Kirjoitit ylinopeuden olevan sanatarkasti aina liikenteenvaarantamista. Yritin esimerkillä tuoda niitä sävyjä. Ihan turha puhua mistään vaarantamisesta tietämättä yksityiskohtia. Se siitä enkä muuten itse kaahaile eli "outlaw" heitot ohjaan ö-mappiin.
Triumph Street Triple
Yöllä tyhjä tie 60km/h alue +40, ja suullinen huomautus asiasta
Tosiaan kun myönsi heti mitä tuli tehtyä eikä alkanu änkyttää. Kyllä ne poliisitkin on ihmisiä,
vaikka toisin luullaan. Vastaavasti oon kyllä sakkojakin sitten saannut jo 15km/h ylityksestä.
Jos ajaa ylinopeutta pitää kestää seuraukset, vaikka aina ei meekkään nallekarkit tasan
samanmoisissa tapauksissa.
Amerikkaa
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Näin minäkin olen ymmärtänyt. Fenno-koreassa viherkommarin alaspäin ja mun ylöspäin.
Ilmeisesti netistä poliisin sivuilta löytyvä ohje on vanha koska siinä kuvattiin aivan toisenlainen menettely ja tämän menettelyn mukaan poliisi on tehnyt jo useita virheitä asiassani ja siksi kyselinkin onko jollain vinkkilinkkiä siihen uuteen.. No ensi viikolla ollaan viisaampia.Nythän asia etenee siten että aikaanaan poliisilaitos lähettää päätöksensä perusteluineen asiassa, vasta sen jälkeen voi asiasta valittaa ja silloin asia siirtyy joko syyttäjän tai viimeisenä vaihtoehtona käräjäoikeuden ratkaistavaksi.
Täältä tuskin sellaista lainopillista apua löytyy josta olisi käytännön hyötyä. Parasta onkin kääntyä jonkin asianajotoimiston puoleen niin ei omalla tietämättömyydellään ja maallikkojen neuvoilla pilaa asiaansa...
Ajattelin että täältä saattaisi hyvinkin löytyä asiantuntemusta juuri näihin tapauksiinja onhan tässä vielä viikonloppua..
Harkitsen lakimiestä parhaillaan mutta olen pyrkinyt aina olemaan erossa myös niistä joten katsotaan vielä.
Kortteja tulee ja välillä niitä menee. Miksi ihmeessä siitä syntyy pirun pitkiä itkuvirsiä nettiin? Sakot maksetaan pois ja ajokiellot kärvistellään myös. Ainahan voi ajaa rajoitusten mukaan tai alle, se merkin osoittama luku on ENIMMÄISnopeus.
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Myös syyttäjä voi palauttaa "sakon" pöydälle esim + 52km/h vaikka 100 km/h alueella, normaalisti törkeänä vaarantamisena käsiteltäisi mutta konstu erinäisistä olosuhteista jne. päättää käsitellä asian liikenneturvallisuuden vaarantamisena/vakava piittaamattomuus. Toki sakko ja ajokielto tulee mutta ei mee käräjille. Syyttäjä ei tätä hyväksy ja määrää esitutkinnan aloitettavaksi nimikkeellä törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
Eli ei oo ensimmäinen kerta kun asiaan palataan myöhemmin..![]()
Se maksaa kuka nauttii!
Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
Tässä taas se esimerkki kansalaisten tasavertaisesta kohtelusta. Mulle aikanaan kehuttiin, että +50kmh tms on AINA törkeää liikenteen vaarantamista ja siitä seuraus ajo-oikeuden hyllytys. Tapahtumaan ja sen tunnelmiin palatakseni eka kommentti mitä virkavallan edustaja R1: n päältä tuumi oli et oli se hyvä et pysähdyit johon minä krotiilin kyyneleitä nieleskellen et mitä sitä selvää tapausta sen enempää ihmettelemään. Kumminkaan puolin ei sitten minkäänlaista v#ttuilua tms. vaan asiat meni ihan motoristihengessä, tuli jopa tunne et kaverin olisi tehnyt mieli päästää kuin koira veräjästä vaikka ylitystä oli jonniinverran enempi kuin 50kmh. Kuulustelut pyynnöstä nopeasti ja nekin asialinjalla. Sitten mentiin raastupaan ja siinä ei merkannut yhtään mikään yhtään mitään vaan tuomio oli samaa luokkaa kuin nuo viimepäivinä uutisoidut ehdonalaiset raiskauksesta.
Tästä opin sen, että jos joudun saman tilanteen eteen seuraavan kerran niin sanon virkavallan edustajalle ( jos esiintyy asiallisesti) et otas nyt semmoinen ruumiista irtaantumiskokemus ja leiju vieressä naureskellen kun meikä oikein kunnolla purkaa sydäntään. Raastuvassa tullee schaissea niskaan joka tapauksessa...
Isossa kuvassa on ihan todella kumma juttu et nuo raskaan työn raatajat tutkineen, (on ilmeisesti pakotettu, kun ne ei tyhmiä ole),ovat liian usein paikoissa jossa todellista vaaraa ei ole kuin kuskille itselleen ja aivan liian harvoin koulujen, päiväkotien ja leikkikenttien läheisyydessä. Sieltä kun ei taida medelmotoristin järjenkäytön takia ihan niitä sikamaisia ylinopeuksia (lue sakkotuloja valtiolle) tulla samaan malliin kuin autioilta peltoaukeilta.
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm
Kortin menetys alkaa olemaan virkavallan ainoita tehoavia voimakeinoja nopeusrajoituksiin välinpitämättömästi suhtautuvien (enimmäkseen autoilijoiden) kuriin laittamiseksi. Esimerkiksi kehäteillä etelässä nopeusrajoitukset ovat vaan vitsi. Sitä saa, mitä tilaa.
nimim. ei nyt mikään pulmunen itsekään
Bussilla mennään
Tämä on niin totta. Eipä näy poliiseita kun "keltanokat ovat liikenteessä" ala-asteiden vieressä nopeuksia mittaamassa saati silloin kun hankalan risteyksen liikennevalot eivät toimi vai koska olette nähneet poliisin ohjaamassa liikennettä? Itse muistan nähneeni tätä pikkupoikana.Isossa kuvassa on ihan todella kumma juttu et nuo raskaan työn raatajat tutkineen, (on ilmeisesti pakotettu, kun ne ei tyhmiä ole),ovat liian usein paikoissa jossa todellista vaaraa ei ole kuin kuskille itselleen ja aivan liian harvoin koulujen, päiväkotien ja leikkikenttien läheisyydessä.
Suomessa nopeuden ja liikenteen valvonta ylipäätään on nopeusvalvontaa kamerat alamäessä kun nopeusrajoitus alenee ilman ymmärrettävää syytä keskellä maaseutua. Tästä voi jokainen päätellä mikä on sen tarkoitus. No joo, selvästikään läheskään jokainen ei pysty päättelemään tästäkään asiasta mitään vaan elää tyytyväistä kieltolaki ja holhoushelvettivaltion elämää tietävästen sosiaalitanttojen ohjauksessa ja valtion väkivaltamonopolin kyykyttämänä.
Mielestäni kuljettajan pitää olla niin tarkkaavainen, että hän huomaa liikennemerkit ja poliisit. Jos niitä ei ehdi huomata, ajaa kykyihinsä nähden liian suurella nopeudella.
Aamen. Ei ole kertaakaan näkynyt miliisiä tutkaamassa Vuosaaressa "ison" tien varrella jossa rajoitus on 40kmh. Iso määrä lapsia menee tuota tietä ala-asteelle ja joutuvat ylittämään tien. Saman kadun varrella on myös päivkoti ja eskari. Tuolla tiellä busseista lähtien vedetään se 60kmh lasissa ihan järjestään.
Mielestäni tuossa aiheutetaan huomattavasti enempi vaaraa kuin siinä että esimerkiksi allekirjoittanut on joskus tyhjällä ykköstiellä kokeillut ratastusten vaikutusta kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
On se surku kun niitä poliiseja ei tutkaa siellä missä niitä oikeasti olisi tarvetta. Mutta nämä voi ajatella myös näin.
No tämä on aika huono ajatus, mutta siliti. Jos poliisit ajattelee että siellä koulujen lähistöllä ei kaahata, että järkileikkaa, no onhan ne tutkinut sitä. Siellä pitäisi olla enemmän valvontaa, mutta kuinka monta houkuttaa vetää pitkällä suoralla miljoonaa kuin jossain koulun edessä. Kyllä se sakko yleensä tulee juuri jossain pienen suoran päässä tai juuri kun joku nopeusrajoitus pudotetaan alas päin, nää on yleensä aika selviä juttuja.
Kuinka usein poliisi sakottaa jossain mutka tiellä kun tulee mutkassa vastaan....
Mutta poliisi kyllä alkaa valvomaan sitä tien pätkää, missä tulee paljon kaahaus ilmoituksia, soittoa vain. En tiedä mihin soittaa kun poliisilla ei ole sitä omaa numeroa. Netissä varmaan pystyy ilmoittaa...Sama tuli näihin ääniin silloin, tarpeeksi kuin jengi valittaa. Niin kyllä se valvonta lisääntyy
Tulihan sitä jotain shaipaa kirjoittua
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tieliikenteen valvonta on parina viimeisenä vuosikymmenenä vähentynyt todella rajusti:
"Liikenneturvallisuustyöstä tuli liikkuvan poliisin pääasiallinen tehtävä 1950-luvun alussa. LP:n henkilöstömäärä oli tuolloin 671 henkilöä. Suomessa oli silloin vajaat 60 000 rekisteröityä ajoneuvoa, joten kutakin LP:n poliisimiestä kohti oli liikenteessä siis vajaat 100 ajoneuvoa.
