Sivu: 22 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122232432 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 631:stä 660:een 1081:sta
  1. #631
    Aloitteleva amatööri kyselee ettei mokais pahasti
    Mun rakennelmassa on yamaha r1 usd keula. Itse mitään vielä näistä tajua, mutta kaveri vaan vinkkas että se on väännetty tiukimpaan asentoon. Sanoi että niitä sinisillä ruuveilla säädetään.

    Kysymys kuuluukin: voiko niitä avata liikaa? Irtoaako ne? Tuleeko jotain ulos jos irtoaa?
    Muuten kaveri neuvo säätötavan mutta tuo unohtui kysyä.

    Aasinsiltana toinenkin kysymys. Eli tuo täristää tankoa aika paljon (2pytty 1000cc boxeri, kovilla puristuksilla). Tuo keulan löysytys kait vähän auttaa, mutta mites nuo painot tangon päihin. Varmaan arvalla pitää sopivaa yrittää?
    Triumph Bonneville Bobber Black
  2. #632
    Lainaa Janssa kirjoitti Katso viesti
    Aloitteleva amatööri kyselee ettei mokais pahasti
    Mun rakennelmassa on yamaha r1 usd keula. Itse mitään vielä näistä tajua, mutta kaveri vaan vinkkas että se on väännetty tiukimpaan asentoon. Sanoi että niitä sinisillä ruuveilla säädetään.

    Kysymys kuuluukin: voiko niitä avata liikaa? Irtoaako ne? Tuleeko jotain ulos jos irtoaa?
    Muuten kaveri neuvo säätötavan mutta tuo unohtui kysyä.

    Aasinsiltana toinenkin kysymys. Eli tuo täristää tankoa aika paljon (2pytty 1000cc boxeri, kovilla puristuksilla). Tuo keulan löysytys kait vähän auttaa, mutta mites nuo painot tangon päihin. Varmaan arvalla pitää sopivaa yrittää?
    Sinisillä ruuveilla säädetään keulan esijännitys/painuma. Ei voi avata liikaa. Jousituksen säädöt eivät vaikuta moottorin aiheuttamaan täristykseen. Jos taas täristys johtuu tien epätasaisuudesta, niin silloin jousituksen säädöillä on merkitystä.

    Täältä vinkkiä jousituksen säätöön.
    https://www.youtube.com/results?sear...sion+dave+moss


    Tiivistettynä: painumaa 1/3 -1/4 joustomatkasta. Vaimennuksilla säädät jousituksen kovuuden. Reboundi siten, että palaa nopeasti muttei huoju: liian hidas tuntuu epämukavuutena ja liian nopea epävakautena. Compression siten, että on kyllin mukava muttei pohjaa jatkuvasti.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  3. #633
    Minkä kokoinen hylsy vfr 98 stongan keskipultti on? Siis se iso siinä keskellä. Hylsy pitäs osata ostaa
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  4. #634
    Ei mitään selvisi. Koko on 30
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  5. #635
    Ajo asento muutoksen takia jäi ZX-9R -98 kytkinvaijeri pikkasen liian lyhyeks (vaijerin pituus n:105cm) onks tietoa missä pyörässä olis esim 115cm pitkä vaijeri ? tai linkkiä mistä löytyy vaijerien pituuksia.
  6. #636
    Onko jotain suht edullista keinoa "pidentää" vfr:n "takapenkkiä?" Eli niin että takapenkin osuus jatkuisi tankkia päin n. 10-15 cm
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  7. #637
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Onko jotain suht edullista keinoa "pidentää" vfr:n "takapenkkiä?" Eli niin että takapenkin osuus jatkuisi tankkia päin n. 10-15 cm
    http://www.diymotorcycleseat.com/modify.htm

