https://m.youtube.com/watch?v=j7mAhMkzZX8
NäinItsellä klappasi noin SV:stä ja oli vetopakan laakeri loppu mutta varmaan samaa metodia hait..
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Veikkaisin kanssa epätasaista venymistä, jos ketjut kiristyy ja löystyy vuoronperään takarengasta pyörittämällä ja kireä kohta on aina samassa kohdassa ketjua. Monessa ohjeessa sanotaankin että ennen säätöä ketjusta pitäisi etsiä kirein kohta ja tehdä säädöt sen kireimmän kohdan mukaan.
Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
Eilen piti pyöräyttää puoli kierrosta kun kiristy. Tänään kiristy vaan yhdessä kohdassa. Tulin lopputulokseen, että joku lenkki tai lenkkejä jumii. En ehtinyt jäädä hämmästelemään, koska![]()
BMW K1200S
Noobien pikakyssäri. Arvon kovasti uskallusta lähteä Alastaroon 20.8. Luultavasti ajotaito II silloin myös järjestetään, vaikkei sitä kaupassa olekaan myytävänä. Tai en vain osaa löytää.
Itse kysymykseen: Mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa pakollisten varusteiden ajosaapas? Lenkkareissa ei saa tulla, mutta täyttävätkö esim. nämä ajosaappaan kriteerit: http://www.bikeworld.fi/bike-world/a...-wp-musta.html
Eiköhän nuo kelpaa? Kun ovat motskari käyttöön tarkoitettu. mutta suosittelen näin rata aloittelijana itsekin hankkimaan kunnon ratapopot. Hintaa ei noille hirveesti ole ellei jotain huippu sidejä meinaa hankkia. Suosittelen ja rohkaisen lähtemään orgin ratapäiville. Ajotaito 2:sta saat paljon oppeja joita pystyt hyödyntämään niin radalla kun normi katuajossa.
T:nim viime kesänä Ekaa kertaa radalla.
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
Nuo huoltiksilla myytävät paikka-aine spraypullot on ollet käteviä käyttää.
Ainakin oman kokemuksen mukaan aina sillion kun reikä on ollut kumissa.
Nyt on pakussa sellainen tilanne että rengas vuotanee sieltä venttiilin ja peltivanteen välistä.
Antaako tuo paikkaspray myös silloin apua? vai linkoutuuko renkaan pyöriessä mahdollisesta vikakohdasta pois?
Rengas tyhjenee aika hitaasti, 3,5 bar kestää pari päivää, ni on 2,5 jäljellä.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Voihan tuota kokeilla, vaikka ei ongelman "oikea korjaus" välttämättä tule sen kalliimmaksi.
Sama se sitten, onko käsi omassa, vai firman taskussa.
Eiphän sitten tarvitse enää arpoa ja vahtia asiaa.
Renkaan kulutuspinnan pienihalkaisijaisia pistoreikiä tuo pullotavara tosiaan korjaa varsin kätevästi.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ajattelin vaihtaa pyörään ketjut ja rattaat. . Ketjukopan tiiviste on varmaan kertakäyttöinen ja uutta ei saa tälle päivälle. Onko tuolla oikeasti mitään virkaa vai voiko sen jättää välistä tai korvata tarvittaessa sopivalla silikonilla?
...
Ai onks niissä joku tiivistekin?![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tuo turvallisuus on niin suhteellinen käsite.
Vähiten mulle on mitään sattunut 2-pyöräisellä Intiassa ja Thaimaassa kun varustus on ollut T-paita, shortsit ja rantalipokkaat.
Ja vastaavasti eniten silloin ku päässä on kypärä, yllä kenghuru, käsissä piikkirauskua ja jalassa titaani vahvikkeiset ajosaappaat. Sitä vaan määrätyllä luonteenlaadulla varustettu olio rupeaa automaattisesti ottamaan turhia ja tyhmiä riskejä ku on liikaa syndiä niskassa.
Mut oli mulla asiaaki: jos jollain on kaapin perälle jääny Puma V1000 ajosaappaat, ni voisin ostaa varaosiksi itelle.
Tai ainakin ne molemmat soljet jolla se pohjeremmi lukitaan.
Ja samoin niskatukea saa tarjota, jos on erehdyksessä ite jonkun väärän mallisen hankkinut.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Vaatimuksena on moottoripyöräilyyn tarkoitetut ajovarusteet, eli juoksukengissä, sandaaleissa, kumisaappaissa yms ei ajamaan pääse. Nuo kengät näyttävät olevan moottoripyöräilyyn tarkoitetut ja löytyvät ajovarusteiden alta, joten ne riittävät. Mainostetaanpa noissa olevan vahvistuksia kantapään, varpaiden ja nilkan kohdalla.
Kannattaa kuitenkin itse arvioida ajovarusteiden turvallisuus. Monet myytävät tuotteet voivat olla aika heppoisia ja vähän suojaavia, vaikka ajovarusteita ovatkin. Rataharrastukseen suosittelen ainakin nahkapukua, selkäsuojaa ja tukevia ajosaappaita sekä kunnollisia käsineitä. Suojaavista varusteista ei liene kohtuutonta haittaa kadullakaan
Ajotaito2 järjestetään alastarolla lauantaina 20.8. (jokaisen ratatapahtuman yhteydessä, useampi päiväisissä tapahtumissa vain ensimmäisenä päivänä).
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Takajarru nypyttää eli ei jarruta tasaisesti vaan nytkyttää pyörää jarruttessa. Mistähähän johtuu?
- Kiero jarrulevy?
- Takalaakerin vaihto?
- Auttaako jarrupalojen vaihtaminen?
Pyörä on BMW r850r ja omistaja noob.
Varmaan ihan asiaton kysymys mut miks sä jarrutat takajajrrulla niin et kiinnität siihen huomiota?
Mihin sä tarviit takajarrua?
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Mie kuulun siihen porukkaan joka esim. Risteykseen tullessa kevyesti auttaa moottorijarrua takajarrulla.
En siis vedä siihen letkan perään ja tapa vauhtia muodikkaasti etujarrulla.
Takajarru on vaan niin käytännölline kapistus olla olemassa ja meillä kaikilla on tapamme ajaa ja jarruttaa.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Onko joku tilaillut ebaystä kateruuvisarjaa ja olisiko suositella jotain toimittajaa? Busassa on vähän vaihtelevasti erilaisia kantoja ruuveissa niin olisi mukava tilata vaikka koko satsi uusia kunhan tietäisi, että tulee edes suunnilleen oikeanlaisia eikä mistään uudenvuoden tinasta olisi kaikki.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Niin no en tiedä mikä on sikahalpa, mutta ei nuo sarjat nyt mielestäni sikahalpoja ole. ~50€ +mahd alv ja tulli näyttäisi maksavan täys setti. Pitäisi vaan tietää miltä toimijalta nuo kannattaisi tilailla.
Viimeksi muokannut: juu-zo; 19.08.2016 klo 08:53.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Tuolta löytyy alkuperäisosia: https://www.motorcyclespareparts.eu/
Itse olen ottanut kaikki ruuvit aina tuolta alkuperäisinä.
Räjätyskuvasta klikkaillee tarpeelliset osat ostoskoriin. Toimituskin on ilmainen jos keksii yli 50 eurolla ostettavaa.
Honda VTR 1000F
Kiitos vinkistä. Yksittäisissä ruuveissa varmaan paras, mutta nyt haluaisin koko setin kaikkine muovi ja kumiholkkeineen, koska tuntuu olevan siellä täällä erilaisia. Olisi melko homma klikkailla jokainen pultti ja kumiholkki tuolta matkaan, sekä hintaa tulee varmaan pitkälle toista sataa.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
mää joskus aikoinaan tilasin tuolta: Probolt
hyvälaatuisia mutta ei tietenkään ihan hinnattomia.
Halvemmaksi tuli kuin ostaa Yamahan originaalia.
Sillon ainakaan ei ollu erikois-kateruuveja vaan esim matala/leveläkantaisia normi ruuveja johon tuli muoviholkki niihin missä on paksuvartinen pultti kumitulpasta läpi.
Tuo kai myy ebaystakin jos sitäkautta haluaa toimia.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Kaverillani, joka on Viron kansalainen, on Viron kilvissä oleva moottoripyörä. Onko tosiaan niin etten saa edes testata edm. pyörää Suomen tieliikenteessä vaikka kaverini ajaisi vieressä minun pyörälläni?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jos menee niinkuin autoissa niin et.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
^ tähän lopputulemaan päädyimme ja busa jäi kokeilematta
Onkos kellään heittää tipsiä mistä sais yhden-kaks hopeajuotostankoa/lankaa ja fluksia niiden tarpeisiin? Kun en löydä kuin täysiä paketteja ja mä pärjäisin mainiosti noilla...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
^Kysy jostain terähuollosta, siis sellaisesta joka tekee/korjaa sirkkelin teriä.
Ne kovapalat juotetaan niihin hampaisiin hopealla.
Älä korjaa ehjää....
Töissä tiedettiin neuvoa että LVI liikkeestä saattais kans saada, tuppaa vaan olemaan noi onniset ja lvi dahrlingit yms äms firma/ tilimyynti periaatteella...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
En tiedä kuinka paljon lvi hommissa hopealla juotetaan, taitaa olla messinki ja kupari pääasialliset aineet.
Joku korupajakin saattaisi myydä.
On muuten aikoinaan tullut juotettua kymmeniä tuhansia kovapaloja erilaisiin teriin![]()
Älä korjaa ehjää....
Nykyisin ei yleensä käytetä fluksia erikseen vaan ovat tuollaisia "karkkitankoja" sinivalkoista aina käyttänyt noista linkin takana olevista. Tuossa linkissä sitä kuitenkin on yksittäin myytynä.
http://www.kaasumestarit.fi/shop/pro...-Y5hoCC-jw_wcB
K8-1000