Sivu: 21 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 601:stä 630:een 1081:sta
  1. #601
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lasku sinänsä on ihan oikein. Tossa on vaan sellanen ongelma että toi keulaöljyn W-arvo ei alun alkaenkaan kerro sen öljyn ominaisuuksista paljon mitään, koska sitä ei oo mitenkään standardisoitu ja se vaihtelee eri valmistajien välillä ihan miten sattuu. Tämän takia keulaöljyjen jäykkyyksien vertailussa parempi arvo on cST.
  2. #602
    No no eipä nyt aleta halkomaan atomeita, sehän vihjaisi että mä jopa tietäisin asiasta jotain

    Motul Factory line:illä mennään, eiköhän noilla nyt ihan kukkuva keula saada aikaan.

    Ja jos ei oteta noin kahdeksaa haparoivaa affeniston kierrosta lukuun sinoot Waille nähny mun koko ratauran vierestä et tokko kamalaa hyötyä saadaan mun ajoille noilla aikaan. Perimmäinen tarkoitus lähinnä ihan niinkin tieteellinen ettei motonetissä ollu kun yks pullo kymppistä jälellä ja tuo seiskapuokki oli seuraava lirumpi
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  3. #603
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Joo eiköhän siitä noilla tuoreilla Motul Factory line -öljyillä ihan soiva peli tuu.

    En nyt itekään alustan säätämisestä niin kauheesti tiedä muuta, kun että huoltamaton vakioalusta ei oo kauheen hyvä, mutta silläki pääsee yllättävän kovaa. Ja jossain vaiheessa luin Race Tech Motorcycle Suspension Biblesta noista öljyn viskositeeteista.

    Lähinnä sillä ajattelin mainita, että jos oikeen laskemaan ruvetaan, ni sitte alkaa olemaan jo vähän vaikutusta silläki mikä on lähtöarvojen mittaustarkkuus. Kun tosiaan yhen valmistajan 10w öljyn viskositeetti voi olla jopa pienempi kun toisen valmistajan 5w öljyssä.
  4. #604
    Lainaa ArttuH kirjoitti Katso viesti
    Normaalin M6-pultin nousu on 1,0mm, M8 1,25mm, M10 1,50mm jne. Noita voi käyttää kamman korvikkeena kun niitä yleensä on käsillä. Pulteista kun laittaa kierteet vastakkain (siis lomittain, kuten kammallakin), niin näkee hyvin tarkasti täsmääkö nousut.
    Nyt vasta pääsin kokeilee kun löysin sen saakutan banjopultin tuolta kaaoksesta. M6=1:1 M8 ei sinne päinkään -> M10x1.0 kiittää hän!
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  5. #605
    Miten pystyy päällisinpuolin nopeasti mutta varmasti erottamaan VFR 800 2000 vuosimallin 1999 vuosimallista?
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  6. #606
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Miten pystyy päällisinpuolin nopeasti mutta varmasti erottamaan VFR 800 2000 vuosimallin 1999 vuosimallista?
    Olikohan niin että peilit 2000- metallivartiset ja -1999 varret kumin peitossa. Jostain muistaisin kuulleeni kun noita muinoin tsekkailin. Tokihan noita kai on voitu vaihdellakin?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  7. #607
    Ei kai noissa ihmeitä eroja ole. 2002 tulee vasta seuraava malli jossa sitten jo VTEC kone (jonka venttiileitä ei sitten passaa mennä itte räpläämään olleskaan ;) )
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  8. #608
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Miten pystyy päällisinpuolin nopeasti mutta varmasti erottamaan VFR 800 2000 vuosimallin 1999 vuosimallista?
    http://www.simonevans.co.uk/v-four/vfr800.htm

    Tuon mukaan 2000 mallissa on uudet, taittuvat peilit ja Eurooppaan tuoduissa malleissa käynnistyksen esto "Anti-Theft" eli avaimessa siru. Ruiskurungoissa nestelämmitys.
    FJR -17
  9. #609
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    http://www.simonevans.co.uk/v-four/vfr800.htm

    Tuon mukaan 2000 mallissa on uudet, taittuvat peilit ja Eurooppaan tuoduissa malleissa käynnistyksen esto "Anti-Theft" eli avaimessa siru. Ruiskurungoissa nestelämmitys.
    Jep, virtalukon seutu taitaa olla aika erilainen ainakin kuvista päätellen, uudemmissa se HISS -teksti lukon ja mittariston välissä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  10. #610
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Jep, virtalukon seutu taitaa olla aika erilainen ainakin kuvista päätellen, uudemmissa se HISS -teksti lukon ja mittariston välissä
    Mahtia jätkät! Jos HISS tuli 2000 vuosimalliin niin tuo on helppo silloin tarkistaa. Se miksi siis kyselin oli kun 99´vuosimallissa on vielä se kuumeneva jännitteensäädin jos oikein olen ymmärtänyt.
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  11. #611
    Joo tossa sama lontooksi:
    The 2000 (FiY) regulator/rectifier differs from the previous years because it has an extra wire "Voltage Sense". This voltage sense is a feedback mechanism that helps prevent the reg/rec from cooking itself. This is why you hear of 1998/99 bikes cooking the reg/rec but not the 2000 bikes
    FJR -17
  12. #612
    Onko sillä merkitystä käyttääkö öljypropun tiivistykseen alumiini vai kupari prikkaa. Yritin vähän netistäkin kaivella muttei sieltäkään löytyny kun jotain jonninjoutavaa spekulointia. Paikallaan oli alumiininen ja öljypohja on ilmeisesti myös alumiinia joten se lienee varmempi vaihtoehto? Kun nuo aluprikat on vissiin vähän kupariittista pehmeämpiä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  13. #613
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Onko sillä merkitystä käyttääkö öljypropun tiivistykseen alumiini vai kupari prikkaa. Yritin vähän netistäkin kaivella muttei sieltäkään löytyny kun jotain jonninjoutavaa spekulointia. Paikallaan oli alumiininen ja öljypohja on ilmeisesti myös alumiinia joten se lienee varmempi vaihtoehto? Kun nuo aluprikat on vissiin vähän kupariittista pehmeämpiä.
    Sähköhommissa ainakin on ehdottomasti kielletty liittämästä alumiinijohtoa kupariliittimeen ilman vaihtoliitintä tai prikkaa. Se alumiini hapettuu pois. Ja hapettuu vaikka ei ole sähköt päällä, se johtuu kemiasta. En tiedä miten korreloi öljyproppuun.
    FJR -17
  14. #614
    Äkkiseltään en itsekkään kupariprikkaa alumiinipintaan ehkä laittaisi. Tosin taitaa noi kupariprikat pääosin olla pinnoitettuja, joten pinnoite estänee metalliparin syntymisen.
    Ex: Aprilia RS -99, Kawasaki Z750 -10 Nyk: Aprilia Tuono V4R APRC -14
  15. #615
    Eri metallit muodostavat elektrolyytin (tiesuolakura) kanssa sähköparin jossa epäjalompi metalli syöpyy ja alkaa kulkeutua kohti jalompaa. Aluprikka olis parempi mutta tuskinpa tuo kesällä ongelmaksi muodostuu. Talvella eri juttu suolauksen takia.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  16. #616
    Niijjoo tuota sähköparihommelia en tullutkaan ajatelleeksi.

    Aluprikka hankittu
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  17. #617
    Yhdenlainen perinnepläjäys on pyöräyttää ropun kierteen juureen aina hieman
    "putkiteippiä".

    Helpottaa henkisesti sitä ylikiristyksen riskiä ja muita lieveilmiöitä.....
    eikä siitä toisaalta mitään haittaakaan ole .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #618
    Käykö Givin keyless sarjan laukkujen raudat Givin monokey laukkuihin?
    Honda VFR 800FI ´98
    Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
  19. #619
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Eri metallit muodostavat elektrolyytin (tiesuolakura) kanssa sähköparin jossa epäjalompi metalli syöpyy ja alkaa kulkeutua kohti jalompaa. Aluprikka olis parempi mutta tuskinpa tuo kesällä ongelmaksi muodostuu. Talvella eri juttu suolauksen takia.
    Autoissa ja mopoissa mitä olen vuosien varrella ropaillut on ollut ihan sekaisin kumpiakin, enkä ole koskaan huomannut noissa mitään eroa syöpymisen osalta. Tai no, aluprikat saattaa joskus olla siltä ilman kanssa kosketuksissa olevalta ulkoreunalta vähän hapettuneen näköisiä, mutta tätäkin huomaa lähinnä vaan jossain auton jarruosissa tms. paikoissa, jotka ovat suolamoskan kanssa tekemisissä.

    Ehkä suurin ero noitten välillä on siinä, että kupariprikkaa voi uudelleenkäyttää paremmin hehkuttamalla sen pehmeäksi
    Arttu
  20. #620
    Sankoaapas sitten seuraavaksi mistä voisi tilata edukkaasti uuden ohjaustangon? Nykyinen on bilteman mx "korkea" välipuulla, Leveys: 807 mm. Korkeus: 110 mm. Sweep: 67. Pitäis olla ainakin vähän korkeampi ja pikkusen enempi sweeppiä et sais ajoasentoa pikkusen pystymmäksi. Koropalojen tai välikorokkeiden vaihto/asennus ei oikeen onnaa koska yläteepala on jo valmiiks mallia modattu. Edit: eiku saishan siihen tietty koropalat väliin mut näyttää vähän leikkaa liimaa ratkaisulta minusta...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  21. #621
    Tähän kuntoon menee akun kenkä, kun se yhdistetään vääräntyyppiseen metalliin. Liekö joku rikkonut kengän kiristyksen ja päättänyt hoitaa homman galvanoidulla(?) ruuvilla.

    Kyseessä vuokra-auto Kaliforniassa parin vuoden takaa. Autolla oli ikää parisen vuotta.

    Kuva otettu viimeisenä matkapäivänä San Franciscossa ja tuona aamuna se ei sitten enää käynnistynyt, joten otettiin konepelti auki. "Onneksi" ongelma ilmeni vasta tuolloin, sillä reissun aikana tuli ajettua sellaisia paikoissa, että ei olisi ollut kiva jäädä odottamaan road side assistancen saapumista pahimmassa tapauksessa tuntien ajomatkan päästä.

    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  22. #622
    En ole 15v asentajaurani aikana törmännyt koskaan öljypropun vääränlaisen tiivisteen takia syöpymiseen.
    Ja on ollut kupari ja alumiiniprikkaa alumiini ja teräspohjassa ja vaikka mitä.
    Tietysti jos nukuttaa paremmin niin laittaa sellaisen minkä haluaa
    Esim: erääseen saksalaismerkkiin (auto) tulee alkuperäisosana kuparitiiviste öljyproppuun ja on alumiini öljypohja.
    Drz
  23. #623
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Tähän kuntoon menee akun kenkä, kun se yhdistetään vääräntyyppiseen metalliin. Liekö joku rikkonut kengän kiristyksen ja päättänyt hoitaa homman galvanoidulla(?) ruuvilla.

    Ihan vinkee arvaus mut oisko tuolta tuon kauluksen alta minne toi ruuvi vaikuttais olevan ruuvattu tullu hapot ylös?

    Saatiinpas täällä nyt prikasta asiaa mulla on alumiittinen nyt sielä ainakin laittakaa te mitä parhaaks näätte.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  24. #624
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Eri metallit muodostavat elektrolyytin (tiesuolakura) kanssa sähköparin jossa epäjalompi metalli syöpyy ja alkaa kulkeutua kohti jalompaa. Aluprikka olis parempi mutta tuskinpa tuo kesällä ongelmaksi muodostuu. Talvella eri juttu suolauksen takia.
    noin se menee- tuossa jäi vaan pois se että pinta-alat vaikuttaa syöpymisen nopeuteen.
    Tässähän kupariprikkaa on näkyvissä hyvin vähän vs öljypohja tai edes proppu, joten syöpyminen öljypohjassa on hiin hidasta että kaikki muu kuluminen lienee nopeampaa esim eturenkaasta nouseva hiekkainen vesi jne.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  25. #625
    Lainaa TweetyLeaf kirjoitti Katso viesti
    Käykö Givin keyless sarjan laukkujen raudat Givin monokey laukkuihin?
    Laukkuja on kahta mallia, sisäreunassa muotoilu yläputkille tai sitten ei. Mulla on keylessit varastossa, ne käy givin custom-laukun kanssa. Molemmissa suora sisäpinta. Kappa taitaa mennä samaan muottiin. Todennäköisesti suorat käy ristiin. Takalaukussakin kiinnitys on just samalla jaolla, sivulaukun pystyi heittämään takalaukun tilalle ja päinvastoin (ei kylläkään tullut tarvetta, mutta tuli testattua kiinnikkeitä viritellessä).
    Tarkistaisin kyllä ennen hankintaa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  26. #626
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Sankoaapas sitten seuraavaksi mistä voisi tilata edukkaasti uuden ohjaustangon? Nykyinen on bilteman mx "korkea" välipuulla, Leveys: 807 mm. Korkeus: 110 mm. Sweep: 67. Pitäis olla ainakin vähän korkeampi ja pikkusen enempi sweeppiä et sais ajoasentoa pikkusen pystymmäksi. Koropalojen tai välikorokkeiden vaihto/asennus ei oikeen onnaa koska yläteepala on jo valmiiks mallia modattu. Edit: eiku saishan siihen tietty koropalat väliin mut näyttää vähän leikkaa liimaa ratkaisulta minusta...
    Louis.de
    AA is for quitters.
    Z1000 -04
  27. #627
    Nonii mietinkin et joku saksankauppa niitä myi

    Pakko tosin akuutiksi avuksi käydä biltemasta ne koropalat tähän hätään ja yrittää elää niitten kanssa jahka lakkaa köyhtymästä...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  28. #628


    Nyt iski muistikatkos. Vaihtelin tuohon minun ktm:ään kesärenkaat taas paikalleen mutta jäi häiritsemään tuo etupää. Eli vanne holkkeineen ei kiristy toiselta puolelta iskarin alapäätä vasten vaan tuota akselin paksumpaa päätä jää näkyviin 5-6 mm tuonne iskarin alapään ja holkin väliin. En nyt äkkiseltään muista että kuuluiko sen olla noin vai pitäisikö sen kiristyä niin että molemmat pyöränlaakereiden holkit ottaa kiinni noihin alapäihin.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  29. #629
    Kuuluu olla noin, ja iskarit pumpattu suoriksi/yhdensuuntaisiksi.

    Vasemman puolen mutterilla/pultilla kiristetään holkit ja laakerien sisäkoolit nippuun vasemman iskarin ja tuon akselin oikean pään paksumman osan väliin, ja oikea iskari kiristetään sen ympärille kunhan on ensin tarkistettu että iskarit on suorassa.
  30.  
  31. #630
    Ookoo hyvä homma. Kiitos
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
Sivu: 21 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen