Takarengas vaihdettu 50-sarjalaiseen (älkää kysykö miksi!) ja todettu että luistonesto/ ABS-valo vilkutteli muutaman kilsan kiihdytyksissä, mutta sitten lopetti. Onkohan siellä joku automaattinen laskuri joka asettaa ne arvot kohdilleen kun rengas on 1,25cm matalampi (ja ympärysmitta XXX cm lyhyempi)?!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Eikös se kalibroida jotenkin rinkulan vaihdon jälkeen?
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Onko tosiaan niin kuin myyjä väitti että luistonestoa ei saa pois päältä muuten kuin ostamalla ajotila pro paketin? Kävin tänään koeajamassa ja vaikutti niin hyvältä kamppeelta että alkoi kiinnostaa...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kysyn silti miksi päädyit 50 sarjaseen?
Ite kans tykkään 50 sarjasen vakaudesta. Oon kokeillu 55 sarjasta ja 185/55 rengasta mutta mukavin on silti tuo vakiokoko 190/50. Pyörähän ei oo sama mutta renkaiden käytöksien luulisi pätevän.
Rataahan en oo ajanu eli kaippa ne hyödyt tulis sitte sielä esille.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Omasta mielestä tuo 190/50 rengas on ihan järkyttävän kankea ja siitä loppuu kallistusvarat suurinpiirtein ekassa liikenneympyrässä mutkateistä tahi radasta puhumattakaan. En ymmärrä miksi japsivalmistajat tunkevat sen suurinpiirtein jokaisen sporttisen pyörän alle. Vähän sama kuin tehtäisiin hardcore maastoauto ja lyötäisiin siihen sitten tehtaalla alle 20 tuumaset 35 profiilin kumit. Omaan makuun 200/60 ja 195/65 on ne toimivimmat ratkasut, joilla mopo kääntyy niin kuin sen pitää. Pienempiin mopoihin sitten 180/60 on passeli.
Superbike #7
Noh.... oon kyllä niin hidas että noihinki jää vielä sentin verran kanarantua.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Yllättävintä lienee juurikin se että ainakaan ensimmäisen 20km:n aikana en huomannut oikeastaan mitään eroa pyörän käyttäytymisessä. Tosin vielä en ajanut vauhdikkaita tai syheröisiä mutkapätkiä...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
BMW S1000Rs Akrapovic Evolution Titanium/Carbon full system
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Nyt on mun Flektin moottori vaihdettu uuteen ja kaikki näyttäis toimivan niin kuin pitääkin! Kiitos Biketeam!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Pyörä pakattu häkkiin. Eurooppa turnee alkaa ensi viikolla. Matkaa voi seurata täällä!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kokemuksia kuljetuskalustosta Norjan matkan jälkeen.
Nyt on 3200 km ajoa takana kun kävimme Atlantin rannikolla - mutkaisten teiden kautta ja takaisin - kahden pyörän voimin (BMW S 1000 R ja RR).
Minulla oli tavarat mukana SW-Motechin sivulaukuilla ja BMW:n reppu-/takalaukulla. Ks. kuvat.
Takalaukut: SW-Motech, http://shop.sw-motech.com/en/4052572017050,i2.htm
- Asennusohjeet kannattaa lukea *ruuvin tarkkuudella* huolella (ks. ratkaisukuva kun yhden väärän ruuvin kiristys mursi muovisen vastakappaleen ja miten poisto tehtiin).
- Laukut ovat hyvälaatuiset ja helppo asentaa ja purkaa pyörästä.
- Laukut ovat roisketiiviit ja niiden pinnalla on vettä hylkivä pinnoite, mutta karhea kangaspinnoite likaantuu tien liasta matkan aikana. Puhdistus on helppoa vettä ruiskuttamalla. Silti ihmettelen sitä, että rosoinen kangas on valittu pintamateriaaliksi.
