Aloitteleva amatööri kyselee ettei mokais pahasti
Mun rakennelmassa on yamaha r1 usd keula. Itse mitään vielä näistä tajua, mutta kaveri vaan vinkkas että se on väännetty tiukimpaan asentoon. Sanoi että niitä sinisillä ruuveilla säädetään.
Kysymys kuuluukin: voiko niitä avata liikaa? Irtoaako ne? Tuleeko jotain ulos jos irtoaa?
Muuten kaveri neuvo säätötavan mutta tuo unohtui kysyä.
Aasinsiltana toinenkin kysymys. Eli tuo täristää tankoa aika paljon (2pytty 1000cc boxeri, kovilla puristuksilla). Tuo keulan löysytys kait vähän auttaa, mutta mites nuo painot tangon päihin. Varmaan arvalla pitää sopivaa yrittää?
Triumph Bonneville Bobber Black
Sinisillä ruuveilla säädetään keulan esijännitys/painuma. Ei voi avata liikaa. Jousituksen säädöt eivät vaikuta moottorin aiheuttamaan täristykseen. Jos taas täristys johtuu tien epätasaisuudesta, niin silloin jousituksen säädöillä on merkitystä.
Täältä vinkkiä jousituksen säätöön.
https://www.youtube.com/results?sear...sion+dave+moss
Tiivistettynä: painumaa 1/3 -1/4 joustomatkasta. Vaimennuksilla säädät jousituksen kovuuden. Reboundi siten, että palaa nopeasti muttei huoju: liian hidas tuntuu epämukavuutena ja liian nopea epävakautena. Compression siten, että on kyllin mukava muttei pohjaa jatkuvasti.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Minkä kokoinen hylsy vfr 98 stongan keskipultti on? Siis se iso siinä keskellä. Hylsy pitäs osata ostaa
Honda VFR 800FI ´98
Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
Ei mitään selvisi. Koko on 30
Honda VFR 800FI ´98
Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
Ajo asento muutoksen takia jäi ZX-9R -98 kytkinvaijeri pikkasen liian lyhyeks (vaijerin pituus n:105cm) onks tietoa missä pyörässä olis esim 115cm pitkä vaijeri ? tai linkkiä mistä löytyy vaijerien pituuksia.
Onko jotain suht edullista keinoa "pidentää" vfr:n "takapenkkiä?" Eli niin että takapenkin osuus jatkuisi tankkia päin n. 10-15 cm
Honda VFR 800FI ´98
Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
http://www.diymotorcycleseat.com/modify.htm
Päälinen pois ja vaahtomuoveja muokkaamaan. Hyvään lopputulokseen pääseminen ei taida olla ihan lasten leikkiä.![]()
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Itseasiass yllättävän helppoa. Ostaa vaan sellasta tosi jäpäkkää istuinvaahtomuovia ja kontaktiliimaa. Sitten pala kiinni ja mahdollisimman pienihampaisella ja terävällä käsisahalla ja karkealla hiekkapaperilla muotoon. Sitten mahdollisesti uus keinonahka päälle.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Yö/ilta ajelukohdetta tampere Pirkanmaa akselilla?
Honda VFR 800FI ´98
Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
Käy kastamassa talviturkki Pitkäjärven päässä Tuulentiellä![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Tälläinen kysymys kun on kaks vannetta taakse jos asentaa toiseen uuden takarattaan niin vaikuttaako oleellisesti ketjun kulumiseen/ vaurioitumiseen vai kannattaako kierrättää samaa vetopakkaa ja ratasta vanteesta toiseen.
Tuliko tarpeeksi epäselvästi selostettua.
Silmämääräisesti en ole ikinä nähnyt oikein minkäänlaista kulumaa tavallisessa perustaiarattaassa. Toisaalta kun se vetopakka on ainakin tavan mopoissa irrallinen niin äkkiähän sen vaihtaa vetämällä-työntämällä toiseen vanteseen?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Onko Hondan X11 hyvä pyörä vm. 2000? Onko jotain erityistä mitä pitäisi tsekata jos on ostamassa?
Retired
On se ihan hyvä nakuksi esim. mittariston kuori toimii aika hyvänä ilmanohjaimena.
Nokkaketjuhan siinäkin rallattaa kylmänä jos ei ole kunnossa, mutta kiristimen vaihto auttaa ainakin hetkeksi ja vaihdossa menee 10 min. Takapyörän laakerit meni vaihtoon 40 tkm kohdilla. Takahäkki kannattaa katsoa, ettei ole murtunut... omassa petti kun oli takalaukku täynnä tavaraa, laukun päällä säkki ja rouva vielä reissussa nojaili laukkuun. Runkohan on Blackbirdistä ja koneessa miedompi viritysaste kuin Bläkkärissä...olikohan yksi tasapainoakseli Bläkkärin kahden sijaan. Äänenvaimentajat eri varaosanumerolla kuin Blackbirdissä eli jotakin pientä eroa niissäkin. Ruiskukone, mutta manuaali "ryyppy".
Mulla on muuten jossakin tallessa EsosRS:n ottama kuva, jossa ollaan vierekkäin Hallin lentokentällä... sinä Bemulla ja minä X11:lla
Edit: Muistelin lisää ja vilkun katkaisija vinoili kylmällä / kostealla. Sitä ei pääse oikein millään tarkistamaan, mutta vika ei ollut releessä, joka muuten myös eri varaosanumerolla kuin XX:n. Ylipäätään aika vähämurheinen kapine tuo oli ja aavistuksen harmittaa, että laitoin eteenpäin.
Edit 2: Vain viisilovinen vaihdelaatikko jos tuolla nyt merkitystä... toivottavasti muistin oikein.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Pääpiirteissään juuri noin kuin -perttu- sanoi.
Viisi vaihteinen laatikko, yksi tasapainoakseli, kytkin saattaa hieman rallattaa kun kylmänä käynnistää, pitää vain vipua pohjassa hetken niin loppuu.
Bläkkärin "aftermarket" putket sopii, pakosarja myös kun muuttaa hiukan syylärin alatukirautaa.
Takarungon murtuma ei ole iso ongelma, jos murtunut niin sitten vain korjaushitsaus.
Omalla ajettu hiukan yli 70tkm, ei normaalista poikkeavia ongelmia, jännitteensäädin vaihdettu joskus ja vilkkukytkin suhauteltu wd-40 joka kevät.
Tuossa se takahäkin murtumakohta.
![]()
Älä korjaa ehjää....
Kyselen näin alustavasti miten helposti moottoripyörät menevät lunastukseen. Eli poliisisetä soitteli viime yönä että minun pyörä ei ole varmaan sille kuuluvalla paikalla tällä hetkellä. Oli lähtenyt partiota karkuun länsi koivukylässä ja kipannut pyörän tuusulan. Virtalukko hajalla jne. Pyörähän oli kotipihassa myös rattilukossa joten sekin hajoitettu. En ole pyörää vielä itse nähnyt, mutta kippauksessa on varmasti hajonnut muutakin koska ilmeisesti takaa-ajossa on vauhtia ollut. Pyörähän on suht vanha -03 vuoden zx-6r, joten epäilisin että pyörä on vakuutusyhtiönkin mielestä lunastuskunnossa. Onko jollekin käynyt samankaltaista valitettavaa tilannetta ja osaisi sanoa menettelystä? Osakasko pyörässä toki on mikä korvaa varkaustapaukset.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Viimeksi muokannut: woke; 05.06.2016 klo 12:52.
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Kiitos vastauksista koskien X11:sta. Jos semmonen sitten seuraavaksi.
Vähän jäi Hallilla harmittamaan se 3km/h minkä jäi vajaaksi kahdesta sadasta...
Retired
Momenttiavain olisi hakusessa, varmaan riittää max n.50 nm. Löytyykö suosituksia Ebay, Motonet, Biltema jne.. Hinta tietty kompensoi laatua, mutta ajatuksella max 100€?
Bilteman avainta oli jossan foorumilla kehuttu, ainakin kevyeeseen harrastekäytöön.
edit. hintaa ja ajatuksia Bilteman avaimesta.
M
Viimeksi muokannut: Mehtävaris; 06.06.2016 klo 08:23.
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Mulla on ollut bilteman momenttiavaimet nyt useamman vuoden käytössä. Pienempi muistaakseni 3-20nm ja isompi 20-210nm 10v takuulla ja mukana tulee kalibrointitodistus. Taisi tuo isompi malli olla jossain TM testissäkin ja sai viisi tähteä. Omiin olen ollut erittäin tyytyväinen. Omasta mielestä hinta- laatusuhde kohdillaan![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Omani olen ostanut muistaakseni k raudasta mutta siinä sanottiin käyttöohjeissa että avain pitää silloin tällöin voidella sisältä siten että momentti käännetään likelle minimiä ja sitten naksutellaan sitä esim ruuvipenkissä joitain kertoja eri asennoissa. Sielä on öljyä sielä varren sisällä valmiina mutta nyt olen toisinaan tiputtanut tippakannulla muutaman pisaran lisää varren keskellä olevasta tulpatusta reiästä kun sillä on jo ikää varmaan kohta 10v.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Katsotaan miten asia etenee. Tässä nyt onneksi varmaan ollaan omasta mielestä niin turvallisella alueella kuin vain voi olla kun varas on saatu käytännössä heti rysän päältä kiinni poliisin toimesta ja poliisi on vielä kaatumisen nähnytkin. Torstaina menen poliisilaitokselle kuultavaksi niin saan varmaan raportin tilanteesta nähdä. Vakuutusyhtiönä on if ja sinne jo soittelinkin tänään. Sanoivat ainakin että vakuutus korvailee hinaukset, joten täytyy soitella hinuri hakemaan poliisilaitokselta korjaamoon. Saavat sitten tehdä korjausarvion ja katsotaan miten homma etenee. Eihän tässä muuta voi. Harmittavaan paikkaan sattui, mutta katsotaan ehtisikö saada korjatun pyörän tai uuden pyörän vielä ennen heinäkuun lomien alkuja.
Viimeksi muokannut: juu-zo; 06.06.2016 klo 19:19.
Respect is not given, it is taken!
Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Hitsaaja hakusessa, pojan Corolla DX:n pohja piti kaverin laittaa, mutta jäänyt odottamaan.
Onko antaa vinkkejä opiskelijabudjettipaikkaan jälkikasvulle, mieluusti Vantaan nurkilta? Ei ole auto enään leimassa , joten kuljetus pitää järkeillä esim siirtokilvillä.
Itse piti täytelankavermeellä laittaa, mutta hitsattavaa olikin hieman enempi.
Edit. asia ratkaistu.
M
Viimeksi muokannut: Mehtävaris; 08.06.2016 klo 18:49.
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Kukaan nähnyt livenä tommosia Coursen ajofarkkuja? Onko ihan sekundaa vai sitä paljonpuhuttua hyvää halvalla? Lähinnä kiinnostaa että onko noissa jotkut säälittävät "kevlar" läpyskät vai oikein kunnolla vuorattu sisältä? http://www.xlmoto.fi/farkut-course-d...-tummansininen
KTM 990 SMR -11
ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
Missä vika vai onko pinlock tullu tiensä päähän, kun ei enään istu jämptisti paikallaan vaan jää repsottamaan alareunasta.