Tiedetty juttu, mutta nyt on tutkittua tietoa: http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...tin-takana.htm
Iku
Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
nyt vaan kaikki ajamaan moottoripyörillä, niin saadaan 20% onnettomuuksista pois… (no mp puolelle se voisi joitain lisäkolareita tuoda,,)
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Vaan eip' taida suuresta otoksesta huolimatta vaikuttaa kotilon vakuutusmaksuihin, vaikka syytä olisi.MP-vakuutuksista nyt ei kannata edes mainita...
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Mitenkään väheksymättä moporistien autoilutaitoja;
Onkohan tuossa otettu huomioon se että jos ajelee moottoripyörällä puolet ajoistaan niin ei istu niin paljoa ratin takana aiheuttamassa onnettomuuksia?
Voi olla myös sitä että jos pääsee moottoripyörällä purkamaan kaahaushimojaan niin autolla voi sitten ajaa nätisti.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Kyllähän sitä ainakin ymmärtää ottaa toiset paremmin huomioon eikä yritä mitään typerää kun vuoden aikana ajaa tavallisella kotterolla 55000km, kaverin pakulla (josta todella huono näkyvyys oikealle) 2-3000km, avoleikkikalulla (jossa taas per*e raapii maata ja rekat pelottaa) 3-5000km, prätkällä 3-8000km, vetää vaunua 1-2000km ja ajaa mönkkärillä 1000km. Kummasti tulee kokemusta miten toimia ja mitä huomioida
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Vale, emävale, tilasto... Tästä huolimatta komppaan W-P:tä täysin ton havainnoinnin osalta. Sitä vain itse ei huomaa, mutta duunikaverit ihmettelee kun ajan autolla, että pitääkö sitä koko ajan kuikuilla ja pään pyöriä liikenteessä. Mutta kun on jotain oman ainokaisensa pitimiksi oppinut, niin ei siitä helposti pääse eroon.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Komppaan joo, vaimokin sanoo aina kun ollaan autolla liikkeellä että mitä sä noita sivutieltä tulijoita säikyt...mutta kun mopotellessa on pakko huomata kaikki muut ja osata arvata mitä ne mahdollisesti tekee tai jättää tekemättä. Kotilolla ei olis niin väliä. Voi tietysti olla että sitä tekee sitten vastaavasti enemään toisenlaisia mokia.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Hommahan alkaa jo tuolta mopopoika ja skootterityttö ajasta. Ketkä noilla suhaa liikenteen seassa, niin kyllähän se liikennesilmä kehittyy huimasti ja ovat sitten tulevaisuuden autokuskeja.
Olkaamme siis myötämielisiä noita porukoita kohtaan.
<p>.</p>
Tässä taitaa olla vähän korrelaatio ja kausaliteetti niin ja näin eikä pelkästään yhdellä tekijällä tilastoja selitetä. Voisin väittää, että moottoripyörän hankkija keskimäärin luottaa enemmän kykyihinsä liikenteessä ja on mediaania taitavampi kuski. Harvassa on liikenteessä hermoilevat ja törttöilevät motoristit - nämä usein tyytyvät ajamaan vain autolla.
Moottoripyöräily varmasti kehittää myös pelisilmää liikenteessä, mutta yksin tuo tuskin tätä selittää.
Triumph Street Triple
Reilut kymmenen vuotta sitten silloisessa työpaikassa järjestettiin autoilla taloudellisen ajon kurssi. Siinä kun helsingin aamuruuhkassa yritti pensaa pihistellä, niin kouluttaja tokaisi, että "taidat olla motoristi".. Kysyin että mistäs tuommoista arveli,niin meinasi että näkee liikenteen seuraamisesta![]()
Exät:
Yamaha DT 125 R -89
Husqvarna WR 250 -92
Honda CB 750 -73
Honda CBR 1000 f -90
Suzuki Bandit 1200 -02
GSX1300R Hayabusa K5
M1800r -09
Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Mulla on monet tutut aloittaneet moottoripyöräilyn mun jälkeen / tavannu paljon tyyppejä jotka on alottanu pyöräilyn.
Likipitäin kaikki ovat ihmetelleet itekin että miten paljon tarkemmin tulee seurattua liikennettä ja kuinka paljon enemmän asioita huomaa - ja sitä että miten on ennen pärjänny kolaroimatta kokoajan.
Tän lisäksi moottoripyöräily pitää aivot nuorekkaina:
http://motocrossactionmag.com/Main/N...scov-5756.aspx
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät