Sivu: 26 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16242526272836 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 751:stä 780:een 1081:sta
  1. #751
    Oikaistaas nyt vähän näitä heijastimia, projektoreita ja lampputyyppejä...

    H7-polttimoita on kahta tyyppiä, H7R heijastinumpioihin ja H7S projektoriumpioihin. Heijastinumpion etulasi voi olla kirkas tai rihlattu, se ei vaikuta polttimovalintaan. Projektoriumpiossa on se suurennuslasin näköinen möllykkä polttimon edessä, eikä siinä ole ainakaan näkyvää heijastinta joka osallistuisi valokuvion muodostukseen. Projektoriumpioissa en muista ikinä nähneeni muulla kuin sileällä rihlaamattomalal lasilla.

    Sen sijaan H4R on vanha polttimotyyppi johon voi törmätä 90-luvun pyörässä. Siinä puolivalo on vain 35w normaalin 55w sijasta, mutta kaukovalo kuitenkin 60w. Tavallinen H4-polttimo ei mahdu H4R-kantaan ilman muokkausta.

    Mitä tulee H4:n ja projektoriumpion yhdistelmään, niin käsittääkseni sellaista ei ole eikä ole koskaan ollutkaan. Valon heijastussuunnassa peräkkäin olevat hehkulangat puolivaloa varjostavine heijastimineen vaan eivät kertakaikkiaan toimi projektorilinssin kanssa. Jos jollakulla on tarjota käänteinen esimerkki, niin mielenkiinnolla kuulen sellaisesta.
  2. #752
    hyvä et tuli tarkennus ,toi mitä erikoisvalo sanoi varmaa koski juuri h7 .
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  3. #753
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Mitä tulee H4:n ja projektoriumpion yhdistelmään, niin käsittääkseni sellaista ei ole eikä ole koskaan ollutkaan. Valon heijastussuunnassa peräkkäin olevat hehkulangat puolivaloa varjostavine heijastimineen vaan eivät kertakaikkiaan toimi projektorilinssin kanssa. Jos jollakulla on tarjota käänteinen esimerkki, niin mielenkiinnolla kuulen sellaisesta.
    Ainoa missä olen nähnyt yhdistelmäprojektorivalaisimen on sellainen yleismallin tuikku jossa se varjostin ilmeisesti kaadetaan pois edestä/käännetään vaakatasoon jollain servolla, mutta sekin oli Xenon. Olisin muuten ostanut tuohon omaan pyörään mut 350eur kappalehinta oli himppasen turhan kirpeä...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  4. #754
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Ainoa missä olen nähnyt yhdistelmäprojektorivalaisimen on sellainen yleismallin tuikku jossa se varjostin ilmeisesti kaadetaan pois edestä/käännetään vaakatasoon jollain servolla, mutta sekin oli Xenon.
    Joo siis tuolla varjostimen liikutteluun perustuvalla projektorilla olevia bi-ksenoneita on autoissa paljonkin. Itsellä autossa liikutellaan jopa useampaa varjostinta useampaan suuntaan, kun tuo aktiiviksenoni tekee vaan tutkan ja kameran perusteella vastaantulijan kohdalle varjon säilyttäen omalla kaistalla ja pientareilla kaukovalon kantaman.

    Mutta tosiaan H4:n peräkkäisille hehkulangoille tuota on vähän huono toteuttaa vaikka tämän ketjun aiemmissa viesteissä projektorista ja H4:stä vähän sekaisin puhuttiinkin.
  5. #755
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Joo siis tuolla varjostimen liikutteluun perustuvalla projektorilla olevia bi-ksenoneita on autoissa paljonkin. Itsellä autossa liikutellaan jopa useampaa varjostinta useampaan suuntaan, kun tuo aktiiviksenoni tekee vaan tutkan ja kameran perusteella vastaantulijan kohdalle varjon säilyttäen omalla kaistalla ja pientareilla kaukovalon kantaman.
    Ihan pakko kysyä asian vierestä että tuleeko usein vastaantulijoilta pitkää vilkkua pimiällä. Kaverilla on vaan se toinen saksalainen takatuuppari ja kertoi että yllättävän moni tuntee häikäistyvänsä ja vilkkua tulee.
    FJR -17
  6. #756
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Ihan pakko kysyä asian vierestä että tuleeko usein vastaantulijoilta pitkää vilkkua pimiällä. Kaverilla on vaan se toinen saksalainen takatuuppari ja kertoi että yllättävän moni tuntee häikäistyvänsä ja vilkkua tulee.
    Mulla on tuo vajaa parivuotias ruotsinihme, enkä muista että mulle olisi kertaakaan tuikattu pitkiä menneen vuoden / 30tkm aikana vaikka täällä maalla tulee melkoinen määrä ajoa pimeillä maanteillä. Asian selittää ehkä se, että tuo sammuttaa noiden ksenonien rinnalla samassa umpiossa olevat halogeenilisäpitkät samalla kun varjostus aktivoituu. Eli toisin sanoen vastaantulija "näkee kun vaihdat puolikkaille" vaikka tavallaan et edes niin tee.
  7. #757
    Minun tarvitsisi saada taivuteltua hiukka alumiinilevyä.

    Ajattelin tehdä abaut tuuman metalliputkesta jigin jonka ympärille sitten paukuttelisin abaut millisen alumiinilevyn (tavoitteena saada aikaan sivukatteet) Niissä vaan on sellasia mutkia jotka lienee käsipelillä mahdotonta saada aikaan koska siinä tulisi väkisinkin monta senttiä leveä ryppy joten ainoa mahdollisuus lienee sahata levystä V:n muotoinen hahlo veke, taivutella levy muotoon ja täppäillä takas kasaan. Kotoa löytyy Kempin Minarcmig evo 200 kone jossa on alumiiniohjelma, mä en vaan ole ikinä hitsannut alumiiniä. Onko se ihan mahdottoman hankalaa? Tavoitteena siis ainoastaan täytellä se sauma ja hioa se sileäksi. Alulankaa täytyy tietty ostaa mutta pystyykö tuossa käyttämään kasitoistasta misonia vai onko puhdas argon ihan välttämätön? Ei siis ole kantava sauma, ainoastaan täyttö. Kappale tultaneen maalaamaan joten pakkelikaan ei ole poissuljettua joskin vältettävää.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  8. #758
    Sopiiko Givin ja Kappan monokey kiinnitykset keskenään ristiin, vai onko jotain merkkikohtaista eroa?
  9. #759
    Sopii
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  10. #760
  11. #761
    Joku varmaankin osaa sanoa jonkun firman josta sais tilata custom takarattaan. Tuohon DSSA:han maksimi mitä löytyy vakkarina on 46 mut sais olla joku 48-50. Mitähän nuo mahtaapi maksaa?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  12. #762
    Mä hommasin rattaat P-Techiltä Etelä-Helsingistä. Asiointi sujuu suomeksi, hinta takarattaalle posteineen on varmaan jossain 50€ korvilla.
    1835
  13. #763
    Nettisivuista ei kyl ainakaan kostu just hittojakaan...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  14. #764
    Kädetön kääntyilijä
    Liittyi Sep 2008
    Varsinais-suomi
    MotOrg ry jäsen
    Kato tuolta http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/4873 rattaan koodi, ja sen perusteella etit kaupan
    Husqvarna Norden 901 -22
    ex. Ducati 749 -06
    ex. CBR 900RR -01
    ex. CBR 900RR -96
    ex. GSX750F -02
  15. #765
    Tuolakaan tarjota kun neljäseiska maksimi ja mulla on jo nelikutonen... eturatasta ei oikeen voi pienentää joten tarvinnee jossain koneistaa siihen custom ratas. Kattelin tossa jo rebel gearsin sivuja mut tietty mielummin eeuun sisältä tilaisi niin säästyis taas markkoja... kait nyt joku euroopassakin mittatilaus ketjupyöriä tekee?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  16. #766
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Tuolakaan tarjota kun neljäseiska maksimi ja mulla on jo nelikutonen... eturatasta ei oikeen voi pienentää joten tarvinnee jossain koneistaa siihen custom ratas. Kattelin tossa jo rebel gearsin sivuja mut tietty mielummin eeuun sisältä tilaisi niin säästyis taas markkoja... kait nyt joku euroopassakin mittatilaus ketjupyöriä tekee?
    Luulisi että joku niitä tekisi, ei kuitenkaan ole mikään amerikantemmpu nykytekniikalla. Kai sellaisen vois teettää ihan perus koneistamossakin jos vaan tietää piirustukset tehdä ja oikean materiaalin. Toki tuolla tavalla hintaa tulee himppasen enemmän.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  17. #767
    Tuli mieleen ihan pöljä idea. Tietääks kukaan voiko piikkarilla niittaa?

    Toisin sanoen onko jossain myynnissä SDS+ karalla olevia kärkiä joissa on päässä puolipallon muotoinen syvennös jotta voisin käyttää poravasaraa kupukantaisten umpiniittien asennukseen.

    Tiedän että paineilmakäyttöiseen pistooliin niitä kärkiä on saatavilla, mutta mikä on sen paineilmapistoolin nimi johon kiinnitetään jousella erilaisia talttakärkiä joilla sitten voi kalistella vaikka laattoja seinästä? Paineilmavasara? Ja mahtaako tollanen tokmannilta ostettu valovirta V2 Hyundai jaksaa sellaista käyttää...

    Edit:

    http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Pa...ra-2000031627/

    Tuommonen löyty. Ei ois pahan hintanen. Jaksaiskohan toi ampua jotain ~5mm kuparisia niittejä?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  18. #768
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Joku varmaankin osaa sanoa jonkun firman josta sais tilata custom takarattaan. Tuohon DSSA:han maksimi mitä löytyy vakkarina on 46 mut sais olla joku 48-50. Mitähän nuo mahtaapi maksaa?
    Ebaysta löytyy jotain, mutta on ihana hinta
    http://www.ebay.co.uk/itm/526A-50-Ro...MAAOSwzaJX4Acr

    En kyllä tiiä onko tuo dssa-versioon ja onko sulla 520 ketjut.

    Hakusanana oli daytona 955 rear sprocket 50

    Ton sivuston mukaan tuo käy myös gixxereihin ym. Jos tarkistat yhteensopivuuden, niin sitten varmasti löytyy!
    Braaaaap
  19. #769
    Miten olisi raakaratas ja käyt metallipajassa koneistamassa sen? Itse tein tällä tavalla kevariin aikoinaan sopivan kokoisen rattaan kun ei kaupallisesti sopivaa löytynyt.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  20. #770
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Nettisivuista ei kyl ainakaan kostu just hittojakaan...
    Jeesataan sitten vähäsen. Eli tuolta Kontakt-osiosta löytyneeseen mailiosoitteeseen oyptech(ät)gmail.com kun tyrkkää mailia suomen kielellä ja kysyy mitä maksaisi tuollainen tarvitsemasi ratas toimitettuna, niin veikkaisin homman lähtevän rullaamaan. Tuossa vielä B-foorumilla oleva ilmoitus rattaiden valmistuksesta. Jostain syystä ei oo rattaita nettikaupassa, mutta keväällä ainakin niitä tekivät.
    1835
  21. #771
    Käytättekö ilmanputsarin tiivistysrasvaa K&N filtterin kanssa?
  22. #772
    Tarkoitatko siis putsariöljyä vai jotakin muuta? Josta mieleen että pitäisi itsekin käydä putsaussetti ostamassa.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  23. #773
    "Vanhan liiton" dinosauruksethan laittaa "rasvaa" (vaseliinia) ihan minkä tahansa putsarin
    kiinnityspintaan/laippaan...... ja runsaasti . Ne reunavuodot nääs.
    Ihan sama, onko kyseessä pelkkä "vaahtomuovisuti" luurangon päällä, vai onko siinä tukeva, kuminen
    kiinnitys/tiivistepinta.

    "Ilmansuodatinöljy" on sitten toinen asia, mutta sen käytön tarpeellisuushan aukeaa
    suodattimen valmistajan kautta.

    Mikäli suodatin on lähtökohtaisesti "öljyttävä", voihan sitä toki käyttää "kuivanakin".
    Tälle touhulle löytyy sitten monen monta vakuuttavaa selitystä ., mutta ehkä ei mennä siihen.... tässä .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #774
    Pitäisi tehdä seuraavaksi pikkuhuolto (18tkm) Mörköön (2014 10R), nestehuolto ja tarkistelut, kenties teräspunosletkut + ilmanputsarin vaihto yms..

    Tuumailin tietenkin jotakin racinghenkistä ilmansuodatinta...

    Mitäs Orgin "Master of Any Items " -raati sanoo, pitääkö ns. racingfiltterin asennuksen jälkeen peli taas säätää uudelleen? - vastahan se alkukesällä säädettiin Yoshimuran laiton ja kattipöntön eliminoinnin jälkeen. Ja mitäs filtteriä raati suosittelee - mahdollisen maksimaalisen tehonhäviön saavuttamiseksi?

    Aikaisempiin vastaaviin päristimiin on tullut asennettua K&N'n filtteri, mut onhan niitä muitakin....
    Ninja H2 2020
    V-Strom DL 650 2025
    exiä aika monta....
  25. #775
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitatko siis putsariöljyä vai jotakin muuta? Josta mieleen että pitäisi itsekin käydä putsaussetti ostamassa.
    No tuat, Stormilla kun oli myynnissä tuubi jotain vaseliinia näihin "reunavuotoihin". No en arvannut tilata kun en ole ennenkään laittanu
  26. #776
    Voi per...seensuti. Syyläri vuotaa bläkkärissä
    Ilmankos oli paisari omituisen täyteen pistetty. Kysymys onkin, että meneeko tarvikesyyläri siinä missä orkkiskin? Entä onko järkevää vaihtaa samalla öljynjäähdytin.
  27. #777
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi tehdä seuraavaksi pikkuhuolto (18tkm) Mörköön (2014 10R), nestehuolto ja tarkistelut, kenties teräspunosletkut + ilmanputsarin vaihto yms..

    Tuumailin tietenkin jotakin racinghenkistä ilmansuodatinta...

    Mitäs Orgin "Master of Any Items " -raati sanoo, pitääkö ns. racingfiltterin asennuksen jälkeen peli taas säätää uudelleen? - vastahan se alkukesällä säädettiin Yoshimuran laiton ja kattipöntön eliminoinnin jälkeen. Ja mitäs filtteriä raati suosittelee - mahdollisen maksimaalisen tehonhäviön saavuttamiseksi?

    Aikaisempiin vastaaviin päristimiin on tullut asennettua K&N'n filtteri, mut onhan niitä muitakin....
    Jotenkin sellainen muistikuva (jokin testi jossain joskus) että hyvä orkkis suodatin hengittää ihan yhtä hyvin ellei jopa paremmin kuin ns racing suodatin, pääasiallinen hyöty noissa on se huollettavuus (pestävyys) itsellä myöskin K&N. Eli siis, ei vättämättä tarvitse viedä säädettäväksi.
    Älä korjaa ehjää....
  28. #778
    Lainaa Hanskabel kirjoitti Katso viesti
    Voi per...seensuti. Syyläri vuotaa bläkkärissä
    Ilmankos oli paisari omituisen täyteen pistetty. Kysymys onkin, että meneeko tarvikesyyläri siinä missä orkkiskin? Entä onko järkevää vaihtaa samalla öljynjäähdytin.
    Eiköhän se tarvike toimi ihan hyvin, tuolta kun katsoo niin orkkis maksaa yli 700€
    https://www.lingshondaparts.com/hond...x&block_05=hmc
    Öljynjäähdytintä kannattanee katsella kriittisin silmin, voi sekin olla "hapertunut" jos syylärikin on, useammin noista on alkanut öljynlauhduttinen putket/letkut alkaneet vuotamaan. Jos em letkuja alkaa vaihtamaan niin on iso riski että lohkon puoleiset kierteet vioittuvat (jos oikein muistan).
    Älä korjaa ehjää....
  29. #779
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Jotenkin sellainen muistikuva (jokin testi jossain joskus) että hyvä orkkis suodatin hengittää ihan yhtä hyvin ellei jopa paremmin kuin ns racing suodatin, pääasiallinen hyöty noissa on se huollettavuus (pestävyys) itsellä myöskin K&N. Eli siis, ei vättämättä tarvitse viedä säädettäväksi.
    Niin, 1100 gikkerissä orggissuodattimella saatiin paremmat tehot kuin K&N podeilla. Ero oli luokkaa 2hp ylärekisterissä.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  30.  
  31. #780
    Öljyttävien sutien kanssa käy yllättävän monella, yllättävän helposti niin, että
    lutraa sen "tukkoon" suodatinöljyllä.
    Aivan sama, puhutaanko offien mussulasudeista, vai ohuen harsomaisista katufilttereistä.

    Tuolla on myös tappivedoissa jonkilainen merkitys tuloksiinkin.....
    mistä päästään taas siihen, että yhdistelemällä muutama eri pikkukikka
    "ratkaisevaan vetoon", saadaan äkkiseltään ihan "merkittävä" tehoero samoilla lauteilla,
    ns. samoissa olosuhteissa ...... mitä nyt hieman vemputtamalla.

    Eli nuo luokkaa 1% tehoerot voi jokainen nähdä ihan miten itseä milloinkin huvittaa.....
    kuten mieltää mistä ne tulevat.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sivu: 26 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16242526272836 ... ViimeinenViimeinen