Vaikka valvontavälineet ja -menetelmät ovat kehittyneet tuntuvasti noista päivistä, tuntuu nykyinen suhdeluku 6 400 ajoneuvoa / LP:n poliisimies ylivoimaiselta. Kuitenkin liikkuva poliisi on hoitanut viime vuosina noin 670 henkilötyövuoden työpanoksella sekä pääteiden liikennevalvonnan, Helsinki-Vantaan lentoaseman poliisitehtävät että presidenttien turvallisuuspalvelut. Lisäksi LP on hoitanut osan kiireellisistä hälytystehtävistä, jotta kansalaiset ovat saaneet välttämättömän poliisiavun mahdollisimman nopeasti."
Kun tähän on tultu ja varsinkin kun LP lakkautetaan niin riittävän lainkunnioituksen ylläpitämiseksi on kiinnijäänenden rangaistuksien oltava sen verran tuntuvia että ne esimerkillään pitävät lainkunnioitusta yllä. Se onko tämä kohtuullista onkin sitten poliittisin perustein valitun lakeja säätävän elimen, eduskunnan, ongelma.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Siirtykää linuxiin niin ei pöpöt vaivaa
Asiaa sen verran että Poliisin sivuilta löysin vain Palaute - kohdan ja en sitten tiedä onko tähän laitetut kysymykset minkään arvoisia eli vastataanko niihin siten että vastauksia voidaan käyttää käräjillä ja tehtäessä kanteluita tai voiko poliisi viivytellä vastauksia niin kauan ettei niistä ole mitään hyötyä minulle? Tämähän on käsittääkseni se yleisin taktiikka viranomaisilta ja josta tämä fenno.korea on saanut enemmän ihmisoikeustuomioita kun muut pohjoismaat yhteensä!
Nyt aika oon kännissä mutta vissiin huomenna on pakko raahautua laitokselle hlö-kohtaisesti kysymään tiettyjä asioita, jonotus kun ei häiritse kun ei tarvi töitä tehdä vaan voin mennä pubinkin kautta, kun mun puolustus tarvii faktaa eikä mutua.
En anna enää tarkaa tilannepäivitystä koska se saattaa häiritä mun prosessia, mutta vilkuilen kyllä neuvoja jos jollain on niitä antaa!
Onhan noin käynyt monellekin tuttavalle, jopa kortilla palkkansa tienaaville.
Mitä kannattaa tehdä? Olla töpeksimättä jatkossa, mennä asiallisesssa vaatetuksessa ja asiallisessa kunnossa (vessanalustan siivoamiskamat tai nahkaliivit ei oo hyvät ja nouseva tai laskeva humala saattaa lisätä penaltia) keskustelemaan aiheesta. Jos valitukset suuntaan lähdet niin perustele hyvin ja aukottomasti ko ASIAA, ei esim. siten että saksassa saa ajaa pää kolmantena jalkana ilman sakkoa tai että ukrainassa sakoista selviää pikku lahjuksella.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Vastaan vaiks oon kännissä. Onko tällä tavalla ajattelevia ihmisiä (lampaita, nöyristelijöitä) täällä kovinkin paljon?
Olla töpeksimättä jatkossa Voi vittu pitäskö mun nyt tappaa itteni kun en yhtä "tikkaria" huomnnut?
mennä asiallisesssa vaatetuksessa Joo, vittu heti vaihdan jopa vaatteeni että vaikutan tarpeeksi hallitoalamaiselta keskustellessani jokun mun maksamilla veroilla elätettävän virkavaxin kanssa
nouseva tai laskeva humala saattaa lisätä penaltia Ei jumalauta, mun maksamilla verovaroilla elätettävä virkaloinen voi vittu pahastua jos mää olen vähän niin kuin maistanut ja kun on pahastunut niin sitten voi antaa lakeihin perustumatonta "penalttia" kun ei nyöristelyn määrä riitä. Ettette voi olla täällä näin lampaita, joku elättipersereikä siis voi anta ateille vähän "penalttia" kun ette sovi jonkun persereijän kommarinormiin?
Tälläistä hallintoa kutsutaan diktatuuriksi eikä se voi mitenkään heijastaa vapaan kansan tahtoa tai legitimiteettiä. Ei ainakaan mun.
Jos valitukset suuntaan lähdet niin perustele hyvin ja aukottomasti ko ASIAA Mistään muusta en ole vaatimuksi esittämässäkään. Nyt tiedän jo paljon miten homma menee, lisävinkkejä otetaan toki vastaan, ja on jo tullut selväksi että koko systeemi on viritetty siihen ettei veronmakasja voi itse puolustautua systeemiä vastaan.
Vähän hapan tuli vastauksesta, ei pidä nettinimimerkin hlökohtaisesti pahastua, mutta heijastaa vissiin tuntojani.