Kysymys ehkäpä kokeneemmalle rassarille:
Tuli tilattua tuohon Apriliaan katkenneen nokkaketjun tilalle käytetty Saksasta koska 28 € < +200 €. Manuskassa on speksit ketjun venymän maksimille, joten sen saa mitattua tönärillä.
Tietty, aikaisemman elämän pyörimissuunnasta ei voi olla varma, jollei ole ketjuun merkattu. Lisäksi, kai noi asettuu rattaille jotenkin.
Onko tämä nyt järkevää vai ei?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nyt mieti oikein todella. Istu alas ja katso peiliin. Onko sun touhut muutenkaan järkeviä? Kuka järkevä ajaa jollain fiiatilla, kun voisi ostaa toimiviakin moottoripyöriä?
Eli ei. Ei ole järkevää. Niinkuin ei sun touhut muutenkaan. Eli anna palaa.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nunii.....
Tossa romanssissa ei rankempikaan välittäminen
tahdo enää täyttää edes esileikin kriteereitä
Kunhan ei vaan olis serkuksia.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
En vastaa esittäämäsi kysymykseen vaan esitän sinulle rakas JMH uuden kysymyksen:
Haluatko löytää itsesi keskeltä Saksaa autobahnan varresta rikkoutuneen Aprilian vierestä kesken Cannonballin vain koska säästit vajaan baari-illan verran rahaa?
P.S. Mut kyl tää vahvasti alkaa kuulostaa siltä, että Mr. Penman tosiaan on tuon teidän reissun aivot.![]()
Superbike #7
Osanumeron mukaan tuolla olisi 90€ hintaan ketju: http://casacapo.com/ofertas-180.
Liekö sopiva?
Kuullostaa kyllä kohtuu vitaaliselta osalta säästää tuossa... kerrannaisvaikutukset melko suuret kun se napsahtaa uudelleen... tiedän tasan miltä tuo tuntuu, useita Volvoja omistaneena on joutunu välillä tilailemaan joitain pisteosia ja voin kertoa että mm kumivaimennetusta kampiakselin apulaitehihnapyörästä kun näin loppusumman 502 euroa hetken nieleskelin ja pohdin että eikö sinne nyt joku tavan peltirissa olis menny...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Onko olemassa muuta syytä kuin mahdolliset takuujutut miksi vanteen keskiötä ei saa purkaa? http://www.acv-co.sakura.ne.jp/01_product/gale_en1.html
"Important: Do Not disassemble the hub adapter. It causes serious malfunctions of the wheel. "
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onko kukaan käyttäny bensan sekaan heitettäviä kaasarin/ruiskunpuhdistusaineita?Pyörässä on matalilla kierroksilla ikävä vaiva että tuntuu pörpöttävän vähän miten sattuu. Tulpat vaihdoin ja exupin ajattelin kans tarkistaa. Pyörä on tod.näk. seisonut aika paljon kun kilometrejä niin vähän, niin ajattelin että jos tuota puhdistusainetta uskaltaa vaan kaataa pyöränkin tankkiin niin voisi senkin kokeilla. Pyörä on Yamaha fzs 1000 -03. Kaasarivehje siis. Stp:n aineita ilmeisesti olisi ainakin meidän tuppukylästä saatavilla. Kaasarien purkuun en nyt vielä ajatellut lähteä, vaikka sekin tosin voi olla jossain vaiheessa edessä.
Cbrforumilla monet vannoo Seafoam nimisen aineen nimeen, sitä ei tosin täältä pohjolasta saa. Voi sitä sinne laittaa mutta vaihtoehtoja mitä tapahtuu on kolme. 1.ei niin mitään. 2. Saat siitä avun jos ongelma on hyvin vähäinen. 3. Paskat lähtee liikkeelle ja suuttimet imasee porot nokkaan ja sitte soitellaan kyytiä kotio. Itelle kävi tuo numero kolme silleen että hyytyi, just ennen pysähtymistä ampu liikkeelle, hyytyi, täyskaasulla just 80, taas ampui eteenpäin jne, tyhjäkäynnille ei voinu laskea. Lopputuloksena yks suutin melkeen kokonaan tukossa ja kaikista tuli kakkaa. Muista sitten myös tyhjentää tankki ja laittaa se litku freesiin bensaan.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kokeneet rassarit tällä palstalla näköjään vähissä, tai sit ne ei vaa viitsi ees kusta mun suuntaan
No ei sillä, pakko sen käytetyn kunto on katsastaa kuitenkin, kun matkallakin jo on.
Lisäksi onhan se ihan oma virhe hakea mielenrauhaa keskustelufoorumeilta. Se menee vituiksi. Aina. Tuossa Tumppi jo toisessa triidissä (öljyn määrä) totesikin, että jos ei oo just, niin galaksit räjähtää![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kokeilin tuota http://www.motonet.fi/fi/tuote/60801...lisaaine-443ml, kun kone röpötti ja tyhjäkäyntipiirien kanavat olivat likaiset. Valitettavasti ei auttanut mitään vaikka moneen kertaan ja yliannoksillakin kokeilin.
Juu, teho varmastikin riippuu siitä mitä töhnää kanaviin on sattunut tarttumaan. Itsellä lika oli tankista irronnutta sinkitystä ja siihen tuo aine ei purrut.
Mullakin pimeni pari vuota sitten ykskaks yhden kaasarin tyhjäkäyntisuutin. Ei auttanut muu kun ultraäänipesu. Kokeilin Motulin(kohan se oli) injector cleaneriä, mutta ei auttanut. Ruohonleikkuriin laitoin tankilliseen tota, muuten vaan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
https://www.youtube.com/watch?v=WdT4DPFXIkM
https://www.youtube.com/watch?v=u6UeJXkzDW8
Kyllä video näyttää hyviä tuloksia pytystä, mutta kaasarin sisään olis ollu mielenkiintosempi kurkistaa.
,
Aamulla ilmeni joku sähkö häiriö kierrosluku mittari alkoi vaellella omiaan ja vapaan merkkivalo vilkkumaan kierrosten pudotessa palaa koko ajan.
pyörä tuntui muuten toimivan, mistä kannattaa lähteä etsimään huonoa liitosta?
Pyörään on asennettu speedohealer ja gipron vaihde näyttö kawa zx9r 98 on pyörä.
Se nyt voi olla ihan mitä vaan missä vaan mutta oman kokemuksen mukaan kierroslukumittarin häröilyt aiheuttaa yleensä huono maatto ja vika on yleensä sielä mitä joku on joskus sörkkinyt/muuttanut tehtaan jäljiltä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Duunista kun ajelin himaan niin muutaman kerran vilkahti vapaa valo , kotosalla sitten ihmettelin johdotuksia ja annoin hellää huolenpitoa ja luonnon valohoitoa.
Pikku lenkki ja kaikki toimi kun ennenkin eli ei ylimääräsiä viisarin vaeltelua eikä vilkkuvia merkkivaloja, syytän kosteutta ja kehun rekkamasan neuvoja sekä korjaus taitoaniaamulla taas mopolla töihin.
Mistä kannattaisi kysellä Helsinki-Vantaan kentän lähimaastosta rengasta alta alle laitolla jos haluaisi päästä halvalla?
http://www.allright.eu/index.php?page=contacts
Tuolla ainakin onnistuu odottaessa ja ilman ajanvarausta sekä joskus halvallakin.![]()
Onko kukaan vaihtanut moottorin kiinnikepulttejaan normaaleihin? Teen stunttihakkiä kaverin daytonaan ja saadakseni riittävän tukevan kiinnityksen aikaan joutuisin vaihtamaan takimmaiset moottorin tiuhakierteiset kiinnikepultit normaaliin kierretankoon. Luulis M12 nylock muttereiden pysyvän kiinni, ainakaan mun omat pultit ei olleet kovin tiukalla alunperinkään.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Pari juttua mitä kannattaa huomioida, kun tuollaisia muutoksia tekee. Kannattanee tarkistaa alkuperäisten kiinnikepulttien lujuusluokitus. Moottoripyöräkäytössä kuvittelisin niiden olevan vähintään 8.8 merkinnällä tai jopa 10.9 tai 12.9. 12.9 kestää noin 50% enemmän kuormaa särkymättä. Normaaleissa halpahallien kierretangoissa on lujuusluokka yleisesti 4.8, 6.8 tai hyvällä tuurilla 8.8. Jos luokitus ei ole sama, niin ei ole mitään takeita ettei ruuvi menisi käytössä rikki varsinkin jos samaan kiinnitykseen tulee jotain muitakin kuormaa aiheuttavia komponentteja.
Toinen asia on tuo taajakierteisyys. Taajakierteinen pultti saadaan hieman tiukempaan kiinni alustaansa ja esim. aukikiertymisen riski pienenee oleellisesti. Taajakierteisessä pultissa on myös suurempi pultin sydänhalkaisija, jonka takia se kestää aavistuksen enemmän kuormitusta menemättä poikki.
Jos satut siis löytämään jostakin samalla lujuusluokituksella olevaa kierretankoa ja lukituksen varmistamiseen käytetään vastaavasti lujaa nylockia tai muuta kierteen aukeamisen estämiskeinoa, niin tällöin saattaisin tuollaisen pultin vaihtamista harkita. Muussa tapauksessa jättäisin pultit vaihtamatta.
Jos lujuusluokat eivät ole tuttuja voin niitä vielä toisessa viestissä hieman availla.
2016: Honda CBF125 -09
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94