Sivu: 9 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101119 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 1081:sta
  1. #241
    Talviajo on tuonut haasteena sen, ettei avain enää käänny virtalukossa jos sen ottaa sieltä pois. Uskaltaako sinne laittaa aseöljyä?
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  2. #242
    Uskaltaa toki, useinhan purkeissa lukeekin ase- ja lukkoöljy. Ehkä kuitenkin joku WD-40 tms. liuottaisi hapettumat tehokkaammin. Vai onko virtalukko jäässä?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  3. #243
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Uskaltaa toki, useinhan purkeissa lukeekin ase- ja lukkoöljy. Ehkä kuitenkin joku WD-40 tms. liuottaisi hapettumat tehokkaammin. Vai onko virtalukko jäässä?
    Sytkällä kun ensin lämmittää avainta niin lukko toimii. Kun en tupakka miehiä ole niin pitää hommata sytkä ton varalle taskuun.

    Tarkoitus oli lauantaina pysähtyä huoltamolle kahville ja lämmittelemään ennen kuutta, mutta se olikin kiinni ja tietysti olin ottanut avaimet virtalukosta. Onneksi oli neiti tupakilla ennen työpäivän alkua ja sain sytkää lainaksi niin matka jatkui
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  4. #244
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ehkei kannata kovasti sytkällä lämmittää jos on jokin uudenaikainen koodattu hipoelektroninen ajonestoavain kyseessä…?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #245
    Lainaa Kipa kirjoitti Katso viesti
    Talviajo on tuonut haasteena sen, ettei avain enää käänny virtalukossa jos sen ottaa sieltä pois. Uskaltaako sinne laittaa aseöljyä?
    Ei missään nimessä kannata laittaa. Aseöljy on myös erittäi liuottava, joten vanhan paskaisen lukon saa helposti toimimattomaksi käyttämällä aseöljyä. Paras on grafiitti spray
    Ei kiinnosta pätkääkään
  6. #246
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Ei missään nimessä kannata laittaa. Aseöljy on myös erittäi liuottava, joten vanhan paskaisen lukon saa helposti toimimattomaksi käyttämällä aseöljyä. Paras on grafiitti spray
    Nokun mää muistelin, että jostakin olisin lukenu, että öljyllä se menee jumiin. Siis mitä on grafiitti spray.... tai oottakaas pitääpä googlata
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  7. #247
    Ase- ja lukkoöljyä olen aina käyttänyt niin kodin, kuin ajoneuvojenkin lukkojen voiteluun. Lukkosulat, joita joskus erheellisesti lukkoöljynäkin myydään ovat niitä lukkojen pilaajia.

    Tämä on ok.



    Tämäntyyppisiä aineita saa laittaa lukkoon vain suurimmassa hädässä
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  8. #248
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Ase- ja lukkoöljyä olen aina käyttänyt niin kodin, kuin ajoneuvojenkin lukkojen voiteluun. Lukkosulat, joita joskus erheellisesti lukkoöljynäkin myydään ovat niitä lukkojen pilaajia.

    Tämä on ok.



    Tämäntyyppisiä aineita saa laittaa lukkoon vain suurimmassa hädässä
    Eikähän tämä homma ala olla selvä
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  9. #249
    Pisti silmään yks ilta tallilla käydessä, että edellinen omistaja oli laittanut eturenkaaksi korkeamman profiilin kumen, mitä ohjekirjassa suositellaan. Takana on 60 ja edessä sitten 70 profiilin kumi, niin liekkö tällä haettu jotain vai onko laitettu ku halavalla saatiin?

    Vaikuttaako tommonen ero mitenkään ajo-ominaisuuksiin?
  10. #250
    Tervehdys! Osaakos joku kertoa jonkun hyvän nyrkkisäännön käytettyjen pyörien hinnoille? Ensimmäinen pyörä hakusessa, joten itsellä ei minkäänlaista tuntumaa hintoihin.

    Pari esimerkkiä, jotka olen huomannut Nettimotossa:
    2006 Kawasaki ER-6N ABS:lla myytiin parissa päivässä, kun pyyntihinta oli 2000e.
    Vastaavat pyörät, joiden pyynti on ~3000e ovat roikkuneet tuolla kuukausitolkulla. Kuitenkin liikkeet näyttävät pyytävän vielä enemmän, parhaimmillaan 5000e. Kuulostaa melko suolaiselta lähes 10v vanhasta pyörästä, kun uudesta saa maksaa vain pari tonnia enemmän.

    Toisaalta 2014 Honda NC750S, jonka pyyntihinta oli muistaakseni 5600e tms. roikkui myös pitkään tuolla, vaikka vaikutti mielestäni varsin kohtuulliselta hinnalta.

    Elikkäs, onko Nettimoton pyyntihinnoissa mitään logiikkaa? Paljonko matalampia toteutuneet hinnat mahtavat olla?
  11. #251
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Janhu kirjoitti Katso viesti
    Pisti silmään yks ilta tallilla käydessä, että edellinen omistaja oli laittanut eturenkaaksi korkeamman profiilin kumen, mitä ohjekirjassa suositellaan. Takana on 60 ja edessä sitten 70 profiilin kumi, niin liekkö tällä haettu jotain vai onko laitettu ku halavalla saatiin?

    Vaikuttaako tommonen ero mitenkään ajo-ominaisuuksiin?
    Mikähän pyörä kyseessä?
    Jos joku vanhempi katupyörä, niis ku ennen oli 60 sarjan profiilia?
    Nykyään 120/70 on kaikkein yleisin ja helpoiten saatavissaa 17 tuumasissa.
    Ja ehkä kans halvin...

    Ajettavuuten ei taida vaikuttaa juuri mitään, enemmän siihen vaikuttaa renkaan tyyppi, ku toi pieni profiiliero. Periaattees nostaa keulaa jonku millin, jolloin pyörä ois aavistuksen kankeempi kääntää mutkaan.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  12. #252
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Korppu kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys! Osaakos joku kertoa jonkun hyvän nyrkkisäännön käytettyjen pyörien hinnoille? Ensimmäinen pyörä hakusessa, joten itsellä ei minkäänlaista tuntumaa hintoihin.

    Pari esimerkkiä, jotka olen huomannut Nettimotossa:
    2006 Kawasaki ER-6N ABS:lla myytiin parissa päivässä, kun pyyntihinta oli 2000e.
    Vastaavat pyörät, joiden pyynti on ~3000e ovat roikkuneet tuolla kuukausitolkulla. Kuitenkin liikkeet näyttävät pyytävän vielä enemmän, parhaimmillaan 5000e. Kuulostaa melko suolaiselta lähes 10v vanhasta pyörästä, kun uudesta saa maksaa vain pari tonnia enemmän.

    Toisaalta 2014 Honda NC750S, jonka pyyntihinta oli muistaakseni 5600e tms. roikkui myös pitkään tuolla, vaikka vaikutti mielestäni varsin kohtuulliselta hinnalta.

    Elikkäs, onko Nettimoton pyyntihinnoissa mitään logiikkaa? Paljonko matalampia toteutuneet hinnat mahtavat olla?
    Kysynnän ja tarjonnan laki voittaa aina kaikki prosentti kaaviot. Voihan joku myyjä kauppaa vauhdittaakseen pistää tonnin alennuksen. Tai jos joku vehje ei ketään kiinnosta niin ei siitä paljoa makseta, vaikka olisi uutena maksanut kuinka ja paljon. Hauskin teoria nettimoton hinnoille on, että vaimo painostaa myymään pyörää. Sitten laitetaan kuvat nettiin ja niin törkeä ylihinta, että mopo pysyy takuulla pihassa vuosia
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  13. #253
    Noista nettimoton hinnoista ei mielestäni paljoa pysty päättelemään. Joillain on halpa hinta, mutta ilmoituksessa on jätetty mainitsematta jotain ostajan kannalta kriittistä. Toiset taas pyytää ihan poskettomia muuten vaan. Joskus harvoin sit joku sattuu myymään hyvää halvalla ihan vaan siksi kun haluaa oikeesti tehdä kauppaa.

    Itse oon tehnyt silleen, että aloitan sieltä hinnaston halvimmasta päästä. Soitan myyjälle ja kysyn et "mitä tossa on vikana kun on noin halpa?"

    Jos vielä tämän jälkeen kuullostaa tavara asialliselta, niin sit paikanpäälle fillareita potkimaan.

    Jos ei, niin listasta seuraavaan ja niin edelleen. Tällä tavalla saa mielestäni paremmin käsityksen hintatasosta ja pyörien yleisestä kuntotasosta kuin pelkällä ilmoitusten seuraamisella.
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  14. #254
    Kaikki pyörät olen myynyt reilulla persnetolla.. mutta se on aina ollut harkittua eikä pakkomyyntiä. Viimepyörää myydessä satuin ilmeisesti myymään ihan sopivassa kohtaa koska sen jälkeen nettimoton yleinen hintataso tipahti n. 1000-1500e vaikka myydessä pyöräni oli 1 parhaimmin varustelluista ja halvin. En ymmärrä sitä, että hinnasta ei voi tinkiä 100e jos pyörä on ollut 6kk myynnissä, itse pyörää myydessä yritän myydä mahd. nopeasti koska pelkästään toi pyörien esittely on niin paskaa hommaa, rääpiä tallin perältä ulos, kytkeä akut yms (jos talvella myy), että...
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  15. #255
    Lainaa Korppu kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys! Osaakos joku kertoa jonkun hyvän nyrkkisäännön käytettyjen pyörien hinnoille? Ensimmäinen pyörä hakusessa, joten itsellä ei minkäänlaista tuntumaa hintoihin.
    Nettimotossa jonkinlaista hintahaarukkaa voi hakea sivuston tarjoamasta ajoneuvohintatilastosta, josta löytyy toteutuneet kauppahinnat (sen mukaan miten myyjä on sen ilmoittanut).
    Hintatilastoon pääsee kirjautumalla Nettimoton sivuille.

    Mitään yleispätevää nyrkkisääntöä on vaikea sanoa, koska hintaan vaikuttaa niin monta tekiää, kuten tuossa ylempänä on jo todettu.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  16. #256
    Kannattaako mp15-messuilla käydä? Eli siis tuleeko Rakel Liekki sinne?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  17. #257
    No jos mp messut on kaikkea mitä moottoripyöräily ei ole, niin Raakel sopisi kyllä siihen joukkoon.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  18. #258
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    No jos mp messut on kaikkea mitä moottoripyöräily ei ole, niin Raakel sopisi kyllä siihen joukkoon.
    Joskus hän oli pukeutunut sairaanhoitajaksi ja antoi ensiapua mopokuumeeseen sairastuneille. Eli kyllä se moottoripyöräilyyn liittyy aivan oleellisesti.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  19. #259
    Tuolla toisaalla oli keskustelua rekisteröintitilastoista. Missähän mallikohtaisia lukuja pääsis näkemään? Niitäkin oli joku kaivanut esille.
  20. #260
    Missähän voisi punnita pyörän tarkasti etelä suomessa ?
    1199S Panigale
  21. #261
    Tavallinen henkilövaaka vuoronperään etu ja takapyörän alle...
    Tokmannilta kybällä musta niin ei ees renkaan jäljet näy:
    https://www.tokmanni.fi/ideale-henki...-search-center
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  22. #262
    Tosi hipistelijä laittaa vielä vaa'an korkusen palikan toisen renkaan alle, niin ei pääse painopiste liikkumaan pois päin vaa'asta.
  23. #263
    Kouluttaja, emeritusylläpitäjä massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Nokkela niilo ostaa samoin tein kaksi vaakaa.
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
    ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
  24. #264
    Pikainen kysymys täyskatetun pyörän sitomisesta Hiaceen, jossa kiinnityslenkit ainoastaan sivuovien takana olevien pilarien alanurkassa. Kiinnityspisteitä siis ainoastaan kaksi, yksi molemmin puolin tavaratilaa.

    Mietin itse, että pyörä sivujalalle ja eturengas tavaratilan vasempaan etunurkkaan. Jostakin pyörän takaosasta kuormaliinoilla veto lenkkejä kohti eteenpäin. Lisäideoita

    Ei muuta, mutta vapaapäivä otettu ja 5 min päästä lähden kohti Turkua lainaHiacella enkä älynnyt katsoa noita kiinnityspisteitä etukäteen ...yleensä mp:n kuljetukset hoidettu Transporterilla, jossa kuusi kiinnityspistettä, vaan kun ei tällä kertaa ollut käytettävissä

    Lueskelen matkalla huimia ideoitanne sitomisesta
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  25. #265
    Eturengas etuseinään, vasen tangonpää vasempaan sivuoveen ja ohjaus täysin oikealle. Niin lähelle seinää, että juuri nojaa sinnepäin. Vasemmasta takajalkatapin rungosta veto eteenpäin lattialenkkiin. Vaihtoehtoisesti peilikuva järjestelystä.
    "Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
    -lentäjä-
    4PU3-010 A
  26. #266
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos se pitää olla sivujalalla, niin laittaisin kyllä sivujalan alle jotain paksua ja vahvaa, on muuten normisäkällä siitä hiacen lattiasta läpi.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  27. #267
    Ja varmistaa, että kyseessä ei ole Duksu, jonka sivutukeen ei ilmeisesti ole luottamista.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  28. #268
    Lainaa FJ1200N kirjoitti Katso viesti
    Eturengas etuseinään, vasen tangonpää vasempaan sivuoveen ja ohjaus täysin oikealle. Niin lähelle seinää, että juuri nojaa sinnepäin. Vasemmasta takajalkatapin rungosta veto eteenpäin lattialenkkiin. Vaihtoehtoisesti peilikuva järjestelystä.
    Suurinpiirtein meni lopulta näin ihan luonnikkaasti, mutta kiinnitys takajalkatapeista, jolloin sain vedon eteenpäin. Lisäksi nappasin satulan pois ja toiset liinat rungosta.

    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jos se pitää olla sivujalalla, niin laittaisin kyllä sivujalan alle jotain paksua ja vahvaa, on muuten normisäkällä siitä hiacen lattiasta läpi.
    Enpä tullut edes ajatelleeksi, mutta vanerilattia ja pelti eivät pettäneet

    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ja varmistaa, että kyseessä ei ole Duksu, jonka sivutukeen ei ilmeisesti ole luottamista.
    No tämä kävi mielessä ...luotin japsi-inssin tekeleeseen ja pyörä tuli ehjänä perille jalkoineen päivineen.

    Kotipihassa hoksasin, että olisi pykälänkin voinut heittää sisään vapaan sijaan

    Mutta joo tämä oli tässä, kiitos!

    Edit: Turussa olisi ollut jo ajokelit kun taas Riksussa lähinnä kurakelit
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  29. #269
    Ei kellään olisi tuoreessa muistissa kuinka pitkä on yamaha R6R:n rekisterikilven telineen ruuvien kiinnitysväli?
    Oma pyörä on kaukana säilössä eikä pääse mittailemaan.
  30.  
  31. #270
    Tässä talven jälkeen ei oma pikku-Varre tunnu käynnistyvän, enkä oikein ole se tekniikkanero , joten kysynkin apua siten, että osaisiko joku näiden tietojen perusteella diagnosoida ongelman.

    - Pyörä Honda XL 125V Varadero vm. 2002
    - Seisonut kylmässä varastossa talven yli
    - Akku toimii ja ladattu täyteen
    - Tulpat ottaa kipinää ja olivat kuivat
    - Uutta bensaa kaadettu joulukuisen tilkan sekaan, tankissa oli n. 3 litraa ja nyt tuli 5 litraa lisää
    - Starttimoottori pyörittää moottorille max. 2000 kierrosta hetkittäin, ilman starttia ei pysy käynnistä.

    Olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa
Sivu: 9 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101119 ... ViimeinenViimeinen