Sivu: 19 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 541:stä 570:een 1081:sta
  1. #541
    Joskus pohtinut miksei henkilöpuolella edes dieselautoissa ole "pakokaasujarrua" mutta päätynyt siihen lopputulemaan ettei niin pienestä moottorista liienne riittävästi vastusta...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  2. #542
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mitä muuten moposkoottereiden liikennevakuutukset maksaa? Kattelin eilen ja laskureita ei oikein ollu saatavilla ja IF:ssä tais olla joku järkyttävä yli kolmesataa johonkin 500€ derbiin.
    Mulla Aprilia Amigos n. 150€ vuodessa.
    Se mikä ollu vähän hölmöö, ettei ole saannu seisontaa muuta ku viemällä kilvet konttorille, eli poistamalla rekisterist.
    Marraskussa tämäkin muuttuu, niin et mopn ja mp:n saa seisontaan, ku systeemit muuttuu Trafilla.
    Moottoripyörien liikennekkäyttöpoisto helpottuu

    Lainaa Jagroan kirjoitti Katso viesti
    Ongelman luo kyyditettävät ihmiset. Mopoilla sattuu kohtuu paljon pieniä onnettomuuksia, joista joudutaan maksamaan pahimmillaan 4 mopoilijan hoitokustannukset (kaksi mopoa kaksipäällä törmää).
    Ku aikoonaan siihen vakutuksen otin, niin v-yhtiön täti kerto et yhdelle hengelle rekatus mopos on n. 50€ halvempi liikennevakutus ku kahden hengen.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  3. #543
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Joskus pohtinut miksei henkilöpuolella edes dieselautoissa ole "pakokaasujarrua" mutta päätynyt siihen lopputulemaan ettei niin pienestä moottorista liienne riittävästi vastusta...
    Samaa miettinyt ite jo joskus 15 kesäisenä, kun käytiin perheen kanssa Norjassa ja ei ihan meinannu golffin moottorijarru alamäissä riittää. Tietysti se olisi tehottomampi ku kuorma-autossa, mut luulis sen riittävän ku tuota massaakin on aika paljon vähemmän kuin kuorkissa.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  4. #544
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Joskus pohtinut miksei henkilöpuolella edes dieselautoissa ole "pakokaasujarrua" mutta päätynyt siihen lopputulemaan ettei niin pienestä moottorista liienne riittävästi vastusta...
    Itse samaa asiaa pohtineena sain joskus vastaukseksi että auton massa on liian pieni ja renkaiden lukkiutumisen riski liukkaalla näin myötä liian suuri. Hauskoja oli ne hetket kössinä kun 12 sarjan volvolla ajoi keskustan läpi ja suojatien yli piti ajaa pakokaasujarru ja kaasu pohjassa pari sekuntia, ja liipasta se "alppijarru" ylös siinä vuoroaan odottavien jalankulkijoiden kohdalla *TUFF & PUFF*

    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  5. #545
    Niinnojoo en tullu ollenkaan ottaneeksi huomioon että sitähän pitää osata käyttää ja se on todistettavasti aika suurelle osaa henkilöautoilijoista mahdoton paikka... kaipa nykyautoissa ois jo sen verran elektroniikkaa että se saataisiin toimimaan normaalijarrujen kanssa yhteistyössä estäen näin lukkiutuminen. Vois kyl olla jossain litrasessa kauppakassissa aika koominen näky kun tulee mäkeä alas...

    *pulipulipulipuli*....
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  6. #546
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Ku aikoonaan siihen vakutuksen otin, niin v-yhtiön täti kerto et yhdelle hengelle rekatus mopos on n. 50€ halvempi liikennevakutus ku kahden hengen.
    Hyvä pointti ja ihan looginen, jopa. Toi mopo olis siin hyvä kun sais parkkerata minne vaan. Ruuvais hillittömät nastat niin ajelis talvella harrastuksiin tollasella, kun pimeessä ja kylmäs on ikävä talsia. Mikä auto? Ei mulla ole autoa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #547
    Koitin prujata laskukaavoja PuuInfosta, mutta hukuin kaava- ja taulukkosekamelskaan. Kysytään siis täältä:
    Kuinka suuren keskelle jänneväliä kiinnitetyn pistekuorman kestää 3500 mm pitkä, päistänsä kannateltu nelosnelosen puupalkki (vissiin mäntyä, luokasta ei tietoa)?
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  8. #548
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    fbi:stä en tiijjä, mutta miusta siinä lukee fbl (FBL)
    Osaisko joku Sherlock selittää mikä toi EBL-akku on? En löytänyt kkuklesta?
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  9. #549
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Osaisko joku Sherlock selittää mikä toi EBL-akku on? En löytänyt kkuklesta?
    Sori, nyt on lyhenne mennyt mulla(kin) päin prinkkalaa. Kyse oli EFB-akusta, ohessa pari linkkiä.

    http://www.varta-automotive.fi/fi-fi...ts/start-stop/

    http://www.autobatteries.com/en-us/b...echnology/efb/
  10. #550
    Lainaa Jagroan kirjoitti Katso viesti
    Tää on aivan sairaan hienoa, että tuollaisilla järjestelmillä saadaan hiilidioksidipäästöjä pienennettyä. Noiden hienojen järjestelmien ongelmana on mielestäni liian kalliit ylläpitokustannukset. Nuo akut on aika kalliita normaaleihin starttiakkuihin verrattuna. Kaveri valitteli, että pelkästään akun hinta on niin törkeä tuollaisessa, että sen vaihtaminen maksaa enemmän kuin järjestelmän avulla säästetty polttoaine, ja siis reilusti enemmän.

    Toivottavasti kehitys kehittyy kuitenkin myös tulevaisuudessa, mutta pitäisi osata laskea järjestelmien kokonaishyöty.
    En nyt tuota väitettä akkujen älyttömästä hinnasta allekirjoittaisi. Esim Boschin 60Ah efb-akku maksaa motonetissä 109€ ja agm-akku 149€. Onhan tuo agm-malli kalliihko, mutta toisaalta kallishan agm-akkujen "esi-isä" Optimakin oli. Akkujen kestoiän kannalta niitä vaan pitäisi ladata aina välillä täyteenkin, kun autojen hienot järjestelmät pitävät akkua aina vajaana jotta energian talteenotto toimisi.
  11. #551
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    En nyt tuota väitettä akkujen älyttömästä hinnasta allekirjoittaisi. Esim Boschin 60Ah efb-akku maksaa motonetissä 109€ ja agm-akku 149€. Onhan tuo agm-malli kalliihko, mutta toisaalta kallishan agm-akkujen "esi-isä" Optimakin oli. Akkujen kestoiän kannalta niitä vaan pitäisi ladata aina välillä täyteenkin, kun autojen hienot järjestelmät pitävät akkua aina vajaana jotta energian talteenotto toimisi.
    Näköjään biimerillä ollut lasipalatsissa poikasen omat hinnat sitten, joku reilu vuosi sitten aiheesta on siis ollut puhetta.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  12. #552
    Tossa aiemmin tulikin jo talvisäilöntähommat selvitettyä polttoaineen osalta, kiitos vielä vinkeistä. H-hetki lähestyy vääjäämättä ja viikonloppuna loppuu ajelut. Säilytys lämpimässä autotallissa, jossa lämpötila pysyy plussalla koko talven. Pari kysymystä:

    1. Ruostesuojaus: metalliosille vaikkapa tätä?
    http://tuotteet.etra.fi/fi/g13895768...korroosiosuoja
    Ja keväällä putsataan pois? Vai onko parempaa vaihtoehtoa? Biltemalla on omansa, jota jossain ketjussa vinkattiin, mutta on loppu.

    2. Stefojen voitelu? Moottoriöljyä ja pumppausta?

    3. Litiumpasta nivelten voiteluun? Tästä mönjästä en oikein löytänyt juttua, mutta tuota sattuisi olemaan hyllyssä.

    Joo, tää on tämmöistä aloittelijan sätkimistä ja varmaan moni tuuppaa mopon kuusen alle ja lähtee sieltä keväällä kuin rukki hyrrään. Harrastusmielessä vaan kiinnostaisi tehdä suurin piirtein kunnolla tämäkin homma, vaikkei mistään tuliterästä pyörästä olekaan kyse.
    Honda CBR 600F4i
  13. #553
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Lancelot kirjoitti Katso viesti
    Tossa aiemmin tulikin jo talvisäilöntähommat selvitettyä polttoaineen osalta, kiitos vielä vinkeistä. H-hetki lähestyy vääjäämättä ja viikonloppuna loppuu ajelut. Säilytys lämpimässä autotallissa, jossa lämpötila pysyy plussalla koko talven. Pari kysymystä:

    1. Ruostesuojaus: metalliosille vaikkapa tätä?
    http://tuotteet.etra.fi/fi/g13895768...korroosiosuoja
    Ja keväällä putsataan pois? Vai onko parempaa vaihtoehtoa? Biltemalla on omansa, jota jossain ketjussa vinkattiin, mutta on loppu.

    2. Stefojen voitelu? Moottoriöljyä ja pumppausta?

    3. Litiumpasta nivelten voiteluun? Tästä mönjästä en oikein löytänyt juttua, mutta tuota sattuisi olemaan hyllyssä.
    1. turha
    2. ei vaan liukuputkien putsaus ja ehkä talvella joskus joku pumppaus jos haluut, öljy liukuputkessa/pölysuojissa kerää vaan maatiepölyä ja kuluttaa stefat nopeemmin. Stefan tarkoitus on pitää öljy ja öljynpaine iskarin sisäpuolella. Öljy ei kuulu stefan ulkopuolelle by design. Ei stefa talven aiana kuivu koska (keula)öljy ei haihdu mihinkään. Kuivat liukuputket ilmeisesti voi liukastuttaa silikonilla (muistan kuulleeni) jotta keulan herkkyys paranee?
    3. ei kun ihan suositeltu vaseliini jos huollat pyörän linkkuja.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #554
    Mihin keskustelusäikeeseen postattiin juuri pävä-pari sitten kuvia Pyynikin kokoontumisesta?
    Yhdessä kuvassa etualalla oli pappa-tunturi, jonka tarakalla oli puulaatikko/pakki. Tuna on työkaverin härveli.

    Piti näyttää kuvaa kamraatille, mutta enhän minä löydä sitä enää mistään.
    Royal Enfield Classic 2024
  15. #555
    Lainaa Lancelot kirjoitti Katso viesti
    1. Ruostesuojaus: metalliosille vaikkapa tätä?
    Jos autotalli on lämpimämpi kuin ulkoilma, niin tällöin kosteutta ei normaalissa tilanteessa pääse tiivistymään metallipinnoille ja metalliosat ei tällöin ruostu.

    Jos kosteutta pääsee muodostumaan, eli metalliosat hikoilee lämpötilan ja kosteusprosentin muutuessa, pinnoite (maali, sinkki) suojaa ruostumiselta. Jos pinnoitteessa on virheitä eli maalissa naarmuja, ruostumista alkaa tapahtua. Samoin esim kohdissa, joissa syntyy galvaaninen pari esim. ruostumaton pultti ja puhdas metallipinta ja kosteus pääsee tähän väliin, niin epäjalompi ruostuu.

    Aika monta vuotta ulkona seisovat autot kestää ruostumatta, vaikka kesällä sataa ja keväällä/syksyllä kuura peittää koko auton sulaen päivällä peltien pintaan.
    Viimeksi muokannut: Nomad; 13.10.2015 klo 11:46.
  16. #556
    Mites nykyisin onnistuu ajelu vanhalla alle 25kw pyörällä, jos omistaa A2-kortin. Jos pyörän alkuperäisteho on alle 70kw nii joo. Mut jos on vaikka 600 cbr tai gikseri nii saako sillä ajaa jos papereissa lukee pelkkä 25kw eikä alkuperäistä tehoa ole merkattu? Kuinka poliisit suhtautuu jos A2-kortilla ajaa tehokasta alle 25 kilowattista tai ihan täystehoista?

    Terveisin byrokratian uhri
    Pyörätön....
  17. #557
    Lainaa pumppukone kirjoitti Katso viesti
    Mites nykyisin onnistuu ajelu vanhalla alle 25kw pyörällä, jos omistaa A2-kortin. Jos pyörän alkuperäisteho on alle 70kw nii joo. Mut jos on vaikka 600 cbr tai gikseri nii saako sillä ajaa jos papereissa lukee pelkkä 25kw eikä alkuperäistä tehoa ole merkattu? Kuinka poliisit suhtautuu jos A2-kortilla ajaa tehokasta alle 25 kilowattista tai ihan täystehoista?

    Terveisin byrokratian uhri
    Tarttee olla paperissa maininta alkuperäisestä tehosta. Ei saa aakakkosella ajaa pyörää, joka on yli 70kW alkuperäistehoiltaan.
    Jos ajaa täysitehoista, niin vakuutus ei korvaa ja tulee sakkoa ja kortti lähtee ja ja...

    A2 vaatimuksissa tehopano 0,2 kW/kg pakottaa kevyimmissä (alle 175kg omamasa) pyörissä kuristaan alle 35kW.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  18. #558
    Autokouluope sanoi että menee sen säännön mukaan mikä silloin kuristaessa ollut voimassa. Eli jos turbobusa on ennen ajokorttimuutoksen voimaantuloa rekisteröity 25kw niin sillä saa ajaa uudella A2-kortilla. Varmista trafilta tai poliisilta kun tiettävästi autokouluopettajatkin on joskus väärässä.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  19. #559
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Autokouluope sanoi että menee sen säännön mukaan mikä silloin kuristaessa ollut voimassa. Eli jos turbobusa on ennen ajokorttimuutoksen voimaantuloa rekisteröity 25kw niin sillä saa ajaa uudella A2-kortilla. Varmista trafilta tai poliisilta kun tiettävästi autokouluopettajatkin on joskus väärässä.
    Jos turbobusa on ensireiksteröity 25kW tehoilla, niin silloin ei liene ongelmaa.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  20. #560
    Mitenkäs kuuluu menetellä, mikäli 35kW-tehoisen pyörän äänenvaimentimen vaihtaa toiseen (E-hyväksyttyyn)? Vaatiiko muutoskatsastusta, tehonmittausta tms., mikäli pyörän haluaa säilyttää A2-luokassa? Entä jollei A2-luokituksen tarvitse säilyä?

    Finlexistä löysin vain tämän: "Muutoskatsastusvelvollisuuden edellytysten ei katsota täyttyvän ... ... 16 §:ssä tarkoitetun vähemmän kuin 10 % moottorin tehon kasvun johdosta taikka jos ajoneuvoon vaihdetaan siihen tarkoitettu alkuperäistä osaa korvaava EY- tai E-hyväksytty varaosakatalysaattori tai -äänenvaimennin."
    Onko A2-luokalle olemassa joku mystinen poikkeus?
  21. #561
    Samsung mobiililaite ilmoitti että Omat Reitit palvelu loppuu
    Mitäs nyt sen tilalle reittien tallentamiseen?
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  22. #562
    Tietääkö kukaan mistä saisi ostaa neopreenimattoa, vaikka ihan A4 kokoisina paloina. Vahvuus mielellään 3mm+ ja jos mahdollista valmiilla liimapinnalla.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  23. #563
    Oisko etralla
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  24. #564
    Ei ainakaa lahes ollu/ois pitäny ostaa joku mailin rulla. On muutenkin sellanen putka et ajan mielummin suutarilaan ja takas kun astun asiakkaana sisään... ei tuo vähittäismyynti oikeen tunnu napeksivan. Viitti ylettömästi sitoa rahaa/varastotilaa tavaraan jota tarvii satunnaisia pieniä paloja sillon tällön.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  25. #565
    http://www.shelby.fi/?cPath=402_22_62_215

    Tualta kysymään neopreeniä
    rane77(ät)moottoripyora.org
  26. #566
    Mnjaa kaipa siihen vois ton parikymppiä plus postit sijottaa joillain jämäpaloillakin pärjäis kun tulee lähinnä satunnaisia tärinänvaimennus/naarmuuntumisestopaloja josta syystä soisi olla paksumpaa mut hinta hyppää reilunlaisesti.

    Montahan tollasta näytepalaa noilt sais pummattuu
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  27. #567
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti

    Montahan tollasta näytepalaa noilt sais pummattuu
    Jokaista vaihtoehtoo yks?
    Voishan noiltakin löytyä jotain jämäpaloja. Kysymällä selviää ja juomalla humaltuu.
    rane77(ät)moottoripyora.org
  28. #568
    Pitääkö sen olla nimenomaan neopreenia? Käykö solumuovi?
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  29. #569
  30.  
  31. #570
    Lainaa Juli kirjoitti Katso viesti
    Pitääkö sen olla nimenomaan neopreenia? Käykö solumuovi?
    Sorry unohdin vastata. Mielellään kyllä, tuo mm murenee ja hankalaa liimata.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sivu: 19 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen