Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Hei

    Potilas on siis vuosimallin 1995 BMW R1100R, ei kattia. Beige plugi kiinni.

    Muuten vakio mutta putkeksi vaihdettu Leo Vince Evo2.

    Vakioputkella käynti oli aika hyvää ja tasaista, alavääntö oli mitä oli ja säädöistä ei mitään tietoa. Kuitenkin alue 2-3k oli hyvin tukossa.

    Putken vaihdon jälkeen ala-aluekin oli käytössä mutta Surging ilmestyi hyvin voimakkaana. Välillä myös yskii, eli jättää ilmeisesti sytyttämättä, satunnaisesti, pienillä kierroksilla kerran pari minuutissa tai sitten ei, miten huvittaa.

    60 tkm huollossa tehty seuraavaa:

    - uusi akku
    - Kaikki öljyt vaihdettu + kaikki suodattimet
    - Laturin hihna vaihdettu
    - Tulpat ja tulpan johdot vaihdettu
    - Uusittu kaasuvaijeri (Tämä siis se malli jossa vaijeri menee vasemmalle kurkulle ja sietä oikealle ( on kiva vaihtaa)
    - Venttiilit säädetty
    - Tyhjäkäynnin säätöruuvit puhdistettu (oli aivan mustat ja pikiset)
    - Sylinterit synkronoitu, tyhjäkäynti ja 2k - 4k alue

    Surging on nyt pientä, on kuitenkin mutta varmaan kuuluu asiaan, yskä ei poistunut mihinkään.

    Säädetty TPS 0,322 --> 0.372v.
    CO-pot säädelty korvakuulolla, 730 --> 750 ohm. 700 oli huono ja 800 oli huono joten laitoin väliin.

    Tyhjäkäynti on vähän vaikean kuuloista eikä kovin tasaista, yskii vieläkin ja pienillä kierroksilla on pientä käynnin epävarmuutta.

    Onko kellään kokemusta samanlaisista oireista, mistä lähden jatkamaan yskän parannuskeinoa?

    ps. Plugin poisto paransi käyntiä mutta bensan kulutus 5.3L --> 6L lisäksi käynti oli aika karun tuntuista.
    pps. onko kukaan kokeillut Accelerator modulia ko. vekottimeen?
    http://www.sol2.be/Performance/ENG/Home/index.html

    On koko talvi aikaa parentaa potilas, ellei sitten ole jo menetetty sielu tai vaan oikukas yksilö...
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --
  2. #2
    Lainaa JuliusK kirjoitti Katso viesti
    Hei

    Potilas on siis vuosimallin 1995 BMW R1100R, ei kattia. Beige plugi kiinni.
    Muuten vakio mutta putkeksi vaihdettu Leo Vince Evo2.
    Toi putki kai niitä seosongelmia aiheuttaa.
    Käännä sitä CO-potikkaa vielä kierros tai pari auki ja katso vaikuttaako mitään.
    Pekka
  3. #3
    Trust Pekka Samaa mieltä kyllä tuon yskän aiheuttajasta.
    <p>2002-2014</p>
  4.  
  5. #4
    Ei auttanut potikan säätö, eikä okein mikään muukaan.
    Joten:
    No nyt on vanha putki takaisin. Taitaa orkkisputkessa olla jonkinverran enemmän tuota vastapainetta.
    Kokonaan uudelleen synkkaus ja sinne katosi köhä. Heh.

    Paras tyhjäkäynti löytyi muuten kun säätöruuvit oli vaan reilun kierroksen auki.

    Sliparia takaisin laatikkoon pakatessa laatikon taitoksen välistä tipahti ulos 50 mm ulkohalkaisijalla oleva kuristuslevy jossa 5 kpl n 10 mm reikiä. Tämä varmaa olisi kuulunut slipariin vastapainetta antamaan mutta jos ensikesänä sitten kokeilee onko siinä se juju. Jos joku ei osta pari kk käytettyä putkea ennen sitä pois. (Vinkvink)
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --