Talviajo on tuonut haasteena sen, ettei avain enää käänny virtalukossa jos sen ottaa sieltä pois. Uskaltaako sinne laittaa aseöljyä?
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Uskaltaa toki, useinhan purkeissa lukeekin ase- ja lukkoöljy. Ehkä kuitenkin joku WD-40 tms. liuottaisi hapettumat tehokkaammin. Vai onko virtalukko jäässä?
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Sytkällä kun ensin lämmittää avainta niin lukko toimii. Kun en tupakka miehiä ole niin pitää hommata sytkä ton varalle taskuun.
Tarkoitus oli lauantaina pysähtyä huoltamolle kahville ja lämmittelemään ennen kuutta, mutta se olikin kiinni ja tietysti olin ottanut avaimet virtalukosta. Onneksi oli neiti tupakilla ennen työpäivän alkua ja sain sytkää lainaksi niin matka jatkui![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Ehkei kannata kovasti sytkällä lämmittää jos on jokin uudenaikainen koodattu hipoelektroninen ajonestoavain kyseessä…?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ase- ja lukkoöljyä olen aina käyttänyt niin kodin, kuin ajoneuvojenkin lukkojen voiteluun. Lukkosulat, joita joskus erheellisesti lukkoöljynäkin myydään ovat niitä lukkojen pilaajia.
Tämä on ok.
Tämäntyyppisiä aineita saa laittaa lukkoon vain suurimmassa hädässä
![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Pisti silmään yks ilta tallilla käydessä, että edellinen omistaja oli laittanut eturenkaaksi korkeamman profiilin kumen, mitä ohjekirjassa suositellaan. Takana on 60 ja edessä sitten 70 profiilin kumi, niin liekkö tällä haettu jotain vai onko laitettu ku halavalla saatiin?![]()
Vaikuttaako tommonen ero mitenkään ajo-ominaisuuksiin?
Tervehdys! Osaakos joku kertoa jonkun hyvän nyrkkisäännön käytettyjen pyörien hinnoille? Ensimmäinen pyörä hakusessa, joten itsellä ei minkäänlaista tuntumaa hintoihin.
Pari esimerkkiä, jotka olen huomannut Nettimotossa:
2006 Kawasaki ER-6N ABS:lla myytiin parissa päivässä, kun pyyntihinta oli 2000e.
Vastaavat pyörät, joiden pyynti on ~3000e ovat roikkuneet tuolla kuukausitolkulla. Kuitenkin liikkeet näyttävät pyytävän vielä enemmän, parhaimmillaan 5000e. Kuulostaa melko suolaiselta lähes 10v vanhasta pyörästä, kun uudesta saa maksaa vain pari tonnia enemmän.
Toisaalta 2014 Honda NC750S, jonka pyyntihinta oli muistaakseni 5600e tms. roikkui myös pitkään tuolla, vaikka vaikutti mielestäni varsin kohtuulliselta hinnalta.
Elikkäs, onko Nettimoton pyyntihinnoissa mitään logiikkaa? Paljonko matalampia toteutuneet hinnat mahtavat olla?
Mikähän pyörä kyseessä?
Jos joku vanhempi katupyörä, niis ku ennen oli 60 sarjan profiilia?
Nykyään 120/70 on kaikkein yleisin ja helpoiten saatavissaa 17 tuumasissa.
Ja ehkä kans halvin...
Ajettavuuten ei taida vaikuttaa juuri mitään, enemmän siihen vaikuttaa renkaan tyyppi, ku toi pieni profiiliero. Periaattees nostaa keulaa jonku millin, jolloin pyörä ois aavistuksen kankeempi kääntää mutkaan.
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Kysynnän ja tarjonnan laki voittaa aina kaikki prosentti kaaviot. Voihan joku myyjä kauppaa vauhdittaakseen pistää tonnin alennuksen. Tai jos joku vehje ei ketään kiinnosta niin ei siitä paljoa makseta, vaikka olisi uutena maksanut kuinka ja paljon. Hauskin teoria nettimoton hinnoille on, että vaimo painostaa myymään pyörää. Sitten laitetaan kuvat nettiin ja niin törkeä ylihinta, että mopo pysyy takuulla pihassa vuosia![]()
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
Noista nettimoton hinnoista ei mielestäni paljoa pysty päättelemään. Joillain on halpa hinta, mutta ilmoituksessa on jätetty mainitsematta jotain ostajan kannalta kriittistä. Toiset taas pyytää ihan poskettomia muuten vaan. Joskus harvoin sit joku sattuu myymään hyvää halvalla ihan vaan siksi kun haluaa oikeesti tehdä kauppaa.
Itse oon tehnyt silleen, että aloitan sieltä hinnaston halvimmasta päästä. Soitan myyjälle ja kysyn et "mitä tossa on vikana kun on noin halpa?"
Jos vielä tämän jälkeen kuullostaa tavara asialliselta, niin sit paikanpäälle fillareita potkimaan.
Jos ei, niin listasta seuraavaan ja niin edelleen. Tällä tavalla saa mielestäni paremmin käsityksen hintatasosta ja pyörien yleisestä kuntotasosta kuin pelkällä ilmoitusten seuraamisella.
Kawasaki z1000 2006
Kawasaki zzr1400 2006
Yamaha fjr1300 2007
Kaikki pyörät olen myynyt reilulla persnetolla.. mutta se on aina ollut harkittua eikä pakkomyyntiä. Viimepyörää myydessä satuin ilmeisesti myymään ihan sopivassa kohtaa koska sen jälkeen nettimoton yleinen hintataso tipahti n. 1000-1500e vaikka myydessä pyöräni oli 1 parhaimmin varustelluista ja halvin. En ymmärrä sitä, että hinnasta ei voi tinkiä 100e jos pyörä on ollut 6kk myynnissä, itse pyörää myydessä yritän myydä mahd. nopeasti koska pelkästään toi pyörien esittely on niin paskaa hommaa, rääpiä tallin perältä ulos, kytkeä akut yms (jos talvella myy), että...![]()
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Nettimotossa jonkinlaista hintahaarukkaa voi hakea sivuston tarjoamasta ajoneuvohintatilastosta, josta löytyy toteutuneet kauppahinnat (sen mukaan miten myyjä on sen ilmoittanut).
Hintatilastoon pääsee kirjautumalla Nettimoton sivuille.
Mitään yleispätevää nyrkkisääntöä on vaikea sanoa, koska hintaan vaikuttaa niin monta tekiää, kuten tuossa ylempänä on jo todettu.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Kannattaako mp15-messuilla käydä? Eli siis tuleeko Rakel Liekki sinne?
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
No jos mp messut on kaikkea mitä moottoripyöräily ei ole, niin Raakel sopisi kyllä siihen joukkoon.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tuolla toisaalla oli keskustelua rekisteröintitilastoista. Missähän mallikohtaisia lukuja pääsis näkemään? Niitäkin oli joku kaivanut esille.
Tavallinen henkilövaaka vuoronperään etu ja takapyörän alle...
Tokmannilta kybällä musta niin ei ees renkaan jäljet näy:
https://www.tokmanni.fi/ideale-henki...-search-center
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Tosi hipistelijä laittaa vielä vaa'an korkusen palikan toisen renkaan alle, niin ei pääse painopiste liikkumaan pois päin vaa'asta.
Nokkela niilo ostaa samoin tein kaksi vaakaa.
Näköjään aina nenällään...
KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
Pikainen kysymys täyskatetun pyörän sitomisesta Hiaceen, jossa kiinnityslenkit ainoastaan sivuovien takana olevien pilarien alanurkassa. Kiinnityspisteitä siis ainoastaan kaksi, yksi molemmin puolin tavaratilaa.
Mietin itse, että pyörä sivujalalle ja eturengas tavaratilan vasempaan etunurkkaan. Jostakin pyörän takaosasta kuormaliinoilla veto lenkkejä kohti eteenpäin. Lisäideoita
Ei muuta, mutta vapaapäivä otettu ja 5 min päästä lähden kohti Turkua lainaHiacella enkä älynnyt katsoa noita kiinnityspisteitä etukäteen...yleensä mp:n kuljetukset hoidettu Transporterilla, jossa kuusi kiinnityspistettä, vaan kun ei tällä kertaa ollut käytettävissä
Lueskelen matkalla huimia ideoitanne sitomisesta![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Eturengas etuseinään, vasen tangonpää vasempaan sivuoveen ja ohjaus täysin oikealle. Niin lähelle seinää, että juuri nojaa sinnepäin. Vasemmasta takajalkatapin rungosta veto eteenpäin lattialenkkiin. Vaihtoehtoisesti peilikuva järjestelystä.
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
Jos se pitää olla sivujalalla, niin laittaisin kyllä sivujalan alle jotain paksua ja vahvaa, on muuten normisäkällä siitä hiacen lattiasta läpi.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ja varmistaa, että kyseessä ei ole Duksu, jonka sivutukeen ei ilmeisesti ole luottamista.![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Suurinpiirtein meni lopulta näin ihan luonnikkaasti, mutta kiinnitys takajalkatapeista, jolloin sain vedon eteenpäin. Lisäksi nappasin satulan pois ja toiset liinat rungosta.
Enpä tullut edes ajatelleeksi, mutta vanerilattia ja pelti eivät pettäneet
No tämä kävi mielessä...luotin japsi-inssin tekeleeseen ja pyörä tuli ehjänä perille jalkoineen päivineen.
Kotipihassa hoksasin, että olisi pykälänkin voinut heittää sisään vapaan sijaan
Mutta joo tämä oli tässä, kiitos!
Edit: Turussa olisi ollut jo ajokelit kun taas Riksussa lähinnä kurakelit![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Ei kellään olisi tuoreessa muistissa kuinka pitkä on yamaha R6R:n rekisterikilven telineen ruuvien kiinnitysväli?
Oma pyörä on kaukana säilössä eikä pääse mittailemaan.
Tässä talven jälkeen ei oma pikku-Varre tunnu käynnistyvän, enkä oikein ole se tekniikkanero, joten kysynkin apua siten, että osaisiko joku näiden tietojen perusteella diagnosoida ongelman.
- Pyörä Honda XL 125V Varadero vm. 2002
- Seisonut kylmässä varastossa talven yli
- Akku toimii ja ladattu täyteen
- Tulpat ottaa kipinää ja olivat kuivat
- Uutta bensaa kaadettu joulukuisen tilkan sekaan, tankissa oli n. 3 litraa ja nyt tuli 5 litraa lisää
- Starttimoottori pyörittää moottorille max. 2000 kierrosta hetkittäin, ilman starttia ei pysy käynnistä.
Olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa![]()