- Muutama tunti kovassa roiskeessa päästää kosteutta sisään: vesitiiviit sisäpussit ovat tarpeen. Kolleegallani (S1000RR, joka roiskii peräpäästään enemmän) myös sisäpussien sisään oli päässyt kosteutta: voi olla, että pussien tiivistyksessä ongelmia. Itse olin jättänyt pakkausten mukana tulleet kosteudenkerääjäpussukat laukkuihin sisään: ne olivat märän ajon jälkeen "very wet", joten seuraavaa matkaa varten heitän niitä kourallisen laukun pohjalle, just in case - pun intended.
- Laukkujen mukana tulee muovipinnoitetta, jonka voi laittaa pyörän takalokasuojan suojaksi estämään hankautumia. Käytin tätä runsaasti (toiselle puollle jopa kolme kerrosta), mutta silti 3200 km teki hankaumat maaliin lokasuojan kulmakohtaan (ks. kuvat). Note to self: tuohon kulmaan noin 4 kerrosta kalvoa ja niiden väliin jeesusteippiä, muu suojausteippi (jota levittelin noin puolen metrin matkalle pitkin lokasuojaa) on turhaa.
Hinta noin 250 €.
Kokonaisuutena hyvälaatuinen tuote. Suosittelen.
Tankkilaukku: SW-Motech, http://www.rmheino.fi/product_info2....oducts_id=5664
(lisänä tankkirenkaan sovitin, johon virta akusta ja konvertteri USB-liittymille: http://www.digimesta.com/tuote/virra...2ah/9-1-01251/)
- Laadukas laukku, roisketiivis (mukana myös sadesuoja, jonka jälkeen todella hyvin vesisuojattu).
- Virran kytkeytyminen laukkuun on pitkällä matkalla todella hyvä lisä: kännykän voi ladata matkan aikana (tarpeen, jos esim. käyttää kännykän appia GPS-tallennukseen)
- (Melko) Helppo irroittaa ja kiinnittää takaisin.
Hinta releineen noin 230 €.
Erittäin suositeltava. Matkan aikana joku laite oli melkein koko ajan latauksessa.
BMW reppu/takalaukku
http://www.sierrabmwonline.com/produ...722jfrqm170bi3
- Todella laadukas reppu, jossa on tarkat "asennusohjeet" repun muuntamisesta takalaukuksi.
- Monipuolinen: hyvä reppu ja takalaukku.
- Remmien kiinnityksineenkin repun asennus on helppoa ja nopeaa.
- Laukku on vesitiiviimpi kuin SW-Motechin sivulaukut: kaikki sisäkamat olivat 100% kuivia, jopa sivutaskut olivat lähes kuivia pitkän sateisen ajon jälkeen (sormin tunsin hieman kosteutta kuiteissa, jotka olivat sivutaskuissa, eivät kuitenkaan olleet märkiä).
- laukku joustaa ja on helppo avata molemmista päistä.
Hinta noin 140 €.
Loistava hankinta. Jokaisen motoristin perusreppu.
=o&o> www.drgroove.fi
Ride Back Home: http://youtu.be/dDTJEMSq-oA
Victory Vegas 8 Ball => BMW S 1000 R
Seuraava sepustus koskee enemmän myyjäliikettä kuin itse pyörää...
No anyway, olisin halunnut koeajaa S1000R:n ja kiertelin bemareita myyvässä liikkessä vesi kielellä mutta en nähnyt esillä yhtään ko. mallia joten ei välttämättä ollut edes laitetta mitä olis voinut ajaa. Mutta eipä ollut yksikään myyjä halukas palvemaan joten asia jäi vähän arvotukseksi. Onkohan noi menneet niin hyvin kaupaksi että myydään loppuvuosi ei oota?
CB K R
Jos uuden haluaa, saa sen vasta myöhään syksyllä tai vuodenvaihteen tienoilla. Yksi käytetty oli Vantaan Biketeamissä jokin aika sitten mutta se tais mennä jo.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Noh, mulla oli tänään kymppitonnin huolto. Ei onneks maksanu kymppitonnia! (315€, öljynvaihto, öljynsuodattimen vaihto, ilmansuodattimen vaihto, jarrunesteiden vaihto ja tarkistuksia)
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tuossa on siis kymppitonnin huoltoväli? On sekin edistystä 6 tkm huoltoväliin... tai rasittaa kukkaroa harvemmin vaikkei tuokaan ihan ilmaista näyttäis olevan. Millä kilsoilla noissa on ns. iso huolto missä tarkastetaan/säädetään venttiilit yms?
CB K R
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tuo on oikeastaan hyvä juttu vaihtaa ne noin varhain, jos sattuu pyörä seisomaan myyjän varastossa uutena,
Jotain, jossain, silloin tällöin!
10tkm siis ajettu tuolla Bemarin sporttinakulla. Kokemuksia:
- Ajoasento isolle miehelle aivan loistava! Ei puudu kädet, ei kipeydy selkä.
- Voimaa riittää alakierroksilla ja isoilla vaihteilla mukavasti, mutta jos sattuu olemaan pienempi vaihde niin se pyörä yllättää ja saa joka kerta pirullisen hymyn naamalle!
- Sekin jaksaa edelleen yllättää kuinka se mutkatiellä hyökkää kaarteseen ja nousee mutkan jälkeen ylös kuin kenguru ja kiihtyy ihan uskomattomalla tavalla...
- Ddc toimii mainiosti! Pyörä tuntuu hyvältä millä tahansa alustalla, jopa hiekalla! Huono asfaltti kyllä tuntuu käsissä ja ranteissa mutta ei häiritsevästi.
- Penkkiin ei meikäläisen takamus tottunut. Melkoista tuskaa nuo pitkät siirtymät Euroopan reissulta palatessa. Pitääkö hankkia joku touring-jakkara?
- Ainesta yleispyöräksi ja matkapyöräksi olisi vaikka kuinka paljon, mutta turhan hankalaksi tehty tuo laukkujen kiinnitys... Ehkä se F-malli sitten...
- Kaupunkipyörittelyssä ei ollenkaan kankea vaikka joku jossain on niin sanonut. Sen sijaan lämpimällä säällä flekti puhaltaa koko ajan ja kuumaa ilma tulee koneen läpi jonnekin sisäreisille ja pohkeille... Ja tekee pyörän päällä istumisesta melko epämiellyttävää varsinkin paikallaan!
........
Viimeksi muokannut: Go-Za; 18.07.2014 klo 23:53.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
moi
olen itse onnellinen s1000r'n omistaja nyt 3 vkoa ja ekaa kertaa kirjotan tänne. Takana nyt vajaa 2000km ja voin yhtyä edelliseen että penkki on aika syvältä. Muutama pitempi lenkki heitetty mm välit Espoo-Hämeenkyrö ja Espoo- Sysmä ja arssi on ollu puuduksissa. Meninkin tilaamaan ns comfort penkin Heinolta, niin saa nähdä. Penkki kuulemma n2-3cm korkeampi kuin peruspenkki eli saattaa hiukan muuttaa ajoasentoa?
Harkitsin myös isomman katteen ostamista mutta se nyt jäi, onkhan kellään kokemusta ns sportti 'plexistä'?
Myös toi kilpiteline on aika iso omasta mielestäni tossa kohtaa, kuulin että Alphateciltä löytyy sirompaa mallia joka sopii ainakin 1000rr joten aika sama perä noillahan on joten olis kiva nähä milt' näyttää.![]()
King for a day, fool for a lifetime
Lainaan vähän topiccia.. Asiani lipoo aika läheltä S1000R:ää, mutta onkos ko, pyörän sisarmallista S1000F:stä kuullut kukaan mitään??? Olisi ainakin spyphotojen mukaan melko kiinnostavan oloinen laite (sportti painoitteinen toureri) Mahdollisesti Ducati Multistradan kilpailija, tai hieman ehkä vielä sporttisempi... jos hinta tulevana -15 kesänä ko laitteelle asettuu likimain nakun kanssa tasoihin, voi pohjalais Matti olla ison tukun euroja köyhempi...
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi