Noi OEM kaapelit näytti vahvasti 10 mm^2 paksuisilta. Laitoin 16 mm^2. Jos tuota vahvempaa rupeaa tuikkaamaan paikalleen, niin tulee vaikeuksia
A) kenkien kanssa
B) kaapelin taittelun kanssa starttimoottorin, releen ja akun päässä.
Vaihtoon meni nyt akun miinus ja releeltä startille menevä kaapeli. Kengät puristettiin ja tinattiin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tyhmä heitto täältä sivusta; kai niitä kaapeleita voi olla (teoriassa) kaksi rinnan jolloin sais tuplaten neliöitä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Epäilemättä kyllä näin.![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ne mp:n akkukaapelit ovat myös niin lyhyeet et ei niis paljon neliöit tarvi olla.
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Mikä siinä nyt noin kääk on? Perusfysiikkaa... Vähän liian ohut mutta pitkä kaapeli helposti alkaa rajoittaa maksimivirtaa, jolloin siitä voi olla todellista haittaa. Sen sijaan lyhyenä vähän liian ohut kaapeli ei juurikaan haittaa, korkeintaan hieman lämpenee jos starttia joutuu hieromaan kohtuuttoman pitkään. Toki molemmat noista väitteistä sillä olettamalla että kaapelin vahvuus on edes jotenkin järkevässä suuruusluokassa.
Jep, kannattaa joskus vaikka kurkata millaisia johtoja pitkin ne amppeerit siellä startin sisällä matkaa viimeiset sentit enne hiiliä...
Bridgestonelle en löytänyt omaa osiota, niin kysyn sitten täällä.
R10 Typ 2 Medium DOT12 kumeista kokemuksia? Toimiiko radalla? Paistoikä ei liene ongelma. Näytti yhdessä nettikaupassa olevan etu+taka 205€.
Näin on. Tässä kaavaa josta asiaa voi hahmottaa jos sähkötekniikka on päässyt unohtumaan.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Ducatin Scramblereista tuli mieleeni, että mitä käytännön/teknisiä/ominaisuus eroja perinteisillä pinnavanteilla ja noilla alumiini/seosmetalli/valetuilla (?) on ?? Pahoittelen etten tiedä oikeita termejä.
Ainakin yksi ratkaiseva ero on se, että tavalliset pinnavanteet vaatii sisärenkaan. Eli ainakaan paikkaaminen reissun päällä pelkällä tubeless-paikalla ei onnistu sisärenkaallisessa (jos/kun sisärengas on puhki myös).
Ja eiköhän ne valuvanteet, alumiiniset tai magnesiumia olevat ole kevyempiä ja tukevampia kuin pinnavanteet, sopiva kompromissi keveyden ja keston suhteen siis.
Jousittamattoman massan mahdollisimman pieni määrä on kuitenkin monissa piireissä tavoiteltava asia ja ainakin valupyörä tarjoaa tähän helpoimman tien.
Crosseissa ja enduroissa vanteen on kai syytä "joustaa" hieman, joten pinnavanne sitten parempi kuin valupyörä...Bemarilla tosin taitaa olla joku pinnavanne, joka ei tarvitse sisärengasta...
Käytännön ero sekin, että helpompi puhdistettava tuollainen valuvanne kuin pinnavanne.
2018 Kawasaki Z 900
ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
Kun talvisäilytyksen jälkeen pyörä röpöttää n. 3000-4000 kierrosalueella, niin mistä vika yleensä löytyy ja mitä asian korjaamiseksi tulee tehdä? Vanhojen bensojen vaihtaminen tuoreisiin toki ensin, mutta olettaen, että vika säilyy. Kaasuttimestahan se ongelma todennäköisesti löytynee.
Sä oot hyvin jäljillä. Eli jos ei tuoreet bensat auta, niin kaasarit pöydälle ja kunnollinen puhdistus kaikille suuttimille ja kanaville.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Missä eturenkaan vaihto Hämeenlinnan seudulla lauantaina ? Sunnuntaina Alastaroon ja etukumi loppuun ajettu ja uusi tuli tänään postissa, enkä pääse sitä lauantaina itse mihinkään vaihtamaan prkl![]()
1199S Panigale
Www.rengasjaauto.fi, näyttäisi olevan lauantainakin korjaamon puoli auki. Kaippa ne mopoonkin alle vääntää..
E: tosin täytyy varmaan viedä irtovanteena
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Kysy onko http://www.vanajankone.fi/ avoinna lauantaina.
Älä korjaa ehjää....
Triumph Daytona 955i 2002.
Voiko kytkinkopan suojakilven pultata ulkokautta irti ilman että esim tiputtaa jotain vastakappaleita moottoriin? Voiko pyörällä ajaa ilman sitä (ettei esim pidä painelaakeria/sen vipstaakia paikallaan)?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Kiitos vastanneille, mutta kyllä se rengas jäi nyt vaihtamatta.. Noh, mennään kuluneella, kai sillä senverran vielä pääsee![]()
1199S Panigale
Tietääkö kukaan mikä on Suzuki Bandit 600 vm.1998 jarruletkujen banjojen sisähalkaisija (siis se minkä läpi se pultti menee)? Oon eteen teettämässä teräspunos jarruletkuja ja tarttis se saada selville.![]()
Bandit
Tällästä ongelmaa tälläkertaa.
Rungossa olevat niittimutterit on löystynyt onks jotain vinkkiä millä ne sais takasin kiinni edes pikkasen paremmin ikävää ku tankki klonksuu![]()
Apuva? Kyssäri, paljonko tommoses raket 85 museovehkees tillotsoninkaasarin suuttimien perus säätö mahtaa olla? Oma muistikuva on,et 1,5- 1, 25 auki?Kysees mikroauto?
K1200rs '05 , Rsv 1000 Rr
Tuleekohan noi takalaukut yleensä pohjakiinnityslätkän kanssa vai pitääkö itse laukkutelineeseen aina hommata laukkuun sopiva pohjalätkä?
,
Jos tarkoitat lätkällä sitä telinettä,jonka päälle laukku tulee,niin kaupasta ostettuna yleensä kiinnitysteline,lätkä,täytyy ostaa erikseen. Yksityiseltä voi saada molemmat samaan könttään.
Vai mitähän tarkoitat tolla lätkällä..?? Eihän tohon settiin tartte muuta kuin se teline joka kiinnitetään pyörään. Ja siihen telineeseen sitten laukku kiinnitetään.
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
No minä kyllä yrittäisin myydä mielummin sen lätkän ja laukun parina.
Koska siihen telineeseen voi kiinnittää minkä tahansa lätkän.
Mutta tuskin siihen lätkään voi kiinnittää minkä tahansa laukun?
Ja samantien uus probleemi:
Olen onnellinen Mastonin hajusyöpön käyttäjä ajosaappaissa ja kypärässä.
(Se pehmusteiden irti repiminen on vaan jotenkin työlästä).
Nyt silmiini sattui kilpaileva tuote (sudden death)
Onkos joku sattumalta kokeillut kumpaakin?
Eli kannattaako lähteä vieraisiin vai pysyä tutussa ja turvallisessa?
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>