Sivu: 7 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 1081:sta
  1. #181
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Pakko heittää kysymys tähän väliin mielenrauhan säilyttämiseksi.
    Toimiiko if.n kaskon "hinauspalvelu" pohjoismaissa?
    Riippuu siitä mitä vakuutuskirjassasi lukee. "Autopalveluplus" -turva on voimassa vain suomessa. Mutta jos vakuutuskirjassa lukee, että vakuutuksessasi on "ulkomaan autopalveluturva", niin silloin se nimensä mukaisesti toimii myös ulkomailla. Kyseisen turvan lisääminen vakuutukseen onnistunee puhelimitse klo 8-20 IF:n puhelinpalvelussa, hinnasta ei ole minulla tietoa.

    Edit: näin siis tulkitsen juuri tänään itselleni saapuneita vakuutuskirjoja ja -ehtoja... Sen varmemaa kokemusperäistä tietoa ei ole.
  2. #182
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Riippuu siitä mitä vakuutuskirjassasi lukee. "Autopalveluplus" -turva on voimassa vain suomessa. Mutta jos vakuutuskirjassa lukee, että vakuutuksessasi on "ulkomaan autopalveluturva", niin silloin se nimensä mukaisesti toimii myös ulkomailla. Kyseisen turvan lisääminen vakuutukseen onnistunee puhelimitse klo 8-20 IF:n puhelinpalvelussa, hinnasta ei ole minulla tietoa.

    Edit: näin siis tulkitsen juuri tänään itselleni saapuneita vakuutuskirjoja ja -ehtoja... Sen varmemaa kokemusperäistä tietoa ei ole.
    Ehdin soittaa if.iin ja palvelu toimii pohjoismaissa. Pitää vaan ensin soittaa if.iin niin järjestävät asiat sieltä käsin.
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  3. #183
    ^atp: tarkista että ketjulukko on oikeanlainen.
    GSX600F -93
  4. #184
    Minulla on ns. matka-asuna Scottin Storm puku, jonka takkiin päivitetty parempi selkäsuoja. Nurkka-ajoon taas Sweepin ajofarkut polvisuojilla, ja ISX:n takki originaalisuojilla. Nyt pitäisi viikonloppuna lähteä ajelemaan vajaat 1000km, ja mietin kumman asun laitan päälle, ja lähinnä mietityttää kumpi suojaa paremmin mahdollisessa kippauksessa, vai onko mainittavia eroja?
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  5. #185
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    Minulla on ns. matka-asuna Scottin Storm puku, jonka takkiin päivitetty parempi selkäsuoja. Nurkka-ajoon taas Sweepin ajofarkut polvisuojilla, ja ISX:n takki originaalisuojilla. Nyt pitäisi viikonloppuna lähteä ajelemaan vajaat 1000km, ja mietin kumman asun laitan päälle, ja lähinnä mietityttää kumpi suojaa paremmin mahdollisessa kippauksessa, vai onko mainittavia eroja?
    Kovin vaikea sanoa, kun ei tarkempaa tietoa ole ajofarkuista ja ISX:n takista. Myöskään Scotin vermeet ei ole kovin tuttuja, mutta yleisesti farkuista puuttuu monesti lantiosuojat. Myöskin se että puvussa saa housut ja takin toisiinsa lähes aina vetoketjulla kiinni on selkeä turvallisuutta lisäävä seikka. Toisaalta todettakoot, että väritys sekä näillä keleillä puvun kuumuus on myös varmasti ihan turvallisuuteen vaikuttava asia.
  6. #186
    Lainaa massajaska kirjoitti Katso viesti
    Käytätkö kypärähuppua? Mulla ei ilman sellaista asetu kuulokkeet (tai korvat) hyvin.
    Moi! Meni tämä jotenkin täysin ohi - juu, käytän satunnaisesti, muuten korvat on helposti rullalla. Tosin nyt niin huono kypärähuppu (sauma keskellä) ja kun kypärä hieman liian pieni, painaa otsaan niin paljon sauma, että jäänyt käyttämättä.

    Uutta hankintaan, kypärää ja -huppua. Sillä siitä taitaa vain selvitä?
    ___________________________________
    Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
  7. #187
    Mikähän kumma on pyörääni tullut, kun aivan yhtäkkiä on moottorista alkanut ajon aikana kuulumaan normaalin murinan taustalla sellaista melko selkeää kahinaa/rahinaa, epämääräistä meteliä ja varsinkin kovempaa kiihdyttäessä ääni saa kypärän sisällä irvistämään, kun jokin moottorissa ei selkeästi ole kohdallaan.
    Pyörähän on 2009 yamaha R6R . 7000km on jo ajoa tälle kesälle takana ja tähän asti laite ontoiminut loistavasti.
    Ahistaa helvetisti, kun hirvittää jos on kalliskin remontti edessä.
  8. #188
    Tarkemmin pyörää tutkailtua huomasin että vasemmalla puolella vaihdevivun läheltä vuotaa öljyä, joka todennäköisesti liittyy rahinaan moottorissa.
    Jollain varmaan voisi olla jonkunlaista käsitystä mihin kyseiset oireet viittaa?
    Jokatapauksessa pyörä on vietävä huoltoon näytille.
  9. #189
    Eturattaan kotelosta usein valuu ketjurasvan jämiä varsinkin helteillä, joten ei tuo valitettavasti auta vian arvioinnissa. Jos ääni ei kuulu paikallaan käydessä / kierrättäessä, niin ongelma voi olla vaihdelaatikossa, ketjuissa tai takapyörän laakeroinnissa. Jos ääni on paha, niin välttäisin kyllä turhaa ajoa lisävahinkojen estämiseksi. Nimittäin onhan siinä myös vakava kaatumisriski jos konerikko tai vastaava lyö takarenkaan vauhdista lukkoon.
  10. #190
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Eturattaan kotelosta usein valuu ketjurasvan jämiä varsinkin helteillä, joten ei tuo valitettavasti auta vian arvioinnissa. Jos ääni ei kuulu paikallaan käydessä / kierrättäessä, niin ongelma voi olla vaihdelaatikossa, ketjuissa tai takapyörän laakeroinnissa. Jos ääni on paha, niin välttäisin kyllä turhaa ajoa lisävahinkojen estämiseksi. Nimittäin onhan siinä myös vakava kaatumisriski jos konerikko tai vastaava lyö takarenkaan vauhdista lukkoon.
    Vuodon sijainti on siis ylempänä eturattaan koteloa vaihteen välitangon alueella.
    Tuntuu, että vaihdelaatikossa voi olla jotain hämminkiä.
  11. #191
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Otss kirjoitti Katso viesti
    Mikähän kumma on pyörääni tullut, kun aivan yhtäkkiä on moottorista alkanut ajon aikana kuulumaan normaalin murinan taustalla sellaista melko selkeää kahinaa/rahinaa, epämääräistä meteliä ja varsinkin kovempaa kiihdyttäessä ääni saa kypärän sisällä irvistämään, kun jokin moottorissa ei selkeästi ole kohdallaan.
    Pyörähän on 2009 yamaha R6R . 7000km on jo ajoa tälle kesälle takana ja tähän asti laite ontoiminut loistavasti.
    Ahistaa helvetisti, kun hirvittää jos on kalliskin remontti edessä.
    Lähtökohtahan on että sulla on ketju-ratassetti loppu. Mutta voihan se tietty mottikin olla rikki, mutta olispa se aika erikoista noin nuorelle mopolle… jossa kokonaiskilometrejä on…? Ja ketjuilla+rattailla oli ajettu…?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  12. #192
    Kouluttaja, emeritusylläpitäjä massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ad-amb kirjoitti Katso viesti
    Moi! Meni tämä jotenkin täysin ohi - juu, käytän satunnaisesti, muuten korvat on helposti rullalla. Tosin nyt niin huono kypärähuppu (sauma keskellä) ja kun kypärä hieman liian pieni, painaa otsaan niin paljon sauma, että jäänyt käyttämättä.

