Katso äänestykset tulokset: Valitse mielestäsi paras vaihtoehto

Äänestäjät
144. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 3 ryhmää - ajovuoron kesto 20min

    73 50,69%
  • 4 ryhmää - ajovuoron kesto 15min

    14 9,72%
  • 4 ryhmää - ajovuoron kesto 20min

    55 38,19%
  • Joku muu vaihtoehto

    2 1,39%
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 119:sta
  1. #31
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    ...totuus hämärtyy, ajatus alkaa laukata ja lopulta ketjua muistellaan halllituksen, yhdistyksen ja järkkäreiden piinkovana sanana
    Onneksi meillä motoristeilla harvoin karkaa mopo käsistä.
    Huuuaaah......! CBR it is.

    "If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
  2. #32
    Entä jos noi 4x20 päivät jakaisi puoliksi. Esim hidas+keskiI aamupäivällä ja keskiII+nopea iltapäivällä?

    Itse en ainakaan jaksa pönöttää varikolla aamusta iltaan ja odotella tuntia ajovuorojen välissä.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  3. #33
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Näin kouluttajan näkökulmasta tuollainen nelijako-päivä on fiksuinta järjestää niin, että 19-20 välillä jää ajettavaksi keskiryhmät+nopea, eli viimeinen hidas loppuisi klo 19.00. Tällöin kouluttajan vapaaehtoistyöpäivä päättyy vain tuntia nykyistä käytäntöä myöhemmin ja kotiinkin saattaa vielä ehtiä saman illan nimiin.
    Tai mitäs jos kouluttajan "työpäivä" päättyis klo 18 ja loppu 2h ois koulutusryhmäläisilläkin omaa ajelua?

    GuessWhon aiempaan ratavastaavien päätäntävaltaan ja -kykyyn ei ole paljoa lisättävää. Kuitenkin olen sitä mieltä että ratajärkkärit/hallitus ovat sen verta fiksuja että osaavat suodattaa keskustelusta _mahdollisesti_ kokeiltavat "hyvät ideat" - eli ei keskustusta varmaan mitään haittaakaan ole. Jos ei muuta niin aiheesta keskustelu voi auttaa monet piiiiiiiitkän talven yli
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  4. #34
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Näin kouluttajan näkökulmasta tuollainen nelijako-päivä on fiksuinta järjestää niin, että 19-20 välillä jää ajettavaksi keskiryhmät+nopea, eli viimeinen hidas loppuisi klo 19.00. Tällöin kouluttajan vapaaehtoistyöpäivä päättyy vain tuntia nykyistä käytäntöä myöhemmin ja kotiinkin saattaa vielä ehtiä saman illan nimiin.

    Tämä on sitten vain meikäläisen henkilökohtainen mielipide, ja virallinen totuus kuultaneen sitten suurvisiiri Juutanan suulla jahka ratajärkkärit päätöksia tekevät.

    Oma veikkaukseni on, että jokaisen päivän osalta tuo jako tullaan miettimään asiakaskunnan mukaan. Esim. SM-kisojen alla ylimääräinen ryhmä on fiksua pyhittää kisakuskeille jos heitä riitävästi pelipaikoille saapuu ja tavan kuolevaiset ajelevat normaaleissa ryhmissään. Toisaalta taas jos paikalle saapuu 20 ensikertalaista, pyhitettäneen ylimääräinen ryhmä sitten koulutuksen käyttöön ja muut ajelevat taas normaaleissa ryhmissään. Jos paikalla on 20 ensikertalaista ja 20 a-tason kuskia, voin sanoa, ettei neljäkään ryhmää riitä tasaamaan vauhtieroja riittävästi, mutta sitten sovelletaan sen mukaan.
    PERKELE!!! *nyrkki pöytään hymiö*

    Joo, päätös tullaan tekemään ratavastaavien ja järkkäreiden kesken, mutta tottakai yleisön mielipidettä asiassa kuunnellaan. Joka tapauksessa fakta on se, että osalla päivillä tuota neljän ryhmän settiä tullaan kokeilemaan ja samalla tavalla on faktaa, että osa päivistä tullaan ajamaan vanhalla formaatilla. Kesä tulee sitten näyttämään, että kuinka paljon sekoilua tämä aiheuttaa. Onhan meidän jäsenet fiksua porukkaa, joten uskon ja luotan, ettei tästä suurempaa ongelmaa synny.

    Kuten Nitrous tuossa totesi, ainakin nuo SM-kisojen aluspäivät vedetään siten, että kisakuskit saavat oman ryhmänsä. Sinne livahtaa joka tapauksessa nopeimmat meidänkin päivien vakiovieraista, mutta ainakin oma oletukseni on, että päiville on tulossa myös sellaisia jotka eivät meidän päivillä normaalisti treenaa.

    Idea tässä taustalla on saada keskiryhmän nopeuseroja siloiteltua. Samalla kaikkien mukavuus ja turvallisuus paranee. Voisin kuvitella tämän jopa helpottavan osan porukasta vauhdin nostoa, sillä se henkinen kynnys siirtyä keskiryhmästä nopeaan madaltuu, kun väliin tulee yksi porras lisää. Samalla pystytään vastaamaan huutoon joka on ollut kuultavissa ja nähtävissä kaudella 2013: Hidas ja keskiryhmä ovat olleet loppuunmyytyjä käytännössä kaikilla päivillä. Aina silloin tällöin kuultua ehdotusta nopean ryhmän poistamisesta ei tulla toteuttamaan jo ihan siitäkin syystä, että 95% ratajärkkäreistä ja suuri osa kouluttajista ajaa siinä ryhmässä omaa ajoaan. Joku syy meillä/heilläkin pitää olla näiden päivien järjestämiseksi.

    Mutta siis joo. Tässä vaiheessa kautta voin varmaksi sanoa ainoastaan sen, että tuota tullaan kokeilemaan ainakin käytännössä kaikilla Alastaron tuplapäivien ensimmäisistä päivistä. Ainakin ne kaikki on varattu "täyspitkinä" päivinä. Yhtä varmaksi voin sanoa, että osa päivistä ajetaan vanhan systeemin mukaan.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  5. #35
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    Jos ei muuta niin aiheesta keskustelu voi auttaa monet piiiiiiiitkän talven yli
    Reilu kuukausi enää ja juna kääntyy. Sitten alkaa taas päivät pidentyä. Johan tässä ollaan jo kohta voiton puolella.

    Ja jos oikein hyvin käy, niin talvi loppuu helmikuun lopussa kuten vuonna 2007, jolloin Etelä-Suomessa ajeltiin jo maaliskuussa iloisesti mopottimilla.
    Huuuaaah......! CBR it is.

    "If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
  6. #36
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Barnes kirjoitti Katso viesti
    Reilu kuukausi enää ja juna kääntyy. Sitten alkaa taas päivät pidentyä. Johan tässä ollaan jo kohta voiton puolella.

    Ja jos oikein hyvin käy, niin talvi loppuu helmikuun lopussa kuten vuonna 2007, jolloin Etelä-Suomessa ajeltiin jo maaliskuussa iloisesti mopottimilla.
    Voihan tuolla nytkin ajella ihan hyvin ja tosiaan ei se katuajon katkos kauhean pitkä ole, mutta ratailutauko taitaa monilla ollakin se pidempi tuska...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  7. #37
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Ihan hyviäkin ehdotuksia tullu ja onhan kaikki ehdotukset sekä ideat tervetulleita

    Pitkä talvi tosiaan tulossa...
    Pikaisen lakutoimituksen jälkeen, taidan yksin edustaa jonkinlaista "5% vähemmistöä"
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  8. #38
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    PERKELE!!! *nyrkki pöytään hymiö*

    Joo, päätös tullaan tekemään ratavastaavien ja järkkäreiden kesken, mutta tottakai yleisön mielipidettä asiassa kuunnellaan. J
    Tänks. Tuli jokunen viesti aiemmin mieleen eräästä postauksesta jo pohjoiskorea ja vain yksi ainoa oikea mielipide. Itsellä ei suurta väliä onko neli vai kolijako. Tuntuu niin riippuvan muutenkin päivästä miltä ajo maistuu.
  9. #39
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Entä jos noi 4x20 päivät jakaisi puoliksi. Esim hidas+keskiI aamupäivällä ja keskiII+nopea iltapäivällä?

    Itse en ainakaan jaksa pönöttää varikolla aamusta iltaan ja odotella tuntia ajovuorojen välissä.
    Toi olis aika kova!
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  10. #40
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    Tai mitäs jos kouluttajan "työpäivä" päättyis klo 18 ja loppu 2h ois koulutusryhmäläisilläkin omaa ajelua?
    Pitäs laskee miten setit riittää tolla tapaa koko ohjelman läpikäymiseen, mutta ei pöllömpi idea tuokaan jos vaan päivän agenda mahtuu tuohon raamiin.
    Superbike #7
  11. #41
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Entä jos noi 4x20 päivät jakaisi puoliksi. Esim hidas+keskiI aamupäivällä ja keskiII+nopea iltapäivällä?

    Itse en ainakaan jaksa pönöttää varikolla aamusta iltaan ja odotella tuntia ajovuorojen välissä.
    Lainaa hillomunkki kirjoitti Katso viesti
    Toi olis aika kova!
    Mitäs jos vaikka sataa puolet ajopäivästä, aika kova riski ettei pääse ajamaan lainkaan.
  12. #42
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Entä jos noi 4x20 päivät jakaisi puoliksi. Esim hidas+keskiI aamupäivällä ja keskiII+nopea iltapäivällä?

    Itse en ainakaan jaksa pönöttää varikolla aamusta iltaan ja odotella tuntia ajovuorojen välissä.
    Voisi olla haastavaa markkinoida tuo niin, ettei tule notkahdusta asiakasmäärään. Harva on valmis maksamaan samaa summaa puolikkaasta päivästä kuin kokonaisesta vaikka tehokasta rata-aikaa olisi molemmissa saman verran käytössä. Lisäksi sääriski voi karsia aika tehokkaasti porukkaa pois. Toisaalta taas ainakin nopeassa ei tälläiselle huonokuntoiselle 20min ole riittävä palautumis/ropaus/säätötauko ja 30min setti on jo liian pitkä kokonaan ajettavaksi, joten ryhmien jaksotus olisi aika haastelellista. Hitaassa puoliskossa tuo taas aiheuttaisi ongelmia koulutuksen vetämiseen, koska teorian läpikäynnissä tulisi turhan hoppu settien välissä ja asiakkaat olisivat varmasti infoähkyssä kun koko päivän tietomäärä tulisi puolessa normaalista ajasta.
    Superbike #7
  13. #43
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    No ei. Siit tulee sanomista ku Jotku saa ajaa enemmän alastarossa/botnialla/kemoralla/motoparkissa/tms ja jotku vähemmän.
    Sit vain koskemaan yhtä/ kahta rataa, niin et saa täyden rotaation molemmille. Alastarolla ja Kemoralla olis tarpeeksi päiviä. Botnialle mahtuu isompikin poppoo samaan aikaan radalle, niin voi mennä kolmella ryhmällä....

    Tota argumenttia jouduit jo hieman miettimään. Joko nyt?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #44
    Oliskos se sitten näin se 4X20min.

