Onko kellää mitään kokemuksia tuosta myyjästä jos on joutunut reklamoimaan viallisesta renkaasta? Ainakin omalla kohdallani tuntuu olevan kovasti nihkeää, eivätkä tunnu olevan halukkaita hoitamaan reklamaatiota asiakkaan hyväksi vaan yrittävät siirtää vastuuta jollekin toiselle
Ostin heiltä pyörääni Metzlerin Z8 takarenkaan 180/55/17, joka oli aivan mahdoton ajossa ja kerrottuani asiasta heille he vastasivat, että ota yhteys paiklliseen välittäjään, joka voisi tehdä reklamaation valmistajalle mutta eihän se meillä kuitenkaan näin mene vaan myyjä ja maahntuoja vastaa omista tuomistaan ja myymistään tuotteista.
Tuntuukin, että taisi tulla ns. säästettyä väärässä kohdassa ja rahat jäävät tuonne Saksan maalle
Onko noissa jutuissa mahdollisesti kuluttaja-asiamiehellä mahdollisuuksia tehdä mitään, kun luulisi, että myös Saksassa on tuollainen järjestelmä ja kun ollaan EU:ssa niin tuota kautta voisi olla mahdollista painostaa myyjää palauttamaan rahat virheellisestä tuotteesta?
Jos maksu on suoritettu luottokortilla niin reklamaatio luottoyhtiöön. Tästä saattaa olla myöskin apua: http://www.taloussanomat.fi/yrittaja...a/20136974/137.
Itsekin olen tuolta ostanut ja ainakin toistaiseksi homma on pelannut mallikkaasti mutta sen olen huomannut että kun saksankielisellä kielialueella ollaan niin saksan kielen käyttö parantaa kummasti palvelua.
Kyllä se näin on, että asiointi myyjän omalla kielellä parantaa palvelua mutta Englanti on paremmin hallussa ja Saksaa en puhu montaakaan sanaa niin kaupanteko mahdollisine reklamaatioineen on pois suljettu.
Noi nettisivut nyt on kuitenkin rakennettu asiakasystävällisesti, joten ostokset saa silti suoritettua osittain arvausperusteella ja oikein on mennyt mutta jos joutuu reklamoimaan niin ei onnistu vaan on turvauduttava Lontoon murteeseen... ja hyvin on toiminut senkin kanssa ja myyjä on vastannut samalla kiellä
Tuo kilpailujuttu on koko EUta koskeva ja sikäli tuo saksalainen myyjä oli varmaan oikeassa, että ota yhteys paiklliseen välittäjään ja hän voi tehdä reklamaation asian tiimoilta valmistajalle mutta maahantuoja ainakin yritti väistää asian ja kieltäyttyi reklamaatiosta, joten yksi keino taitaa olla tuo Euroopan kuluttajaneuvosto?
Viimeksi muokannut: Archimedes; 04.11.2013 klo 13:45.
Yksi mahdollisuus on ottaa yhteyttä suoraan valmistajaan https://www.metzeler.com/site/com/ab...ontact-us.html ja selvittää heille mikä on tilanne ja kysyä kuinka heidän mielestään asia on ratkaistavissa.
Rengas on uusi ja ulkopuolelta katsottaessa hyvän näköinen mutta luultavasti kuviointi ei vain toimi. Noin 80km:n nopeudessa rengas aiheuttaa n. sekunnin välein tulevan värinän runkoon ja nopeuden kasvaessa taajuus pienenee eli värinä alkaa olla lähes yhtämittaista.
Rengas on asennettu oppien mukaan ja tasapainotettu sekä sivuttaisheittoa ja pystyheittoa varten muutamaan kertaankin mutta operaatioista ei ollut mitään apua tuohon ongelmaan vaan ainoastaa renkaan vaihto auttoi !
Mulla oli ennen alla Metzlerin Z6 myös vahvistettuna ja ei mitään ongelmia ja nyt on alla Misukan PR3, joka on myös erinomainen rengas FJR:ään. Taipuu mutkiin kuin unelma ja ajettavuus on todella hyvä.
Paikallisessa huoltofirmassa oli myös samasta syystä vaihdettu sama rengas pois alta, kun se ei vain toimi ja myyjän kanssa ei keksitty muuta kuin materiaali on epäonnistunut tai sitten tuo aiemmin mainitsemani kuviointi on sellainen, että se aiheuttaa jostain syystä tuon häiritsevän värinän?
Googlaten löydät juttua enemmänkin tuosta ongelmasta ja ainakin myös Pannareille rengas aiheuttaa samaa värinää
Viimeksi muokannut: Archimedes; 30.11.2013 klo 12:14.
Tuonnekkin olen yrittänyt kirjoittaa mutta, kun maan valitsee niin ei ole mitään "lähetä viesti", mistä viestin vois lähettää eteenpäin ja siksi en ole tuota kanavaa reklamoida asiasta onnistunut käyttämään
Jos kerrot miten tuon sivun lomakkeen lähetys toimii niin laitan heti viestiä tuonne valmistajalle, kun tuntuu, että tässä taistellaan tuulimyllyjä vastaan![]()
Lähetä tähän osoitteeseen: kundendienst@pirelli.com
Joo, näyttää sivun koodauksessa olevan virhe. Jos valitset maaksi Suomen niin lähetysnappi jää harmaan alueen alle Press Area kohdalla, näkyy aivan ohuena sinisenä kaistana. Ongelman voi kiertää valitsemalla maaksi Saksan jolloin sivu näkyy oikein, tosin saksankielisenä. Tässä linkki https://www.metzeler.com/site/de/about-us/contact-us.
Viimein asia loppuun käsitelty ja sain uuden renkaan viallisen tilalle. Myyjä laittoi mulle varmaan vahingossa maahantuojan mailiosoitteen häneltä saamansa mailin mukana ja, kun otin suoraan yhteytta saksalaiseen maahantuojaan alkoi tapahtua.
Myyjä oli olevinaan kyllä huolissan asiasta mutta mitään ei silti tapahtunut ennen kuin otin yhteyttä tuonne maahantuojaan!
Myyjä suostui antamaan minulle korvauksen ei kylläkään rahassa vaan tarjosi kyllä vaihtoehtoisesti ainakin 50€ hintaan rengasta Saksaan lähetettäväksi tutkimuksiin ja tarjosi myös samalla vaihtoehtoisti uutta rengasta, kun suostuin tuohon vaihtoehtoon jouduin kyllä maksamaan postimaksut ja rengasmerkin vaihduttua vielä korotetun lisämaksun+paypalista aiheutuneet lisäkulutkin, sillä myyjä ei halunnut tulla millään tavalla vastaan!
Tuntui, että taistelu reklamaatiosta ol lähinnä uuvutustaistelua ja myös tuntui siltä, että myyjä ei olisikaan halunnut hoitaa takuuasiaa ollenkaan vaan vedätti ja lopulta ainoastaan sitkeydellä ja kirjoittamalla monia maileja sain edes jotain korvausta.
Kaikki olisi varmaan mennyt ihan ok jos rengas olisi ollut hyvä mutta, kun se ei ollut niin takuun hoitaminen oli todella pitkä prosessi n. 4 kk!
Samanlainen prosessi hoitui Rengasonlinen kautta paljon nopeammin ja he hoitivat renkaan takaisin Saksaan tutkittavaksi ilman kuluja ja, kun vika oli todettu sain rahani pois suoraan tililleni. Jos rengas ei olisi ollut viallinen olisin toki joutunut maksamaan tuonnekin aiheutuneet pk kulut.
Tuo prosessi ei onnistunut tuon Reifen-Bergin kanssa vaan rahasti koko ajan lisää, eikä olisi varmaan halunnut korvata ollenkaan, ellei maahantuoja olisi ärähtänyt ja käskenyt hoitaa asia kuntoon.
Siksi en suosittele kenellekkään tuota Reifen-Bergiä, ellei ole valmis uuvutustaisteluun jos rengas sattuukin olemaan viallinen!
Nettikaupassa reklamaatioiden hoitaminen on toisinaan hankalaa. Kun yritys myy 200.000 rengasta/vuosi niin kyllä siihen määrään muutama takuuhomma helposti hautautuu. Isolle eurooppalaiselle tukkurille on melko merkityksetöntä suomalaisen yksityishenkilön "valitus". Kun tukkuri myy renkaan muutaman euron katteella niin yhden takuuasian hoitamiseen uppoaa monen kymmenen renkaan kate.
Niinpä tosiaan on jonkin myyjän kanssa ja toisten esim. mitenkään mainostamatta kuitenkaan eli Rengasonline hoiti reklamaation mallikaasti ilman venkoilua mihinkään suuntaa ja ratkaisu päättyi asiakkaan eduksi eli sain rahat pois suoraan omalle tilleni.
Sen sijaan tuo Reifen-Berg ei edes tarjonnut rahallista korvausta vaan korvasi renkaan lähettämällä uuden, jota en edes tarvinnut kuin ehkä parin ajokauden jälkeen vasta ja maksatti vielä postikulut kaiken päälle.
Ilmoitin heille kyllä, että en tarvitse uutta rengasta mutta tuo tuntui olevan ainoa vaihtoehto saada edes jotain ja siksi taivuin tuohon.
Uusi rengas tuli nopeasti ei siinä mittään mutta tuo vedättäminen nyppi niin, että päätin kertoa tarinan tänne ja varoittaa, että jos kaikki ei mene niin kuin pitää niin voi varautua aikamoiseen pyöritykseen!