    Uutta hankintaan, kypärää ja -huppua. Sillä siitä taitaa vain selvitä?
    Kovaa ajoa vain hampaat irvessä niin eiköhän se Marushinkin lopulta pehmene. En heti alkaisi leikkailemaan jos viiden euron hupulla saa korvat paikoilleen.
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
    ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
  13. #193
    Lainaa massajaska kirjoitti Katso viesti
    Kovaa ajoa vain hampaat irvessä niin eiköhän se Marushinkin lopulta pehmene. En heti alkaisi leikkailemaan jos viiden euron hupulla saa korvat paikoilleen.
    Joo, en minakaan ihan heti lahtisi korviani leikkaamaan jos vaiva noin halvalla ratkeaa.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  14. #194
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kysmys:

    Tässä Spyken puvun elvyttämistä pohtiessa tulee mieleen, että käykö tuon kevlarjoustokankaan paikalle Corduran jokin kangas? Ken tietää. Tai, mistä tuollaista kestävämpää joustokangasta saa loihdittua?

    Vaikeeta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #195
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Oletko kurkannut www.shelby.fi tarjonnan?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #196
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Lähtökohtahan on että sulla on ketju-ratassetti loppu. Mutta voihan se tietty mottikin olla rikki, mutta olispa se aika erikoista noin nuorelle mopolle… jossa kokonaiskilometrejä on…? Ja ketjuilla+rattailla oli ajettu…?
    Mittarissa on vajaa 24tkm ja mitään tietoa ei ole paljonko minua ennen näillä ketjuilla/rattailla on ajeltu kun pyörä on kaksikilpinen eikä mitään sen kummempaa tietoa pyörästä ollut, mutta jokatapauksessa tänään vein pyörän liikkeeseen näytille ja siellä joku mekaanikko kävi ajamassa lenkin ja palautteena sain kuulla että kaikki ei ole kohdallaan.
    Öljynvaihto ja laakerien tarkastus ensin ja jos ei tolla hommat ala toimimaan niin sitten en tiedä mitä teen kun siinä vaiheessa joutuvat jo availemaan konetta ja meikäläisen lompakko ei siihen riitä kivaa tämä moottoriurheilu
  17. #197
    Lainaa Otss kirjoitti Katso viesti
    Mittarissa on vajaa 24tkm ja mitään tietoa ei ole paljonko minua ennen näillä ketjuilla/rattailla on ajeltu kun pyörä on kaksikilpinen eikä mitään sen kummempaa tietoa pyörästä ollut, mutta jokatapauksessa tänään vein pyörän liikkeeseen näytille ja siellä joku mekaanikko kävi ajamassa lenkin ja palautteena sain kuulla että kaikki ei ole kohdallaan.
    Öljynvaihto ja laakerien tarkastus ensin ja jos ei tolla hommat ala toimimaan niin sitten en tiedä mitä teen kun siinä vaiheessa joutuvat jo availemaan konetta ja meikäläisen lompakko ei siihen riitä kivaa tämä moottoriurheilu
    Ei toi kyllä mun korvaan siltä kuulosta että öljyn vaihdolla on mitään tekoa tuon asian kanssa. Laakereista sekä rattaista ja ketjuista on hyvä alottaa. Lisäksi sitä voisi vähän yrittää kierrätellä pihalla ja selvitellä tuleeko se ääni vain ajossa vain myös paikalla seisten.
  18. #198
    Lainaa liuzka kirjoitti Katso viesti
    Ei toi kyllä mun korvaan siltä kuulosta että öljyn vaihdolla on mitään tekoa tuon asian kanssa. Laakereista sekä rattaista ja ketjuista on hyvä alottaa. Lisäksi sitä voisi vähän yrittää kierrätellä pihalla ja selvitellä tuleeko se ääni vain ajossa vain myös paikalla seisten.
    Tosiaan paikallaan ääni on täysin normaali ja aivan matalimmilla kierroksilla liikkeelle lähdettäessä mutta heti kakkoselle vaihdettaessa ääni muuttuu.
  19. #199
    Lainaa Otss kirjoitti Katso viesti
    Tosiaan paikallaan ääni on täysin normaali ja aivan matalimmilla kierroksilla liikkeelle lähdettäessä mutta heti kakkoselle vaihdettaessa ääni muuttuu.
    Oletko kokeillut kuinka se rallattaa, jos ajaa vaihteita ylös ja alas takarengas ilmassa.

