Katso äänestykset tulokset: BMW K100 vs Suzuki GSX-G 1100

Äänestäjät
40. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • BMW K100

17 42,50%
  • Suzuki GSX-G 1100

23 57,50%
Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Kumpi ja kampi tappeli...
    Tässä on nyt talvi aikaa kerätä kolehtia ensi kevääksi jolloin melko todennäköisesti jommankumman otsikon pyöristä hommaan. Kertokaahan kokeneemmat ruusuja tai risuja näistä malleista? oli sitten omakohtaista kokemusta tai vierestä seurattua... paperilla näyttäisi suht samassa sarjassa (hintaluokka ~3000€) painivan mutta kumpi olisi mukavempi omistaa ja miksi? tuota k bemaria on vaikka millä varusteilla mutta ihan siis perusmalli tähtäimessä
    Viimeksi muokannut: vesawho; 23.10.2013 klo 23:49.
    Jos meinasit pitokamppeksi, niin biimeri ilimanmuuta, mutta jos niitä kierrätyspärriä nii sit tuo toinen...

nimim: K100 anno 1992-> "and still ride on"...
    Bemaria ehkä enemmän tarjolla,tuo Suzukin malli harvinaisempi,mutta kestävä s eon tuo Susnakin,perustuu siihen legendaariseen ilma-öljyärräkoneeseen ja on keppivetoinen ja miedommalla viritysasteella,sillä koneella ajaa maailman tappiin asti,ei mikään kierrätyslelu ole sekään,nimim.gixxerman jo 97-vuodesta lähtien ja hyvin keulii vieläkin.Bemuilla paljon enemmän yleensä ajettu .Bemut jo ruiskuja tuolloin ja Suzuki kaasutinkone,luonteeltaan erilaisia,vaikka perusidea sama.Itse ottaisin Suzukin sen harvinaisuuden takia jo pelkästään.
    Suzukille tekee kaikki huollot itse helposti ja siinä on enemmän luonnetta,Bemu vähän...,tuo malli.Voit yv:nä kysyä tuota sanaa.Ja sanottakoon,että tallissa on Bemarikin,ettei syytetä yksipuolisuudesta
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
    Suzukille ehdottomasti ääni. On helppohuoltoinen ja pomminvarma ikiliikkuja.

Ja huomattavasti tyylikkäämmän näköinen nimenomaan alkuperäisenä, ilman joutavia härpäkkeitä, pleksejä yms...
    sopivasti retroa.
    Murjaanien kuningas!
    Tuo Suzuki alkuperäisenä on kyllä kaunis. Samansorttinen tankki kuin vanhassa kunnon VX-800:sessa. Brittityylinen ja muutenkin ajaton. Beemer on tässä suhteessa aika klohmo, mutta kauneus istuu katsojan silmässä.

Suzukin (nimenomaan tuon G:n) kaasuttimien synkkaongelmista on ollut juttua täällä tai jossain muualla - ei tahdo saada vörkkimään kunnolla. Jos etusijalla on estetiikka eikä pelkää teknisiä pikkuongelmia, ottaa Suzukin. Jos haluaa ikitunnollisen kaikkeen riittävän ruman perusfillarin, ottaa Beemerin. Kummassakin on käytännöllisesti katsoen ikuinen lohko, Suzukissa enemmän järjellä käsitettäviä "vanhan ajan vikoja" ja Bemarissa sitten niitä uudempia, moottorinohjausyksikköön ja elektroniikkaan liittyviä.

Itse ottaisin kuitenkin G Suzukin, kun sellainen on aina vähän himottanut ja Beemereillä on tullut ajeltua aika väli. Bemariin kun sitten kuitenkin lopulta päätyy. Joutaa odottamaan.
    Tuo synkkaonglema mulle outo juttu
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Tuo synkkaonglema mulle outo juttu
    Höh, ei pitäisi uskoa nettikirjoittelua. Ilman netistä lukemiani mystillisiä kaasarivikoja tms. olisi jo tuollainen ollut.
    Nyt kun tuli puheeksi, niin muistan notta mullakin tollanen "G" pyöri kuukauden nurkissa. Tykkäsin ihan hitosti ulkonäöstä ja muutenkin laitteesta, mutta ne kaasarit En saanut (osaamattomuuttani) - mutta ei saanut ihan osaavana pidetty Susna-huoltokaan noita toimimaan. Hävitin siis pois nopeasti. Pitääkin muuten lisätä tuohon allekirjoituksen listaan koettuja kamppeita.

K100-Bemarihan on mopo lopuksi ikää, jos niin tuntuu. Jotain ominaisuuksia (mittariston sähköviat, kardaanin rasvaus jne...) tuossa on, mutta erinomaisen helppo huollettava ja simppeli perus-ruisku. Taisi olla viellä K-Jetronic eli yksinkertainen(?) No joku vahvistaa tai kumoaa muistikuvani...
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    ...K100-Bemarihan on mopo lopuksi ikää, jos niin tuntuu. Jotain ominaisuuksia (mittariston sähköviat, kardaanin rasvaus jne...) tuossa on, mutta erinomaisen helppo huollettava ja simppeli perus-ruisku. Taisi olla viellä K-Jetronic eli yksinkertainen(?) No joku vahvistaa tai kumoaa muistikuvani...
    Noniijustii! Ruiskussa mitää ollu koskaan, eikä ees oo tarvinnu synkata kertaakaan, (128.000km), palasäätövenat jokka ite helppo säätää, (jos tulee tarvetta, mut ikiharvoin), et ihan OK joka suhteessa, mut antaa vaan oppiraha-maksajien jutailla ensin muilla......
    Kiitos asiallisista vastauksista tähän asti
    En ole kumpaakaan vielä päässyt itseasiassa edes koeajamaan mutta lopullinen päätös varmaankin aikanaan sen pohjalta... Raskaita pyöriä vähän molemmat, mutta pystyykö kumpaakaan kuvailemaan ketterämmäksi kuin toista?
    Lainaa vesawho kirjoitti Katso viesti
    Raskaita pyöriä vähän molemmat, mutta pystyykö kumpaakaan kuvailemaan ketterämmäksi kuin toista?
    No, bemaria kuvailisin yli satasen vauhdissa samoin kuin minulle kuvailtiin MiG-21:sen kääntymistä 2 machin vauhdissa: kääntyy kuin käärme juustossa.
    Eihän se ole mikään raskas pyörä ajella, mutta mutkatiellä saa tehdä hieman töitä suunnanmuutoksissa.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Höh, ei pitäisi uskoa nettikirjoittelua. Ilman netistä lukemiani mystillisiä kaasarivikoja tms. olisi jo tuollainen ollut.
    Täysin samat kaasarit löytyy R:stä, eikä ongelmia. Perusmoottorikin on täysin sama, nokat ja toisioveto eri.

Ne mystiset kaasariviat taitaa G:ssä johtua ihan pelkästään vuotavista neulaventtiileistä. Kun tuossa G:ssä on sähköinen bensapumppu, niin se ei anna yhtään anteeksi jos kaasarit fuskaa läpi. Eikä myöskään vakiona ole bensansuodatinta.
    Siis se on huomattavasti tarkempi peli neulaventtiilien kunnosta ja muista paskoista siellä bensan seassa kuin ihan omalla paineella polttoainetta virtaavat pelit. Omat kaasaripelleilyt loppui heti ja ihan kerta heitolla kun vaihtoi neulaventtiilit ja laittoi suodattimen väliin.

Pienillä säätöhommilla ja kaasareiden kuristuksien poistolla pääsee myös niistä ko. laitteen pikku- ja yläkierros "ongelmista" eroon. Täältä voorumilta löytyy ko. laitteesta viestiketju josta löytyy vinkit ja ihan kuvien kanssa neuvot niiden poistoon.

Omalla tavallaan se on melkoinen sotanorsu ratsastaa, mutta samalla myös jotenkin hauska.

Ne muutamat bemarit millä olen ajanut, tulee niistä kieltämättä jotenkin mieleen kuiva kaurapuuro, ilman hilloa.
    Murjaanien kuningas!
    Lainaa vesawho kirjoitti Katso viesti
    Raskaita pyöriä vähän molemmat, mutta pystyykö kumpaakaan kuvailemaan ketterämmäksi kuin toista?
    Hyvillä renkailla tuo K100 tuntuu omasta mielestäni jopa lähes ketterältä. Ei lainkaan niin tiiliskivimäinen mitä voisi ajatella. G suzukilla en ole ajanut, muutaman kerran ollut kyllä listalla kun olen "uutta" pyörää miettinyt.

Itselläni on ollut oman K100:n kanssa aika paljon teknisiä murheita, vaikka pyörä on suurelta osin 2009 läpikäyty. Öljyvuotoja sekä koneesta, että vaihteistosta yms. bensapumpun (joka siis on tankin sisällä) suojakumi oli syöpynyt olemattomiin jne. Sen puolesta en pysty sitä kehumaan, mutta moottorista ja voimansiirrosta pidän vilpittömästi.
    Retired
    Mä ajelin tollasella Suzuki G:llä pari vuotta. Ihan pirun hieno pyörä!! Leppoisa ja oivasti vääntävä vehje eikä sinänsä kaipaa mitään rajua tai vauhdikasta ajamisen otetta... Mutta kyllä sieltä sellainenkin hurjempi ajopeli löytyy. Mikään ketterä se ei ole, mutta ihmekös tuo kun keulaputkien kulma on sen verran loiva. Tosta vanhasta Bemarista ei ole kokemusta -uudemmasta kylläkin. Mutta näistä kahdesta valitsisin Suzukin kardaanipelin!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Ostin heinäkuussa K100:n pikkuveljen eli K75:n, joka on jokseenkin identtinen yhtä sylinteriä vaille. Matka-ajoon se on ollut erinomainen. Oli 122 000 ajettu ja nyt 3 kk/12 000 kilsaa myöhemmin olen erittäin tyytyväinen - käy ja kukkuu aina hyvin. Tuosta Suizasta minulla ei ole kokemusta, vaikka muuten kaikki ajokokemus japseilla ennen Biimeriä.
    Kaikki huollot tässä, minusta ei mitään olennaista. Lähinnä varmuuden maksimoimiseksi olen säädättänyt liki kaiken.
    http://www.vanhamoto.net/p/bmw-k75-huolto.html
    Viimeksi muokannut: Oma Aika; 29.10.2013 klo 20:38.
    Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:

http://www.vanhamoto.net

CX500 & K75 & CB500
    Hupsista, kuinkas sattuikaan.

En malttanut odottaa kevääseen enkä uskaltanutkaan kajota (ollu varaa) noin isoon pyörään sittenkään.
    Pihassa komisteleepi nyt kevyempi, pienempi projekti, Honda revere 650

Kiitos vastauksista kuitenkin vaikka nyt toistaiseksi ei ihan tarpeeseen tullutkaan omalle kohdalle..
    Viimeksi muokannut: vesawho; 02.11.2013 klo 18:45.
  17.  
    Uuden pyörän johdosta pitää aina onnitella joten
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?