Terve
Tuli tuossa sitten tilattua varastosta tämän vuoden Z800e Väliluokan pyöräksi
ja nyt tarvittais pikkaasen käyttäjä kokemuksia pyörästä, Plussat ja Miinukset jo itselle tiedänkin mutta onko mitään Merkki/Malli kohtaista huomioitavaa kun tuo pyörä nyt tulee esim että Vakio kummit on liukkaat sateella tai että älä pese istuinta painepesurilla.
Kevari aikana kerennyt mittariin kertyä yhteensä kahden kesän aikana n.32 000km kun ei ollut oikein töitä saatavilla että tiedän jo mitä pyörältä haluan ja on ollut yhteensä 4 kevaria, (Yhden ajoin loppuun toinen takuuseen ja kolmas lunastukseen ) ja olen liikkeessä fiilistellyt tämmöisen päällä eikä siinä minusta ollut paljoa muutettavaa mutta jos joku nyt keksii jotain niin olisin kiitollinen kaikista vinkeistä tai tietoudesta mitä malliin liittyy, ja postaan sitten tietenkin aikanaan omia kokemuksia pyörästä mutta kevättä odotellessa.![]()
Rahalla saa ja mopolla pääsee.
Intohimoinen motoristi est.1995
Ei tällä hetkellä omaa pyörää, vuokraan käytännössä joka kesä aktiivisesti erilaisia.
Astetta hienompaan väliluokan pyörään sijoititMeinasitko täystehoiseksi laittaa kun väliluokka lusittu? Ei taida hirveästi löytyä käyttökokemuksia vielä kun niin uusi pyörä. Voi olla että joudut itse keräämään kokemukset ja jakaa ne sitten meille. Minusta tuo malli on vähän väliinputoaja. Se jolla on iso kortti niin ostaa Z750 tai Z1000 ja väliluokkalaiset luultavasti tyytyy ER-6 koska se on halpa ja helppo ensipyörä.
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Jees, enpä tiedä että laitanko sitten TT:ksi kun on kuitenkin "vaan" se 70kW Ja joutuis sitten kustantamaan uudelleenkatsastuksen TT:ksi että jos paikallinen motoliike tekee hyvän tarjouksen joko tuohon "isoon" Z800 tai Z1000 tai johonkin muuhun vastaavaan niin enpä tiedä, Se on sitten tulevaisuudessa katsottava mikä silloin on esim. varallisuustilanne ja mitä se uudelleenkatsastus maksaa, mutta jos saa halvemmalla uudehkon kilosen pyörän tai kovempitehosen TT:n niiin miksei
Meinasin kuitenkin jokatapauksessa ajaa tuolla ihan 35kW sen pari vuotta enkä mennä kurituksia poistamaan kuten jotkut koska sitten jos jotain tapahtuu ja tutkinta toteaa että on TT niin sillä Täyskaskolla ei ole mitään virkaa silloin..
Mutta järki meinasi rahaa kerätessä lähteä kun en juurikaan mitään erkkiä halunnut koska ei minusta ole mitenkään kovin nätti pyörä ja minä itse pidän tuosta Z800:sesta juurikin tuollaisenaan.![]()
Ei siitä minun mielestä tarvitse mitään muuttaa.. no ehkä slipari mutta se on sitten joskus
Ja niille jotka eivät välttämättä tiedä mistä tuo Z800e:n pari tuhatta edullisempi hinta tulee:
-Z800 jousituksessa on esijännityksen ja vaimennuksen säätö edessä ja takana ja takaiskari on lisäsäiliöllinen.
-Z800e jousituksessa on vain esijännityksen säätö eikä takana lisäsäiliötä.
-Z800e:stä puuttuu "Z-kuviointi" Penkistä
-Z800e:ssä ei ole kaikkia katteita maalattu mitä normi Z800:sessa ja maalivaihtoehdot on
yksinkertaisempia eikä esim metallivärejä ole lainkaan
-Z800e:stä puuttuu etuspoileri
-Koko putkisto on aivan erilainen ja sliparivaihtoehdotkin merkitään erikseen e-mallille
-ECU- on tietenkin koko boxi aivan erilainen ja kawasakilla ovat laittaneet jopa erilaisen
johtosarjan ettei kukaan vaihtaisi TT:n Boxia tilalle, ei sillä että kukaan niin tekisi
-Läppärungot ovat kokonaisuudessaan kaikkineen aivan erilaiset kun TT - mallissa
Tossa nyt tommosia mitä minä huomasin muttei vaikuttanut ostopäätökseen, on se vaan niin hieno![]()
Ei tällä hetkellä omaa pyörää, vuokraan käytännössä joka kesä aktiivisesti erilaisia.