Entä jos noi 4x20 päivät jakaisi puoliksi. Esim hidas+keskiI aamupäivällä ja keskiII+nopea iltapäivällä?
Itse en ainakaan jaksa pönöttää varikolla aamusta iltaan ja odotella tuntia ajovuorojen välissä.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tai mitäs jos kouluttajan "työpäivä" päättyis klo 18 ja loppu 2h ois koulutusryhmäläisilläkin omaa ajelua?
GuessWhon aiempaan ratavastaavien päätäntävaltaan ja -kykyyn ei ole paljoa lisättävää. Kuitenkin olen sitä mieltä että ratajärkkärit/hallitus ovat sen verta fiksuja että osaavat suodattaa keskustelusta _mahdollisesti_ kokeiltavat "hyvät ideat" - eli ei keskustusta varmaan mitään haittaakaan ole. Jos ei muuta niin aiheesta keskustelu voi auttaa monet piiiiiiiitkän talven yli![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
PERKELE!!! *nyrkki pöytään hymiö*
Joo, päätös tullaan tekemään ratavastaavien ja järkkäreiden kesken, mutta tottakai yleisön mielipidettä asiassa kuunnellaan. Joka tapauksessa fakta on se, että osalla päivillä tuota neljän ryhmän settiä tullaan kokeilemaan ja samalla tavalla on faktaa, että osa päivistä tullaan ajamaan vanhalla formaatilla. Kesä tulee sitten näyttämään, että kuinka paljon sekoilua tämä aiheuttaa. Onhan meidän jäsenet fiksua porukkaa, joten uskon ja luotan, ettei tästä suurempaa ongelmaa synny.
Kuten Nitrous tuossa totesi, ainakin nuo SM-kisojen aluspäivät vedetään siten, että kisakuskit saavat oman ryhmänsä. Sinne livahtaa joka tapauksessa nopeimmat meidänkin päivien vakiovieraista, mutta ainakin oma oletukseni on, että päiville on tulossa myös sellaisia jotka eivät meidän päivillä normaalisti treenaa.
Idea tässä taustalla on saada keskiryhmän nopeuseroja siloiteltua. Samalla kaikkien mukavuus ja turvallisuus paranee. Voisin kuvitella tämän jopa helpottavan osan porukasta vauhdin nostoa, sillä se henkinen kynnys siirtyä keskiryhmästä nopeaan madaltuu, kun väliin tulee yksi porras lisää. Samalla pystytään vastaamaan huutoon joka on ollut kuultavissa ja nähtävissä kaudella 2013: Hidas ja keskiryhmä ovat olleet loppuunmyytyjä käytännössä kaikilla päivillä. Aina silloin tällöin kuultua ehdotusta nopean ryhmän poistamisesta ei tulla toteuttamaan jo ihan siitäkin syystä, että 95% ratajärkkäreistä ja suuri osa kouluttajista ajaa siinä ryhmässä omaa ajoaan. Joku syy meillä/heilläkin pitää olla näiden päivien järjestämiseksi.
Mutta siis joo. Tässä vaiheessa kautta voin varmaksi sanoa ainoastaan sen, että tuota tullaan kokeilemaan ainakin käytännössä kaikilla Alastaron tuplapäivien ensimmäisistä päivistä. Ainakin ne kaikki on varattu "täyspitkinä" päivinä. Yhtä varmaksi voin sanoa, että osa päivistä ajetaan vanhan systeemin mukaan.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Ihan hyviäkin ehdotuksia tullu ja onhan kaikki ehdotukset sekä ideat tervetulleita
Pitkä talvi tosiaan tulossa...
Pikaisen lakutoimituksen jälkeen, taidan yksin edustaa jonkinlaista "5% vähemmistöä"![]()
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Voisi olla haastavaa markkinoida tuo niin, ettei tule notkahdusta asiakasmäärään. Harva on valmis maksamaan samaa summaa puolikkaasta päivästä kuin kokonaisesta vaikka tehokasta rata-aikaa olisi molemmissa saman verran käytössä. Lisäksi sääriski voi karsia aika tehokkaasti porukkaa pois. Toisaalta taas ainakin nopeassa ei tälläiselle huonokuntoiselle 20min ole riittävä palautumis/ropaus/säätötauko ja 30min setti on jo liian pitkä kokonaan ajettavaksi, joten ryhmien jaksotus olisi aika haastelellista. Hitaassa puoliskossa tuo taas aiheuttaisi ongelmia koulutuksen vetämiseen, koska teorian läpikäynnissä tulisi turhan hoppu settien välissä ja asiakkaat olisivat varmasti infoähkyssä kun koko päivän tietomäärä tulisi puolessa normaalista ajasta.
Superbike #7
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Oliskos se sitten näin se 4X20min.
Koodi:ilm 09:00 aj.kok 09:30 nopea 10:00 1 nopkes 10:20 hidkes 10:40 hidas 11:00 nopea 11:20 2 nopkes 11:40 hidkes 12:00 hidas 12:20 nopea 12:40 3 nopkes 13:00 hidkes 13:20 hidas 13:40 nopea 14:00 4 nopkes 14:20 hidkes 14:40 hidas 15:00 nopea 15:20 5 nopkes 15:40 hidkes 16:00 hidas 16:20 nopea 16:40 6 nopkes 17:00 hidkes 17:20 hidas 17:40 nopea 18:00 7 nopkes 18:20 hidkes 18:40 hidas 19:00 nopea 19:20 8 nopkes 19:40 loppu 20:00
Joo tuntuu aika pitkältä tuo tunti ajovuorojen välillä. +päivät pitenee, niin eikö tuo
sitten lisää onnettomuus riskiä, kun alkaa ukosta olee jo mehut loppu ton
vanhan systeeminkin jälkeen![]()
1340
Muistetaan samalla että ratapäivien suosio on vahvassa kasvussa, erityisesti hitaassa ja keskiryhmässä kurvailevien normi mutkamopoilijoiden parissa. Yhdistyksemme kasvaa kokoajan ja jäsenmääräkin on kasvanut vahvasti laskeneilla markkinoilla ilmiömäiset liki 30% kahtena peräkkäisenä vuonna. Olemme siis sen tosiasian edessä että vahva halumme palvella Orggilaisia jatkossakin, pakottaa etsimään turvallisuuden ja laadun lisäksi puhtaan kapasiteetin lisäystä niin ikään. Neljän ryhmän malllilla pyritään etsimään uusia ratkaisuja tähän, sekä takaamaan myös supersuosituille koulutusryhmille tulevaisuudessakin työrauhaa. Tulevaisuudessa kasvava kapasiteetti mahdollistaa enemmän kuskeja ja pienentää sitä myötä myös painetta nostaa ratapäivien hintaa, joka on yksi suurimmista haasteista kampattavaksi.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Kuten Nitrous tuossa mainitsi, niin ei missään nimessä päivää ainakaan puoliksi, kun tuppaa uutenkin loppumaan välillä kesken. Suurimmalle osalle ns. täyspäisistä kuskeista myös keli ja sen riski merkkaa jotakin...
Jos tuntuu, ettei saa ajaa riittävästi, niin keskiryhmän kuski voi hommata vaikka customin tai kevarin jolla ajelee lisäksi vielä hitaan setit. Ongelma ratkaistu
Ryhmäkooksi se 20. Mieluummin maksan vaikka kympin enemmän päivästä että saa ajella ilman isoa ruuhkaa.
Ihan sama mitä päätätte, niin ette saa minua pois maksavista ratailijoista![]()
Keskiryhmässä mulle on riittänyt hyvin 15min, hitaassa ei 20min riittänyt. Eli empä osaa sanoa, hitaita pitäisi kyllä houkutella radalle, niin harrastajamäärä kasvaisi. Botnia tosiaan tuo omat ongelmansa![]()
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Tässä kun on noita eri ratojakin jo arvottu (scuuba&JMH) niin yleisenä linjanvetona voisi todeta, että neljän ryhmän päiviä ei nähdä sellaisilla radoilla, joilla ajoajan pidentäminen ei ole mahdollista (Ahvenisto, Motopark). Lisäksi neljän ryhmän päiviä tullaan kokeilemaan vain monipäiväisen ratatapahtuman ensimmäisenä päivänä.
Käytännössä siis tämä onnistuu Kemoralla arkipäivänä (tod. näk. perjantai), Botnialla joka päivä (tuskin tarvetta radan pituuden ansiosta) ja Alastarossa.
Näistä todennäköisimmin neljän ryhmän käyttöä kokeillaan Alastarossa ja jos kokemukset siitä ovat hyviä sekä asiakkaita riittää niin sitten ehkä jollain toisellakin radalla. Suurin osa päivistä mentäneen ensi kesänäkin vanhan kaavan mukaan.
Superbike #7
Näin itsekin hieman ounailin. Yllättävintä tässä on, että scuuban ja mun perseilyllä oli hitunen informatiivista arvoa huippuna tuo läpeensä paska video
Jos tuo uusi Botnia osoittautuu yleisömagneetiksi (vielä itsellä käymättä), niin siinä kohtaa on mahdollista pohtia jopa ryhmäkoon kasvattamista esimerkiksi 25 -> 30 neljällä ryhmällä, mutta se on eri tarina se.
Ai niin.. lisävittuiluna kuva vaihdettu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ihan hyvä konsti vähentää radalle halukkaiden aloittelijoiden määrää nämä monimutkaiset rata-ja päiväkohtaiset jaot. Menkää vaikka Kanarialle ajelemaan talvella tai jotain...
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Jopo
Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.
Soininen racing
Tässä etsitään keinoja, jolla useampi pääsis ajamaan, ja suuremmalla nautinnolla, kun kysyntää on ollut. Katsotaan onko tämä hyvä keino.
Mahdollisten settien määrä saattaa pudota, mutta harva nopeasta/ keskiryhmästä kaikkia tänäkään päivänä vetää, jotta kompromissiin voi olla varaa.
Aloittelijat menevät hitaaseen ryhmään per automatic ja ajajakokouksessa kerrotaan, kuinka homma rullaa.
Mikä mielestäsi tuntuu hankalalta tai vaikeasti ymmärrettävältä? Järkkärit koittavat selkeyttää, kun aika tulee, jotta hyvä ottaa jo nyt esille.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ei minulle mikään mutta sellaiselle joka arpoo aloittaako vai ei, kynnys nousee entistä korkeammalle ja esim. ajotaito kakkosen vetäminen hankaloituu koska joutuu vetämään tunnin teoriat settien välissä eikä teoriaa voi kovin paljon pakkosyöttää rookielle kerralla. Tässä vain pari asiaa mitä nyt äkkiä tuli mieleen.
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Itsellä noista kursseista hyvin erilainen kokemus. Tuntui, ettei settien välissä kerkee edes kusella käydä, kun taas mennään. Väliaika meni varusteita hämmentäessä ja tarinoita kuunnellessa.
Olikohan sinä vuonna suulaampaa porukkaa? Mites tänä vuonna kurssin käyneet. Jäikö settien väliin liiaksi luppoaikaa, vai oisko enemmälle käyttöä?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.