ään syksyllä,kilsoja ei vielä tullut Kawaan,kuin vajaat 3000,mutta on todella miellyttävä pyörä ajella.Ajoasentokin tällaiselle hukkapätkälle (174cm) ihan ok.
    Omaan tulee SW-Motecin Aero-laukut alkuvuodesta,saa helposti kiinni ja pois,ei tarvii siinä koko ajan niitä kuskata.
    Ajelut enämpi sinne touringin suuntaan,kaupungilla pyörimiseen varmaan parempiakin pyöriä löytyy.
    Puhumatta paras taas minäkin Eli oman alkuperäisen listauksen ulkopuolelta napsahti sitten uudenmallinen ZZR 1400. Vaihtotarjous oli sen verran hyvä paketteineen, että ei voinut jättää kauppaan

    Kiitoksia vaan kaikille ketjussa houkuttelusta
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  26. #56
    elikkä oikee vastaus oli sitte sportti tourinki.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  27. #57
  28. #58
    Performance touring...
  29. #59
    Onnittelut myös tästä suunnasta, hyvä se on merkkiä toisinaan vaihtaa. Tottahan mm. kirjat: Tulikko Kawalla jne tulee luettua kun talvea vielä riittää, Kawoista on kirjoitettu monta hyvää kirjaa.

    Itse nuoruudessani saavutettuani prätkäkortti-iän kuolasin Tuuttia, koska Ysikawaan eivät hynät olisi riittäneet,
    "jouduin" sitten hankkimaan kylällä myynnissä olleen "kovimman" koneen, italialaisen.

    Varmasti on mukava kesä tulossa Manchesterin suuntaan.
    <p>.</p>
  30.  
  31. #60
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Onnittelut myös tästä suunnasta, hyvä se on merkkiä toisinaan vaihtaa.
    Kiitoksia. Loppuratkaisu syntyi ihan fiiliksen perusteella ja toki hyvä diili käänsi pään tähän merkkiin. Tosiaan vähän toi kevät alko kummasti polttelemaan
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen