Sivu: 35 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 253334353637 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1021:stä 1050:een 1081:sta
  1. #1021
    Pitäisi kisakyykkyyn vaihtaa öljyt ekaa kertaa. uuden filtterin pistän myös, mutta sellainen kysymys että mitä öljyä noihin kilpureihin yleensä porukka on laittanut?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  2. #1022
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi kisakyykkyyn vaihtaa öljyt ekaa kertaa. uuden filtterin pistän myös, mutta sellainen kysymys että mitä öljyä noihin kilpureihin yleensä porukka on laittanut?
    Jotain 10W-40 öljyä, jolla Jaso MA2-luokitus, ettei märkäkytkin luista. Lompakon ja mieltymyksen mukaan 30 tai 70 euron pönttö. Öljyä tärkeämpi on, että vaihtoväli on riittävän lyhyt.
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  3. #1023
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Pitäisi kisakyykkyyn vaihtaa öljyt ekaa kertaa. uuden filtterin pistän myös, mutta sellainen kysymys että mitä öljyä noihin kilpureihin yleensä porukka on laittanut?
    Muutaman vuoden käytin Castrol Power1 Racing 15W-50 öljyä. Hyvin toimi. Nyt on käytössä silkolenen esteripohjainen täyssynteettinen 15W-50 öljy. Vaihteisto toimii tällä kuin unelma. Motulin 300V myös huippuöljy. 500km välein on tullut öljyt vaihdettua ja suodatin joka toinen kerta. Tärkeämpää lienee vaihtaa öljyt ajallaan, kuin ostaa mahdollisimman kallista öljyä. Tuota Castrolin öljyä saa noin 10e/litra edustusliike oinoselta. Näillä öljyillä tuskin menee pieleen.

    https://www.nettivaraosa.com/en/hoit...-oljyt/1592352
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  4. #1024
    Lainaa vertzu kirjoitti Katso viesti
    Nyt on käytössä silkolenen esteripohjainen täyssynteettinen 15W-50 öljy. Vaihteisto toimii tällä kuin unelma.
    Ostin nyt sitte tätä. Katsotaan miten toimii. Mulla on ollu pienenpieniä ongelmia kakkosvaihteen kanssa, toivotaan että toimii vähä paremmin.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  5. #1025
    Kellään kokemusta MotoBatt:in akuista? Ois pakko ostaa uus ni aattelin et pistettäskö sit kerralla kunnollinen, litiumakkuun ei oo varaa ja musta tuntuu että tollanen sopis muutenkin paremmin mun käyttöön. Ainakin paperilla lupaa hyvää kun 2Ah isompi kapasiteetti ja kylmäkäynnistysvirta huomattavasti isompi kun perus AGM akussa, vaan on se sitten kalliimpikin.

    Toinen kysymys tietääkö kukaan pystyykö postin kautta tilaamaan AGM akkua ulkomailta kun siinä on kuitenkin se happopullopatteri mukana. Tarkemmin ottaen Latviasta.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  6. #1026
    Kaksi vuotta ja reilu 20tkm palveli RSV Apinassa moitteetta. Nollakelistä kylmimmät startit. Litranen Rotaxi on aika haastava veivattava, joten en sitä huonoksi hauku.
    Itse tein ostopäätöksen nettikehujen perusteella.
    EDIT: Ei se akku 20tkm kohdalla siis kuollut vaan möin pyörän ja siksi en jatkosta tiedä.
    Viimeksi muokannut: skuikka; 24.08.2017 klo 20:22.
  7. #1027
    Täs nyt vähän fundeerataan kun toisaalta ois tilaisuus hankkia pyöreesti samaan rahaan myös litari kaverin kautta... Huomenna päätettäneen kumpaan päätyy. Mietitystä vaan herättää tosiaan tuo miten tuommonen litiumpatteri pomppaa latviasta tänne, vissiin ihan lentorahtina pitäis tulla kunhan ADR:nä pistää. Käytännössä postikulut ratkaisee.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  8. #1028
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Täs nyt vähän fundeerataan kun toisaalta ois tilaisuus hankkia pyöreesti samaan rahaan myös litari kaverin kautta... Huomenna päätettäneen kumpaan päätyy. Mietitystä vaan herättää tosiaan tuo miten tuommonen litiumpatteri pomppaa latviasta tänne, vissiin ihan lentorahtina pitäis tulla kunhan ADR:nä pistää. Käytännössä postikulut ratkaisee.
    ADR lentokoneessa saattaa olla aika arvokasta. Työkaveri lähetti joskus käytettyä moottoriöljyä labraan, rahtikirjaa tehdessä rasti väärään paikkaan ja purnukat lentokoneeseen. Makso jotain vähän toista tonnia, kun autokyydillä olis ollu kymppejä
  9. #1029
    auts Kait sen pysty vielä perumaan?

    Saa kaveri kysellä rahtihinnat sieltä päästä kerta akkuliikkeessä töissä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  10. #1030
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    auts Kait sen pysty vielä perumaan?

    Saa kaveri kysellä rahtihinnat sieltä päästä kerta akkuliikkeessä töissä.
    Ei tietenkään, lasku tuli perässä
  11. #1031
    Mistähän sais 07 CBR1000RR sopivia muoviniittejä/ruuveja katteiden kiinnitykseen järkevään hintaan?
  12. #1032
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Saksan ebaystä löytyy jotain.

    Linkki: http://m.ebay.de/sch/i.html?_from=R4...r+1000rr+06+07
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  13. #1033
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa rectumireiska kirjoitti Katso viesti
    Mistähän sais 07 CBR1000RR sopivia muoviniittejä/ruuveja katteiden kiinnitykseen järkevään hintaan?
    En tiedä meneekö nyt ihan pieleen, mutta kawaan ja volkkariin ostin motonetistä sellaisia mustia missä painetaan keskinaula sisään ja se holkki laajenee reiän toisellapuolella. Jonkun euron tais maksaa pikkupussukka.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #1034
    Lainaa rectumireiska kirjoitti Katso viesti
    Mistähän sais 07 CBR1000RR sopivia muoviniittejä/ruuveja katteiden kiinnitykseen järkevään hintaan?
    Itse löysin paikallisesta automaaleihin erikoistuneesta maaliliikkeestä, länsi-suomen väripiste, joka hoitaa samaan syssyyn jotain korimaalaushommia. Heillä oli iso hyllyvalikoima kaikennäköisiä nipsuliittimiä ja niistä valitsin sitten sopivat mukana olleen mallin mukaan. Ei tietenkään tismalleen samallaista löytynyt mutta vastaavat ja hyvin toimivat kylläkin. Hinta oli jotain 20snt kappale.
  15. #1035
    Lainaa rectumireiska kirjoitti Katso viesti
    Mistähän sais 07 CBR1000RR sopivia muoviniittejä/ruuveja katteiden kiinnitykseen järkevään hintaan?
    Itse tilasin joskus ebaysta joku 50 muoviklipsiä muutamalla eurolla. Se on varmasti halvin paikka tilata noita. Voit kyllä saada loput multa jos 10 vuoden Bladessa on samat kuin sun pyörään.

    Edit: Eli mustia teräviä, mitä näkyy tuossa Finnin linkissä.
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
  16. #1036
    Tilasin Kiinasta kaksi laatikkoa, joissa molemmissa jotain 200...300 niittiä.

    https://www.aliexpress.com/wholesale...=plastic+rivet
  17. #1037
    Minkä kokoiseen peräkärryyn mahtuu kaksi kyykkyä ilman isompaa kikkailua? Kuomulla/ilman? Onko toivoakaan että jarruttoman kärryn kanssa onnistuisi laillisesti?
  18. #1038
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Minkä kokoiseen peräkärryyn mahtuu kaksi kyykkyä ilman isompaa kikkailua? Kuomulla/ilman? Onko toivoakaan että jarruttoman kärryn kanssa onnistuisi laillisesti?
    Jarruttoman kuomukärryn omamassa on sellasta 150-200kg, sit riippuu siitä vetoautosta, et paljon saa vetää, jos täydet 750kg plus aisakuorma päälle ni kyllä siihen pari pyörää saa kyytiin ihan laillisesti. Mut toisaalta jollain pienemmällä autolla sattaa vetomassat jäädä 500kilon paikkeille tällöin ei tietty saa kun yhden pyörän liiallisesti kyytiin.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  19. #1039
    Lainaa Jagroan kirjoitti Katso viesti
    Jarruttoman kuomukärryn omamassa on sellasta 150-200kg, sit riippuu siitä vetoautosta, et paljon saa vetää, jos täydet 750kg plus aisakuorma päälle ni kyllä siihen pari pyörää saa kyytiin ihan laillisesti. Mut toisaalta jollain pienemmällä autolla sattaa vetomassat jäädä 500kilon paikkeille tällöin ei tietty saa kun yhden pyörän liiallisesti kyytiin.
    Jaa aisakuormaako ei lasketa tuohon? No se helpottaa hieman. En kyllä usko että 150kg omamassalla saa kuomukärryä johon mahtuu kaksi pyörää sen perusteella mitä googlailin tuossa aikaisemmin, pikemminkin 250kg taitaa olla.

    640kg taitaa olla nykyisen autoni raja, olin kyllä ajatellut vaihtaa autoa kun tuossa ei oikein ole tehoakaan kärryn vetoon.
  20. #1040
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Jaa aisakuormaako ei lasketa tuohon? No se helpottaa hieman. En kyllä usko että 150kg omamassalla saa kuomukärryä johon mahtuu kaksi pyörää sen perusteella mitä googlailin tuossa aikaisemmin, pikemminkin 250kg taitaa olla.

    640kg taitaa olla nykyisen autoni raja, olin kyllä ajatellut vaihtaa autoa kun tuossa ei oikein ole tehoakaan kärryn vetoon.
    Juu voi tuo 250kiloa olla isommissa ainakin omamassa. Tuosta aisapainosta on hieman tulkinnanvaraisuutta että miten se saisi olla. Kuitenkin poliisi pystyy mittaamaan tien päällä pelkät akselimassat, jos ne ei ylity niin ei pitäisi olla ongelmia.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  21. #1041
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Kun ulkona säilytyksen suhteen on aina puhetta jäähdytysnesteen oikeasta sekoitussuhteesta, niin eikö saman asian aja jos laskee talveksi koneesta nesteet pihalle? Sehän käy helposti, ja täyttö myös.
    Korroosio? Alumiinikoneita taitaa olla aika moni. Monet merellä ajettavat perämoottorithan ovat samassa tilassa suurimman osan aikaa, kuivana seisovia vesikoneita.
    Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  22. #1042
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä ajattelisin että mp:n ja autojen nestejäähdytysjärjestelmä on ajateltu olevan märkänä koko ajan. Onko sillä merkitystä tiivisteiden, stefojen jne suhteen?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  23. #1043
    Lainaa Zen kirjoitti Katso viesti
    Kun ulkona säilytyksen suhteen on aina puhetta jäähdytysnesteen oikeasta sekoitussuhteesta, niin eikö saman asian aja jos laskee talveksi koneesta nesteet pihalle? Sehän käy helposti, ja täyttö myös.
    Korroosio? Alumiinikoneita taitaa olla aika moni. Monet merellä ajettavat perämoottorithan ovat samassa tilassa suurimman osan aikaa, kuivana seisovia vesikoneita.
    50/50 sekoitus jäähdytinnestettä. Ei varmasti jäädy näillä leveyspiireillä ikinä. Jos normi nesteet niin vaihto 2 vuoden välein, jos taas longlife niin 5 vuoden välein. Ei tää oo mitään rakettitiedettä
  24. #1044
    Lainaa ve_stone kirjoitti Katso viesti
    50/50 sekoitus jäähdytinnestettä. Ei varmasti jäädy näillä leveyspiireillä ikinä. Jos normi nesteet niin vaihto 2 vuoden välein, jos taas longlife niin 5 vuoden välein. Ei tää oo mitään rakettitiedettä
    Jos siellä on edes jonkinlainen seossuhde, niin ei se jäädy. Glykoli seos menee sellaiseksi hyhmäksi, mutta ei hajota mitään järjestelmiä vaikka kylmäkesto ei aivan riittäisikään talviseisotuksen aikana. Tällainen käsitys minulla on asiasta.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  25. #1045
    Lainaa Jagroan kirjoitti Katso viesti
    Jos siellä on edes jonkinlainen seossuhde, niin ei se jäädy. Glykoli seos menee sellaiseksi hyhmäksi, mutta ei hajota mitään järjestelmiä vaikka kylmäkesto ei aivan riittäisikään talviseisotuksen aikana. Tällainen käsitys minulla on asiasta.
    Jäähdytinnesteen ainoa tehtävä ei ole jäätymisen estäminen, korroosiosuoja on melkein tärkeämpi ja saavutetaan vähintään 35/65 seoksella. Valmis 50/50 longlife neste maksaa vajaan kympin litra, joten miksi ei laita kunnon nesteitä sisään
  26. #1046
    Moro.
    Tämmönen juttu että mulla oli eilen todelliset ongelmat saada tankin korkki auki, se lukko on toiminut kesän ihan hyvin, pari viikkoa sitten menin sateisen yön jälkeen pyörälle ja huomasin että tankinkorkin läppä oli auki. Ja eilen siis ei lukko meinannut toimia, n.10min. nylkytin avaimella suuntaan jos toiseen että lopulta sain korkin auki.
    Epäilys on että hapettunut lukon haittalevyt tms. ja lukko kanittaa nyt.
    Eli onko suosituksia mitä ruikin lukkoon?
  27. #1047
    Lainaa TheArska kirjoitti Katso viesti
    Moro.
    Tämmönen juttu että mulla oli eilen todelliset ongelmat saada tankin korkki auki, se lukko on toiminut kesän ihan hyvin, pari viikkoa sitten menin sateisen yön jälkeen pyörälle ja huomasin että tankinkorkin läppä oli auki. Ja eilen siis ei lukko meinannut toimia, n.10min. nylkytin avaimella suuntaan jos toiseen että lopulta sain korkin auki.
    Epäilys on että hapettunut lukon haittalevyt tms. ja lukko kanittaa nyt.
    Eli onko suosituksia mitä ruikin lukkoon?
    CRC Lukkoöljy
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  28. #1048
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Näyttääkö Honda CBR 1000 F:än matkamittarissa se viimeinen valkoinen kiekko kilometrejä, vaiko satoja metrejä?
    Kaksi eri myyjää väittävät asiasta erilailla. Itsellä oli ko. pyörä vuokralla 15 vuotta sitten, mutta en enää muista.

    Edit. Joo, satametrinäyttöhän sen on pakko olla. Muuten 80 000 mittarissa olisi 800 000
    Kun vielä keksisi, kuinka kertoisi kohteliaasti eräälle myyjälle joka polleana hehkuttaa että hänen Hondaansa on juuri vaihdettu nokkaketju ja kiristin, ettei pyörässä ole nokkaketjua ollenkaan. (VFR 750).
    Viimeksi muokannut: Zen; 28.09.2017 klo 13:13.
    Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  29. #1049
    Osaako kukaan heittää Suzukista olisiko vm. 05-07 600-750 peräisin olevan suuttimen (28507IT) tuottoa 3bar paineella.
  30.  
  31. #1050
    Lainaa JoSa500 kirjoitti Katso viesti
    Osaako kukaan heittää Suzukista olisiko vm. 05-07 600-750 peräisin olevan suuttimen (28507IT) tuottoa 3bar paineella.
    Jos joku sattuis tietämään niin malli on hyvä mainita kun noitakin on eri tehoilla olevia eri malleja.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Sivu: 35 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 253334353637 ViimeinenViimeinen