Moro,ketjun aloittajan kanssa osittain samankaltaista ajoa ja suosittelen VFR:ää.Kevyt käsitellä ja varsinkin sporttisemmilla renkailla.Toi repimisen tunne puuttuu kyllä mutta vääntö-ja teho tulee niin tasaisesti jonka johdosta suorituskykyä on monessa tilanteessa helpompi käyttää=nopeampi monessa tilanteessa kontroloidusti.Ajoasento on oikeasti aika pysty ja sitä pitää aktiivisesti muuttaa ajotavan mukaan.Jarrut ovat aivan loistavat.Taipuu monenlaiseen ajoon eikä 1000km päivävedot tunnu missään.Jakkara on kyllä liukas -11 mallissa jos huosuissa pelkkää tekstiiliä,omissaa Rukan tekstiili housuissa joku tekonahan tapainen persiissä niin ei luista. .Nahkapuvulla aivan sika magee.Kyllä mutkateilläkin on moni yllättäny et mikä siält takaa lähestyy ja ohi mennes et mikä se oli?Asenne kysymys.![]()
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Triumphin 1050 Tikru tehtaan laukuilla voisi myös olla katsomisen arvoinen asia.
Täältä ääni K1300S:lle. En ole noilla muilla ajanut mutta kovasti K13S on omaan mieleen, edellinen oli K1200S eikä tuo mennyt huonompaan suuntaan muuten kuin japseilta kopsatulla vilkkukytkimellä. Jos kallistuu Bemariin niin kandee ettiä ESA:lla varustettu yksilö. Alkuperäiset sivulaukut on haitarimallia ja lisätilaa taakse tai tankin päälle löytyy useita vaihtoehtoja.
BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
Tämä on eniten lähinnä tota Kawan SX:ää. Ei ole tullut ajettua mutta jostain mielikuva jäänyt , että aika kierroksia vaativa kone eikä ala sekä keskialueella niin vahva. Ulkonäkö ei sytytä kauheesti, sivulaukut ei kovin siististi integroitu. Varmaan hyvä pyörä mutta ei oikeen herätä mitään fiiliksiä, mikä lienee erikoinen kommenttti Hondan omistajaltatämä malli olisi kaivannut päivitystä vuosien saatossa.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Jaa-a. Tämä on puhdasta mutua, mutta jää kuva, että jos ei toi jammukaan nappaa, niin ei tosiaan pöllömpi ajatus yrittää päivittää nykyisen kaluston tourinkiominaisuuksia ja samalla katsella eroavatko ne isolti esim. seuraavista mopoista (siis nekin tourinkipäivitettynä):
Speed Triple
Z1000
Monster
Dorsoduro
Uus Yamahan MT?
Tuono V4?
MV Augusta?
S1000R?
jne.
Jokerina, kun Honda sulla on, niin mites toi CB1000F? Liian tourinki vissiin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hyvää pohdintaa, tosin nykysessä tai noissa listatuissa on sitä samaa ongelmaa kun nykysessä eli vaikka laukkua tai muuta saakin kiinni niin matkustajan olot ei parane ja ne tuulet pukkaa yhtälailla kroppaan. Siksi siis vfr->bmw->SX-rintama kiinnostaa.
CB1000F on auttamatta liian mopo
Eli onkohan tässä haussa kuitenkin pyörä joka on vähän kyykyn näkönen mutta paremmat arkiominaisuudet omaava.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Tupla-X? Vähän vanhahtava alusta mutta just tohon sun hapuilevaan genreen sopiva. Näitähän saa vähän ajettuina ja viimeisiä kaks-sävyisiä rekattu suomeen v. 2007/2008...![]()
MAD (mean absolute deviation)
Itse vaihdoin BMW K1300 S:n tuollaiseen ZZR:ään syksyllä,kilsoja ei vielä tullut Kawaan,kuin vajaat 3000,mutta on todella miellyttävä pyörä ajella.Ajoasentokin tällaiselle hukkapätkälle (174cm) ihan ok.
Omaan tulee SW-Motecin Aero-laukut alkuvuodesta,saa helposti kiinni ja pois,ei tarvii siinä koko ajan niitä kuskata.
Ajelut enämpi sinne touringin suuntaan,kaupungilla pyörimiseen varmaan parempiakin pyöriä löytyy.
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
Turhanaikaista nipotusta.
Tässä on asboluttinen totuus.
Ovat ne, kele, kaikki hyviä, notta !
Kyllä mä sanon, jotta Notta !![]()
ZZR-1400
Vifferin orggislaukkuihin mahtuu hyvin rompetta pitkiinkin Euroopan tureneisiin. Ne ovat vesi- ja pölytiiviit, joten sisäkasseja ei tarvita, laukut asentaa ja nyppäisee hetkessä pois ja avain on se sama virta-avain.
Takaboxiin mahtuu meikäläisen iso Schubert S2 kypärä ja toiseen sivulaukkuun mahtuu rouvan umpikypärä. Jotain kriteeriä käyttääkseni
Pyöriin joissa on tällaiset loistavat laukut orggiksena saatavissa ei saa asentaa tarvikekasseja, muutoin tuloksena voi olla vaarallinen yhdistelmä isoissa nopeuksissa isoila teillä.
Sellaista kardaania ei olekaan, joka ei kolisisi väärin ajettuna. Vifferin hitaassa ajossa nopeasti oppii oikean vaihde- ja kaasusysteemin.
1. kirjoituksen vaihtoehdoista ja ajatuksista (putken vaihto yms.) sekä mm. Pete 2 ja Sillälailla asiaa tuntevia kirjoituksia mukaillen suorastaan loistava valinta on VFR1200F.
<p>.</p>
Laukkuasiasta sen verran että itse en säilytä kypärää laukussa vaan lukitsen sen vaijerilukolla pyörään. Pidemmillä reissuilla laukkuihin löytyy muutakin kamaa kuin kuskata tyhjää laukkua kypärän säilytykseen.
BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
Ajatellen moottoripyörän monikäyttöisyyttä kaikkeen hauskan pitoon, on mainittava näistä sivu- ja takabokseista.
Oltiin hyvin valikoituneella kaveriporukalla menossa viime syyskuussa Moto-Sygikseen ja tietoisena, että perille tultua perinteeseen kuuluu AINA nauttia kypäräkaljat.
Varmuudella, että ne ovat nautittavissa kylminä tyhjensin koko lähestymiskaupan kylmäkaapin hyllyn loistavista á le Cock oluista ja täytin takaboksin.
Olikin sitten arvossaan ne oluet, kun perille päästiin ja tölkit sihautettiin. Oli taas takaboksi arvossaan ja hetkessä sen nyppäisi irti ja kämppään.
<p>.</p>
Saman tyyppistä skitsofreenistä ajatuksen juoksua itsellänikin jokainen talvi ajokausien välissä. Päivästä toiseen fiilis vaihtelee ja järki/tunne fiilikset risteilee. Lähtökohtaisesti olen vuosien talvi kokemusten jälkeen kallistunut lopulta viime aikoina filis puolelle. Arjen perheen kulkuneuvo hankitaan järki pohjalla ja mp hankinta menee fiilis edellä. Olen sitä mieltä että mp selkään noustessa pitää joka kerta tuntua jotain väristyksiä korvien välissä ja haaruksissa. En ole katunut niitä päätöksiä, vaan mp historian parhaat pyörät on olleet fiilis pohjalla hankittuja. Niitä muistellaan sitten keinutuolissa.![]()
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Eihän noihin tarpeisiin ole kuin yksi ja oikea 'genre'; isot Allroad pyörät![]()
Pörrr
...samma här! Minäkin olen sellaisilla paukutellut jo parikin vuosikymmentä...
Toisaalta hyvä että mcgregor-pyöriä kehitetään, ja toisaalta huono kun huomaa vahingossa olevansa muodin mukainenVielä toistaiseksi oman pyörän löytää parkista, samanlaisia ei ole liiaksi asti.
Vaikka haukuttaisiin kuinka, niin minun mielestä mokomat sopii monipuoliseen ajoon; niillä ajaa reissut, isot ja pienemmät tiet. Jos tieuralla pysyy, niin eteenpäin pääsee. Ja pääsehän niillä radallakin, kyyti riittää minullakin keskiryhmään.
Esim. kotarin uusi adve ei minun mielestäni ole mikään pappapyörä..![]()
Husqvarna 701LR
Sallittakoon ko. pyörilla ajaminen varttuneemmille herrasmiehille joilla varmasti kokemusta piisaaUskon silti, etä pari mp-ensikertalaista varmasti meni lankaan sarjaa katsoessaan ja sitten sitä malmikasaa yritetään metsässä puskea 50-villityksen lomassa
Nythän Evan taitaa olla Moto Guzzin mainosveturi. Varmasti kalliita mainosmarkkoja mutta voi kyllä tuottaa tulostakin
Hieman meinaa lipsua aiheesta eli isot allroadit eivät vaan kuulu tällä hetkellä omaan segmenttiin![]()
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
elikkä oikee vastaus oli sitte sportti tourinki.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Onnittelut myös tästä suunnasta, hyvä se on merkkiä toisinaan vaihtaa. Tottahan mm. kirjat: Tulikko Kawalla jne tulee luettua kun talvea vielä riittää, Kawoista on kirjoitettu monta hyvää kirjaa.
Itse nuoruudessani saavutettuani prätkäkortti-iän kuolasin Tuuttia, koska Ysikawaan eivät hynät olisi riittäneet,
"jouduin" sitten hankkimaan kylällä myynnissä olleen "kovimman" koneen, italialaisen.
Varmasti on mukava kesä tulossa Manchesterin suuntaan.
<p>.</p>