    Siis ilman ajovastusta. Jeesas ainakin minua kun pari vuotta sitten metsästin mystistä vikaa ja ääntä.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  20. #200
    Lainaa Otss kirjoitti Katso viesti
    Tosiaan paikallaan ääni on täysin normaali ja aivan matalimmilla kierroksilla liikkeelle lähdettäessä mutta heti kakkoselle vaihdettaessa ääni muuttuu.
    Yleensä kyllä ne moottorista tulevat äänet kuuluu kyllä paikallaan kierrätettäessäkin. Kovin vaikea on sanoa mistä tuo tulee kun ei oikein tarkkaa tiedä minkälainen ääni on kyseessä. Eka asia kuitenkin mitä on tehtävissä ihan kotipihassa on etsiä se paikka mistä tuo ääni kuuluu, jos se siis kuuluu ylipäätään paikanpäällä. Takapyörä ilmaan ja kaveri vääntelemään kahvasta ja itse kuuntelemaan viereen. Mutta älä laita sitten sormia/korvaa/mitään muutakaan minkään liikkuvan väliin/lähelle.

    Rikkinäiseltä laakeriltahan tuo kuulostaa. Jos sen saat paikallaan pyörä ilmassa kuulumaan, niin sitten selvitetään puoli ja sen jälkeen ruuvari korvan ja koneen posken väliin ja metsästämään tarkempaa sijaintia. Tuo metodi ei kyllä toimi jos sulla on siinä mökäpönttö. Ei toimi myöskään Ducatien kanssa .
  21. #201
    Lainaa liuzka kirjoitti Katso viesti
    Yleensä kyllä ne moottorista tulevat äänet kuuluu kyllä paikallaan kierrätettäessäkin. Kovin vaikea on sanoa mistä tuo tulee kun ei oikein tarkkaa tiedä minkälainen ääni on kyseessä. Eka asia kuitenkin mitä on tehtävissä ihan kotipihassa on etsiä se paikka mistä tuo ääni kuuluu, jos se siis kuuluu ylipäätään paikanpäällä. Takapyörä ilmaan ja kaveri vääntelemään kahvasta ja itse kuuntelemaan viereen. Mutta älä laita sitten sormia/korvaa/mitään muutakaan minkään liikkuvan väliin/lähelle.

    Rikkinäiseltä laakeriltahan tuo kuulostaa. Jos sen saat paikallaan pyörä ilmassa kuulumaan, niin sitten selvitetään puoli ja sen jälkeen ruuvari korvan ja koneen posken väliin ja metsästämään tarkempaa sijaintia. Tuo metodi ei kyllä toimi jos sulla on siinä mökäpönttö. Ei toimi myöskään Ducatien kanssa .
    Kiitoksia paljon vastauksista!
    Itse en oikein pysty kotipihassa kuulostelemaan kun en omista minkäänlaista pukkia.
    Huomenna saavat ammattiukot laakerit tarkistaa ja huitasta uudet öljyt koneeseen.
    Toivon todella, että vika ei toivon mukaan ole kuin juuri laakereissa, kun muuten kone toimii hyvin, vaikka eihän sitä koskaan tiedä...mutta noh, toivottavasti selviän pahemmalta pankkitilin tyhjennykseltä.
  22. #202
    Ostin motonetistä uuden akun ja se kusi happoo rungon ja pakoputken päälle.. jäi rumat jäljet eikä tunnu pesulla lähtevän. onko olemassa joku aine jolla lähtee vai pitääkö laittaa silmät kiinni ettei tarvi niitä jälkiä nähdä?
    VTR1000F
  23. #203
    Lainaa Naape kirjoitti Katso viesti
    Ostin motonetistä uuden akun ja se kusi happoo rungon ja pakoputken päälle.. jäi rumat jäljet eikä tunnu pesulla lähtevän. onko olemassa joku aine jolla lähtee vai pitääkö laittaa silmät kiinni ettei tarvi niitä jälkiä nähdä?
    En ole ainakaan itse kuullut taika-aineita tuohon. Yleensä noissa on tapana putsata pois kaikki mitä saa pestyä ja yrittää neutraloida esim. soodalla ja vedellä. Tuo akkuhappo on sellaista että se ruostuttaa about mitä tahansa.
  24. #204
    Miten pystyy selvittään että pyörässä lataus toimii niinku pitää? kun akku kiehahti tai oli vaihtoehtosesti viallinen?
    Nii ja jos vielä mahdollisimman selkokielellä kun en oo mikään tekniikan ihmelapsi!
    Viimeksi muokannut: Naape; 08.08.2014 klo 11:02.
    VTR1000F
  25. #205
    Lainaa Naape kirjoitti Katso viesti
    Miten pystyy selvittään että pyörässä lataus toimii niinku pitää? kun akku kiehahti tai oli vaihtoehtosesti viallinen?
    Nii ja jos vielä mahdollisimman selkokielellä kun en oo mikään tekniikan ihmelapsi!
    Välineet: Yleismittari

    Pyörä käyntiin, akku esillä, että saat yleismittarin akun napoihin.

    Mittaa tyhjäkäynnillä sekä annat moottoria hieman kuormitettuna kierroksilla, latausjännite voi olla jossain vähän päälle 14V, kun kierroksia antaa. Ei missään nimessä yli 14,5V.

    Jos se akku on kiehahtanut, niin taitaa latausjännite liian suuri, regulaattorivika tms.?

    Joku sähköistä enemmän osaava voi antaa jotain muuta vinkkiä, jos ihan pieleen ajattelin...
    2018 Kawasaki Z 900

    ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
  26. #206
    Mää mihninkään rakentajasivuille ala kirjautumaan...mää kysyn täältä.

    Pitäs tiilikatto pestä painepesurilla. Kuulemma 100 baaria riittää, mitähän tossa hommassa pitäis tietää tai olla tekemättä? Kauhuskenaario että ruiskuttaa kylmää vettä kuumien auringon lämmittämien tiilien päälle ja tiilet alkaa halkeilemaan selän takana
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  27. #207
    Eipä ne siitä halkeile, ja eiköhän tuo ilmojen haltijakin auta asiassa, varsinkin jos odottelet ensi viikon puolelle. 100baria riittää jos ei oikein runsaasti ole vanhaa sammalta.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  28. #208
    Jos .Orgin ratapäiville tulee ns. spektaattoriksi eli vain katsomaan kun porukka ajelee radalla, pitääkö olla lippu vai onko tuo ihan ilmaista huvia?
  29. #209
    Lainaa Juho_88 kirjoitti Katso viesti
    Jos .Orgin ratapäiville tulee ns. spektaattoriksi eli vain katsomaan kun porukka ajelee radalla, pitääkö olla lippu vai onko tuo ihan ilmaista huvia?
    Saa tulla katselemaan. Ei maksa mitään.
    Suzuki GSXR 600 L1
  30.  
  31. #210
    Etujousituksen palikoiden mittatietoja. Joskus törmäsin erittäin ansiokkaaseen taulukkoon jossa oli ainakin japsipyörien tiedot hyvinkin kattavasti. Tyyliin haarukan kokonaispituus, ulkoputken halkaisija ylä- ja alakolmion kohdalla jne.

    Nyt puusilmänä en vaan löydä sitä filua en sitten mistään. Löytääkö joku muu tahi kovolla tallessa?
    CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
    ***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
    3792 -Ckm
Sivu: 7 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678917 ... ViimeinenViimeinen