BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Pistetään tännekkin
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Ihan hyvä testipätkäKovasti se on aina henk. koht. preferensseistä kiinni minkä noista kolmesta sitten nappaa. Tuonossa ei ulkonäkö iske joten Bemarin ja Kotarin välillä se taistelu sitten käytäisiin.
Kawan, Trumpan ja Ducatin pitäisi selkeästi parantaa juoksuaan tuossa kategoriassa.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Uutta versiota;
http://blogs.motorcyclistonline.com/...adv-41553.html
Jep, lisäksi on pyöriteltu S1000F versiota eli sport tourer sivulaukuilla mutta ehkä se on ADV minkä seuraavaksi pukkaa.
http://bmwmoa.org/TheBike/BikeReview...ltistrada.aspx
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Näyttää tuo seikkailugenren "hygieenisempi laita" olevan uudelleen
brändättyä "peruspyörää".
Onhan se nyt "hiihtopuku" kuitenkin paljon trendikkäämpi kuin "tuulipuku"
vaikka olisi kyse ihan samasta vermeestä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
heti tilaukseen!
voipi olla että tuo herättäisi paljon enemmän kiinnostusta miiteissä ja muualla kuin tuollainen "tavallinen" tonninen bemari..
onkohan tuo alkuperäinen esikuva.. aika kallis. enpä tilaakkaan..
http://www.rokon.com/
Viimeksi muokannut: XX-xenon; 30.03.2014 klo 11:20.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Takaisin aiheeseen. Uusia viivästyksiä ei ole tullut. Tarkoittaa sitä että mun pyörä on matkalla Suomeen... Huh Huh!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
no niin, siinä se on kotipihalla...
s1r_02042014.jpg
ensimmäiset 30 km takana, 4c lämmintä, ehkä vielä pieni lenkki.
![]()
vuodesta 1971 ....
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Nyt on vaivaiset 300 km ajettuna vaihtelevilla teillä.
Pientä yhteenvetoa ensihavainnoista:
-- peilit: niistä ei näe muuta kuin goretexia ja moottoritiellä vain sumeaa goretexia !!!
-- sutimisen estosta, keulimisen estosta, tms. en osaa sanoa vielä mitään, mutta jarrut ovat mahtavat, vaikka abs:n toiminnastakaan ei ole havaintoja,
-- kahvanlämmittimet ovat olleet toistaikseksi paljon tarpeellisemmat kuin vakionopeussäädin, joka on tosin testattu ja toimii hyvin,
-- quick shifterin olemassa olon muistin tänään vasta kylätiellä, testaaminen jäi huomiseksi.
-- edestä päin tulee, välillä aika kovaakin
-- ajoasento sopii minulle yllättävän hyvin, hyvin kehittynyt vyötärökin mahtuu mukaan
-- vaimennin vaimentaa aika huonosti, ja putkessa paukkuu moottorijarrutuksessa oikein mukavasti.
--> varsin poikamainen peli, suosittelen.
PS. kunhan kelit vähän lämpenee, niin erilaisille estotoiminnoillekin saattaa löytyä käyttöä![]()
vuodesta 1971 ....
Parit huomiot parin sadan kilsan pörräämisen jälkeen. Lähinnä eroja RR:ään, jonka tilalle R tuli. Dynamic- ja Sport-paketit messissä.
-Vaste kaasuun on herkempi kaikilla ajomoodeilla, tämä yllätti ensimetreillä eniten
-Keulimisenesto tuntuu toimivan hienovaraisemmin, vähemmän pompputtavasti
-Ajoasento erittäin luonnollinen, jalkatapit selvästi alempana, joten polvikulma loivempi.
-Vakiotötterö mörisee ja poksuu paljon rehevämmin kuin Akran slipari RR:ssä
-Peileistä näkee oikein hyvin, kunhan kääntää varsia selvästi kohti ajajaa
-Vapaan löytyminen ihan yhtä epämääräistä
-Tuuli ei riepota, tasainen ilmamassa ei oikeastaan tunnu missään
-Kahvanlämmittimet eivät kuumene yhtä paljoa kuin RR:ssä
-Shifterin toiminnassa ei eroa, katkoo pidemmäksi ajaksi ja nytkäyttää pienillä kierroksilla ja alhaisella kuormituksella
Peruspyörittelyyn pelkästään positiivinen vaihto. Ei kaduta pätkääkään. Vääntöä riittävästi. Kulkupuoli selviää vasta limitterin poiston jälkeen.
![]()
BMW:n muotoiluosasto on onnistunut jälleen varsin hyvin, ainakin punaisena toi on ihan törkeen upeen näköinen peli![]()
k1300s
Kruise pelaa hyvin, ihan kuten autoissa. Nopeutta voi säätää 1 km/h pykälin ylös/alas tai siipeä pohjassa pitämällä rauhallisesti kiihdyttäen tai hidastaen.
Kytkin tai jarru nappaa cruisen pois päältä, samoin jos kääntää tuppea hieman väärään suuntaan lepoasennosta. Quickshifterin käyttö poistaa myös cruisen, joten vaihteen vaihto isommalle lennosta ei onnistu. Paluu aikaisempaan cruisenopeuteen onnistuu nopeussäätövipua itseen päin vetämällä. Kaasun vääntö ohituksessa jättää cruisen päälle, ja nopeus palaa ennen kiihdytystä olleeseen nopeuteen.
Laitoin tonne faceen tommosen:
https://www.facebook.com/groups/263585603822151/
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
salinkaa_050414.jpg
- ensimmäisen 600 km sisäänajon keskikulutus mittarin mukaan on 6,6 ltr/100km, aika paljon ?
- 9000 kierroksen kohdalla ei ole leikkuria, vaihtovalo syttyy 7000 kierroksen kohdalla
- vakionopeussäädin, kahvanlämmittimet, shifteri, jousituksen säätäminen,.. kaikki toimii
- moottorin reagointi kaasuun ja kaasukahvan mekaaninen vaste toimivat kuin parhaat kaasutin+vaijeri-yhdistelmät vanhoina hyvinä (?) aikoina
- eri moodit (rain, road, dynamic) eroavat toisistaan myös käytännössä, joten moodeja tulee ehkä vaihdettuja jatkossakin, en ole tosin vielä käyttänyt dynamic pro:ta
- peileistä ei edelleenkään näy juuri mitään, ja reilussa moottoritienopeudessa ne ovat sumeat.
![]()
![]()
![]()
![]()
vuodesta 1971 ....
Kulutus varmaan rauhoittuu kun kelit lämpenee. Näin ainakin omassa vanhemmassa bemarissa. Peileihin kannattanee laittaa sellaiset 'levityspalat', joilla kiinnityskohta siirtyy ulommaksi.
Kivan näköinen peli kuvissa, pitää nähdä ja koeajaa kun mahdollista!
Itse olisin nähnyt tuossa mieluusti yksipuolisen haarukan...
Edittiä:
Kuvista näyttää että katti olis hitsattu pakosarjaan, näyttääkö vaan vai onko noin?
CB K R
Sisäänajohuolto (1000km) on nyt tehty. Moottorin käynti- ja -ääni muuttui hieman pehmeämmäksi...
Seuraan mielenkiiinnolla, alkaako kulutus laskemaan kohti kohtuullisia lukemia.
Huoltokeikan aikana sijaislaitteena oli BMW 600 skootteri.
Se oli ihan mukava ja ajokokemus oli hyvin erilainen kuin S1R:llä.
![]()
vuodesta 1971 ....
Eilen Lahden Heinolla olisin tätä tingannu, nii vastauksena, et ei saa edes rahalla
Kaikon myyty, esittelypelitkin. Eikä mikään ihme!
Elokuussa ehkä... Mahtaa tuotantolinjalla gynttereillä kädet käydä, ku GS ja R/RR kauppa käy ku siimaa![]()
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi