Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Polttelee...
    Uusi käytetty pyörä pitäisi saada ehkä kevääksi alle, joten mihin tällainen metriheikki mahtuu... Pituutta 2m ja painoa 100 kg.
    Nyt alla Kawan tusina, joka on OK pyöränä ja mittojenkin puolesta, eikä sitä ole tarkoitus hävittää mihinkään.
    Etsinnässä olisi siis suht vähän ajettu Sport/Touring pyörä ( +1000cc ), jossa olisi tehoja ja tilaa riittävästi...
    Onko vinkkejä ORGin jäsenillä, kun tähän vuodenaikaan koeajon mahdollisuus on melko pieni
    Ei kiinnosta pätkääkään
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Polttelee...
    Uusi käytetty pyörä pitäisi saada ehkä kevääksi alle, joten mihin tällainen metriheikki mahtuu... Pituutta 2m ja painoa 100 kg.
    Nyt alla Kawan tusina, joka on OK pyöränä ja mittojenkin puolesta, eikä sitä ole tarkoitus hävittää mihinkään.
    Etsinnässä olisi siis suht vähän ajettu Sport/Touring pyörä ( +1000cc ), jossa olisi tehoja ja tilaa riittävästi...
    Onko vinkkejä ORGin jäsenillä, kun tähän vuodenaikaan koeajon mahdollisuus on melko pieni
    Vantaan BW:ssä on mun KTM SDR -11, joka ainakin minulle 198cm/112kg on ollut paras pyörä ikinä...

edit: mnjaa.. ei ehkä ihan täytä noita touringpyörä vaateita mutta Sporttia on senkin edestä
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Ei ole mainostaa mitään tiettyä mopoa, mutta noilla specseillä ainakin sopivia malleja.
    -Kawasaki zzr1400
    -Honda blackbird
    Rsv1000r factory

R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    KTM 1190 adventure ja et varmasti pety. Tilava iso pyörä pitkälle miehelle. Voimaa on ja ajettavuus vimosen päälle eikä kulutuskaan ole paha.
    Ultrafast KTM machine .
    Lainaa Hos kirjoitti Katso viesti
    Ei ole mainostaa mitään tiettyä mopoa, mutta noilla specseillä ainakin sopivia malleja.
    -Kawasaki zzr1400
    -Honda blackbird
    EN todellakaan allekirjoita Blackbirdiä!! Olen 187cm/ 110kg kaveri ja
    mulla oli aikaisemmin K1200S, siinä mahduin ihan hyvin istumaan päällä.
    Nyt alla on Blackbird ja taitaa olla pakko siirtää jalkatappeja alemmas -sen verran tiiviissä paketissa eli koukussa koivet ovat! Sen sijaan Bemarin K1200/1300 S tai R kelpaa varmasti! Siinä mahtuu istumaan ja poweriakin pyörästä löytyy ihan yllin kyllin!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Nuo KTM:n "peltojyrsimet" ei oikein natsaa minulle ulkonäöllisesti...on vain niin rumia....
    Blackkäriä mietin, mutta kun ensimmäinen sukupolvi on esitelty 15 vuotta sitten, niin . ja kun arvelin jo itsekkin, ettei tän pituinen oikein taivu sen päälle helposti.
    ZZR 1400:sen päällä on tullut istuttuakin ja mukavalta se noin kylmiltään tuntuikin...Mutta olisikohan muita vaihtoehtoja... GTR??.... jokin yömaha tai suitsa?

Kulutuksella ei niinkään ole merkitystä minulle... olen tottunut autoillessa käymään tankkaamassa melko usein, kun kulutus on niissä 10-30L/100km riippuen vehkeestä
    Ei kiinnosta pätkääkään
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Nuo KTM:n "peltojyrsimet" ei oikein natsaa minulle ulkonäöllisesti...on vain niin rumia....
    Tuo KTM SD varsinkin R liitteellä on "asfalttijyrsin"
    Ulkonäkö on tietysti katsojan silmissä
    Ja hyvin Ilkka tommosella SD:llä kesän Ru-No-Touringilla pärjäsi
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
    Onhan siihen touring-kategoriaan "sporttisia" juhtia monelta merkiltä. Kawan GTR tietty, Hondan Pannari ja VFR, Yammun FJR, Suzuki Banditistakin taisi olla joku täyskatettu versio (?), Triumph Trophy, Bemun GT:t & GTL:t, jne, jne...
    Sitten on noita (trendikkäitä ) allroad malleja - ja sportimpaan suuntaan jo mainitut ZZR:t, busat ja vastaavat... (oma huomautus; zzr1400 ja XX on kyllä aika lähellä toisiaan ajoergonomiassa, molemmat oli sopivia näinkin pätkälle kuin ~170cm (no okeij, zzr on vähän tilavampi)).
    Kyllä sä joudut itse kierteleen liikkeissä, sohvalta et löydä sopivaa, mut senhän sä jo tiesitkin...
    MAD (mean absolute deviation)
    Liekö tarkoittaa GSX1250FA:ta tuo "täyskatettu bandiitti". Saattaapa hyvinnii olla tilava, sillä ainakin itse mahduin pikkuveli GSX650FA:n päälle vallan mainiosti 190cm varrellani. Hinnallahan tuo laite ei ole pilattu uutenakaan verrattuna moneen muuhun 1000cc+ verrattuna.

Niin ja pitäähän Kawamiehelle ehdottaa Z1000SX:ää, joskin polvikulma ei ole ihan tilavimmasta päästä, mutta ei nyt mikään sikatiukkakaan.
    Ja tässä taas tämä Ergonomics-linkki, jolla voi tutkia eri pöyrien ajoasentoa.
    Kun siinä vanhassa "tusinapyörässä" on ihan oikea moottoripyörän kone ominaisuuksineen,
    se asettaa uuden mopon konepuolen kriteerit aika korkealle.

Rahalla saa.... mutta kohtuullisemmalla budjetilla joutuu lähtemään siitä,
    että mennään bussilla.... tai isolla traktorilla .

Ihan vaikka vakavamminkin....
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Ajoasennon mukavuus riippuu tietenkin siitä mitä hakee. Itse (200/110) olen koeistunut jonkinlaisen läjän pyöriä, ja itselle paras oli bläkkäri. Tilaa hieman enemmän kuin busassa, ja polvikoukun kanssa pärjään hyvin (mulla ei ole ihan liikaa pehmustetta polvitaipeessa, eikä paikat vielä päässeet kalkkiutumaan . Zzr1400 tietenkin on myös reilun kokoinen.
    Ja yksi pyörä mikä tuli mieleeni on ducatin SS (löytyy myös tonnikoneella). Siinä saa pitkäkin yllättävän hyvän asennon, eikä se edes näytä ihan PV:ltä alla. Jos fiilistelee twinejä, niin kannattaa ainakin koettaa. Mutta uudemman pyörän, niin näistä lienee zzr ainoa jota vielä tehdään.
    Itse olen katsonut sporttisempia (etunoja-) pyöriä, joten kokemuksen päättyvät niihin.
    Viimeksi muokannut: unap; 10.12.2013 klo 10:21. Syy: typo
    Onko kanssapitkillä (itse olen vain 193/85) kokemuksia Trumpan Sprint ST:stä?
    Olen tähänastisten lyhyiden koeajojen perusteella tuntenut oloni ihan mukavaksi Bläkkärin puikoissa, mutta Sprintti viehättää enemmän ulkonäkönsä ja triplekoneensa puolesta. En vaan ole päässyt vielä koeajolle sellaisella, mutta vähän tietäisi että kannattaako edes vaivautua.
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Kun siinä vanhassa "tusinapyörässä" on ihan oikea moottoripyörän kone ominaisuuksineen,
    se asettaa uuden mopon konepuolen kriteerit aika korkealle.

Rahalla saa.... mutta kohtuullisemmalla budjetilla joutuu lähtemään siitä,
    että mennään bussilla.... tai isolla traktorilla .

Ihan vaikka vakavamminkin....
    Banditit ei oikein sytytä, kun ovat melko lussuja koneeltaan vs Tusina, joten täytyy vielä käydä koeistumassa Bussi ja GTR..... ja alkaa sitten hakemaan sitä oikeaa yksilöä muutaman vaihtoehtoisen mallin väliltä....
    Näyttää bussit olevan suhteessa edullisia suhteessa moneen muuhun "vastaavaan"
    Ei kiinnosta pätkääkään
    Itsellä sprint -06. Pituutta vain 180 ja paino 90. Minulle aivan sopiva ajamiseen pitenpiäkin matkoja. Kaks päällä käy kyllä ahtaaksi. Mikään tehokone se ei ole, paitsi väännöltään. Ketterä kuin mikä ja kevyt.
  16.  
    Mulla kanssa Sprint ST. Itsellä kokoa 188/88. Polvikulman kanssa olen pärjännyt ihan hyvin, vaikka hieman loivempikin se voisi kieltämättä olla. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen laite. Mikään rakettihan se ei tosiaan ole.
    Kaksinkin ollaan sillä pärjätty ihan kivasti emännän kanssa reissut. Mitään erikoisempaa ahtautta en ole huomannut, eikä vaimokaan (173cm) ole valittanut.
    Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050

Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään