Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Anteeksi nyt hieman aiheesta poiketen mutta tuota tekstiäsi on todella hankala lukea, kaikki on vähän kuin samaa pötköä ilman jäsennyksiä ja lopetusmerkkejä. Vähän niin kuin ajatusten Tonavaa katselisi
    Vähän samanlaista aiheuttaa itsellänikin.

    Jos nyt Lehtori007 vaan laittaa valoja keulalle ja päästää tarvittaessa tuollasen dialogin. Tuskinpa virkavalta sakkoja antaa? Ovat luultavasti sen verran hämillään koko episodista että tuskin edes muistavat mistä alun alkaen oli edes kyse?

    Että eikun vaan lamppuja keulalle, jotenkin.
    Murjaanien kuningas!
  2. #32
    19022012548.jpg

    eipä nuitakaan polliisit ees päälle kahtoneet vaikka vierassä seisovat ja mulloli viimesenpäälle laittomat
    omatekoset xenonsumarit päällä keskellä kirjasta päivää
    nyt vain minuakin kiinnostaisi nämä oikeat tirektiivit ja tehdä häikäisemättömät ja lailliset
    xenonvalot kumpaankin pyörään .
    Triumph Tiger 800 XRX

  3. #33
    Lainaa Oula kirjoitti Katso viesti

    eipä nuitakaan polliisit ees päälle kahtoneet vaikka vierassä seisovat ja mulloli viimesenpäälle laittomat
    omatekoset xenonsumarit päällä keskellä kirjasta päivää
    nyt vain minuakin kiinnostaisi nämä oikeat tirektiivit ja tehdä häikäisemättömät ja lailliset
    xenonvalot kumpaankin pyörään .
    Joo, rivipoliisi ei välttämättä tiedä/ei kiinnostu. Mulla on kerran vuonna -78? käyty mittanauhan kanssa auton keulan "joulukuusi" läpi, ei löytynyt sanomista
    Mutta tulevaa varten kannattaa pitää mielessä Jope Ruonansuun "Katsastusinssi nauraa..."
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  4. #34
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Joo, rivipoliisi ei välttämättä tiedä/ei kiinnostu. Mulla on kerran vuonna -78? käyty mittanauhan kanssa auton keulan "joulukuusi" läpi, ei löytynyt sanomista
    Mutta tulevaa varten kannattaa pitää mielessä Jope Ruonansuun "Katsastusinssi nauraa..."
    Ihan OT kysymyksenä:
    Onko sulla joku laillisuussyndrooma? Kun kommentointiasi seurannut tässä valokysymyksessä. Eikö ole jokaisen oma asia mitä pyöränsä / autonsa keulalle laittaa? Jokainen vastaa käsittääkseni itse myös mahdollisista sanktioista jos / kun niitä tulee eikö, vai olemmeko me kaikki valo ym määräyksiä rikkovat tulossa SINULTA kinuamaan rahaa mahdollisten sakkojen maksuun?
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
  5. #35
    Juu. Relettä kannattaa aina uusien valojen asennuksessa käyttää.
    Moottoripyörien vakiojohtosarjat on yleensä todella huonoja koska virta riittää lähinnä vakiovalojen polttamiseen, vähänkin tehokkaampaa valoa tilalle ilman relettä niin virtamäärä monesti heikkenee reippaasti. Saattaa jopa johdot ylikuumentua ja sulaa tai valokatkaisin kärähtää. Toisinaan vakiojohtosarja ei aina riitä edes vakiovalojen polttamiseen täydellä teholla.
    Uusia valoja asennettaessa kannattaa sitten käyttää vähintään 2.5mm2 paksua johtoa.

    Toisinaan vakiojohtosarjassa valoille menevä virta menee useiden muidenkin laitteiden kautta, kuten esim. mittariston valon.
    Viimeksi muokannut: Pyörämies; 03.12.2013 klo 21:45. Syy: Mittayksikön korjaus mm>mm2
  6. #36
    Ei pidä kuitenkaan sekoittaa valo- ja sähkötehoa toisiinsa. Eli jos nokalla on 55/60W halogen ja se korvataan 35W xenolla, niin ne siimat kestää ihan loistavasti koska sähköteho on jopa pienempi, vaikka valoteho onkin huimasti suurempi

    Ja 2.5 mm johto ... No ehkä jo 2.5 mm2 riittää, joka siis on jonkin verran ohkasempaa kuin 2.5 mm paksu, joka on 4.9 mm2

    Kappas! Forum-softa bugaa kun tuo toisen potenssin kakkonen ei nousekaan ylös, vaikka se editorissa oikein näkyykin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #37
    55w xenot umpioihin jos niillä ei näe niin morjens.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  8. #38
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Ja 2.5 mm johto ... No ehkä jo 2.5 mm2 riittää, joka siis on jonkin verran ohkasempaa kuin 2.5 mm paksu, joka on 4.9 mm2
    Juu, meni vahingossa mittayksikkö sekaisin. Eli 2.5mm2 on se miminipaksuus mitä johdoista kannattaa valita, tätä ohuemmat johdot kannattaa kokonaan unohtaa jännitehäviöiden ja korkean vioittumisen mahdollisuuden vuoksi.
  9. #39
    Kiitokset kaikille valaisevista vastauksista.
    Ajoin kauden 2013 ja polliisit pysäyttivät 8 kertaa.
    Yhtäkään poliisia ei valojeni asennus kiinnostanut ja kertaakaan niiden e-hyväsyntääkään ei tarkistettu.
    Tulinkin siihen tulokseen,että vastaisuudessa asennan valoni juuri siten kuin on omastamielestäni parhain tapa.
    Kiitokset vastauksistanne.Lehtori 03/2014
  10. #40
    Lainaa Pyörämies kirjoitti Katso viesti
    Juu, meni vahingossa mittayksikkö sekaisin. Eli 2.5mm2 on se miminipaksuus mitä johdoista kannattaa valita, tätä ohuemmat johdot kannattaa kokonaan unohtaa jännitehäviöiden ja korkean vioittumisen mahdollisuuden vuoksi.
    Tuossa saitti, jolla voi laskea ihan suoraan jännitehäviöt johdon paksuuden ja johdon vetomatkan mukaan...

    http://www.adita.fi/laskuri.asp
    Viimeksi muokannut: Archimedes; 20.03.2014 klo 14:31.
  11.  
  12. #41
    Melkosta tiedettä teette mokomasta asennuksesta.
    30 vuoden ajan liki jokaiseen vempaimeen olen jotain lisävaloa laittanut ja ei niissä
    ole tarvinnut muistaa kuin käyttää relettä, laittaa kunnon liitokset ja johtona monesti olen käyttänyt
    1,5 tai 2,5 kumista roikkajohtoa. Sitä ei montaa metriä mene, taipuu ja kestää.
    Kukin tavallaan.
    Honda XL1000VA 2006
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12