Riippuu siitä mitä vakuutuskirjassasi lukee. "Autopalveluplus" -turva on voimassa vain suomessa. Mutta jos vakuutuskirjassa lukee, että vakuutuksessasi on "ulkomaan autopalveluturva", niin silloin se nimensä mukaisesti toimii myös ulkomailla. Kyseisen turvan lisääminen vakuutukseen onnistunee puhelimitse klo 8-20 IF:n puhelinpalvelussa, hinnasta ei ole minulla tietoa.
Edit: näin siis tulkitsen juuri tänään itselleni saapuneita vakuutuskirjoja ja -ehtoja... Sen varmemaa kokemusperäistä tietoa ei ole.![]()
^atp: tarkista että ketjulukko on oikeanlainen.
GSX600F -93
Minulla on ns. matka-asuna Scottin Storm puku, jonka takkiin päivitetty parempi selkäsuoja. Nurkka-ajoon taas Sweepin ajofarkut polvisuojilla, ja ISX:n takki originaalisuojilla. Nyt pitäisi viikonloppuna lähteä ajelemaan vajaat 1000km, ja mietin kumman asun laitan päälle, ja lähinnä mietityttää kumpi suojaa paremmin mahdollisessa kippauksessa, vai onko mainittavia eroja?
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Kovin vaikea sanoa, kun ei tarkempaa tietoa ole ajofarkuista ja ISX:n takista. Myöskään Scotin vermeet ei ole kovin tuttuja, mutta yleisesti farkuista puuttuu monesti lantiosuojat. Myöskin se että puvussa saa housut ja takin toisiinsa lähes aina vetoketjulla kiinni on selkeä turvallisuutta lisäävä seikka. Toisaalta todettakoot, että väritys sekä näillä keleillä puvun kuumuus on myös varmasti ihan turvallisuuteen vaikuttava asia.
Moi! Meni tämä jotenkin täysin ohi - juu, käytän satunnaisesti, muuten korvat on helposti rullalla. Tosin nyt niin huono kypärähuppu (sauma keskellä) ja kun kypärä hieman liian pieni, painaa otsaan niin paljon sauma, että jäänyt käyttämättä.
Uutta hankintaan, kypärää ja -huppua. Sillä siitä taitaa vain selvitä?![]()
___________________________________
Honda CBR1100XX Super Blackbird '05
Mikähän kumma on pyörääni tullut, kun aivan yhtäkkiä on moottorista alkanut ajon aikana kuulumaan normaalin murinan taustalla sellaista melko selkeää kahinaa/rahinaa, epämääräistä meteliä ja varsinkin kovempaa kiihdyttäessä ääni saa kypärän sisällä irvistämään, kun jokin moottorissa ei selkeästi ole kohdallaan.
Pyörähän on 2009 yamaha R6R . 7000km on jo ajoa tälle kesälle takana ja tähän asti laite ontoiminut loistavasti.
Ahistaa helvetisti, kun hirvittää jos on kalliskin remontti edessä.
Tarkemmin pyörää tutkailtua huomasin että vasemmalla puolella vaihdevivun läheltä vuotaa öljyä, joka todennäköisesti liittyy rahinaan moottorissa.
Jollain varmaan voisi olla jonkunlaista käsitystä mihin kyseiset oireet viittaa?
Jokatapauksessa pyörä on vietävä huoltoon näytille.
Eturattaan kotelosta usein valuu ketjurasvan jämiä varsinkin helteillä, joten ei tuo valitettavasti auta vian arvioinnissa. Jos ääni ei kuulu paikallaan käydessä / kierrättäessä, niin ongelma voi olla vaihdelaatikossa, ketjuissa tai takapyörän laakeroinnissa. Jos ääni on paha, niin välttäisin kyllä turhaa ajoa lisävahinkojen estämiseksi. Nimittäin onhan siinä myös vakava kaatumisriski jos konerikko tai vastaava lyö takarenkaan vauhdista lukkoon.
Näköjään aina nenällään...
KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
Kysmys:
Tässä Spyken puvun elvyttämistä pohtiessa tulee mieleen, että käykö tuon kevlarjoustokankaan paikalle Corduran jokin kangas? Ken tietää. Tai, mistä tuollaista kestävämpää joustokangasta saa loihdittua?
Vaikeeta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Oletko kurkannut www.shelby.fi tarjonnan?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mittarissa on vajaa 24tkm ja mitään tietoa ei ole paljonko minua ennen näillä ketjuilla/rattailla on ajeltu kun pyörä on kaksikilpinen eikä mitään sen kummempaa tietoa pyörästä ollut, mutta jokatapauksessa tänään vein pyörän liikkeeseen näytille ja siellä joku mekaanikko kävi ajamassa lenkin ja palautteena sain kuulla että kaikki ei ole kohdallaan.
Öljynvaihto ja laakerien tarkastus ensin ja jos ei tolla hommat ala toimimaan niin sitten en tiedä mitä teen kun siinä vaiheessa joutuvat jo availemaan konetta ja meikäläisen lompakko ei siihen riitäkivaa tämä moottoriurheilu
![]()
Yleensä kyllä ne moottorista tulevat äänet kuuluu kyllä paikallaan kierrätettäessäkin. Kovin vaikea on sanoa mistä tuo tulee kun ei oikein tarkkaa tiedä minkälainen ääni on kyseessä. Eka asia kuitenkin mitä on tehtävissä ihan kotipihassa on etsiä se paikka mistä tuo ääni kuuluu, jos se siis kuuluu ylipäätään paikanpäällä. Takapyörä ilmaan ja kaveri vääntelemään kahvasta ja itse kuuntelemaan viereen. Mutta älä laita sitten sormia/korvaa/mitään muutakaan minkään liikkuvan väliin/lähelle.
Rikkinäiseltä laakeriltahan tuo kuulostaa. Jos sen saat paikallaan pyörä ilmassa kuulumaan, niin sitten selvitetään puoli ja sen jälkeen ruuvari korvan ja koneen posken väliin ja metsästämään tarkempaa sijaintia. Tuo metodi ei kyllä toimi jos sulla on siinä mökäpönttö. Ei toimi myöskään Ducatien kanssa.
Kiitoksia paljon vastauksista!
Itse en oikein pysty kotipihassa kuulostelemaan kun en omista minkäänlaista pukkia.
Huomenna saavat ammattiukot laakerit tarkistaa ja huitasta uudet öljyt koneeseen.
Toivon todella, että vika ei toivon mukaan ole kuin juuri laakereissa, kun muuten kone toimii hyvin, vaikka eihän sitä koskaan tiedä...mutta noh, toivottavasti selviän pahemmalta pankkitilin tyhjennykseltä.
Ostin motonetistä uuden akun ja se kusi happoo rungon ja pakoputken päälle.. jäi rumat jäljet eikä tunnu pesulla lähtevän. onko olemassa joku aine jolla lähtee vai pitääkö laittaa silmät kiinni ettei tarvi niitä jälkiä nähdä?
VTR1000F
Miten pystyy selvittään että pyörässä lataus toimii niinku pitää? kun akku kiehahti tai oli vaihtoehtosesti viallinen?
Nii ja jos vielä mahdollisimman selkokielellä kun en oo mikään tekniikan ihmelapsi!
Viimeksi muokannut: Naape; 08.08.2014 klo 11:02.
VTR1000F
Välineet: Yleismittari
Pyörä käyntiin, akku esillä, että saat yleismittarin akun napoihin.
Mittaa tyhjäkäynnillä sekä annat moottoria hieman kuormitettuna kierroksilla, latausjännite voi olla jossain vähän päälle 14V, kun kierroksia antaa. Ei missään nimessä yli 14,5V.
Jos se akku on kiehahtanut, niin taitaa latausjännite liian suuri, regulaattorivika tms.?
Joku sähköistä enemmän osaava voi antaa jotain muuta vinkkiä, jos ihan pieleen ajattelin...
2018 Kawasaki Z 900
ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
Mää mihninkään rakentajasivuille ala kirjautumaan...mää kysyn täältä.
Pitäs tiilikatto pestä painepesurilla. Kuulemma 100 baaria riittää, mitähän tossa hommassa pitäis tietää tai olla tekemättä? Kauhuskenaario että ruiskuttaa kylmää vettä kuumien auringon lämmittämien tiilien päälle ja tiilet alkaa halkeilemaan selän takana![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Eipä ne siitä halkeile, ja eiköhän tuo ilmojen haltijakin auta asiassa, varsinkin jos odottelet ensi viikon puolelle. 100baria riittää jos ei oikein runsaasti ole vanhaa sammalta.
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Jos .Orgin ratapäiville tulee ns. spektaattoriksi eli vain katsomaan kun porukka ajelee radalla, pitääkö olla lippu vai onko tuo ihan ilmaista huvia?
Etujousituksen palikoiden mittatietoja. Joskus törmäsin erittäin ansiokkaaseen taulukkoon jossa oli ainakin japsipyörien tiedot hyvinkin kattavasti. Tyyliin haarukan kokonaispituus, ulkoputken halkaisija ylä- ja alakolmion kohdalla jne.
Nyt puusilmänä en vaan löydä sitä filua en sitten mistään. Löytääkö joku muu tahi kovolla tallessa?
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm