Hö. Oon pöljä. Oon ajanu ton pätkän autolla monta kertaa ja pyörällä kerran pari viikkoa sitten. Kototalo on n. 4 kilsan päässä Nurmijärven puolella.![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kotari beast-topicissa oli hurja pätkä jossa meni perä sivuun jarrussa ja nosti keulaakin kiihdyttäessä... Veti myös melkein sutia liikennevaloissa.
Eli kannattaa pistää vespat suosiolla vaihtoon, gyntteri-inssi on lyöty.![]()
Supermoto
Kokeilin eilen kameraa S1000R:n tangossa kiinni, mutta havainto on, että kiihdytyksessä tärisee sen verran, että kypärä on sille parempi paikka, vaikka tällöin pään kääntämiset heiluttavat kuvaa.
Tärinän (pienessä) kiihdytyksessä huomaa esim. kohdassa 1:25.
Pahoitteluni ylenpalttisesta efektien käytöstä, varsinkin alussa. Sisäinen taitelijani otti edtoidessa vallan ;-)
=o&o> www.drgroove.fi
Ride Back Home: http://youtu.be/dDTJEMSq-oA
Victory Vegas 8 Ball => BMW S 1000 R
Sitähän on kurvailtu melkein tossa mun naapurissa![]()
Ite kävin hemmopäivillä ton perjantaina ajamassa ja.. Noh, eipä se mitenkään ihmeellinen mun mielestä ollut? Itse pidin pari vuotta aikasemmin ajamaani speedtripleä kivempana jonka kanssa hemmopäiviltä otin kokeiluun.. Ei sillä ei mulla mitään moitittavaa löytyny bemarista ja jopa vakioputkistoksi aika mureat äänet ainain kuljettajalle, pitäis saada vähän pitempään kokeiluun toi kun 20min :P
Yamaha R1 2007
-Piirrä katuun, älä seinään!
=====================
Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
Ex: KTM 625 SMC -04
Vähän ongelmia:
Viime perjantaina Myrskylässä melko pitkään tyhjäkäyntiä ja lyhyttä kurvailua siinä kunnan keskustassa. Lämmöt nousi 107 asteeseen (hetkeksi) ja moottorin vikavalo syttyi. Ajelin kuitenkin seuraavalle taukopaikalle letkan mukana ja siellä sammutin pyörän. Valo ei syttynyt enää uudestaan.
Lauantaina cruiseri ei enää toiminut.
Lämmöt nousee aika herkästi sinne 101-103 asteeseen kaupungissa, välillä tuntuu ettei flekti oikein meinaa lähteä pyörimään...
Ja tulipa hankittua GoPro kamera jonka laitoin tarralla pyörän takapeiliin kiinni...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kuulostaa aika normaalilämmöiltä. Eikös nykyään monet tonninakut esimerkkinä käy kesällä aika lämpösinä etenkin paikallaan käydessä. Esim mun vanha zeta kävi aika paljon tota 103'C ja flekti käynnisty vasta tossa asteessa. Dukekin käy kesäsin tosi lämpösenä ja flekti huutaa aina taukopaikalla.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Moottorin vika valo ei varmaab ole normaalia. Ehkä flekti ei lähde ja se varoittaa siitä. tl suzuki flekti lähti vasta 107--109 asteessa. rupeaa hermo kiristymään. varmaan sen takia moni merkki ei laita asteita mittariin kun ihmiset hermoilee niistä . parempi laittaa vaan palkkeja, niin ihmiset ei vertaa sitä muihin aste kokemuksiin.
kävin koeajamassa tän S1000R:n ja taitaa olla tällä hetkellä suosikkipyörä uusista. Todella hyvä alusta, jarrut ja kone. Ja mukava ja helppo mutta silti raivokas tarvittaessa.
Ainoa ihmeellisyys on mielestäni siinä, että mittarissa 110, eli varmaan 100 tasan ja pyörä kiertää kutosella ~5tonnia? Jos kerran on tehoa ja vääntöä, niin eikö se nyt jaksaisi mennä 4 tonnilla sitä nopeutta. Joten välitykset on mielestäni vähän ihmeelliset. Jos minkä tahansa pyörän välittää noin, että se on noilla kierroksilla, niin onhan se aika raivokkaan oloinen. Tietysti voi sanoa, että vaihda rattaita, mutta monesti sitten menee ykkönen liian pitkäksi. Joten lähinnä se on laatikosta kiinni.? Fighteriin ei saisi laittaa sporttipyörän laatikkoa.
Viimeksi muokannut: jaket; 20.05.2014 klo 12:07.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tuo on asia johon itsekin kiinnitin huomiota S1000R:ää koeajaessa. Vaikkei tuo nyt mikään varsinainen touringpyörä ole, niin ihmeellinen ratkaisu joka tapauksessa. Ihan hyvin olisi kärsinyt tuhannen kierrosta pudottaa kuutosen välityksistä pois ilman että siitä käytettävyydelle haittaa olisi.
Minä en tarkistanu mitään. Vaan 2500 ajettu pyörä viedään takuuhuoltoon jossa todettiin kytkinkahvan olleen sen verran löysä että kytkin lepäsi mikrokytkimen päällä ja cruiser ei toiminu sen takia.
Moottorin vikavalo oli syttynyt flektin toimintahärön takia, tsekkasivat flektin toiminnan ja ilmeisesti vähän heiluttelivat piuhoja tms. Biketeamista pois ajellessani lämmöt ei enää nousseet niin korkealle.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Paremminhan tuossa sattuu välitykset kohdalleen jo vakiona verrattuna moneen muuhun pyörään.![]()
Supermoto
=o&o> www.drgroove.fi
Ride Back Home: http://youtu.be/dDTJEMSq-oA
Victory Vegas 8 Ball => BMW S 1000 R
Viimeksi muokannut: Go-Za; 26.05.2014 klo 10:28.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tänään pyörä lämpeni taas... tällä kertaa 113:sta asteeseen. Ja moottorin vikavalo syttyi. Tällä kertaa kuitenkin niin että paloi edelleen sammutuksen ja avaimen poisoton jälkeen. Viimeksi vikavalo sammui tuon jälkeen.
Pyörä nyt Biketeamissä, toivottavasti oikeasti tekevät sille jotain!! Viimeksi etsittiin kosketushäiriöitä ja tarkistettiin toiminta, todettiin flektin toimivan normaalisti.
Viimeksi muokannut: Go-Za; 27.05.2014 klo 14:14.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Pska juttu.. Toivottavasti ei tuoe pitkää huoltoa jos joutuvat vaihtamaan jonkin johtosarjan.![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Uusi flektin moottori tilattu... Tulee n. viikossa.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tänään ilmesty uus teknari, siin on vertailussa kivan näkösiä pyöriä. Taisivat arvostaa s1000r aika hyväksi.
Niin tekivät! Kawa Z1000 8,1p - Yamaha MT-09 8,2p - Honda CB 1000R ABS 8,2p - KTM 1290 Super Duke R 8,3p - Ducati Monster 1200 S 8,3p - BMW S1000R 8,6p...
Noi 4 muuta pyörää siis 0,2 pisteen sisällä ja BMW 0,4 pistettä edellä muita!
Huomioita: Honda CB1000R nopein kiihtymään 0-100km/h
BMW kulutti testissä saman verran kuin KTM, silti vain KTM sai negat. huomautuksen polttoaineen kulutuksesta.
....
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Biketeam vantaalla myynnissä sininen S1000R ajettu 2800km, ketäköhän on näin nopeasti laittanut kiertoon?
tomtom
En ole ulosottomies, mutta ko. ärrä oli kuitenkin tavallaan koeajopyörä.
Muuten aivan loistava, mutta en ollut sopiva kuljettaja sille.
Se vaihtui RT:hen, mikä selittäneekin kaiken.
Jään kuitenkin kaipaamaan niitä poikamaisia innostuksen hetkiä, kun sifteri oli elementissään.![]()
vuodesta 1971 ....