Mulla on joku tollanen Fork_Matrix.jpg koneella (liian iso et saan upattua tänne), googlaamalla tolla tiedostonimellä löytyy sama tiedosto: https://www.google.fi/#q=Fork_Matrix.jpg
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Varmaan löytyy täältä jo asiasta, mutta ei nyt sattuneet oikeat hakusanat ilmeisesti... Onko arvon orggislaisilla kokemusta Ranskan, Italian ja Espanjan poliisin taipumuksista lähetellä maksuvaatimuksia perästä ulkomaille kameratolppakuvien perusteella?
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Reilu kuukausi sitten joku Espoolainen kauppasi 1osaista ratanahkaa, joka oli valmistettu kengurun nahasta.
Nyt minua kiinnostaisi se puku, mutta ilmoitus on kadonnut.
Kaveri mahdollisesti lopettamassa harrastuksen, koska samassa ilmossa tarjottiin myös premiumhintaista kypärää ja hanskoja.
Tietääkö / muistaako kukaan kenestä on/oli kyse?
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Olis FZS600:n kaasarit irrallaan ja pohdin puhdistusta kun nyt irti koneesta ovat. Jos kaasareista purkais vaan TPS sensorin ja kalvot niin uskaltaako sen sit sellaisenaan upottaa ultraäänipesuriin? Vai ottaako sisuskalujen O-renkaat, kohot yms. kipeää?
Mahdollisimman vähäisellä purkamisella ja ronkkimisella ettei mee vituiks. Sen olonen paletti kun on et parempi olla ruuvailematta liikoja![]()
Man and machine merged as one...
Kohokammiot auki ainakin. Ei ole mitään monimutkaista, kolme osaa: koho, kohon alselitappi ja neulaventtiili. Ovat tietty hataran oloisia mutta hiton yksinkertaista tekniikkaa. Kumiosien kestävyydestä en tiedä...
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Vanha viisaus sanoo, että rempassa se osa / tiiviste särkyy, mitä ei ole varalla...
Joo, sensorin ja kalvojen lisäks vielä noi kohokammiot kohoineen ja neulaventtiilit jos avais niin se riittäis.
Mitä oon nettiä nyt tutkaillu niin monet firmat mainostavat nimenomaan ultraäänipesua hellänä puhdistuskeinona aroille muovi- ja kumiosille. Sit taas erinäisten keskustelufoorumien kokemukset on tyyliä "mitä oon kuullu niin kumiosat ei tykkää" ...
Jos pesun jälkeen vielä huolellisesti huuhtelisi lämpösellä vedellä ja paineilmalla kuivaisi.
Man and machine merged as one...
Kyllä minä purkaisin niin pieniksi osiksi kuin pystyy, tulevat kaikki kanavatkin sitten pestyä paremmin. Osat ensin likoamaan kunnon kaasuttimenpesuliuokseen, sitten paineilmaa, huuhtelu ja ultraäänpesuriin. Tai noin olen itse kaasareille tehnyt. Vaikka yksi kerrallaan, että on toisista mallia kasausta varten, ja etteivät mene osat sekaisin. Ja kasaukseen uudet tiivisteet ja neulaventtiili.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Ei vara tietty venettä kaada, mutta kyllä toi ultraääni aika tehokas on. Vaikka ei mulla muuta kokemusta ole kuin tyhjäkäyntisuuttimien putsaus Lidlin pesurilla. Vettä ja muutamatippa(ko se oli) astianpesuainetta ja harmaa vesi tuli. Toisen kerran kun pesi niin vesi jäi kirkkaaksi.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Nyt on kaasarit puhtaat. On toi ultraäänipesuri aikas mahtava masiina.
Sit vaan tiivisteitä (kohojen kulhojen tiivarit) metsästämään. Menee varmaan ulkomaantilaukseen (Ebay) kun tuntuu siellä olevan inhimillisen hintasia.
Oisko kellään suositella mitään puljua, vaikka ulkomaalaista, josta sais edukkaasti mp -tavaraa. Tarttis ketjua rattaineen, kaasareihin kulhojen tiivisteet, FZS600 kaasutin-kansi välille kumikurkkuja, sytytystulppia...mitähän vielä![]()
Man and machine merged as one...
RF900:n ainakin www.louis.eu :sta löytyy kaasarinkorjaussarja halvimmalla mitä olen nähnyt. Ketju-rataspaketteja, öljynsuodattimia ehkä kanstii samalla kertaa tilata. Tulee melko edullisesti ja nopeesti Suomeen
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Jotku on onnistuneesti laittanu kohokammion tiivisteeks ihan tavallisen o-renkaan. Se tarttee vaan liimata sinne tiivisteuraan. Ja mitat pitää osua melko hyvin kohilleen. Jos on 4 kaasaria, säästö voi joskus olla vaivan arvoinen.
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
http://www.motorradteile-hamburg.de
Tuolta löyty tiivisteet 4kpl hintaan reilu 16e. Mukana myös tulee DID ketju ja uudet rattaat![]()
Man and machine merged as one...
Onkos kellään tieto saako tieliikenteessä käyttää ylimääräistä kypärälamppua? On tuossa KTM:ssä suht onnettomat valot ja tuo vois olla ratkaisu.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Mun tietääkseni laki ei puhu mitään ajovarusteissa olevista valoista. Varmuuden maksimoimiselsi en ottais sähköjä moposta, vaan jostain taskuakusta.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ymmärrän hyvin otsalampun käytön pystymettässä tai offarilla.
Mutta kokemuksesta voin sanoa, että on todella ärsyttävää, kun tuolla keskuspuiston valaistuilla ulkoilupoluilla joka kolmas työmatkapyöräilijä tulee vastaa joku ultrabright härpäke päässä. Siinä saa itse kohtaamisen jälkeen ajella sekunnin pari ihan sokeena ennen ku alkaa näkökyky taas palautumaan.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Jostain luin, että olisivat sakottaneet joitain otsalamppua käyttäneitä polkupyöräilijäitä.. Eihän ne liikenteeseen kuulu ja niin kuin wanico tuossa kirjoitti, tehokkaimmat mallit saattavat häikäistä todella pahasti. Eikös niissä ole valotehoa parhaimmillaan / pahimmillaan kohta 3000 lumenia![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tietääkseni otsalampusta ei ole sakotettu vaan siitä että polkupyörästä puuttuu kiinteä valaisin joka lain mukaan tarvitaan.
Häikäisee se tehokas otsalamppu yhtä lailla lenkkeilijänkin nupissa. Mutta ei hätää, eiköhän trafi puutu tuohonkin asiaan tuotapikaa, saadaan taas muutama virkamies lisää työllistettyä.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Ok, taitaa olla oman kukkaron ja yleisen hyvinvoinnin kannalta parempi kun käyttää sitä kypärälamppua vaan metässä ja ihan pienimmillä hiekkateillä. Mites muuten pyörään laitettavat lisävalot? Ne taitaa olla jopa lailliset mut miten paljon pyörään tarvitsee tehä muutoksia? Esim isompaa akkua jne.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Olen itse käyttänyt suht. tehokasta lamppua mökin maastossa ja pimeällä mökkitiellä. Otsalampun valo tulee kyllä käytännössä suunattua niin lähelle, että näkee mihin astuu. Ehkä vähän huono verrata pyöräilijän päässä olevan lampun häikäisyyn, pyöräilijä kun katsoo pitemmälle eteensä ja sinne hän sen valonkin yleensä suuntaa.
Otsassa lampun suuntaus ei vaan oikein hyvin pysy kohdallaan.. Siksi nuo ei oikeasti kuulu liikenteeseen ja ihan helvatin oikein, jos sakot saakin. Tarkoitan siis vain noita tehokkaampia versioita, ne kun ovat parhaimmillaan tehokkaampia kuin xenon-kaukovalot. Sellaiset halpahallin otsalamput ei häikäise ketään ja on kyllä tyhmää jos pyöräilijää sakotetaan sellaisen käytöstä(tai sakotetaan siksi, ettei valo ole kiinnitetty pyörään)
Ollut harkinnassa hommata oikein kunnon tykki, esim. tämä http://www.valostore.fi/tuote/lumilight_navigator_2500/
Hinta on vaan vielä suht. korkea, ehkä pitää vähän odotella.. Samalta sivulta löytyy myös aika vakuuttava demo.
Tämmönenkin sattui silmään, kun lamppuja katselin..
Esimerkkejä eri valonlähteiden valomääristä:
- Perinteisen hehkupolttimolla varustetun taskulampun valoteho n. 5 - 50 lumenia
- Yleisvalaistuksessa käytetyn tavallisen 40W hehkulampun valoteho n. 350 lumenia
- Yleisvalaistuksessa käytetyn tavallisen 60W hehkulampun valoteho n. 700 lumenia
- Kompaktin suurteholedillä ja litiumioniakkulla varustetun taskulampun teho n. 1000 lumenia
- Hehkupolttimolla varustetun auton kaukovalo n. 1000 lumenia
- Kaasupurkaus- eli HID-polttimoilla varustetun auton kaukovalo n. 1800 lumenia
- Suurteholedillä ja litiumioniakkulla varustetun LED-hakuvalon teho jopa 5000 lumenia
Viimeksi muokannut: J@ck; 21.12.2014 klo 16:42.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Onhan ne lailliset, jos lailliset hommaatLähivaloa ei saa kahdentaa, mutta voit laittaa sumuvalot, tai lisäpitkän. Vähän piuhaa, relettä ja sulaketta + jonkin verran työtä. Akun muutos isompaan ei auta mitään, mutta pyörän laturin tehon riittävyys on oleellinen juttu.
Helpoin tapa parantaa mp:n valoja on mielestäni muuttaa alkuperäiset xenoneiksi. Tai siis lähivalo vaan, kaukovalo on vähän hankala, noissa kun on pieni syttymisviive. Ratkaistavissa sekin on, mutta ei ilmeisesti ihan helposti ja halvalla. Laiton tuollainen muutos yleensä on, mutta eipä nuo ainakaan minun pyörän valoihin ole puuttuneet.. Asennus on helppo ja sähkötyötäkään ei oikein voi edes sanoa sähkötyöksi. Tuo xenonmuutos on senkin puoleen hyvä, että laturin teho riittää ihan varmasti.
Täältä http://www.xenonkauppa.fi/ olen hommannut kahteen pyörään ja yhteen kotiloon xenonit H7 lamppujen korvaajiksi. Valotehon muutos on kyllä häkellyttävä, eikä nuo oikein suunnattuna ketään häikäise. Tavara + toimitus ok ja neuvojakin sain puhelimitse ihan suomen kielellä![]()
Viimeksi muokannut: J@ck; 21.12.2014 klo 16:39.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Omaani vaihdoin vanhan H4 lampun (X-11) tilalle tupla H7 valaisimen (2009 Hornet) ja siihen xenonit.
Tuohon pitkän syttymisviiveeseen oli parannuskeinona kytkennän muuttaminen siten että lyhyt jää palamaan kun pitkä syttyy.
Olin duunin puolesta (huolto) tekemisissä mp poliisien kanssa ja heiltä kun tiedustelin noiden xenonien rangaistavuudesta niin kommentit oli että kunhan suuntaat oikein etkä häikäise vastaantulijoita tarpeettomasti niin ei niihin puututa, parempi vain että sut nähdään. Ikinä ei noista ole sanomista tullut.
Älä korjaa ehjää....
^Olikohan sama poliisi, jonka kanssa juttelin messuilla jokunen vuosi sitten![]()
Bemussa jää myös lyhyt palamaan, mutta en siltikään halua viiveellisiä pitkiä (ässässä x 2).
Pitkien polttimoiksi vaihdoinkin xenonvaloa jäljittelevät H7 polttimot. Paketissa oli mukana myös 2 kpl sävyyn sopivaa parkkivalon polttimoa ja enää parkkikaan ei näytä keltaiselta tuikkukynttilältä.
Noi tehokkaammat extreme, bluevision yms. tehokkaammat H7 lamput kärähtävät turhan nopeasti, mutta pitkien polttimoina ne kestävät keskivertokäytössä vuosia..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Noista suurteho ledeistä kun hinta vielä vähän putoaa niin voisi harkita, syttymisviivettä ei taida olla.
http://www.vleds.com/headlights.html
Juuttaan kalliita ovat vielä, valotehoa taitanee olla riittävästi mutta taitavat lämmetä reippaasti kun polttimon rungon perässä on tuollainen jäähdytys siili.
Älä korjaa ehjää....
Ajokortti lähti syyskuussa, nyt 4kk kulunut ja kortti tulee takaisin
...vaan mistäs tuon nyt saa käydä hakemassa? Kotipaikan poliisilta, poliisilaitokselta jonne kortti alunperin otettiin ja missä kuulustelut käytiin vai tulisiko se jopa postilla kotiin niinkuin nykyään taitaa tulla ainakin uudet ajokortit?
Hämmentävän vaikea löytää näinkin oleellinen tieto...
Kotipaikkakunnan poliisilta oon aina sen hakenut ja poisottotilanne olisi muualla.
Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!