Oikaistaas nyt vähän näitä heijastimia, projektoreita ja lampputyyppejä...
H7-polttimoita on kahta tyyppiä, H7R heijastinumpioihin ja H7S projektoriumpioihin. Heijastinumpion etulasi voi olla kirkas tai rihlattu, se ei vaikuta polttimovalintaan. Projektoriumpiossa on se suurennuslasin näköinen möllykkä polttimon edessä, eikä siinä ole ainakaan näkyvää heijastinta joka osallistuisi valokuvion muodostukseen. Projektoriumpioissa en muista ikinä nähneeni muulla kuin sileällä rihlaamattomalal lasilla.
Sen sijaan H4R on vanha polttimotyyppi johon voi törmätä 90-luvun pyörässä. Siinä puolivalo on vain 35w normaalin 55w sijasta, mutta kaukovalo kuitenkin 60w. Tavallinen H4-polttimo ei mahdu H4R-kantaan ilman muokkausta.
Mitä tulee H4:n ja projektoriumpion yhdistelmään, niin käsittääkseni sellaista ei ole eikä ole koskaan ollutkaan. Valon heijastussuunnassa peräkkäin olevat hehkulangat puolivaloa varjostavine heijastimineen vaan eivät kertakaikkiaan toimi projektorilinssin kanssa. Jos jollakulla on tarjota käänteinen esimerkki, niin mielenkiinnolla kuulen sellaisesta.
hyvä et tuli tarkennus ,toi mitä erikoisvalo sanoi varmaa koski juuri h7 .
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Ainoa missä olen nähnyt yhdistelmäprojektorivalaisimen on sellainen yleismallin tuikku jossa se varjostin ilmeisesti kaadetaan pois edestä/käännetään vaakatasoon jollain servolla, mutta sekin oli Xenon. Olisin muuten ostanut tuohon omaan pyörään mut 350eur kappalehinta oli himppasen turhan kirpeä...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Joo siis tuolla varjostimen liikutteluun perustuvalla projektorilla olevia bi-ksenoneita on autoissa paljonkin. Itsellä autossa liikutellaan jopa useampaa varjostinta useampaan suuntaan, kun tuo aktiiviksenoni tekee vaan tutkan ja kameran perusteella vastaantulijan kohdalle varjon säilyttäen omalla kaistalla ja pientareilla kaukovalon kantaman.
Mutta tosiaan H4:n peräkkäisille hehkulangoille tuota on vähän huono toteuttaa vaikka tämän ketjun aiemmissa viesteissä projektorista ja H4:stä vähän sekaisin puhuttiinkin.
Mulla on tuo vajaa parivuotias ruotsinihme, enkä muista että mulle olisi kertaakaan tuikattu pitkiä menneen vuoden / 30tkm aikana vaikka täällä maalla tulee melkoinen määrä ajoa pimeillä maanteillä. Asian selittää ehkä se, että tuo sammuttaa noiden ksenonien rinnalla samassa umpiossa olevat halogeenilisäpitkät samalla kun varjostus aktivoituu. Eli toisin sanoen vastaantulija "näkee kun vaihdat puolikkaille" vaikka tavallaan et edes niin tee.![]()
Minun tarvitsisi saada taivuteltua hiukka alumiinilevyä.
Ajattelin tehdä abaut tuuman metalliputkesta jigin jonka ympärille sitten paukuttelisin abaut millisen alumiinilevyn (tavoitteena saada aikaan sivukatteet) Niissä vaan on sellasia mutkia jotka lienee käsipelillä mahdotonta saada aikaan koska siinä tulisi väkisinkin monta senttiä leveä ryppy joten ainoa mahdollisuus lienee sahata levystä V:n muotoinen hahlo veke, taivutella levy muotoon ja täppäillä takas kasaan. Kotoa löytyy Kempin Minarcmig evo 200 kone jossa on alumiiniohjelma, mä en vaan ole ikinä hitsannut alumiiniä. Onko se ihan mahdottoman hankalaa? Tavoitteena siis ainoastaan täytellä se sauma ja hioa se sileäksi. Alulankaa täytyy tietty ostaa mutta pystyykö tuossa käyttämään kasitoistasta misonia vai onko puhdas argon ihan välttämätön? Ei siis ole kantava sauma, ainoastaan täyttö. Kappale tultaneen maalaamaan joten pakkelikaan ei ole poissuljettua joskin vältettävää.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sopiiko Givin ja Kappan monokey kiinnitykset keskenään ristiin, vai onko jotain merkkikohtaista eroa?
Sopii
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Joku varmaankin osaa sanoa jonkun firman josta sais tilata custom takarattaan. Tuohon DSSA:han maksimi mitä löytyy vakkarina on 46 mut sais olla joku 48-50. Mitähän nuo mahtaapi maksaa?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Mä hommasin rattaat P-Techiltä Etelä-Helsingistä. Asiointi sujuu suomeksi, hinta takarattaalle posteineen on varmaan jossain 50€ korvilla.
1835
Nettisivuista ei kyl ainakaan kostu just hittojakaan...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kato tuolta http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/4873 rattaan koodi, ja sen perusteella etit kaupan![]()
Husqvarna Norden 901 -22
ex. Ducati 749 -06
ex. CBR 900RR -01
ex. CBR 900RR -96
ex. GSX750F -02
Tuolakaan tarjota kun neljäseiska maksimi ja mulla on jo nelikutonen... eturatasta ei oikeen voi pienentää joten tarvinnee jossain koneistaa siihen custom ratas. Kattelin tossa jo rebel gearsin sivuja mut tietty mielummin eeuun sisältä tilaisi niin säästyis taas markkoja... kait nyt joku euroopassakin mittatilaus ketjupyöriä tekee?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Luulisi että joku niitä tekisi, ei kuitenkaan ole mikään amerikantemmpu nykytekniikalla. Kai sellaisen vois teettää ihan perus koneistamossakin jos vaan tietää piirustukset tehdä ja oikean materiaalin. Toki tuolla tavalla hintaa tulee himppasen enemmän.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
2016: Honda CBF125 -09
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Tuli mieleen ihan pöljä idea. Tietääks kukaan voiko piikkarilla niittaa?
Toisin sanoen onko jossain myynnissä SDS+ karalla olevia kärkiä joissa on päässä puolipallon muotoinen syvennös jotta voisin käyttää poravasaraa kupukantaisten umpiniittien asennukseen.
Tiedän että paineilmakäyttöiseen pistooliin niitä kärkiä on saatavilla, mutta mikä on sen paineilmapistoolin nimi johon kiinnitetään jousella erilaisia talttakärkiä joilla sitten voi kalistella vaikka laattoja seinästä? Paineilmavasara? Ja mahtaako tollanen tokmannilta ostettu valovirta V2 Hyundai jaksaa sellaista käyttää...
Edit:
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Pa...ra-2000031627/
Tuommonen löyty. Ei ois pahan hintanen. Jaksaiskohan toi ampua jotain ~5mm kuparisia niittejä?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ebaysta löytyy jotain, mutta on ihana hinta
http://www.ebay.co.uk/itm/526A-50-Ro...MAAOSwzaJX4Acr
En kyllä tiiä onko tuo dssa-versioon ja onko sulla 520 ketjut.
Hakusanana oli daytona 955 rear sprocket 50
Ton sivuston mukaan tuo käy myös gixxereihin ym. Jos tarkistat yhteensopivuuden, niin sitten varmasti löytyy!
Braaaaap
Miten olisi raakaratas ja käyt metallipajassa koneistamassa sen? Itse tein tällä tavalla kevariin aikoinaan sopivan kokoisen rattaan kun ei kaupallisesti sopivaa löytynyt.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Jeesataan sitten vähäsen. Eli tuolta Kontakt-osiosta löytyneeseen mailiosoitteeseen oyptech(ät)gmail.com kun tyrkkää mailia suomen kielellä ja kysyy mitä maksaisi tuollainen tarvitsemasi ratas toimitettuna, niin veikkaisin homman lähtevän rullaamaan. Tuossa vielä B-foorumilla oleva ilmoitus rattaiden valmistuksesta. Jostain syystä ei oo rattaita nettikaupassa, mutta keväällä ainakin niitä tekivät.
1835
Tarkoitatko siis putsariöljyä vai jotakin muuta? Josta mieleen että pitäisi itsekin käydä putsaussetti ostamassa.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
"Vanhan liiton" dinosauruksethan laittaa "rasvaa" (vaseliinia) ihan minkä tahansa putsarin
kiinnityspintaan/laippaan...... ja runsaasti. Ne reunavuodot nääs.
Ihan sama, onko kyseessä pelkkä "vaahtomuovisuti" luurangon päällä, vai onko siinä tukeva, kuminen
kiinnitys/tiivistepinta.
"Ilmansuodatinöljy" on sitten toinen asia, mutta sen käytön tarpeellisuushan aukeaa
suodattimen valmistajan kautta.
Mikäli suodatin on lähtökohtaisesti "öljyttävä", voihan sitä toki käyttää "kuivanakin".
Tälle touhulle löytyy sitten monen monta vakuuttavaa selitystä., mutta ehkä ei mennä siihen.... tässä
.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Pitäisi tehdä seuraavaksi pikkuhuolto (18tkm) Mörköön (2014 10R), nestehuolto ja tarkistelut, kenties teräspunosletkut + ilmanputsarin vaihto yms..
Tuumailin tietenkin jotakin racinghenkistä ilmansuodatinta...
Mitäs Orgin "Master of Any Items " -raati sanoo, pitääkö ns. racingfiltterin asennuksen jälkeen peli taas säätää uudelleen? - vastahan se alkukesällä säädettiin Yoshimuran laiton ja kattipöntön eliminoinnin jälkeen. Ja mitäs filtteriä raati suosittelee - mahdollisen maksimaalisen tehonhäviön saavuttamiseksi?
Aikaisempiin vastaaviin päristimiin on tullut asennettua K&N'n filtteri, mut onhan niitä muitakin....
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Voi per...seensuti. Syyläri vuotaa bläkkärissä
Ilmankos oli paisari omituisen täyteen pistetty. Kysymys onkin, että meneeko tarvikesyyläri siinä missä orkkiskin? Entä onko järkevää vaihtaa samalla öljynjäähdytin.
Jotenkin sellainen muistikuva (jokin testi jossain joskus) että hyvä orkkis suodatin hengittää ihan yhtä hyvin ellei jopa paremmin kuin ns racing suodatin, pääasiallinen hyöty noissa on se huollettavuus (pestävyys) itsellä myöskin K&N. Eli siis, ei vättämättä tarvitse viedä säädettäväksi.
Älä korjaa ehjää....
Eiköhän se tarvike toimi ihan hyvin, tuolta kun katsoo niin orkkis maksaa yli 700€
https://www.lingshondaparts.com/hond...x&block_05=hmc
Öljynjäähdytintä kannattanee katsella kriittisin silmin, voi sekin olla "hapertunut" jos syylärikin on, useammin noista on alkanut öljynlauhduttinen putket/letkut alkaneet vuotamaan. Jos em letkuja alkaa vaihtamaan niin on iso riski että lohkon puoleiset kierteet vioittuvat (jos oikein muistan).
Älä korjaa ehjää....
Öljyttävien sutien kanssa käy yllättävän monella, yllättävän helposti niin, että
lutraa sen "tukkoon" suodatinöljyllä.
Aivan sama, puhutaanko offien mussulasudeista, vai ohuen harsomaisista katufilttereistä.
Tuolla on myös tappivedoissa jonkilainen merkitys tuloksiinkin.....
mistä päästään taas siihen, että yhdistelemällä muutama eri pikkukikka
"ratkaisevaan vetoon", saadaan äkkiseltään ihan "merkittävä" tehoero samoilla lauteilla,
ns. samoissa olosuhteissa...... mitä nyt hieman vemputtamalla
.
Eli nuo luokkaa 1% tehoerot voi jokainen nähdä ihan miten itseä milloinkin huvittaa.....
kuten mieltää mistä ne tulevat.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY