Pyörä ollut kylmässä tallissa talven. Kaasarivehje kyseessä ja ajettu talliin 98 tankissa. Öljynvaihtohommaa mietin, että kannattaako vaihtaa öljyt ennen ensimmäistä käynnistystä vai käyttää kone lämpimäksi vanhoilla öljyillä ensin?
Kertokaahan mikä ihme tuo ilmiö on kuin orkkimoro? Jokin tämän kutomon oma tervehdys ilmeisesti.
Siihen mainintaan törmäilee täällä välillä mutta ei ole sattunut silmään sen taustaa ja mistä sen tunnistaa.![]()
Etusormi ojossa käsi sivulla tahi yläviistossa.
Käyttääpä tuota muutkin kuin orggilaiset.
Tässä vielä eräänlainen havainnekuva
576_n.jpg
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Eipä kai sillä sen kummempaa merkitystä ole, kunhan valuu nopeammin. Kotilossa tuolla on itselle jopa hieman merkitystä kun joskus tulee vaihdettua kylmässä tallissa öljyt talvikeleillä. Pitää aika reippaasti laittaa lämmin jäteöljy takaisin pönikkään ettei jämähdä siihen valutusastiaan.![]()
2016: Honda CBF125 -09
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Auton tuulilasiin napsahti parina peräkkäisenä päivänä nastat motarilla. Edellinen napsu oli pienempi ja siitä tuli vain häränsilmä joka ei laajentunut mutta toinen oli kovempi mälli ja vaikka peitin häränsilmän teipillä niin siitä se läksi halkeamaan ja nyt on koko tuulilasin alaosassa halkeama, täytyy katsoa miten katsastuksessa suhtautuvat. Miten kypärän visiiri suhtautuu noihin kovempiin mälleihin motarivauhdissa?
Jos visiiri ei ole liian vanha ja sitä ollaan puhdisteltu miedoilla pesuaineilla, niin visiirin pitäisi pystyä pyörittämään rullalle, ilman halkeamista tai säröilyä.
Jos käyttää puhdistamiseen lasienpudistusainetta tms. niin se haurastuttaa visiiriä ja rullaustestissä visiiri halkeaa.
Eli toimiva visiiri antaa sen verran periksi, että kestää tuollaiset napsut ongelmitta.
Samaa materiaalia on myös moottoripyörien visiirit, poliisien ja palomiesten kypärien visiirit, poliisien mellakkakilvet ym. Eli en hirveästi stressaisi sitä asiaa.
Jos t-paidassa ja avokypärällä ajellessa tulee edelläajavasta ajoneuvosta kivi motarivauhdissa vastaan, niin sitten saattaa sattua. Käy myös isommat pörriäiset ja koppakuoriaiset
edit.
Aika ronski video, mutta ehkä tästä saa jotain ideaa. Itsellä ei nyt oo ääniä, joten en tiiä siitä puolesta mitään
https://www.youtube.com/watch?v=g8Pbx4jGKQg
Viimeksi muokannut: T1mppa; 19.04.2017 klo 13:15.
Braaaaap
Mulla on visiiri ja samalla koko potta 6 kesää ajettuja. Pesuaineet ei ole tuota ainakaan hapertaneet koska olen putsannut sen ihan vaan brutaalisti ja maailmaa pelastaen laittamalla sen päälle jonkin puhtaan ja pelkällä vedellä liotetun märän rätin esim. varttitunniksi ja sen jälkeen putsaus ihan paljaalla kämmenellä ja samalla pikkaisen lisää vettä. Kuivaus jollain passelilla kankaalla esim. reissussa t-paidan liepeellä. Luulen siis ettei nenään satu.![]()
FortNinen leikkimielisissä "crash testeissä" on kokeiltu visiirien kestävyyttä ilmakiväärillä, esim. tästä saa ehkä jotain kuvaa: https://youtu.be/DbajUIBUgkc?t=80
Pärjää kivasti, kunhan ei mene vittuilemaan Golfkentille tai Telakalle.
Virkavalta on tuolla kovin huolissaan jostain tylsästä linkkarista ja kiikuttaa vauhdilla koppiin, mutta
se on ihan tarkkaan laaki ja vainaa kun vetää ruutupöksyt jalassa kunnon "draivin" kaverin palloon
(matkalla pelaamaan)
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Jäi kaivelemaan... Kävin lauantaina Biketeamin (tre) Hemmonpäivillä hakemassa lätkän seisontajalan alle. Myyjä kertoli, että ovat alkaneet laittamaan siihen reijän asiakkaiden pyynnöstä - kuulemma joku hiton kätevä "patenttiratkaisu" tuohon liittyy
Onko tuo mahdollisesti jotain niin mukavaa, että ei tarvitse satulan alta sitä tonkimaan, joka kerta kun sattuu tarvitsemaan?
Pirkanmaa
Toi on hyvä
Kun istuu jo pyörän päällä ja potkaisee jalan ylös niin ei tarvitse alkaa kurkottelemaan (jalan alle unohtunutta) aluslätkää kyytiin.
Älä korjaa ehjää....
Juuri jotain tuon tyyppistä ratkaisua minä toivoin kuulevani. Kun mitään heiluvaa heijastinta en tahdo prätkän stongaan ripustaa, eikä tankkilaukkukaan usein kiinni ole. Lätkä narulla kiinni seisontajalassa, nousee jalan mukana ylös - mutta mihin hiivatin "taskuun" tuon vielä saisi jotoksen ajaksi lukittua. Nää on näitä isoja pieniä juttuja
![]()
Pirkanmaa
Mulla on ollut kaikissa pyörissä sivutukeen kiinnitetty lisäpala. Harvoin muuta tarvitsee ja jos, niin aina sinne jalan alle jotain keksii. Bemuihin niitä saa esim. Wunderlichiltä.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Nyt tulee todellinen rookie question viime kaudella aloittaneelta. Niin tuli tehtyä, että tuli haettua pyörä huoltoliikkeen lämpimästä talvisäilöstä ajoon, varautumatta ollenkaan että Suomi tekee Suomet ja keli on välillä järkyttävä.
Nyt esim. näyttää täällä etelässäkin vielä parina yönä menevän vähän pakkasen puolelle ja välillä tulee räntää, miten huonoa pyörä tykkää tästä? Pidän sitä taloyhtiön pihalla pressun alla kun ei ole ajossa ja tullut luettua kaikki kauhujutut talvisäilytyksen vaaroista. Pyörä on tosin nyt jokapäiväisessä ajossa ajokelien salliessa.
Luulisi jo toukokuuksi taittuessa ettei tällaisistakaan tarvitsisi enää murehtia mutta ei mahda mitään.
Eteenpäin
Ei sen sille pitäis mitään tehdä. Seiso se oma wanha hondakin joskus keväträntäsateissa eikä se tullu siitä kun märäksi. Hetken voi rötää kylmänä mut hiukka pidempi esilämmitys paikallaan va paanalle vaan.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ei löytynyt haulla mitään metasystem hälyttimestä ja kun tuntuu tuo gixxer.fi olevan aika hiljainen, niin laitan copy pastella saman tänne.
Eli pyörä siis tonninen K1 jossa kyseinen hälytin. Pyörän vanha akku ei pitänyt enää virtaa ja meni tyhjäksi. Siinä vaiheessa jo kerran ihmettelin kun hälytin ei mennyt kaukosäätimestä pois päältä, mutta kun käytin avaimen virtalukossa ja virrat päällä, niin sen jälkeen kaukosäädin taas toimi. Tosin pyörää joutui sahata kauan käyntiin ja hälytintä laittaa päälle/pois useita kertoja ennenkuin lähti käyntiin. Sen jälkeen toimi normaalisti.
Nyt vaihdoin uuden akun ja taas sama juttu. Kaukosäädin ei toiminut ennenkuin käytin pyörässä virrat päällä ja pyörä ei meinannut lähteä millään käyntiin. Pyöritti kyllä, mutta ei edes lupaillut. Taas kaukosäätimestä hälytintä päälle/pois useita kertoja ennenkuin starttasi. Sen jälkeen toimi.
Onko vastaavia kokemuksia? Youtubesta löytyy ohjeet miten ottaa koko paska pois käytöstä ja eipä sillä mitään tee meidän nurkilla kuitenkaan, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla johtuuko akun alhaisesta varauksesta ja jos siitä, niin miksi ei toiminut uudellakaan? Ei ole kiva jos alkaa tekemään tuota jossain kauempana.
Alkaa olemaan ongelmat takana, mutta mistä vm2001 tonniseen gsx-r:ään bensapumpun rele? Google ei anna ei niin mitään??
Omron C8Ms-S23 siis kyseessä.