Mites on tuon pyörän kanssa tekniikan kestävyys isommilla (40+ tkm) kilsoilla esimerkiksi kytkimen ja vaihteiston ja moottorin kanssa yleisesti? Venttiilien säätäminen taitaa olla 48tkm kohdalla ainakin "isompi" juttu, mutta se vielä ei kallista ole vrt. kytkimen remonttiin...
Miksi tuota kytkin remppaa pelätään? Sehän on todella helppo tehdä itse jos yhtään pysyy työkalut kädessä.
Plus että osat on halvat. Levyt, välilevyt, rodi, jouset ja vaikka vaijeriki siihen niin eipä taida 400 saada menemään.
Ja ei sillä etteikö 400 olis "paljon" rahaa mutta hankintahintaan nähden ei. Ite ainaki pidän sitä venojen säätö hommaa tympeempänä.
Mutta ei kait nuin vähän ajettu suska oo vielä menny mikskään.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Kyseistä pyörää erityisemmin tuntematta on pakko kysyä. Onko tuon kyseisen pyörämallin kytkimessä jotain erikoista, vai miksi sen korjaaminen olisi kallista? Kytkinremppahan on lähtökohtaisesti maailman yksinkertaisin asia, koneen kylki auki, uudet levyt sisään ja se on siinä, aikaa kului ehkä puoli tuntia. Sen sijaan venttiilien säädössä yleensä pitää räjäyttää puoli pyörää ja mikrometrin + säätöpalojen kanssa leikkiessä menee taitavallakin pajalla tunti jos toinenkin.
EDIT: näköjään tänne ehtikin jo ainakin osittainen vastaus sillä aikaa kun kirjoittelin omaani.![]()
Kävin tarkastaan vielä.
Kevlar-vahvisteiset massalevyt, teräksiset välilevyt ja noin 10% alkuperäistä jäykemmät kytkinjouset. 189 euroo.
![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
NO miten noi 40tkm on ajettu? Mulla oli gsxr 1000, jolla ajettu muistaakseni 36.000, eikä mitään antautumisen merkkejä ollut. Kytkin haukkaili kuten uudesta asti, venttiileissä ei ollut säätötarvetta, ohjauslaakeri ja linkut sun muut oli hyvät, ketjut vaihdoin varmuuden vuoksi. Eli ei mitään vikaa tai vikaantumisen merkkiä.
Mopo sai aika reipasta kättä ja vastaavasti uudet öljyt riittävän tiuhaan sisään. Paljon on kiinni siitä, miten on huollettu aikasemmin.