Sama homma.
Tuli heti mieleen Eebayn täydellisen kateruuvisarjan hinta, mutta en kehdannut alkaa enää peruuttelemaan...
Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
pyörä nykäsee vittumaisesti moottorijarrulta kaasulle mentöessä. . käytössä on tuneecu. mitä teen?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Vaihda vetopakan kumit![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Huomasin eilen että takavalot ja rekisterikilven valo oli jäännyt päälle jostain kumman syystä, etuvalo ei palanut. Omasta mielestäni ihan normisti sammutin pyörän ja laitoin rattilukon päälle, pyörä 9R kawa. Onko kyseessä joku vika vai johtuuko kuun asennosta vai mistä.
Ei taidolla vaan tuurilla.
Tuli tuossa tänään vuoden ekat ajot sateella ja z750 höyrytteli muistaakseni huomattavasti enemmän kuin aiemmin syyläristä. Seisontatuelle laitettaessa myös valutti varmaan desin nestettä, joka kyllä vaikutti vedeltä. Onkohan mahdollista, että tuollainen määrä tulisi vain sadevettä ajon päättyessä? Mikään hurja vesikeli tuolla ei kuitenkaan ollut.
Eri merkki kyllä jne mutta daytonan kun pesee takapukin päällä ja vaikka tunnin päästä kaataa sivujalalle tulee syylärin ripojen välistä lorinalla vettä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Itsellä ainakin Fasu höyryää kanssa jonkin verran sadeajon jälkeen ja pesun jälkeen kun laittaa sivujalalle, niin syylärin paikkeilta valuu pitkän aikaa vesinoro. En siis olisi kovin huolissani, eiköhän se sadevettä liene.
En tunne noita kasawikoja yhtään, mutta luulisi, että niissäkin on paisari, josta näkee nestepinnan tason. Tai sitten raottaa syylärin korkkia ja vilkaisee siitä. Ei kannata tehdä kuumalle syylärille.
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Paisariinko ei oo mitään näköyhteyttä ilman purkamista?![]()
Älä nyt vielä mitään pura, vaan seuraile ensin sen pyörän lämpöjä ja jäähdytyksen toimintaa. Hyvin suurella todennäköisyydellä kyseessä oli pelkkä sadevesi.
Itse jos olisin halunnut asiasta varmistua, olisin varovasti maistanut sormenpäästä sitä nestettä. Glykolin tunnistaa kyllä.
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Morjes! Pikainen galluppi: Jos tälle prätkälle laittaisitte hinnan pelkän vilkaisun perusteella, mitä se olisi?: https://www.dropbox.com/sh/vp8xklohd...a5ys1oVza?dl=0
Pyörä joutui ilkivallan kohteeksi ja tässä pähkäilen pistänkö lunastukseen vai otanko korjaukseen tarjotut rahat. Pyörä on tällä hetkellä tuossa kunnossa.
Tosiaan katso tarkkaan vauriot ja mieti saatko itse kuntoon ja millä hinnalla. Jos haluat pitää pyörän niin oletko valmis laittamaan omaakin rahaa korjauksiin? Kannattaa katsoa valmiiksi esim nettimotosta realistinen hinta pyörälle, ettei harmita kun tarkastajan kanssa on juttusilla. Niin ja vakuutusyhtiö ei todennäköisesti katso omia modauksia ja vaihdettuja osia hintaa nostavana tekijänä(esim. slipari).
Mikä on pyörän merkki ja malli?
Mikä on pyörän vuosimalli?
Paljonko sillä on ajettu?
jne.
Nuo vaikuttavat hinnan arviointiin, joten vaikeaksi menee pelkän kuvan perusteella.
Yleensä, jos pyörän saa itselleen riittävään kuntoon alle vakuutusyhtiö korvauksen, niin sehän kannattaa.
Vakuutusyhtiö korvaa myös omasta työstä jotain.
Pekka
Kiitoksia kommenteistaPyörä on Aprilia Tuono vm 2007, ajettu 40tkm. Pyörä itsellä 2012 lähtien ja ajellut sillä noin 26 000km. Ollut todella hyvällä pidolla, tunnen sen läpikotaisin jne ja itsellä tietysti 'hyvä' käsitys arvosta, mutta tämä on sen verran harvinainen peli että sille on melko hankala määrittää markkina-arvoa pelkästään vertailemalla myynnissä olevia pelejä, niitä on niin vähän. Puhumattakaan kysynnästä, nämä on aika pienen porukan pyöriä. Arvion tiedän jo ja tarjolla olevat korjausrahat, mutta siitä huolimatta on niin peijoonin hankala päättää mitä sitä tekisi. Sillä yritinkin hakea täältä vaan jotain heittoja pelkän kuvan perusteella
Oikeanpuoleinen peili, tangonpää, muovikatteet naarmuilla, jäähdyttäjässä naarmuja, jarrupoljin hieman vinossa, takaswingissä lommo putken takana, kytkinkopassa pientä lommoa. Täysin ajokuntoinen peli, kosmeettista haittaa vain. Korjausarvio oli kuitenkin yli 7000e, pelkkä takaswingin vaihto kuulemma 3500e..Tietysti liike on tilaamassa alkuperäisiä osia heti Italiasta tehtaalta niin arvio on tuollainen.
Katteles, millä hinnalla saat osaa AF1:ltä.
Jos rahatarjous on hyvä, niin kosmeettiset viat saatat saada hyvinkin halvalla korjattua.
Tässä eka linkki varaosiin ja räjäytyskuviin, niin voit perehtyä, että mitä tarvii vaihtaa.
http://www.af1racing.com/store/Scrip...idCategory=192
Sitten näpyttelet osanumeroa ikkunaan ja katot, mitä maksaa.
Tosin suurimman osan kosmeettisista vaurioista saat erilaisilla swingin, kytkinkopan jne. suojilla piiloon. Ne maksaa satasia ei OEM osana.
Niin ja AF1:ltä swingin saa @ 850 taalaa. Siitä lasket euron kurssilla hinnan, kerrot 1,3:lla ja postia satanen, niin ollaan palstalla.
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp
Kaikenlaista suojaa näin esimerkkinä. Saa muualtakin:
https://www.motoforzafairings.com/ap...offsetcount=11
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Terve. Täysi ummikko täällä.
Kymysys: Tuli hankittua tuollainen Suzuki Intruder 700 -87 kuumehuuruissa. Ilmeisesti näissä on sellainen ns. märkäkytkin? (ei, ohjekirjaa ei tullut mukana)
Kahtelen tässä vaan öljyjä etten osta vääriä.
Kiitän.
Mitäs porukka on mieltä, saman hintainen pyörä mutta kaksi vaihtoehtoa: uudempi, mutta ajettu enemmän tai vähän vanhempi mutta ajettu vähemmän. Kumpi parempi ostos?
Lisäkyssärinä vosin kysy, että milloin näissä 600/1000 kyykyissä tulee isompaa remppaa?
Ostaisin huolletumman ja paremmin pidetyn riippuu tietysti onko uudempi kympin ajettu viimevuotinen ja vanhempi viis ajettu kaks vuotta vanha. Vai uudempi viis vuotta vanha 60000 ajettu ja vanhempi viistoistavuotta ja 30000 ajettu
Isompaa remppaa tulee normaalisti ajelluissa ja huolletussa kai jossain 100000 tonnin paremmalla puolella mutta huolettomasti pidellyssä jossain parinkympin korvalla. Tai näin ainakin tuttava sai r6:n koneen loppumaan kun ei lämmitellyt, öljyt vaihtoi kai kerran ja ajeli radallakin jokusia päiviä kesässä. Öljyn vähyyteen taisi kone lopahtaa
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä