No eikös vaikka tuo?
http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-C50-M...VX4BvM&vxp=mtr
Kertokaahan tuosta kypärän visiirissä olevasta silikonilappusesta. Ilmeisesti jokin huurteenpoistaja. Ei ole koskaan ennen potassani sellaista ollut, ja tuokin tuli käytetyn potan mukana. Olen saanut siihen näköjään jonkun naarmun tahi lähmäsyn. Voiko sen irroittaa ja koittaa putsata paremmin erillään, vai miten tuo härpäke on siinä visiirissä kiinni? Kuinka takaisin laitto?
Löytyiskö täältä.. https://www.google.fi/search?q=pinlo...inlock&tbm=vid
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Nainen kaato autollansa pyöräni kyljelleen parkkiruutuun. Onneks oli selkärangan omaava neiti ja jätti lapun.
Menikö se nyt niin, että tämä autoilija tekee vahinkoilmoituksen omaan vakuutusyhtiöönsä ja sieltä ollaan minuun yhteydessä ja päätetään mihin pyörä viedään arvioitavaksi?
Pari kesää sitten auto ajo valoissa perään ja sain itse valita korjaamon, jonne pyörän veisin arvioitavaksi. Onko tämä ihan normaali käytäntö vai voivatko pakottaa X paikkaan arvioitavaksi? Onko niillä joku lista siellä mikä paikka ok ja mikä ei?
Kylläpäs vituttaa... Onneksi selvittiin kosmeettisilla vaurioilla. Korjaaminen tosin tulee maksamaan reilusti kun on useissa isoissa kateosissa damagea, peili, jarrukahva, jalkatappi, kaatumatapit, niinku on myös pientä osumaa swingissä. Pyörä kaatui ikävästi korkean rotvallin päälle.
Onko kokemusta miten tuo korvaus menee jos jälki swingissä on pienehkö, mutta täysin selvä? Eli swingissä muutama pieni sentin mittainen viiru maalinläpi alumiinin asti? Voivatko alkaa vääntämään kättä asiasta, että korvataanko vai ei?
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Eikai nyt sentään... Voiko lunastuksesta kieltäytyä, pitää pyörä ja ottaa rahana/korjauttaa?
Edit. Lunastushinta taidetaan katsoa alkuperäisen hinnasta, mitä nettimotossa nyt tuon ikäiset maksaa. Tässä kuitenkin melkein 5000€ lisäpalikkaa kiinni, niin tulis takkiin aika saatanasti. Huoh.
Viimeksi muokannut: juhis_; 04.05.2017 klo 22:15.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Jep, vakuutusmatematiikassa noille lisävarusteille ei pahemmin arvoa anneta. Ja valitettavastihan ainakaan ensin ehdotettu hyvityshinta ei ole todennäköisesti edes sitä nettimoton halvimman yksilön vertaa, vaan "käypä hinta joka ei sisällä myyjän voittoa". Jos pyörässä on itselläsi kasko ja siinä lunastusturva mukana, niin kannattaa selvittää saako sen kautta lisäkorvausta (lisäkorvaus kait yleensä käypä arvo + max 30% jos olet ostanut pyörän käytettynä) jos tuo toinen yhtiö laitteen lunastukseen tuomitsee.
Niistä lisäpalikoista maksetaan, jos ne on kirjattu rätkän vakuutukseen.
Eli rätkä on käyty näyttämässä vakuutustarkastajalla, joka kirjaa kaikki lisäkilkkeet ja sitten neuvotellaan niiden arvosta.
Rätkän omistaja voi sanoa vaikka, että ne lisäkilkkeet maksaa yhteensä 10 000€ ja se kirjataan.
Sitten sen perusteella lasketaan uusi hinta vakuutusmaksulle.
Näin kannattaa myös tehdä, jos on joku harvinainen pyörä, mitä ei löydy nettimotosta esim. Bimota yms.
Etukäteen kun käy sopimassa rätkän vakuutusarvon, niin ei tule sitten vääntöä kun napsahtaa.
Taitaa tällä hetkellä mennä niin, että jos korjauskulut on yli puolet tuotteen arvosta, niin aletaan neuvottelemaan lunastuksesta.
Jos menee väkisin lunnaaksi, niin ruuvaat kaikki lisäpalikat irti ja alkuperäiset tilalle. Se onnistuu.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mistä kärsii nostas SV 650S keulan tunkilla ylös, etupää pitäs saada pikkasen irti maasta.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Kumman valitsisit: Honda CBR 1000F SC24 vai Kawasaki ZZR 1100 D-malli?
Olen edukasta matkailuun soveltuvaa sporttia etsiskelemässä...
[mielipide]
Tonniäffän ajoasento on ainakin minulle tosi kummallinen (170cm) polvet suussa ja kahvat hirmuisen kaukana, joudun makaamaan tankin päällä ylettyäkseni sarviin.
[/mielipide]
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
^ huomaa viron kilvet. Tuontiverot ~750eur, kaveri just toi vastaavan
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tuo oli vain esimerkki. Suomi kilvissä noita... no monta..
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
No ei ole ihan 1 tai 2 mille tuollainen modi tehty. Mutta halpa ja taastusti sporttinen matkaaja ja tosiaan noita on pirusti myynnissä.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Niin toisaalta voisihan se tuollainen sopivasti hiplattuna olla. Kuitenkin jo ruiskukone yms. ja varmaan ohi pääsee rekastakin, vaikka olisi vaimokin kyydissä.
Rekasta ja vaimostakin pääsee eroon jos ei vaimo hoksaa kiinni pitää kun tuppia kääntää![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
honda ei tarvi kuin ketjuja rasvailla ,ja jos kovempaa mutkan runttailua niin keula huolto ,tosi kawassa ennemmän ruttua ja ite tykkäsin kawasta ,ajoasento parempi voimaa enempi ,mutta hondalla oli huolettomia kilsoja tosin jos kawa huolettu niin kuin pitää mikse silläkin huolettomia kilsoja ja niin itellä pituutta 182 cm kawassa oli luonikkaampi asento
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Täältä löytyy Hondan huoltokortti. Venttiileitä ei juurikaan joudu säätämään, mutta huoltokortissa tarkistusväli 12 tkm. Omalla Hondalla ajettu yli 90 tkm enkä tiedä milloin tuosta on viimeksi edes tarkistettu venoja. Kawasta en osaa sanoa.
Jos olet päätymässä Hondaan, niin -93 alkaen koppa samanlainen aina valmistuksen loppuun saakka ja tuosta vuosimallista alkaen tulee Dual CBS -jarruilla. Tyyppivikana nokkaketjun kilkatus eli jos vain löydät sellaisen yksilön missä ei kilkata edes kylmänä, niin olet tehnyt löydön. Omassa nokkaketju kilkattaa lämpimänäkin ja odottelenkin, että saan ketjuhommaan vaadittavan rahan (500+) kasaan. Ei kait noita hajonnut kuitenkaan ole, mutta ääni kyllä epämiellyttävä.
Muistelen Kawoissa olleen kansivikoja ainakin ZZR600 mallissa, mutta enpä muista koskiko 1100:kin... Joku varmaan kertoo muistinko ihan harhaan... Olikohan niin, että venttiilien säätö oli paloilla ja kannen kulumisesta johtuen jossakin vaiheessa ei enää säätö onnistunut???
Edit: Hondan ohjekirjat ja myös tuon likittämäni huoltokortin löydät täältä
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
.kawa tarkka ventiilien säädöistä ,tarkastettava ja säädettävä huolto ohjeen mukaan ,rupee helpost venat kantamaa ja sitä myöten uppoaamaan kanteen ,muisti kuva olis tämänlainen mutta kawa miehet tietää paremmin, omas hondas oli tarkastettu kaks kertaa. kerta säädetty ajettu 160tuh ,nyt mulla xx ajettu 120tuh 100tuh venat tarkastettu ja ei säätö tarvetta ,tosin toi d malli on jo parempi,ite olen laiska ropaamaan vehkeitä sen takia päätynyt hondaa ,mut jos vehkeet pysyy kädessä ja tykkää touhuta ,ja onhan se niin kaikilla on honda se näkymätön äänetön ja mitään sanomaton,,silti itellä vielä hinku olis vaihtaa 12r kawaan jostain sairaasta mieli halusta,ja tosiaa hondan nokka ketju pitää kaikissa päänsääntöiseti ääntä kosmeettinen juttu ,ja kuulemma jos kawa käy liian nätisti niin venat kantaa ,
![]()
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Ostaako kukaan nykyään käytettyjä ajovarusteita? Kannattaako niitä yrittää myydä vai heittää suoraan roskiin?
Kyse siis käytetyistä, mutta käyttökelpoisista varusteista.
Kokemuksia kaupantekotilanteista?
DIAVELV4
Kyllähän nuo näyttää liikkuvan kunhan ei myyjä käy liian ahneeksi tai ole vehkeet kulutettu ihan loppuun. Ite en välttämättä kypärää ostais käytettynä jos ei ole luokkaa kerran kokeiltu mut taitaa niitäkin jokkut ostaa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91