    Koodi:
    ilm	09:00
    aj.kok	09:30
    
    nopea	10:00	1
    nopkes	10:20
    hidkes	10:40
    hidas	11:00
    
    nopea	11:20	2
    nopkes	11:40
    hidkes	12:00
    hidas	12:20
    
    nopea	12:40	3
    nopkes	13:00
    hidkes	13:20
    hidas	13:40
    
    nopea	14:00	4
    nopkes	14:20
    hidkes	14:40
    hidas	15:00
    
    nopea	15:20	5
    nopkes	15:40
    hidkes	16:00
    hidas	16:20
    
    nopea	16:40	6
    nopkes	17:00
    hidkes	17:20
    hidas	17:40
    
    nopea	18:00	7
    nopkes	18:20
    hidkes	18:40
    hidas	19:00
    
    nopea	19:20	8
    nopkes	19:40
    
    loppu	20:00
  15. #45
    Joo tuntuu aika pitkältä tuo tunti ajovuorojen välillä. +päivät pitenee, niin eikö tuo
    sitten lisää onnettomuus riskiä, kun alkaa ukosta olee jo mehut loppu ton
    vanhan systeeminkin jälkeen
    1340
  16. #46
    Muistetaan samalla että ratapäivien suosio on vahvassa kasvussa, erityisesti hitaassa ja keskiryhmässä kurvailevien normi mutkamopoilijoiden parissa. Yhdistyksemme kasvaa kokoajan ja jäsenmääräkin on kasvanut vahvasti laskeneilla markkinoilla ilmiömäiset liki 30% kahtena peräkkäisenä vuonna. Olemme siis sen tosiasian edessä että vahva halumme palvella Orggilaisia jatkossakin, pakottaa etsimään turvallisuuden ja laadun lisäksi puhtaan kapasiteetin lisäystä niin ikään. Neljän ryhmän malllilla pyritään etsimään uusia ratkaisuja tähän, sekä takaamaan myös supersuosituille koulutusryhmille tulevaisuudessakin työrauhaa. Tulevaisuudessa kasvava kapasiteetti mahdollistaa enemmän kuskeja ja pienentää sitä myötä myös painetta nostaa ratapäivien hintaa, joka on yksi suurimmista haasteista kampattavaksi.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  17. #47
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän toi teoriassa vois toimia, mut ei se kummiskaan käytännössä toimi.
    1-0, mulle.

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #48

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Kuten Nitrous tuossa mainitsi, niin ei missään nimessä päivää ainakaan puoliksi, kun tuppaa uutenkin loppumaan välillä kesken. Suurimmalle osalle ns. täyspäisistä kuskeista myös keli ja sen riski merkkaa jotakin...

    Jos tuntuu, ettei saa ajaa riittävästi, niin keskiryhmän kuski voi hommata vaikka customin tai kevarin jolla ajelee lisäksi vielä hitaan setit. Ongelma ratkaistu

    Ryhmäkooksi se 20. Mieluummin maksan vaikka kympin enemmän päivästä että saa ajella ilman isoa ruuhkaa.

    Ihan sama mitä päätätte, niin ette saa minua pois maksavista ratailijoista
  19. #49
    Keskiryhmässä mulle on riittänyt hyvin 15min, hitaassa ei 20min riittänyt. Eli empä osaa sanoa, hitaita pitäisi kyllä houkutella radalle, niin harrastajamäärä kasvaisi. Botnia tosiaan tuo omat ongelmansa
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  20. #50
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Tässä kun on noita eri ratojakin jo arvottu (scuuba&JMH) niin yleisenä linjanvetona voisi todeta, että neljän ryhmän päiviä ei nähdä sellaisilla radoilla, joilla ajoajan pidentäminen ei ole mahdollista (Ahvenisto, Motopark). Lisäksi neljän ryhmän päiviä tullaan kokeilemaan vain monipäiväisen ratatapahtuman ensimmäisenä päivänä.

    Käytännössä siis tämä onnistuu Kemoralla arkipäivänä (tod. näk. perjantai), Botnialla joka päivä (tuskin tarvetta radan pituuden ansiosta) ja Alastarossa.

    Näistä todennäköisimmin neljän ryhmän käyttöä kokeillaan Alastarossa ja jos kokemukset siitä ovat hyviä sekä asiakkaita riittää niin sitten ehkä jollain toisellakin radalla. Suurin osa päivistä mentäneen ensi kesänäkin vanhan kaavan mukaan.
    Superbike #7
  21. #51
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tässä kun on noita eri ratojakin jo arvottu (scuuba&JMH) niin yleisenä linjanvetona voisi todeta, että neljän ryhmän päiviä ei nähdä sellaisilla radoilla, joilla ajoajan pidentäminen ei ole mahdollista (Ahvenisto, Motopark). Lisäksi neljän ryhmän päiviä tullaan kokeilemaan vain monipäiväisen ratatapahtuman ensimmäisenä päivänä.

    Käytännössä siis tämä onnistuu Kemoralla arkipäivänä (tod. näk. perjantai), Botnialla joka päivä (tuskin tarvetta radan pituuden ansiosta) ja Alastarossa.

    Näistä todennäköisimmin neljän ryhmän käyttöä kokeillaan Alastarossa ja jos kokemukset siitä ovat hyviä sekä asiakkaita riittää niin sitten ehkä jollain toisellakin radalla. Suurin osa päivistä mentäneen ensi kesänäkin vanhan kaavan mukaan.
    Näin itsekin hieman ounailin. Yllättävintä tässä on, että scuuban ja mun perseilyllä oli hitunen informatiivista arvoa huippuna tuo läpeensä paska video

    Jos tuo uusi Botnia osoittautuu yleisömagneetiksi (vielä itsellä käymättä), niin siinä kohtaa on mahdollista pohtia jopa ryhmäkoon kasvattamista esimerkiksi 25 -> 30 neljällä ryhmällä, mutta se on eri tarina se.

    Ai niin.. lisävittuiluna kuva vaihdettu.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #52
    Lainaa LaMasquerade kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs tuo 4x20min saadaan tasapuolisesti jaettua.. Siinähän menee 4 tuntia ennenkuin ensimmäinen ryhmä aloittaa taas tasatunnilta, joten tuo onnistuisi tasapuolisesti tommoisina 10-18 päivänä (tosin silloin KAIKKI menettävät 2 sessiota/päivä), mutta esim. 10-20 päivänä kaksi ryhmää saisivat yhden ajovuoron vähemmän.

    Oletan tässä että koska kaikki maksavat saman jäsenmaksun ja ratamaksun(?), lienee sama määrä sessioita olisi myös suotavaa, vai?
    Sanoisin, että enemmän ajovuoroja hitaammille. Mitä nopeampi ryhmä on, niin (pääosin) sitä vähemmän ajetaan päivän aikana. Vikat vuorot nopeassa on aika tyhjää, kun moni joko lähtenyt tai pakkaa jo kamoja kärryyn.
    xxx
  23. #53
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tässä kun on noita eri ratojakin jo arvottu (scuuba&JMH) niin yleisenä linjanvetona voisi todeta, että neljän ryhmän päiviä ei nähdä sellaisilla radoilla, joilla ajoajan pidentäminen ei ole mahdollista (Ahvenisto, Motopark). Lisäksi neljän ryhmän päiviä tullaan kokeilemaan vain monipäiväisen ratatapahtuman ensimmäisenä päivänä.

    Käytännössä siis tämä onnistuu Kemoralla arkipäivänä (tod. näk. perjantai), Botnialla joka päivä (tuskin tarvetta radan pituuden ansiosta) ja Alastarossa.

    Näistä todennäköisimmin neljän ryhmän käyttöä kokeillaan Alastarossa ja jos kokemukset siitä ovat hyviä sekä asiakkaita riittää niin sitten ehkä jollain toisellakin radalla. Suurin osa päivistä mentäneen ensi kesänäkin vanhan kaavan mukaan.
    Tätähän ainakin itse toivoin, että edes kokeillaan, ei kai ole kannattavaa suoraan muuttaa kaikkea, vain juuri saatujen kokemusten perusteella miettiä asiaa uudestaan.

    OT:na vielä että motoparkiin olis kiva jos pystyisi järjestämään 2 viikonloppua.
  24. #54
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa noppis32 kirjoitti Katso viesti
    OT:na vielä että motoparkiin olis kiva jos pystyisi järjestämään 2 viikonloppua.
    Näillä näkymin yksi vain yksi vkl on mahdollinen, koska melupäiviä on siellä liian vähän.
    Superbike #7
  25. #55
    Ihan hyvä konsti vähentää radalle halukkaiden aloittelijoiden määrää nämä monimutkaiset rata-ja päiväkohtaiset jaot. Menkää vaikka Kanarialle ajelemaan talvella tai jotain...
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  26. #56
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    Ihan hyvä konsti vähentää radalle halukkaiden aloittelijoiden määrää nämä monimutkaiset rata-ja päiväkohtaiset jaot. Menkää vaikka Kanarialle ajelemaan talvella tai jotain...

    Aika tuoreena ratailijana en kyllä allekirjoita tätä. Kyllä siellä paikalla saa aina oikean tiedon ratavuoroista. Sitäpaitsi varmasti tullaan tiedottamaan jokaisen ratapäivän kohdalla jo etukäteen kuinka kyseisellä päivällä ajetaan.
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  27. #57
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    Ihan hyvä konsti vähentää radalle halukkaiden aloittelijoiden määrää nämä monimutkaiset rata-ja päiväkohtaiset jaot. Menkää vaikka Kanarialle ajelemaan talvella tai jotain...
    Tässä etsitään keinoja, jolla useampi pääsis ajamaan, ja suuremmalla nautinnolla, kun kysyntää on ollut. Katsotaan onko tämä hyvä keino.

    Mahdollisten settien määrä saattaa pudota, mutta harva nopeasta/ keskiryhmästä kaikkia tänäkään päivänä vetää, jotta kompromissiin voi olla varaa.

    Aloittelijat menevät hitaaseen ryhmään per automatic ja ajajakokouksessa kerrotaan, kuinka homma rullaa.

    Mikä mielestäsi tuntuu hankalalta tai vaikeasti ymmärrettävältä? Järkkärit koittavat selkeyttää, kun aika tulee, jotta hyvä ottaa jo nyt esille.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #58
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti

    Mikä mielestäsi tuntuu hankalalta tai vaikeasti ymmärrettävältä? Järkkärit koittavat selkeyttää, kun aika tulee, jotta hyvä ottaa jo nyt esille.
    Ei minulle mikään mutta sellaiselle joka arpoo aloittaako vai ei, kynnys nousee entistä korkeammalle ja esim. ajotaito kakkosen vetäminen hankaloituu koska joutuu vetämään tunnin teoriat settien välissä eikä teoriaa voi kovin paljon pakkosyöttää rookielle kerralla. Tässä vain pari asiaa mitä nyt äkkiä tuli mieleen.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  29. #59
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Aika tuoreena ratailijana en kyllä allekirjoita tätä. Kyllä siellä paikalla saa aina oikean tiedon ratavuoroista. Sitäpaitsi varmasti tullaan tiedottamaan jokaisen ratapäivän kohdalla jo etukäteen kuinka kyseisellä päivällä ajetaan.
    Kyllä kyllä. Sellaiselle joka on radalla edes kerrankin käynyt, kaikki on periaatteessa selvää, mutta annas olla ensi keväänä kun ratavastaavien postilaatikko on niin täynnä ensikertalaisten kyselyjä ettei Haminan serverin kapasiteetti riitä saatikka kouluttajien aika vastata.
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  30.  
  31. #60
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    Ei minulle mikään mutta sellaiselle joka arpoo aloittaako vai ei, kynnys nousee entistä korkeammalle ja esim. ajotaito kakkosen vetäminen hankaloituu koska joutuu vetämään tunnin teoriat settien välissä eikä teoriaa voi kovin paljon pakkosyöttää rookielle kerralla. Tässä vain pari asiaa mitä nyt äkkiä tuli mieleen.
    Itsellä noista kursseista hyvin erilainen kokemus. Tuntui, ettei settien välissä kerkee edes kusella käydä, kun taas mennään. Väliaika meni varusteita hämmentäessä ja tarinoita kuunnellessa.

    Olikohan sinä vuonna suulaampaa porukkaa? Mites tänä vuonna kurssin käyneet. Jäikö settien väliin liiaksi luppoaikaa, vai oisko enemmälle käyttöä?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen