Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Pyörän etupää kolahtelee isommissa töyssyissä eikä se kuulosta metalliselta kolahdukselta. Lisäksi tuntuu että ääni lähtee siinä vaiheessa kun iskarit palautuvat, ei silloin kun töyssy kohdalla ja iskarit painuvat sisään.

    Pyörään on vaihdettu progressiiviset jouset joskus.
    Muuten etupää on bueno, toimii just hyvin, mutta tuosta satunnaisesta kolahtelusta pitäisi päästä eroon.

    Voiko liika/liian vähäinen öljymäärä aiheuttaa? Vai pitääkö purkaa koko helahoito ja ihmetellä sitten lisää?
    Öljyä ei vuoda mistään.

    VF750C siis kyseessä
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  2. #2
    Teleskooppien liukupaloissa lienee välystä.
    Dixi et animam levavi
  3. #3
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Teleskooppien liukupaloissa lienee välystä.
    kaipa ne on sitten avattava lähempää tutkiskelua varten.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  4. #4
    Ohjauslaakeri ei tartte kaksista väljyyttä niin alkaa kolahteleen, varsinkin jarruttaessa.
    Tän voi viälä koljata...
  5. #5
    Itsellä 750 shadow kolahteli epämääräisesti milloin pienissä ja milloin isommissa töyssyissä.

    Jarrusatulaa / levyjä epäilin ja samoin ohjauslaakeria (jarruttaessa tuntui käsiin pieni nyppy).

    Kirasin ohjauslaakerin joka olikin aika löysä mutta kolahtelu jatkui ja vasta syyshuollossa huomasin kolahtelun varsinaisen syyn...

    Tankki perkele oli löystynyt siitä isosta pultista joka on siellä jalkovälin tienoolla... Onneksi en alkanut sen isommin pyörää purkamaan vikaa etsiessä...

    Kolahteli silleen pehmeästi epämetallisesti.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  6. #6
    Kiitos vastauksista.
    Tankki on kyllä ihan jämäkästi kiinni joten se tuskin kolahtelee. Täytyy tuo ohjauslaakeri koittaa jollain tapaa koeponnistaa ennen kuin alkaa iskareita pistää osiin.

    Ja tosiaan jarruttaessa ei tunnu mitään nypyä missään kohti eikä äännä vaikka jarruttais ihan täpöllä. Ainoastaan isommassa töyssyssä sen kolahduksen saa aikaan ja semmoinen tuntuma on jäänyt että iskareiden palautuessa klonksahtaisi.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  7. #7
    Seisontatuki kolahtaa.
  8. #8
    Mulla on kolmessa pyörässä kuulunut outoa kolahtelua, jokaisessa syynä ovat olleet kelluvat etujarrulaikat. Jarrut toimivat täysin normaalisti. Ennen laitteen atomeiksi purkamista saattaisi olla järkevää kokeilla jotain vaimennusta, ehkä muutamat niitit voisi jäykistää lyhyen koeajon ajaksi.

    Toki jos etupään purkaa niin samalla tulee vaihdettua öljyt ja stefat, olipa liukupalat kunnossa tai ei.

    Oops, VF750C:ssä ei taidakaan olla kelluvia laikkoja, vai onko sun mallissa?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  9. #9
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Oops, VF750C:ssä ei taidakaan olla kelluvia laikkoja, vai onko sun mallissa?
    Ei ole kelluvat
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  10. #10
    On tullut sellainenkin vastaan,että jousen yläpäät kolahtavat keulan yläpäätä vasten paluun aikana,voisiko se olla tällä kertaa mahd.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  11. #11
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    On tullut sellainenkin vastaan,että jousen yläpäät kolahtavat keulan yläpäätä vasten paluun aikana,voisiko se olla tällä kertaa mahd.
    Voi hyvinkin olla mahdollista. Itse asiassa pääsin edellisen omistajan kanssa jutuille eilen ja ilmeisesti joku välikappale / spacer / tms. mahtaa olla vielä alkuperäinen eikä siten olisi uusille jousille mitoitettu.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  12. #12
    Kokeile paikallaa pumpata keulaa etujarrua vasten, ja samalla tunnustelet, tai kaveri tunnustelee ohjauslaakeria. Mulla oli keväällä moisia oireita ja laakeri oli löysällä.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  13. #13
    jos nostat keulan ilmaan ja revit putkien alapäistä, niin välykset tuntuu. eturenkaan voi ottaa irti.

    kaverilla kolahteli kun se yläkolmion mutteri oli löysällä, eli laakeri oli ok, mutta se yläkolmio heilahti vähän kun isomutteri ei ole kiinni kunnolla.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  14. #14
    Viallinen etupyöränlaakeri?
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  15. #15
    Siellä se spacerissa vika on, se on liian lyhyt jolloin se jousi pääsee "kolahtamaan" joustossa. Varmaankin 1mm lisäkorotus poistaa sen äänen mutta tuopa paljastuu kun aukaset keulan.

    Mut kannattee nyt kuitenkin varmistaa ettei jarrusatula tai palat vaan pääse kolahteleen, katso kuitenkin se ohjauslaakerikin. Ja tieten muutkin keulan kaikki osat mitkä vois olla löysällä ennen kuin purat koko keulan.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  16. #16
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Siellä se spacerissa vika on, se on liian lyhyt jolloin se jousi pääsee "kolahtamaan" joustossa. Varmaankin 1mm lisäkorotus poistaa sen äänen mutta tuopa paljastuu kun aukaset keulan.

    Mut kannattee nyt kuitenkin varmistaa ettei jarrusatula tai palat vaan pääse kolahteleen, katso kuitenkin se ohjauslaakerikin. Ja tieten muutkin keulan kaikki osat mitkä vois olla löysällä ennen kuin purat koko keulan.
    Täytyy käydä nuo kaikki kohdat läpi. Jarrupalat uusin keväällä eikä silloin näkynyt mitään vikakohtia. Kolahtelu oli ennen ja jälkeen tuon operaation.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  17.  
  18. #17
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Siellä se spacerissa vika on, se on liian lyhyt jolloin se jousi pääsee "kolahtamaan" joustossa. Varmaankin 1mm lisäkorotus poistaa sen äänen mutta tuopa paljastuu kun aukaset keulan.

    Mut kannattee nyt kuitenkin varmistaa ettei jarrusatula tai palat vaan pääse kolahteleen, katso kuitenkin se ohjauslaakerikin. Ja tieten muutkin keulan kaikki osat mitkä vois olla löysällä ennen kuin purat koko keulan.
    Ei tuota varten tarvi keulaa purkaa. Korkki auki yläpäästä ja parin milliä paksu prikka sinne väliin niin selviää johtuuko se kolahtelu siitä