    Päälinen pois ja vaahtomuoveja muokkaamaan. Hyvään lopputulokseen pääseminen ei taida olla ihan lasten leikkiä.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  8. #638
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Itseasiass yllättävän helppoa. Ostaa vaan sellasta tosi jäpäkkää istuinvaahtomuovia ja kontaktiliimaa. Sitten pala kiinni ja mahdollisimman pienihampaisella ja terävällä käsisahalla ja karkealla hiekkapaperilla muotoon. Sitten mahdollisesti uus keinonahka päälle.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #639
    Yö/ilta ajelukohdetta tampere Pirkanmaa akselilla?
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  10. #640
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Yö/ilta ajelukohdetta tampere Pirkanmaa akselilla?
    Käy kastamassa talviturkki Pitkäjärven päässä Tuulentiellä
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  11. #641
    Tälläinen kysymys kun on kaks vannetta taakse jos asentaa toiseen uuden takarattaan niin vaikuttaako oleellisesti ketjun kulumiseen/ vaurioitumiseen vai kannattaako kierrättää samaa vetopakkaa ja ratasta vanteesta toiseen.

    Tuliko tarpeeksi epäselvästi selostettua.
  12. #642
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Silmämääräisesti en ole ikinä nähnyt oikein minkäänlaista kulumaa tavallisessa perustaiarattaassa. Toisaalta kun se vetopakka on ainakin tavan mopoissa irrallinen niin äkkiähän sen vaihtaa vetämällä-työntämällä toiseen vanteseen?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #643
    Onko Hondan X11 hyvä pyörä vm. 2000? Onko jotain erityistä mitä pitäisi tsekata jos on ostamassa?
    Retired
  14. #644
    On se ihan hyvä nakuksi esim. mittariston kuori toimii aika hyvänä ilmanohjaimena.

    Nokkaketjuhan siinäkin rallattaa kylmänä jos ei ole kunnossa, mutta kiristimen vaihto auttaa ainakin hetkeksi ja vaihdossa menee 10 min. Takapyörän laakerit meni vaihtoon 40 tkm kohdilla. Takahäkki kannattaa katsoa, ettei ole murtunut... omassa petti kun oli takalaukku täynnä tavaraa, laukun päällä säkki ja rouva vielä reissussa nojaili laukkuun. Runkohan on Blackbirdistä ja koneessa miedompi viritysaste kuin Bläkkärissä...olikohan yksi tasapainoakseli Bläkkärin kahden sijaan. Äänenvaimentajat eri varaosanumerolla kuin Blackbirdissä eli jotakin pientä eroa niissäkin. Ruiskukone, mutta manuaali "ryyppy".

    Mulla on muuten jossakin tallessa EsosRS:n ottama kuva, jossa ollaan vierekkäin Hallin lentokentällä... sinä Bemulla ja minä X11:lla

    Edit: Muistelin lisää ja vilkun katkaisija vinoili kylmällä / kostealla. Sitä ei pääse oikein millään tarkistamaan, mutta vika ei ollut releessä, joka muuten myös eri varaosanumerolla kuin XX:n. Ylipäätään aika vähämurheinen kapine tuo oli ja aavistuksen harmittaa, että laitoin eteenpäin.

    Edit 2: Vain viisilovinen vaihdelaatikko jos tuolla nyt merkitystä... toivottavasti muistin oikein.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  15. #645
    Pääpiirteissään juuri noin kuin -perttu- sanoi.
    Viisi vaihteinen laatikko, yksi tasapainoakseli, kytkin saattaa hieman rallattaa kun kylmänä käynnistää, pitää vain vipua pohjassa hetken niin loppuu.
    Bläkkärin "aftermarket" putket sopii, pakosarja myös kun muuttaa hiukan syylärin alatukirautaa.
    Takarungon murtuma ei ole iso ongelma, jos murtunut niin sitten vain korjaushitsaus.
    Omalla ajettu hiukan yli 70tkm, ei normaalista poikkeavia ongelmia, jännitteensäädin vaihdettu joskus ja vilkkukytkin suhauteltu wd-40 joka kevät.
    Tuossa se takahäkin murtumakohta.

    Älä korjaa ehjää....
  16. #646
    Kyselen näin alustavasti miten helposti moottoripyörät menevät lunastukseen. Eli poliisisetä soitteli viime yönä että minun pyörä ei ole varmaan sille kuuluvalla paikalla tällä hetkellä. Oli lähtenyt partiota karkuun länsi koivukylässä ja kipannut pyörän tuusulan. Virtalukko hajalla jne. Pyörähän oli kotipihassa myös rattilukossa joten sekin hajoitettu. En ole pyörää vielä itse nähnyt, mutta kippauksessa on varmasti hajonnut muutakin koska ilmeisesti takaa-ajossa on vauhtia ollut. Pyörähän on suht vanha -03 vuoden zx-6r, joten epäilisin että pyörä on vakuutusyhtiönkin mielestä lunastuskunnossa. Onko jollekin käynyt samankaltaista valitettavaa tilannetta ja osaisi sanoa menettelystä? Osakasko pyörässä toki on mikä korvaa varkaustapaukset.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  17. #647
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    Kyselen näin alustavasti miten helposti moottoripyörät menevät lunastukseen. Eli poliisisetä soitteli viime yönä että minun pyörä ei ole varmaan sille kuuluvalla paikalla tällä hetkellä. Oli lähtenyt partiota karkuun länsi koivukylässä ja kipannut pyörän tuusulan. Virtalukko hajalla jne. Pyörähän oli kotipihassa myös rattilukossa joten sekin hajoitettu. En ole pyörää vielä itse nähnyt, mutta kippauksessa on varmasti hajonnut muutakin koska ilmeisesti takaa-ajossa on vauhtia ollut. Pyörähän on suht vanha -03 vuoden zx-6r, joten epäilisin että pyörä on vakuutusyhtiönkin mielestä lunastuskunnossa. Onko jollekin käynyt samankaltaista valitettavaa tilannetta ja osaisi sanoa menettelystä? Osakasko pyörässä toki on mikä korvaa varkaustapaukset.
    Vakuutusyhtoö korvaa korjaustilanteessa n. 60% tuotteen sen hetkisestä markkina-arvosta.
    Lunastuspykälää en varmaksi väitä, mutta ei nettimotosta saa aika hyvän arvion, siis sieltä halvimmasta päästä.
    Tässä asiassa isokasko ja sen täysravovakuutus auttaisi jotain.
  18. #648
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    Kyselen näin alustavasti miten helposti moottoripyörät menevät lunastukseen. Eli poliisisetä soitteli viime yönä että minun pyörä ei ole varmaan sille kuuluvalla paikalla tällä hetkellä. Oli lähtenyt partiota karkuun länsi koivukylässä ja kipannut pyörän tuusulan. Virtalukko hajalla jne. Pyörähän oli kotipihassa myös rattilukossa joten sekin hajoitettu. En ole pyörää vielä itse nähnyt, mutta kippauksessa on varmasti hajonnut muutakin koska ilmeisesti takaa-ajossa on vauhtia ollut. Pyörähän on suht vanha -03 vuoden zx-6r, joten epäilisin että pyörä on vakuutusyhtiönkin mielestä lunastuskunnossa. Onko jollekin käynyt samankaltaista valitettavaa tilannetta ja osaisi sanoa menettelystä? Osakasko pyörässä toki on mikä korvaa varkaustapaukset.
    Käsittääkseni varkausvakuutus korvaa vain jos mopo varastetaan eikä sitä löydy. Jos löytyy vaurioituneena niin sitten pitäisi olla ilkivaltaturva joka korvaa.
    Edit: Taitaa se sittenkin korvata jos on ollut tosiaan lukittuna.
    Viimeksi muokannut: woke; 05.06.2016 klo 12:52.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  19. #649
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    Kyselen näin alustavasti miten helposti moottoripyörät menevät lunastukseen. Eli poliisisetä soitteli viime yönä että minun pyörä ei ole varmaan sille kuuluvalla paikalla tällä hetkellä. Oli lähtenyt partiota karkuun länsi koivukylässä ja kipannut pyörän tuusulan. Virtalukko hajalla jne. Pyörähän oli kotipihassa myös rattilukossa joten sekin hajoitettu. En ole pyörää vielä itse nähnyt, mutta kippauksessa on varmasti hajonnut muutakin koska ilmeisesti takaa-ajossa on vauhtia ollut. Pyörähän on suht vanha -03 vuoden zx-6r, joten epäilisin että pyörä on vakuutusyhtiönkin mielestä lunastuskunnossa. Onko jollekin käynyt samankaltaista valitettavaa tilannetta ja osaisi sanoa menettelystä? Osakasko pyörässä toki on mikä korvaa varkaustapaukset.
    jos on popissa ,niin todennäköisesti sanovat että ollut kolarissa ei korvausta kun ei pysty näyttämään toteen mikä tullut varkauksesta ,näin meillä vaikka kasko .
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  20. #650
    Kiitos vastauksista koskien X11:sta. Jos semmonen sitten seuraavaksi.

    Vähän jäi Hallilla harmittamaan se 3km/h minkä jäi vajaaksi kahdesta sadasta...
    Retired
  21. #651
    Momenttiavain olisi hakusessa, varmaan riittää max n.50 nm. Löytyykö suosituksia Ebay, Motonet, Biltema jne.. Hinta tietty kompensoi laatua, mutta ajatuksella max 100€?

    Bilteman avainta oli jossan foorumilla kehuttu, ainakin kevyeeseen harrastekäytöön.

    edit. hintaa ja ajatuksia Bilteman avaimesta.

    M
    Viimeksi muokannut: Mehtävaris; 06.06.2016 klo 08:23.
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  22. #652
    Mulla on ollut bilteman momenttiavaimet nyt useamman vuoden käytössä. Pienempi muistaakseni 3-20nm ja isompi 20-210nm 10v takuulla ja mukana tulee kalibrointitodistus. Taisi tuo isompi malli olla jossain TM testissäkin ja sai viisi tähteä. Omiin olen ollut erittäin tyytyväinen. Omasta mielestä hinta- laatusuhde kohdillaan
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  23. #653
    Lainaa Pitkiss kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollut bilteman momenttiavaimet nyt useamman vuoden käytössä. Pienempi muistaakseni 3-20nm ja isompi 20-210nm 10v takuulla ja mukana tulee kalibrointitodistus. Taisi tuo isompi malli olla jossain TM testissäkin ja sai viisi tähteä. Omiin olen ollut erittäin tyytyväinen. Omasta mielestä hinta- laatusuhde kohdillaan

    Miula taitaa olla vastaavat 1/4 ja 1/2.
    Sen olen käytössä oppinut, että ensin pitää asetettu arvo jostain syystä "napsauttaa" esim. ruuvipenkissä ennen kuin siihen momenttiavaimeen voi täysin luottaa.
  24. #654
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Miula taitaa olla vastaavat 1/4 ja 1/2.
    Sen olen käytössä oppinut, että ensin pitää asetettu arvo jostain syystä "napsauttaa" esim. ruuvipenkissä ennen kuin siihen momenttiavaimeen voi täysin luottaa.
    Onko teillä mitta-asteikot ikkunallisena vai varressa olevilla viivoilla?

    edit. Taitaa vaan tuossa isoimmassa mallissa olla ikkunallinen asteikko.
    M
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  25. #655
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Miula taitaa olla vastaavat 1/4 ja 1/2.
    Sen olen käytössä oppinut, että ensin pitää asetettu arvo jostain syystä "napsauttaa" esim. ruuvipenkissä ennen kuin siihen momenttiavaimeen voi täysin luottaa.
    Omani olen ostanut muistaakseni k raudasta mutta siinä sanottiin käyttöohjeissa että avain pitää silloin tällöin voidella sisältä siten että momentti käännetään likelle minimiä ja sitten naksutellaan sitä esim ruuvipenkissä joitain kertoja eri asennoissa. Sielä on öljyä sielä varren sisällä valmiina mutta nyt olen toisinaan tiputtanut tippakannulla muutaman pisaran lisää varren keskellä olevasta tulpatusta reiästä kun sillä on jo ikää varmaan kohta 10v.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  26. #656
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Omani olen ostanut muistaakseni k raudasta mutta siinä sanottiin käyttöohjeissa että avain pitää silloin tällöin voidella sisältä siten että momentti käännetään likelle minimiä ja sitten naksutellaan sitä esim ruuvipenkissä joitain kertoja eri asennoissa. Sielä on öljyä sielä varren sisällä valmiina mutta nyt olen toisinaan tiputtanut tippakannulla muutaman pisaran lisää varren keskellä olevasta tulpatusta reiästä kun sillä on jo ikää varmaan kohta 10v.
    Niin pitää voidella, mutta molemmat momenttiavaimet piti jo uutena "napsutella ensin herkäksi" ennen kuin niillä pystyi töitä tekemään.

    Sen kun tietää, niin niiden kanssa voi elää, mutta äkkinäinen voi laittaa kierteet uusiksi...
  27. #657
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    jos on popissa ,niin todennäköisesti sanovat että ollut kolarissa ei korvausta kun ei pysty näyttämään toteen mikä tullut varkauksesta ,näin meillä vaikka kasko .
    Katsotaan miten asia etenee. Tässä nyt onneksi varmaan ollaan omasta mielestä niin turvallisella alueella kuin vain voi olla kun varas on saatu käytännössä heti rysän päältä kiinni poliisin toimesta ja poliisi on vielä kaatumisen nähnytkin. Torstaina menen poliisilaitokselle kuultavaksi niin saan varmaan raportin tilanteesta nähdä. Vakuutusyhtiönä on if ja sinne jo soittelinkin tänään. Sanoivat ainakin että vakuutus korvailee hinaukset, joten täytyy soitella hinuri hakemaan poliisilaitokselta korjaamoon. Saavat sitten tehdä korjausarvion ja katsotaan miten homma etenee. Eihän tässä muuta voi. Harmittavaan paikkaan sattui, mutta katsotaan ehtisikö saada korjatun pyörän tai uuden pyörän vielä ennen heinäkuun lomien alkuja.
    Viimeksi muokannut: juu-zo; 06.06.2016 klo 19:19.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  28. #658
    Hitsaaja hakusessa, pojan Corolla DX:n pohja piti kaverin laittaa, mutta jäänyt odottamaan.

    Onko antaa vinkkejä opiskelijabudjettipaikkaan jälkikasvulle, mieluusti Vantaan nurkilta? Ei ole auto enään leimassa , joten kuljetus pitää järkeillä esim siirtokilvillä.
    Itse piti täytelankavermeellä laittaa, mutta hitsattavaa olikin hieman enempi.

    Edit. asia ratkaistu.

    M
    Viimeksi muokannut: Mehtävaris; 08.06.2016 klo 18:49.
    <p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p>&nbsp;</p>
  29. #659
    Kukaan nähnyt livenä tommosia Coursen ajofarkkuja? Onko ihan sekundaa vai sitä paljonpuhuttua hyvää halvalla? Lähinnä kiinnostaa että onko noissa jotkut säälittävät "kevlar" läpyskät vai oikein kunnolla vuorattu sisältä? http://www.xlmoto.fi/farkut-course-d...-tummansininen
    KTM 990 SMR -11
    ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
    ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
  30.  
  31. #660
    Missä vika vai onko pinlock tullu tiensä päähän, kun ei enään istu jämptisti paikallaan vaan jää repsottamaan alareunasta.
Sivu: 22 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122232432 ... ViimeinenViimeinen